بررسی بازی Baldur’s Gate 3

بررسی بازی Baldur's Gate 3 کاور بازی بالدرز گیت 3 بالدورز گیت 3 دروازه بالدور 3 مایند فلایر

بازی Baldur’s Gate 3 یک عنوان نقش آفرینی عظیم است. در واقع بالدورز گیت 3 یک بازی RPG کلاسیک است که قصد دارد موفقیت دو قسمت با شکوه نخست Bioware را دنبال کند. در حالی که کاوش در دنیای بزرگ بازی در زمان واقعی انجام می‌شود، اما این عنوان RPG منحصر به فرد برای نبردهای خود به یک حالت پیچیده تاکتیکی مبتنی بر مبارزات نوبتی تغییر سبک می‌دهد. بازی به سه بخش یا ACT تقسیم می‌شود که اولین بخش به صورت نصف و نیمه در حالت Early Access قابل بازی بود. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی بازی Baldur’s Gate 3 بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز بالدورز گیت 3 Baldur’s Gate 3 

همانطور که اغلب در بازی‌های نقش آفرینی شاهد این مقدمه کلیشه‌ای هستیم، شما در بالدورز گیت 3 به عنوان یک زندانی کار خود را شروع می‌کنید. با این حال، نه در یک سیاه چال دور از دسترس، بلکه در یک کشتی زنده مایند فلایر (mind flayer موجوداتی هستند که توانایی تسخیر و کنترل ذهن میزبانان خود را دارند) که در جهنم نه‌گانه به گل نشسته است. فرار از آنجا فقط مقدمه است. خلاص شدن از شر انگل کاشته شده در سر شما مشکل واقعی است.

بالدورز گیت 3 با این هدف اصلی مبهم شروع می‌شود، اما خیلی زود معلوم می‌شود که انگل به شما قدرت‌های خاصی می‌دهد. علاوه بر این، افراد بیشتری با چنین مهمانانی در سرشان ظاهر می‌شوند. آن‌ها به فرقه‌ای تعلق دارند که موجودی به نام مطلق (The Absolute) را می‌پرستند. این فرقه دشمن اصلی شما در سفر در مناطق مختلف Faerûn است که در نهایت گروه شما را به بالدورز گیت هدایت می‌کند.

خلق شخصیت تنها آغاز کار است. ویرایشگر Baldur’s Gate 3 در مقایسه با نسخه Early Access با ارائه گزینه‌های مختلف رشد کرده است، البته امکانات طراحی چهره هنوز هم تا حدودی محدود باقی مانده. از طرفی به مانند Divinity-Original Sin 2 در جدیدترین بازی نقش آفرینی Larian، می‌توانید به عنوان تعدادی از اعضای بالقوه پارتی به جای شخصیت خود بازی کنید.

اژدهای سفید آدمی Dark Urge بازی بالدورز گیت 3 بررسی بازی Baldur's Gate 3

در نسخه کامل Baldur’s Gate III، شخصیت جدید Dark Urge، یک اژدهای سفید بی‌خاطره است که از مرگ و رنج لذت می‌برد و بنابراین انتخاب‌های شیطانی منحصر به فردی دارد. من شخصاً وارلاک ویل را انتخاب کردم، قهرمانی که می‌خواهد کارهای خوبی انجام دهد، اما با یک شیطان مؤنث عهد بسته است. شما می‌توانید به صورت نامحدود شخصیت‌های دیگر را استخدام کنید، اما حداکثر سه نفر به طور فعال شما را همراهی می‌کنند. من هنگام کاوش، سعی می‌کنم همه را کنترل کنم تا همه نکات داستانی را دریابم. چرا که به عنوان مثال، اگر قرار باشد فردی به تنهایی دزدکی وارد منطقه یا جایی شود، برای پیش‌روی تمیز و حرفه‌ای باید شخصاً کنترل شخصیت را در دست بگیرید. مکالمات همیشه توسط شخصیت انتخاب شده فعلی انجام می‌شوند. این نکته خیلی مهم است زیرا نژاد، کلاس و موارد دیگر بر گزینه‌های پاسخ تأثیر می‌گذارند.

داستان بالدرز گیت 3 شروع آهسته‌ای دارد و طول می‌کشد که  روی دور بیفتد. اما در نهایت شما باید سه باس اصلی فرقه را بکشید. ۱۷۰ ساعت کات سین و اغلب طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پاسخ به انضمام مکالمات کاملاً صداگذاری شده و دارای لیپ سینک در بازی وجود دارند. این دستاورد واقعاً باورنکردنی و ستودنی است. سازندگان استاندارد جدیدی را برای داستان سرایی در بازی‌های ویدیویی به ثبت رسانده‌اند. شما همچنین باید چک‌های مهارت را بگذرانید، که برای آن تاس بیست وجهی با یک کلیک رول می‌شود و سپس modifiersها به نتیجه نهایی اضافه می‌شوند. همه این‌ها دارای انیمیشن هستند.

هر رفتار و عمل شما در دروازه بالدور 3 عواقبی دارد، ظاهرسازی و فریبکاری ممکن است مورد پسند یکی از اعضای گروه شما باشد و با انجام این کار امتیازات ویژه‌ای دریافت کنید. با این حال، علیرغم تمام این نکات و جزئیات بازی Baldur’s Gate 3 گاهی اوقات به نظر خیلی مصنوعی می‌رسد. البته این نقصان در دیگر بازی‌های نقش آفرینی داستان محور هم وجود دارد. اما خوشبختانه در اکت ۲ صحنه‌هایی را تجربه خواهید کرد که در آن دیالوگ‌ها و فضای موجود آنقدر قوی است که وقتی با انتخاب‌های درست به موفقیت می‌رسید احساس خیلی خوبی به شما دست می‌دهد. در هر صورت، برای لذت بردن از داستان باید طلسم و آیتم‌های ویژه‌ای را همراه داشته باشید و درست مانند Divinity Original Sin 2، اگر طلسم صحبت با حیوانات یا مردگان را نداشته باشید، نکات داستانی مهمی را از دست خواهید داد.

پوستر بازی دروازه بالدور 3 بالدورز گیت 3

در نهایت، این گزینه‌ها و مسیرهای گفتگوی متنوع به این معنی است که به سختی دو بازیکن تجربه یکسان از Baldur’s Gate 3 داشته باشند. یکی از دلایل وجود داشتن بیش از 170 ساعت کات سین در بازی این است که سازندگان کوچک‌ترین تغییر و انتخابی را لحاظ کرده‌اند!

یکی از نقاط قوت Baldur’s Gate 3 اعضای پارتی هستند که می‌توانید به مرور زمان رابطه خود با آن‌ها را تقویت کنید. بازی Baldur’s Gate 3 یک نقش آفرینی کلاسیک کامل و بی نظیر است که استاندارد جدیدی را برای بازی‌های این ژانر وضع کرده. برای تجربه بخش کمپین به 100 ساعت زمان نیاز خواهید داشت و بیش از 170 ساعت کات سین انتظار افرادی را می‌کشد که دوست دارند تجربه‌ای کامل داشته باشند. انتخاب‌های گسترده و گزینه‌های متنوع در این بازی به آزادی عمل بازیکن افزوده و در این بازی تقریباً هر کاری امکان‌پذیر است!

نقاط مثبت

  • داستان فوق العاده با آزادی عمل بالا
  • گرافیک فنی و هنری چشم‌نواز
  • صداگذاری کامل دیالوگ‌ها

نقاط منفی

  • باگ و مشکلات فنی جزئی در اکت 2

امتیاز ساویس‌گیم: 9.5 از 10

بازبینی تصویری

گرافیک بازی بالدورز گیت 3 ویل وارلاک بررسی بازی Baldur's Gate 3

گرافیک و بهینه‌سازی یک بازی عظیم در این مقیاس واقعاً ستودنی است

نوشتار مرتبط:  بازی Baldur’s Gate 3 بیش از 17000 پایان خواهد داشت 

شخصیت زن مو فرفری در لباس نظامی قرون وسطی

آزادی عمل در این بازی تعریف دیگری دارد!

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز دیابلو 4 Diablo 4 

گیم پلی بازی بالدورز گیت 3 نیروهای قرون وسطی در حال نبرد در دهکده بررسی بازی Baldur's Gate 3

گیم پلی بازی مناسب طرفداران نقش آفرینی کلاسیک موسوم به CRPG است

FINAL VERDICT

One of the charms of Baldur’s Gate 3 is the party members that you can strengthen your relationship with over time. Baldur’s Gate 3 is a complete and unique CRPG that sets a new standard for games of this genre. You will need 100 hours to experience the story campaign, and more than 170 hours of cutscenes await those who like to have a complete experience. Wide choices and various options in this game increase the freedom of action of the player and almost anything is possible in this game

:Pros

  • Fantastic story with high details
  • Eye-catching technical and artistic graphics
  • Full voiceover of dialogues

:Cons

  • Bugs and minor technical issues in Act 2

SavisGame Score: 9.5 out of 10

 

5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها