بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان موسیقی بازی بالدورز گیت 3 زلدا آواتار فاینال فانتزی 16

سال فوق‌العاده شلوغی از نظر تعداد بازی‌های خوب و کاملاً جدید بود، بنابراین اگر هنوز تعدادی از بازی‌های خوبی که در ادامه به موسیقی آن‌ها اشاره خواهیم کرد را تجربه نکرده باشید، ایرادی ندارد. با خواندن این مقاله و گوش دادن به موسیقی بازی‌ها مشتاق خواهید شد تا عناوین نامبرده را تجربه کنید. در این مقاله به بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان پرداخته‌ایم.

با توجه به این‌که ما نمی‌خواهیم شما برخی از موسیقی متن بازی‌های ویدیویی شگفت‌انگیز منتشر شده در سال اخیر را از دست بدهید، مصاحبه آهنگسازان بازی‌های ویدیویی درباره موسیقی متن‌های مورد علاقه‌شان را جمع آوری کرده‌ایم و با چند کلمه در مورد اینکه چه چیزی موسیقی مورد نظر را بسیار خاص می‌کند، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

اگر می‌خواهید مستقیماً از کارهای این آهنگسازان حمایت کنید، Bandcamp از سهم درآمد خود در اولین جمعه هر ماه (به نام جمعه‌های Bandcamp) چشم پوشی می‌کند، بنابراین به طور متوسط ​​۹۳٪ از خریدها به هنرمند/لیبل موسیقی می‌رسد. آهنگسازان مستقل بیشترین بهره را خواهند برد، بنابراین ما لینک‌های Bandcamp را برای شما گذاشته‌ایم تا در صورت لذت بردن از آن، بتوانید این موسیقی را خریداری کنید.

لذت ببرید!

نوشتار مرتبط:  بهترین موسیقی بازی در طول تاریخ 

بوریسلاو اسلاوف Borislav Slavov آهنگساز

بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

بوریسلاو اسلاوف

Borislav Slavov

  • (شناخته شده برای Baldur’s Gate 3، Divinity: Origin al Sin 2، سری Crysis)
  • موسیقی متن بازی مورد علاقه ۲۰۲۳: Jusant اثر Guillaume Ferran

«موسیقی بازی یوسانت آرام، دلنشین و یک قطعه هنری بسیار مالیخولیایی و از نظر من حس انگیز است. داستانی بدون کلام برایم تعریف کرده و قلبم را سبک و در عین حال پر از غم می‌کند.»

موسیقی متن کامل را در YouTube و Bandcamp گوش دهید

نوشتار مرتبط:  موسیقی چگونه تجربه ما از بازی های ویدیویی را دگرگون می‌سازد؟ 

بازی Master Detective Archives: Rain Code دختر انیمه ای مو سفید

جاشوا تایپال

Joshua Taipale

  • (Omega Strikers، Apex Legends: Mobile)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Master Detective Archives: Rain Code اثر Masafumi Takada

«این یک موسیقی متن الکترونیکی/لو-فای جالب است که واقعاً فضای سایبرپانک بازی را تقویت می‌کند. به عنوان جانشین معنوی Danganronpa، ریشه‌های شاخص و هویت آن روشن و واضح است و در عین حال هویت مشخصی را حفظ می‌کند. آهنگ مورد علاقه من در موسیقی متن تم اصلی Kanai Ward است. این قطعه حال و هوای متفاوتی نسبت به آنچه که من در موسیقی متن بازی‌ها شنیده‌ام دارد.»

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

نوشتار مرتبط:  آریانا گرانده خواننده موسیقی پاپ از عشق خود به بازی های ویدیویی می‌گوید 

Decarnation دختر لباس قرمز مو مشکی بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

ادی ماریانوکرو – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Eddie Marianukroh

  • (Chained Echoes) 
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: موسیقی متن اصلی Decarnation (Cauchemar & Rêve) توسط Akira Yamaoka، Corentin Brasart، ALT ۲۳۶، Fleur et Bleue، The Von Bastards

«از نظر من این موسیقی متن اندکی دست کم گرفته شده است، چرا که من ندیده‌ام که جایی به آن اشاره شود، بنابراین می‌خواهم با صحبت و اشاره کردن به آن کمی توجهات را به این اثر هنری جلب کنم.

بخش Cauchemar این OST مملو از خیال انگیزی صوتی بسیار وهم‌آوری است که به طرز ماهرانه‌ای لحن وحشت‌هایی را که در بازی آشکار می‌شوند تنظیم می‌کند. در طرف مقابل، آهنگ‌های پاپ فرانسوی (Rêve) فوق‌العاده جذاب برای صحنه‌های کافه وجود دارد که منجر به کنار هم قرار گرفتن سورئال می‌شود و به طرز تکان‌دهنده‌ای به خوبی کار می‌کند. به طور کلی، موسیقی متن این بازی تجربه شنیداری لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد، پیشنهاد می‌کنم این موسیقی متن را حتی اگر علاقه‌ای به تجربه بازی ندارید به صورت مستقل گوش کنید.

برخی از نکات قابل توجه دیگر امسال برای من موسیقی متن فوق‌العاده یاسونوری نیشیکی برای Octopath Traveler II، موسیقی زیبای دیل نورث برای Astral Ascent و موسیقی گرم و صمیمانه متیو هارنیج برای The Ranch of Rivershine است. همه این قطعات کاملاً سزاوار وقت شما هستند.»

به موسیقی متن کامل در Spotify (Cauchemar, Rêve) گوش دهید یا آن را در Steam خریداری کنید (Cauchemar, Rêve)

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی بالدرز گیت ۳ Baldur’s Gate 3 

آستین وینتوری Austin Wintory رهبر ارکستر

آستین وینتوری

Austin Wintory

  • (Banner Saga, Stray Gods, Journey, Abzu) 
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Baldur’s Gate 3 اثر بوریسلاو اسلاوف

«در سالی که از ابتدا تا انتهای آن مملو از بازی‌های ارزشمند بود، باید قابل پیش‌بینی‌ترین پاسخ را بدهم: دروازه بالدر ۳ اثر بوریسلاو اسلاووف. کل موسیقی متن دوست‌داشتنی است، اما من آن را به‌ویژه به دلیل جسارت فوق‌العاده‌اش انتخاب کردم. نبرد نهایی با رافائل از نظر موسیقایی خیلی غنی است. تعداد کمی از بازی‌ها/آهنگسازان شجاعت انجام کاری عجیب و شگفت‌انگیز را دارند!»

به موسیقی متن کامل در Spotify و YouTube گوش دهید.

نوشتار مرتبط:  چرا زلدا اشک پادشاهی بهترین بازی سال است 

میسون لیبرمن Mason Lieberman در حال ویولن زدن

میسون لیبرمن

Mason Lieberman

  • (PUBG Mobile, Apex Legends Mobile, Game for Peace)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom اثر Manaka Kataoka، Maasa Miyoshi، Masato Ohashi و Tsukasa Usui

انتخاب بهترین موسیقی امسال برای من آسان است، حتی با وجود موسیقی بازی‌های شگفت‌انگیزی که امسال منتشر شدند. شخصاً احساس کردم رویکرد Manaka Kataoka به Breath of the Wild کاملاً الهام‌بخش بود و دیدن دوباره آن دنیای صوتی در قالب آخرین اثر وی، Tears of the Kingdom، شگفت‌انگیز است. این ممکن است بحث برانگیز باشد، اما من صمیمانه معتقدم که موسیقی اشک پادشاهی ممکن است بهترین موسیقی زلدا در تمام دوران باشد!

به موسیقی متن کامل در یوتیوب گوش دهید تا زمانی که ویدیو به ناچار از طریق DMCA در چند ماه (هفته؟!) آینده حذف شود.

جیمز لندینو

James Landino

  • (PUBG: Mobile، Omega Strikers، Cytus II، No Straight Roads)
  • موسیقی متن بازی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Bomb Rush Cyberfunk با حضور Hideki Naganuma, BXTREME, Kilowatts, SKALP, Klaus Veen, Reso, Ethan Goldhammer, Kidkanevil, Sebastian Knight, 2-Mello, Knxwledge, Grrl, wev, Proux, Olli, Legove, Flamclap, Doctor Lazer, Dom Mclennon, cybermilk, Color Plus, Charody Jeddy, Leopard Davinci & Louis 707.

ما اغلب فراموش می‌کنیم که برخی از بهترین موسیقی‌های بازی ویدیویی در بازی از موسیقی لایسنس شده نشأت می‌گیرند. Bomb Rush Cyberfunk هم موسیقی اصلی از آهنگسازان درجه یک و هم آهنگ‌های دارای مجوز ریمیکس شده از هنرمندان مستقل را با هم ترکیب می‌کند و آن‌ها را در یک تجربه موسیقی متن با دقت ساخته شده ترکیب می‌کند.

این نامه عاشقانه به جت ست رادیو با ارائه طیف گسترده‌ای از ژانرهای مختلف از الکترونیک، رقص، هیپ هاپ، فانک، دیسکو و موارد دیگر، بیشتر سلایق را پوشش می‌دهد. با آهنگ‌هایی مانند Big City Life، Plume، Operator، In The Pocket و GET ENUF، این یک تجربه موسیقایی منحصر به فرد است که به راحتی در لیست بهترین موسیقی متن من در سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

به موسیقی متن کامل در یوتیوب گوش دهید.

Lena Raine لنا راین آهنگساز زن بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

لنا راین – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Lena Raine

  • (Celeste, Minecraft, Chicory, Guild Wars 2)
  • موسیقی متن مورد علاقه ۲۰۲۳: Void Stranger اثر eebrozgi

وقتی تجربه بازی می‌پردازید و پیشروی می‌کنید، موسیقی متن شگفت‌انگیز آن با مراحل و معماها تنیده می‌شود. اما این فقط شامل حل معما نیست، زیرا بازی باز می‌شود و شکل واقعی خود را با تمام اسرار، صحنه‌های داستانی درگیر کننده، پایان‌های متعدد و غیره به شما نشان می‌دهد.

لحظه‌ای در یکی از پایان‌های بازی وجود دارد که موسیقی را به خوبی با گیم‌پلی هیپنوتیزم‌کننده‌اش در یکی از جالب‌ترین هم‌افزایی بین بازی و موسیقی از زمان بازی Control مرحله Ashtray Maze ارائه می‌دهد، که البته آلن ویک 2 در “Herald of Darkness” سطح جدیدی از آن را ارائه کرد.

موسیقی متن کامل را در Bandcamp گوش دهید

نوشتار مرتبط:  چرا بازی کردن Octopath Traveler 2 برای طرفداران نقش آفرینی ضروری است 

راب وست وود

Rob Westwood

  • (Remnant 1 & II, Asgard’s Wrath 1 & II, LEGO Marvel Super Heroes)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Octopath Traveler II اثر یاسونوری نیشیکی

«انتخاب تنها یکی از آن‌ها سخت است، اما Octopath Traveler 2 لحظات بسیار زیادی دارد که باعث شگفتی شما می‌شود. آوای فوق العاده گیتار، صدای مدهوش کننده ترومپت و هم‌آوایی فراوان همه در یک بسته. مگر می‌شود این تجربه موسیقایی را دوست نداشت؟ فکر می‌کنم در زمان مناسب آن را پیدا کردم. این به RPG‌های کلاسیک ۱۶ بیتی ادای احترام می‌کند، جایی که سبک‌های مختلف موسیقی با هم ترکیب می‌شوند و نتیجه یک معجون گوشنواز است.

با این حال، باید به آهنگ‌های تی لوپ از Sonic Superstars اشاره ویژه‌ای داشته باشم. Sonic همان چیزی است که من را در وهله اول وارد موسیقی بازی‌های ویدیویی کرد و تی لوپس هر بار مخاطب را میخکوب می‌کند. Speed ​​Jungle Act ۱ یک قطعه تمام و کمال و شاهکار مطلق است.

موسیقی متن کامل را در Apple Music گوش دهید

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Under The Waves 

(The Flight (Joe Henson and Alexis Smith بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

(The Flight (Joe Henson and Alexis Smith

  • (Alien: Isolation, Horizon Zero Dawn, Assassin’s Creed Odyssey, Horizon Forbidden West)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Under The Waves اثر نیکلاس بریدین

قبل و مهمتر از هر چیز، یک موسیقی بازی باید در خدمت داستان و فضاسازی بازی باشد. موسیقی متن تحسین برانگیز نیکلاس بریدین برای Under The Waves اثر Parallel Studio/ Quantic Dreams دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد، مناظر دریایی زیر آب دنیای دیگر را به خوبی توصیف می‌کنند و تنهایی درهم شکسته قهرمان داستان، ترکیبی مسحورکننده از صداهای ارگانیک و ترکیب شده که مانند جزر و مد به داخل و خارج روح شما جریان می‌یابد.»

موسیقی متن کامل را در YouTube گوش دهید

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی زلدا اشک پادشاهی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 

استفن اشمیت – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Steffen Schmidt

  • (Palia)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom اثر Manaka Kataoka، Maasa Miyoshi، Masato Ohashi و Tsukasa Usui

بازی Tears of the Kingdom، مانند نسخه قبلی خود، موسیقی پیشرفته و مدرنی دارد که روی تم‌های سنتی Zelda آزمایش می‌کند، اما چشم‌انداز و سفری تازه را برای بازیکن ایجاد می‌کند. از تم‌های حماسی و عظیم که توسط سازهای ارکستر و جهانی هدایت می‌شوند گرفته تا مینیمالیسم با صداهای ارگانیک و عناصر الکترونیکی، شما انتظار شنیدن چنین چیزی را ندارید، اما در عین حال به طرز دلپذیری شگفت زده می‌شوید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Starfield استارفیلد 

ریچارد ژاک

Richard Jacques

  • (Marvel’s Guardians Of The Galaxy, Mass Effect, Sonic R, Jet Set Radio, Overwatch 2)
  • موسیقی متن مورد علاقه ۲۰۲۳: Starfield اثر Inon Zur

«این موسیقی نمونه فوق‌العاده‌ای از نوازندگی سمفونیک است که شامل نویسندگی بسیار هوشمندانه و عالی، و همچنین ارکستراسیون‌های زیبا و در صورت اقتضا، برخی آثار ترکیبی خاطره‌انگیز و مؤثر است. تغییرات هارمونیک فوق‌العاده‌ای در سرتاسر موسیقی وجود دارد، و به‌ویژه، قطعات سازهای کوبه‌ای و بادی فوق‌العاده‌ای که اغلب در نمرات بازی‌های ویدیویی نادیده گرفته می‌شوند.

به عنوان مثال، تم اصلی، «Into The Starfield» را در نظر بگیرید. این تم آغازین عالی برای یک ماجراجویی فضایی حماسی است و واقعاً صحنه را برای داستان، اکتشاف و اکشنی که متعاقب آن اتفاق می‌افتد تنظیم می‌کند. گستره‌ی عظیم موسیقی گیم‌پلی را کاملاً پوشش می‌دهد، با حالت‌های موسیقیایی که روایت را دنبال می‌کند و همگی برای جهان‌هایی که بازیکن در آن جستجو می‌کند بسیار مناسب است. موسیقی استارفیلد: یک اثر واقعاً درخشان.»

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

یان کلئوفاس Yann Cleophas در حال گیتار زدن

یان کلئوفاس

Yann Cleophas

  • (Have a Nice Death, Beat Workers)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Tchia اثر جان رابرت ماتز

«موسیقی Tchia به مثابه یک تجربه آفتابی، بدیع و الهام‌بخش است که شادی واقعی و احساسات عمیق را به ارمغان می‌آورد. مگر مخاطب چه چیز بیشتری می‌تواند از یک موسیقی متن بخواهد!؟ ما با آهنگ‌هایی از جان رابرت ماتز که توسط نوازندگان و خوانندگان محلی اجرا می‌شود، به فرهنگ موسیقی کالدونیای جدید شیرجه می‌زنیم.

«ضبط زنده در مرکز صحنه قرار می‌گیرد، با گیتار آکوستیک، یوکلل، فلوت، سازهای کوبه‌ای، و صداهای زیبا، هم تکنوازی و هم کرال. یک کار واقعاً خارق العاده و بسیار احساسی. براوو!»

موسیقی متن کامل را در YouTube گوش دهید

تیم وین – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Tim Wynn

  • (Marvel’s Midnight Suns، XCOM 2، The Simpsons)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Planet of Lana اثر تاکشی فوروکاوا

«با توجه به موسیقی بازی‌های شگفت‌انگیز امسال، انتخاب یک موسیقی متن مورد علاقه برای سال ۲۰۲۳ تقریباً غیرممکن است. اما چیزی در مورد اثر تاکشی فوروکاوا برای سیاره لانا در من طنین‌انداز شد. این یک موسیقی متن جذاب است که ظاهر زرق و برق دار و طراحی هنری در بازی را تحسین می‌کند. استفاده دوست داشتنی او از رنگ‌ها و ملودی‌ها در ارکستر این بازی را به اوج می‌رساند. براوو.»

موسیقی متن کامل را در YouTube گوش دهید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی جنگ ستارگان Star Wars Jedi: Survivor 

کیسی ادواردز

Casey Edwards

  • (Devil May Cry، Exoprimal، Mortal Kombat 1)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Star Wars Jedi: Survivor اثر استفان بارتون و گوردی هاب

هاب و بارتون برمی‌گردند تا نه تنها آهنگ‌های ارکسترال خود را که برای نوشتن موسیقی مجاور جان ویلیامز ضروری است، تطبیق دهند، بلکه نشان دهند جهان جنگ ستارگان می‌تواند بیش از چیزی باشد که ما به شنیدن آن به معنای سنتی عادت کرده‌ایم. هنر باورنکردنی آن‌ها در دستکاری مضامین و موتیف‌های اصلی قدیمی و جدید، درهم‌تنیدن و شکوفایی آن‌ها برای نگه داشتن ما در این خط داستانی خاص که دنبال می‌کنیم، نهفته است.

آهنگ‌های نوازندگان و گروه‌های دیگری که به‌عنوان موسیقی دیژتیک در کانتینا یافت می‌شوند نیز یک افزودنی بسیار جالب برای این جهان بود. جنگ ستارگان اصلی این ایده را با آهنگ‌های گروه بسیار شناخته شده کانتینا معرفی کرد که سبک جاز محبوب‌تر آن دوره را مورد توجه قرار داد، و دیدن این سنت با یک حس مدرن بسیار خوب است. من به قسمت سوم امیدوار هستم و نمی‌توانم منتظر بمانم که بعداً چه چیزی درست می‌کنند!»

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

بازی Disney Illusion Island

گرت کوکر

Gareth Coker

  • (Ori and the Blind Forest/Will of the Wisps، Halo Infinite، Mario + Rabbids Sparks of Hope)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Disney Illusion Island اثر دیوید هوسدن

این موسیقی متن امسال به طور ناجوانمردانه‌ای توسط همه نادیده گرفته شده است. این موسیقی ارائه‌ای بی‌نقص از تجربه موسیقایی کلاسیک دیزنی است که در یک بازی خانواده پسند قرار گرفته. این اثر هنری با ارکستراسیون با کیفیت عالی است، اما ایده‌های موسیقی، موتیف‌ها و ریف‌ها هستند که واقعاً با فضای «پارک موضوعی» که این بازی به وضوح دنبال می‌کند، مطابقت دارد. این یک ادای دین مستقیم به دنیای دیزنی است که در بالاترین سطح اجرا شده است.

و در مورد موسیقی‌های بی‌نقص و خوب اجرا شده، جایز نمی‌دانم که از جنگ ستارگان جدای بازمانده اثر گوردی هاب و استفان بارتون صحبت نکنم. همچنین از موسیقی Planet of Lana اثر تاکشی فوروکاوا و Assassins Creed Mirage اثر برندان آنجلیدس لذت بردم.

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

بازی معمایی Humanity

شینجی هوسو – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Shinji Hosoe

  • (Ridge Racer، Zero Escape، Street Fighter EX، Bushido Blade)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Humanity ساخته جماپور

یک سگ یک انسان بی‌اراده را به مرحله غیر ارگانیک هدایت می‌کند. موسیقی پشت آن‌ها گاهی غیرارگانیک است، گاهی دراماتیک. این یک احساس آشنا و در عین حال ناشناخته عالی از تجربه کلاسیک Lemmings برای این بازی معمایی است.

به موسیقی متن کامل در YouTube گوش دهید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی هاگوارتز لگاسی میراث هاگوارتز Hogwarts Legacy 

کیشنگ بو

Caisheng Bo

  • (Have a Nice Death, Kemono Friends, Magnum Quest)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: میراث هاگوارتز توسط چاک‌ای مایرز، پیتر موری و جی اسکات راکوزی

اگر نگوییم مهم‌ترین، موسیقی یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد یک دنیای جادویی واقعاً خیال‌انگیز است. موسیقی متن میراث هاگوارتز نه تنها یک تجربه جادویی متقاعد کننده را ارائه می‌دهد، بلکه با پیچیدگی و زیبایی در طعم و تجربه موسیقایی خودنمایی می‌کند.

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره فاینال فانتزی 16 Final Fantasy 16 بدانید 

یوکو کومیاما

Yuko Komiyama

  • (Monster Hunter series, Mega Man X7/X8, Rockman X Dive)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: فاینال فانتزی شانزده توسط ماسایوشی سوکن، تکافومی ایمامورا، دایکی ایشیکاوا، سایا یاساکی و جاستین فریدن

این اثر در مراسم The Game Awards امسال به عنوان «بهترین موسیقی» انتخاب شد. آهنگساز، Soken-san، بیش از ۶۰۰ آهنگ از FF14 خلق کرده است. من گیمر خوبی نیستم برای همین از دور به بازی شوهرم نگاه می‌کردم و در حالی که دنیای بازی را حس می‌کردم به موسیقی گوش می‌دادم و واقعا فوق العاده بود. نحوه پخش موسیقی نیز بسیار دلنشین بود و توصیه می‌کنم موسیقی این بازی را به عنوان یک قطعه موسیقی مستقل گوش کنید.»

موسیقی متن کامل را در Apple Music گوش دهید.

بازی معمایی shapez 2

لویی گدار – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Louis Godart

  • (Blanc, Worlds of Aria, Drifting Lands)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: shapez 2 اثر Peppsen

من شیپز را به عنوان یک بازی رایگان اپیک گیمز استور در ابتدای سال ۲۰۲۳ کشف کردم و بلافاصله عاشق آن شدم: یک Factorio مینیمالیست بدون هیچ استرس یا تهدیدی – و موسیقی بخش بزرگی از آن است! که توسط Peppsen ساخته شده، موسیقی واقعاً تجربه را روان کرده است و به من کمک کرد تمرکز کنم اما در عین حال انگیزه خود را حفظ نمایم.

 «این موسیقی ترکیبی و پرانرژی است، اما هرگز استرس‌زا یا تهاجمی نیست، و در مورد ابهام ریتمیک در برخی از آهنگ‌ها چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، من بسیار خوشحال شدم که متوجه شدم shapez 2 در حال حاضر در وضعیت دسترسی اولیه است، و پس از چند ساعت تجربه آن، واقعاً می‌توانم بگویم که پپسن یک بار دیگر گل کاشته است و واقعاً زیبایی‌شناسی خود را برای هماهنگی با تجربه سه بعدی جدید به حد اعلا رسانده. من برای تجربه نسخه کامل بازی و گوش دادن به موسیقی آن بی‌تابی می‌کنم.

به موسیقی متن shapez. io در YouTube گوش دهید

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی دیابلو 4 Diablo 4 

کودی متیو جانسون

Cody Matthew Johnson

  • (Trek to Yomi، Bayonetta، Resident Evil، Devil May Cry)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Diablo IV اثر تد ریدی و لئو کالیسکی

«بازی Diablo IV موسیقی متن مورد علاقه و برجسته شخصی من از سال ۲۰۲۳ است. من عمیقاً جذب روایت و قدرت فراگیر موسیقی متن بازی شده‌ام – در چشم به هم زدنی باید دقیقاً بدانم کجا هستم، کی هستم و چرا هستم. Diablo IV در این کار به اندازه‌ای شگفت‌انگیز است که موسیقی به تنهایی باعث می‌شود بارها و بارها به کمپین و هر یک از مناطق بازگردم.

«موسیقی از طریق ارکستراسیون‌های شوم خود دارای تنوع و موتیفی است که هرگز فریاد نمی‌زند «به من گوش کن» – ما را راهنمایی می‌کند، ما را فرا می‌خواند تا عمیق‌تر و عمیق‌تر به داستانش سفر کنیم، و متعاقباََ… جهنم. من عاشق بافت، تاریکی و موسیقی درگیر کننده هستم و Diablo IV همه این‌ها و بیشتر از این را دارد. براوو به تمام تیم موسیقی Diablo IV!

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

نوشتار مرتبط:  انتظارات و اطلاعاتی که از بازی مرد عنکبوتی 3 Marvel’s Spider-Man 3 داریم 

اریک دبلیو براون

Eric W. Brown

  • (Sea of Stars, The Messenger)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Marvel’s Spider-Man 2 اثر جان پائزانو

از بین تمام بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۳ بازی کردم، این یکی مطمئناً برجسته بود. خب من یکی از طرفداران بزرگ مرد عنکبوتی هستم و به محض رونمایی این بازی را برای پیش‌سفارش کردم، اما قطعاً بازی از نظر داستان، طعم و موسیقی فراتر از انتظارات من بود. این موسیقی واقعاً تعادل کاملی بین تم‌های سینمایی حماسی و ضرب‌های هیپ‌هاپ ایجاد می‌کند، چیزی که واقعاً در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

«در طول سکانس دی جی با مایلز، من از اینکه چقدر خوب از آن تم استفاده شده بود، ذوق کردم و رفتم ببینم آهنگساز کیست تا بتوانم در مورد فشردن دست آن‌ها خیال‌پردازی کنم… این یکی از آن لحظه‌های حماسی گیمری بود که شما فقط یک بار آن را تجربه می‌کنید.»

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

The Lamplighters League حمله موجودات باستانی در معبد

جی دی اسپیرز – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

J.D. Spears

  • (League of Legends، Teamfight Tactics، Chivalry 2)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: The Lamplighters League اثر Jon Everist

«این یک انتخاب سخت است، چرا که بازی‌های شگفت‌انگیزی امسال منتشر شده‌اند – اما این همان انتخابی است که من به عقب برمی‌گردم و به آن گوش می‌دهم. از منظر نوشتاری خالص، فوق‌العاده است – اما برای من چیزی که آن را بیش از حد جذاب جلوه می‌دهد، تازه بودن آن است. انجام کاری که منحصر به فرد به نظر می‌رسد به اندازه کافی یک چالش است، اما انجام کاری که احساس منحصر به فرد بودن را القا می‌کند و با پروژه کاملاً مطابقت دارد، حتی بیشتر از آن!

شیوه‌ای که این موسیقی می‌تواند از تأثیرات فیلم نوآر (و فراتر از آن) وارد و خارج شود و آن‌ها را به‌طور یکپارچه با نوشته‌های سینمایی سنتی‌تر و خارق‌العاده‌تر ترکیب کند، چیزی است که باید آرزویش را داشت. یک بار دیگر، Jon گل کاشته است!

موسیقی متن کامل را در YouTube گوش دهید

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage اساسین کرید میراژ 

بیل همسپات

Bill Hemstapat

  • (League of Legends, Teamfight Tactics, Ghost of Tsushima, Demon’s Souls, Returnal, God of War Ragnarok)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Assassin’s Creed Mirage اثر برندان آنجلیدس

ممکن است برخی برندان را به عنوان «Eskmo» از موسیقی متن فیلم ۱۳ Reasons Why نتفلیکس بشناسند، اما من معتقدم این اولین اثر هنری و موسیقی متن بازی ویدیویی اوست. این موسیقی نه تنها بیان فرهنگی خاورمیانه را به شیوه‌های واقعاً زیبا و سرگرم‌کننده ارج می‌نهد، بلکه با عناصر مدرن ترکیب شده است که باعث می‌شود موسیقی این بازی مرزهای یک فرنچایز طولانی مدت را به بهترین شکل ممکن به جلو ببرد. همچنین تحسین ویژه‌ای برای آن اجرای زیبای «تم اتزیو» با صدای لیث صدیق قائلم، قطعه‌ای که استعدادهای موسیقی خاورمیانه را به رخ می‌کشد!

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز Diablo 4 

الکسیس لوژیر

Alexis Laugier

  • (Have a Nice Death, Road 96, Rayman Mini)
  • موسیقی متن بازی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Diablo IV توسط تد ریدی و لئو کالیسکی

«انتخاب بهترین‌ها امسال به دلیل شاهکارهای متعدد چالش برانگیز بود، اما موسیقی متنی که واقعاً مرا مجذوب خود کرد از Diablo ۴ بود. می‌توانم ساعت‌ها در تم کیووشاد لئو کالیسکی غوطه‌ور شوم! لحن دراماتیک و مالیخولیایی این موسیقی متن کاملاً با دنیای Diablo طنین‌انداز می‌شود. انتخاب‌های موسیقایی به‌طور یکپارچه با روایت همخوانی دارند و تضاد بین مراحل کاوش و باس فایت‌ها، شدت ریتمیکی را به گیم‌پلی می‌افزاید و آن را واقعاً جذاب می‌کند. موسیقی متن Diablo ۴ نه تنها گیم پلی را ارتقا می‌دهد، بلکه ارتباطات عاطفی قدرتمندی را نیز تداعی می‌کند.

Void Stranger زنی غمگین خیره به پنجره بیرون بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

پائولا روئیز – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

  • (The Cosmic Wheel Sisterhood, Gods Will Watching, The Red Strings Club)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Void Stranger اثر eebrozgi

«انتخاب یک موسیقی متن مورد علاقه در سالی مملو از بازی‌های شگفت‌انگیز با موسیقی فوق‌العاده سخت است، اما در نهایت انتخاب من Void Stranger است، زیرا این همان چیزی بود که واقعاً مرا به گریه انداخت. من هرگز طرفدار بازی‌های سوکوبان نبودم و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در نهایت تقریباً ۷۰ ساعت این شاهکار را بازی کردم و تمام تجربه من با یک موسیقی متن فوق‌العاده همراه بود که همیشه من را میخکوب می‌کرد و هرگز احساس خسته‌کننده‌ای به من دست نمی‌داد که برای چنین بازی منحصر به فردی کاری باورنکردنی است.

موسیقی متن کامل را در YouTube گوش دهید

نوشتار مرتبط:  5 بازی جهان باز برتر برای کامپیوترهای ضعیف 

استفن بارتون

Stephen Barton

  • (Star Wars Jedi: series, Apex Legends, Watch Dogs, Titanfall)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom اثر Manaka Kataoka، Maasa Miyoshi، Masato Ohashi و Tsukasa Usui

«حقیقتاً من بین موسیقی متن TOTK و Baldur’s Gate 3 دو دل بودم. من کار بابی روی آن موسیقی متن را بسیار دوست دارم. البته هر فوق العاده و منحصر به فرد هستند. اما یک حس نوستالژی وجود دارد که فقط در Tears of the Kingdom نهفته و واقعاً بسیار متفاوت از هر چیز دیگری است. البته اشاره‌ای به بازی قبلی زلدا و بازی‌های کلاسیک نیز هست.

«ارهو و رشته‌نویسی در تم اصلی فوق‌العاده است. من موسیقی متن زلدا را از این جهت دوست دارم که حساسیت آن با هر چیزی که من روی آن کار کرده‌ام بسیار متفاوت است، و اینکه شما فقط باید یک یا دو ثانیه از آن را بشنوید تا دقیقاً بدانید که چیست، و چقدر عالی به نظر می‌رسد، مهم نیست روی چه پلتفرم یا دستگاهی آن را پخش کنید. این یک دستاورد بزرگ است.»

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی آلن ویک 2 Alan Wake 2 

ماسایوشی سوکن

Masayoshi Soken

  • (Final Fantasy XIV, Final Fantasy XVI)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: Alan Wake 2 اثر پتری آلانکو و Poets of the Fall

من معمولاً موسیقی زیادی گوش می‌دهم، اما اخیراً موسیقی متن بازی را به تنهایی و مستقل گوش نمی‌دهم. با این حال برای قدردانی از برخی از موسیقی‌هایی که اخیراً در حین انجام بازی‌هایی که مرا شگفت زده کرده‌اند شنیدم، صحنه‌ای را انتخاب می‌کنم که «Herald of Darkness» در Alan Wake 2 در آن پخش می‌شود. در حالی که موزیک ویدیو شروع به پخش شدن می‌کند، باید اسلحه به صدا درآید. من آن را جالب دیدم. و علاوه بر آن، MV تعاملی ساخته شده است. چیزی برای گفتن نیست جز، لعنتی – این خیلی خوب است!»

موسیقی متن Alan Wake 2 هنوز آنلاین منتشر نشده، اما می‌توانید آهنگ‌های Old Gods of Asgard را در Spotify گوش کنید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی های نینتندو سوییچ 

دایکی ایشیکاوا – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Daiki Ishikawa

  • (Final Fantasy XIV، Final Fantasy XVI، Final Fantasy VII Remake)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Splatoon ۳ ORIGINAL SOUNDTRACK -Splatune3- توسط Toru Minegishi، Shiho Fujii، Ryo Nagamatsu، Toshiyuki Sudo، Yumi Takahashi، Sayako Doi

«موسیقی پس‌زمینه Turf War مورد علاقه من است. فضاسازی خاص بازی مستلزم آن است که هنرمندان آهنگ‌های Splatoon را خلق کنند و احساس می‌کنم موسیقی واقعاً به فضای بازی نزدیک است. البته هدف ایجاد هیجان در گیم پلی را نیز به درستی برآورده می‌کند! آهنگ‌های گروه «سی ساید» به‌ویژه تمام قطعات باحال صدای گروه راک را با اعوجاج آن روی گیتار و به طور کلی حس درایو دارند. احساس می‌کنم شاید با آن همه خونسردی، وقتی آهنگ‌های «سی ساید» در نبرد پخش می‌شوند، هدفگیری من کمی بهتر می‌شود!»

موسیقی متن رسمی را در YouTube گوش دهید!

تکافومی امامورا

Takafumi Imamura

  • (Final Fantasy XIV, Final Fantasy XVI, Final Fantasy VII Remake)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه ۲۰۲۳: 13Sentinels: Aegis Rim OST

دلیل انتخاب این موسیقی متن این است که بازی ۱۳ Sentinels: Aegis Rim در سال ۲۰۲۳ بیشترین تاثیر را بر شخص من گذاشته است. خود بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، اما من آن را برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ تجربه کرده‌ام. هرچند من واقعاً می‌خواستم آن را زودتر بازی کنم. آهنگ مورد نظر من زمانی پخش می‌شود که شما به عنوان Natsuno Minami بازی می‌کنید، اما من از اینکه چقدر این آهنگ فوق العاده با شخصیت و فضاسازی بازی مطابقت دارد شگفت زده شدم. من واقعاً این جنبه از قطعه مورد بحث را دوست دارم که فقط با گوش دادن به آن می‌تواند من را خوشحال کند و همچنین اینکه چگونه عنصر احساسی عمیق‌تری را در اعماق آهنگ ایجاد می‌کند. امیدوارم همه بتوانند این بازی را امتحان کنند!»

El Paso, Elsewhere تعدادی جنازه روی زمین نور بنفش در فضای تاریک

جان رابرت ماتز

  • (For The King, Tchia)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: El Paso, Elsewhere اثر Lake Savage معروف به RJ Lake

سقوطی کاملاً وحشیانه به سمت جنون توسط آهنگساز RJ Lake، ادغام ترکیبات مصنوعی، هیپ هاپ، رپ، و… گهگاهی lo-fi (؟) در سفری بی‌هدف به خلأ زیر یک متل در ال پاسو، تگزاس. نامزد سابق شما، دراکولا، در حال برگزاری مراسم پایانی جهان است که باید آن را متوقف کنید. نکات برجسته واقعی موسیقی، رپ فوق‌العاده خوب و بسیار آشفته است که توسط کارگردان بازی، خالاویر نلسون، جونیور خوانده می‌شود و گوش سپردن به آن بسیار توصیه می‌شود.

موسیقی متن کامل را در Bandcamp گوش دهید

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی فاینال فانتزی 16 Final Fantasy 16 

نیکلاس هیرتبرگ

Nicklas Hjertberg

  • (Metal: Hellsinger, Angry Birds 2, Warhammer Virmintide 2)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: فاینال فانتزی 16 توسط ماسایوشی سوکن، تکافومی ایمامورا، دایکی ایشیکاوا، سایا یاساکی و جاستین فریدن

موسیقی متن بازی Final Fantasy XVI چنان حس خارق‌العاده و آهنگ‌های برجسته‌ای دارد که پس از شنیدن آن‌ها برای اولین بار در بازی، دوباره به آن‌ها بازمی‌گردم. آهنگ‌هایی مانند «Find the Flame» و «Forevermore» تنوع بسیار خوبی از تجربه موسیقایی متن را به نمایش می‌گذارند که در حین انجام بازی از آن لذت خواهید برد و من از آن سیر نمی‌شوم. همچنین ممکن است یکی از موضوعات مورد علاقه من در نبرد نهایی در چند سال گذشته باشد!»

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی افسانه طاعون: ریکوایم A Plague Tale Requiem 

اولیویر دریویر Olivier Deriviere بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

اولیویر دریویر – بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان

Olivier Deriviere

  • (Streets of Rage IV، Dying Light 2، A Plague Tale)
  • موسیقی متن بازی ویدیویی مورد علاقه سال ۲۰۲۳: Hi-Fi Rush توسط Shuichi Kobori، Reo Uratani و Masatoshi Yanagi

«بازی Hi-Fi Rush یک تجربه تازه و بدیع بود. تجربه‌ای که من را به دوران اوج سگا برد. موسیقی حتی با تمام انیمیشن‌ها و حرکات خاص گیم پلی هماهنگ است – این یک تجربه هیجان‌انگیز بود!

موسیقی متن کامل را در یوتیوب گوش دهید

خب دوستان این هم از بهترین موسیقی بازی 2023 به انتخاب آهنگسازان، نظر شما در خصوص عناوین نامبرده در این فهرست چیست؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها