هر آنچه که باید درباره‌ی Final Fantasy 16 بدانید

هر آنچه که باید درباره‌ی Final Fantasy 16 بدانید کاور بازی فاینال فانتزی 16

بازی فاینال فانتزی 16 Final Fantasy 16 قرار است با تغییرات گسترده در زمینه گیم پلی مجموعه را متحول کند. داستان بازی حول کلایو راسفیلد Clive Rosfield جریان دارد و ما کنترل این شخصیت را در دهه‌های مختلف زندگی بر عهده خواهیم داشت. در این مقاله قرار است هر آنچه که باید درباره‌ی Final Fantasy 16 بدانید را ارائه دهیم. با ساویس‌گیم همراه شوید.

بازی فاینال فانتزی 16 Final Fantasy XVI جدیدترین بازی اکشن نقش‌آفرینی اسکوئرانیکس خواهد بود. این بازی قرار است در تاریخ یک تیر به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه شود. بازی دارای محیط سندباکس و نیمه جهان باز است، به این معنی که روند داستان خطی اما در خلال مأموریت‌های بازی یک محیط نسبتاََ بزرگی برای گشت و گذار در اختیار گیمر خواهد بود. بازی همچنین دارای موجودات نمادین مجموعه چوکوبو Chocobos و هیولاهای قابل احضار Eikons است. شما می‌توانید از Eikons در خلال مبارزه استفاده کنید و باس فایت‌های جذابی با محوریت این موجودات را شاهد خواهیم بود.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی فاینال فانتزی 15 Final Fantasy 15 

استیت اف پلی آوریل 2023 یک نمایش 20 دقیقه‌ای از فاینال فانتزی 16 را به گیمرها ارائه داد که جزئیات فراوانی از بازی را مشخص کرد. در ادامه به جزئیات رونمایی شده در نمایش اخیر خواهیم پرداخت.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک Final Fantasy 7 Remake 

هر آنچه که باید درباره‌ی Final Fantasy 16 بدانید – Clive’s Hideout

کلایو هایداوت Clive’s Hideout حکم مقر فرماندهی شما در بازی را خواهد داشت. کلایو در این مقر فرماندهی به آمادگی پیش از نبرد می‌پردازد، ساخت آیتم‌های مختلف، جمع‌آوری منابع و متریال و تمرین.

همچنین Clive’s Hideout مملو از مأموریت‌های جانبی مختلف است که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. یکی از مأموریت‌های جانبی Mob Hunts نام دارند که از طریق Hunt Board قابل دریافت هستند. در این مراحل شما می‌بایست با دشمنان قدرتمند مبارزه کنید. این مراحل توسط شخصیت معروف مجموعه، Moogle! ارائه خواهند شد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی کرایسیس کور فاینال فانتزی ریونین 7 Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion 

Vivian Ninetales بازی فاینال فانتزی 16

Loresman Harpocrates و Vivian Ninetales

شخصیت Loresman Harpocrates نیز در Clive’s Hideout زندگی می‌کند. او یک دانشمند و تاریخ شناس است که درباره جهان Valisthea تحقیق می‌کند. این شخصیت درباره آب و هوا، افسانه‌های محلی، مذاهب و سنت‌ها مطالعه می‌کند. Harpocrates علاقه زیادی به داستان‌های کلایو و ماجراجویی‌های وی دارد. هر بار که داستان خود را با وی به اشتراک می‌گذارید دانش او بیش‌تر و Thousand Tomes تکمیل می‌شود. شما می‌توانید با خواندن یادداشت‌های Loresman Harpocrates از تمام اطلاعات جهان و شخصیت‌های بازی فاینال فانتزی 16 مطلع شوید. فراموش نکنید که پس از انجام مأموریت‌های مختلف به این شخصیت سر بزنید و داستان خود را با وی به اشتراک بگذارید.

ویویان Vivian یک مستشار نظامی است که در کنار کلایو در Clive’s Hideout روزگار می‌گذارند. این شخصیت در خلال تجربه بازی چند باری سخنرانی خواهد کرد و شما را از دانش خود بهره‌مند می‌سازد. ویویان علاقه زیادی به روابط شخصیت‌ها و مناطق مختلف جهان ولستیا Valisthea دارد. صحبت کردن با وی منجر به غوطه‌وری هر چه بیش‌تر شما در داستان و جهان بازی خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فاینال فانتزی اورجین STRANGER OF PARADISE FINAL FANTASY ORIGIN 

گیم پلی فاینال فانتزی 16

هر آنچه که باید درباره‌ی Final Fantasy 16 بدانید – گیم پلی و مبارزات فاینال فانتزی 16

فاینال فانتزی 16 با مبارزات نفس گیر و هیجان انگیز خود قرار است دل عاشقان اکشن را برباید. این بازی میزبان مبارزات عظیم بین Eikonsها است، گویی 2 غول عظیم جثه در حال مبارزه هستند! این ویژگی بارز و کلیدی فاینال فانتزی 16 است و سازندگان تأکید زیادی روی آن دارند. جالب این‌که مبارزات این موجودات غول آسا تماماً در کنترل شما است و شاهد میان پرده و دکمه زنی صرف نخواهیم بود. مبارزات و گیم پلی معمولی نیز تمرکز بیشتری روی اکشن دارند و همزمان شدن مبارزات بر هیجان بازی خواهد افزود. هرچند که تعدادی از طرفداران این هم‌زمان شدن مبارزات و اکشن‌تر شدن بازی را برنمی‌تابند، اما این تغییرات اثر مثبتی بر آمار فروش بازی خواهد گذاشت.

سازندگان در تریلر جدید فاینال فانتزی 16 روی قابلیت‌های دسترسی نیز مانور دادند. تقریباً می‌توان با قاطعیت گفت که همه می‌توانند از تجربه فاینال فانتزی جدید لذت ببرند، گزینه‌های دسترسی بازی بی‌شمار و تحسین برانگیز هستند. گیمرهای تازه‌کار که چندان با بازی‌های اکشن و مبارزات حرفه‌ای و سریع آشنایی ندارند می‌توانند با فعال کردن جاخالی دادن خودکار و انجام چند ضرب‌ها با فشردن تنها یک دکمه از تجربه بازی و داستان فاینال فانتزی 16 Final Fantasy 16 لذت ببرند. این قابلیت‌ها هیچ خللی در تجربه سایر بازیکنان حرفه‌ای و قدیمی فاینال فانتزی ایجاد نخواهند کرد، در نتيجه اصلاً نگران نباشید.

در نهایت این‌که سازندگان قول استفاده حداکثری از توان پلی استیشن 5 را داده‌اند. به قول سازندگان اگر توان سخت‌افزاری و SSD سریع پلی استیشن 5 نبود شاید روند ساخت فاینال فانتزی 16 چند سال دیگر به طول می‌انجامید. همچنين بازی نهایت استفاده را از قابليت‌های انقلابی دوالسنس DualSense برده است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake Intergrade 

بازی فاینال فانتزی 16 در تاریخ یک تیر ماه به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ این حجم باورنکردنی از جزئیات ارائه شده در بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما فاینال فانتزی 16 موفق به تکرار موفقیت فاینال فانتزی 15 و فاینال فانتزی 7 ریمیک خواهد شد؟ چه نکته‌ای در مقاله هر آنچه که باید درباره‌ی Final Fantasy 16 بدانید مغفول ماند؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها