بررسی بازی Diablo 4

بررسی بازی Diablo 4 شخصیت اصلی دیابلو 4 لیلیث

پس از سال‌ها انتظار و تأخیرهای متعدد سرانجام بازی مورد انتظار دیابلو 4 از راه رسید تا عاشقان اکشن نقش آفرینی نفسی تازه کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی بازی Diablo 4 بپردازیم.

داستان بازی در دنیایی تاریک، وحشتناک و خشن به نام Sanctuary می‌گذرد که بلافاصله پس از وقایع قسمت سوم یعنی سال‌ها پس از اتفاقات Reaper of Souls اتفاق می‌افتد و عمدتاً روی مبارزه مداوم بین نیروهای مختلف که تعدادی از آن‌ها توسط انسان‌ها نمایندگی می‌شوند متمرکز است. جهان به تدریج در حال بهبودی از حوادث غم انگیزی است که به وی تحمیل شده و نیروهای شیطانی برای بازگشت دختر شیطان لیلیث و تحقق پیشگویی‌ها لحظه‌شماری می‌کنند.

چیزی که بیش از همه بازی Diablo IV را متمایز می‌کند، دنیای جذاب و جسورانه آن است، دنیای بازی‌ که تا حد زیادی تحت الشعاع تاریکی و رمز و راز قرار گرفته، جایی که تراژدی‌ها و ظلم‌هایی را که همه جا و در هر گوشه‌ای شما را احاطه کرده‌اند خودنمایی می‌کنند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز دیابلو 4 

به طور کلی دنیای Sanctuary از پنج منطقه تشکیل شده است. قله‌هایی یخ زده که ماجراجویی‌های خود را در آنجا آغاز می‌کنید، محیط بیابانی «دشت‌های خشک»، باتلاق‌هایی به نام «هاوزار»، جنگل‌هایی به نام «اسکاسگلن» و در نهایت منطقه‌ای از خرابه‌ها و ویرانه‌هایی به نام کهجستان.

چیزی که دنیای بازی را متمایز می‌کند سیستم آب و هوای پویا یعنی چرخه‌های روز و شب است و پرسه زدن در شب شما را زیاد آزار نمی‌دهد. چرا که منابع نوری تعبیه شده اطراف شما را به زیبایی روشن می‌کند، البته که شما با هیولاهای زیادی در شب هنگام مواجه خواهید شد. به علاوه، مأموریت و داستان‌های فرعی زیادی وجود دارد، و شما از برج‌ها و سیاه‌چال‌هایی که در جای جای جهان بازی پراکنده شده‌اند دیدن خواهید کرد، بیش از 140 مورد از آن‌ها برای کاوش به دست شما لحظه شماری می‌کنند، به علاوه صدها خانه و مکان مخفی در زیر زمین همگی انتظار شما را می‌کشند.

در کل، به نظر می رسد که کاوش عنصر اصلی است که این بازی حول آن ساخته شده. به عنوان مثال ما مناطقی در بازی داریم که ستون‌های سنگی باستانی دارای نماد تابشی هستند و در قسمت‌های مختلف بازی قرار دارند، جایی که این ستون‌ها در آن قرار دارند به عنوان شراین (زلدا!؟) شناخته می‌شوند و می‌توانند قدرت بسیار مفیدی به شما بدهند. هنگامی که یک شراین فعال می‌شود، ممکن است شما را کاملاً از آسیب دشمن محافظت کند یا مقدار طلای ریخته شده توسط دشمن را دو برابر کند. نوع دیگری از شراین که تنوع بیشتری به گیم پلی بازی می‌بخشد، با وجود یک دایره آبی روشن در جلوی آن قابل تشخیص است و برای به دست آوردن قدرت نهفته در داخل آن شراین نیاز به حل یک معمای خاص دارید.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز دیابلو ایمورتال 

بازی دیابلو 4 برای کاوش به شما پاداش می‌دهد. هنگام کاوش و جستجوی محیط اطراف منابع، آیتم‌ها، سلاح‌ها و زره‌ها را به عنوان پاداش بسیار رضایت‌بخش و غیرمنتظره‌ای دریافت می‌کنید. گاهی اوقات داستان بازی یا وظایفی که از شما خواسته می‌شود را کنار گذاشته و در جهان شگفت انگیز دیابلو کاوش کنید. چرا که برای رسیدن به لول 100 احتمالاً به بیش از 100 ساعت نیاز خواهید داشت.

دنیای باز متنوع بازی برای کاوش، بازیکنان را قادر می‌سازد در شهرهای پر جنب و جوش، دهکده‌های دورافتاده، سرزمین‌های وحشی وسیع و هزارتوهای تاریک پرسه بزنند. بازیکنان در این محیط‌ها با چالش‌ها و دشمنان مختلفی مواجه می‌شوند و باید در جستجوی جوایز، مأموریت‌ها و منابع ارزشمند آن‌ها را کشف کنند.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره دیابلو ایمورتال بدانید 

گیم پلی بازی دیابلو 4 روان و عاری از مشکلات آزاردهنده است و از سبک کلاسیک شناخته شده سری بازی‌های Diablo پیروی می‌کند و ترکیبی از بازی‌های نقش آفرینی و اکشن را با اضافات نوآورانه ارائه می‌دهد.

سیستم گیم پلی عمدتاً روی مبارزات سنگین، تحرک، جاخالی رفتن و مهارت‌ها و توانایی‌های متمایز هر شخصیت تمرکز دارد. همچنین هر شخصیت قابل بازی دارای مجموعه‌ای از مهارت‌های منحصربه‌فرد است که می‌توان آن‌ها را توسعه داد و متناسب با سبک بازی‌تان شخصی‌سازی کرد، بنابراین می‌توان از این مهارت‌ها برای حمله به دشمنان یا مقابله با انبوهی از آن‌ها و کسب پیروزی در این نبردهای جذاب و خونین استفاده کرد.

سیستم کلاسیک اندازه گیری سلامت در بازی همان بطری شیشه‌ای پر از خون کلاسیک است که احتمال شکسته شدن آن وجود دارد، بازیکنان باید مراقب سلامت شخصیت‌های خود باشند و از توانایی‌ها و تجهیزات صحیح برای زنده ماندن در نبردها استفاده کنند. پس از شکست دادن دشمنان و انجام مأموریت‌های چالش برانگیز، می‌توان جوایز و غنائم ارزشمند و کمیابی را به دست آورد.

مبارزه با اژدها دیابلو 4

یکی از عناصر اصلی که Diablo IV به شما امکان می‌دهد تجربه کنید، همکاری با سایر بازیکنان در دنیای مشترک است. شما می‌توانید به تیمی از دوستان، بازیکنان دیگر یا فقط خود و دوستتان در یک ماجراجویی Co-op هیجان انگیز بپیوندید تا با چالش‌های سخت و نبردهای هیجان انگیز روبرو شوید، شک ندارم که این یک تجربه سرگرم کننده است که نمی‌توان به این راحتی آن را ترک کرد.

بازی Diablo 4 تاکنون شامل پنج شخصیت قابل بازی است که احتمالاً با به روز رسانی‌های آینده این تعداد افزایش می‌یابد و به شرح زیر است:

کلاس های دیابلو 4 بربر جادوگر دروید نکرومنسر

بربر: جنگجوی قوی، خشمگین و بسیار خشن در نبردهای نزدیک، که علیرغم حرکت آهسته‌اش، از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کند و از عضلات قوی خود بهره می‌برد.

جادوگر: جادوگر یا افسونگری ماهر در استفاده از جادو و اکسیر که با دستکاری عناصر محیطی مانند آتش، نور، برف و غیره، از قدرت عناصر برای شکست دشمنان خود استفاده می‌کند.

جادوگر Necromancer: شخصیتی که از جادوی تاریک و قدرت‌های جادویی برای احضار و کنترل مردگان و مبارزه با آن‌ها استفاده می‌کند و یکی از بهترین کلاس‌ها در نسخه بتا بازی بود.

یاغی Rogue: یک شخصیت مزدور یا یک دزد که مهارت‌های نفوذ، جاسوسی و مبارزه سریع را دارد و ویژگی‌های چندین کلاس را ترکیب می‌کند تا آن‌ها را به طور مناسب برای مبارزه با دشمنان متعادل کند.

شخصیت Druids: شخصی که از جادو استفاده می‌کند و طبیعت را با استفاده از جادوی طبیعی و توانایی‌های شکل دهی برای کنترل محیط، حیوانات و عناصر طبیعی مانند باد و طوفان دستکاری می‌کند.

نوشتار مرتبط:  سخت‌ترین بازی های پلی استیشن 4 

گرافیک با کیفیت دیابلو 4 با یک فضاسازی تاریک و بسیاری از جزئیات ظریف ترکیب می‌شود تا تجربه بصری شگفت انگیز و جالبی را به بازیکنان ارائه دهد. این بازی با استفاده از موتور بازیسازی داخلی خود توسعه دهنده به نام “Blizzard Engine 4” ساخته شده است. موتوری که به منظور ارائه گرافیک سه بعدی با کیفیت بالا و جلوه‌های بصری خیره کننده نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته است.

سری بازی‌های Diablo عمدتاً بر موسیقی ارکستری پر جنب و جوش تکیه می‌کنند و صداهای حماسی و باشکوهی را برای شنیدن و غوطه‌ور شدن در بازی ارائه می‌دهند. موسیقی جذابی که به راحتی تنش، تعلیق و هیجان نبردهای نفس گیر را ایجاد می‌کند و حتی فضای ترس و دلهره را افزایش می‌دهد.

موسیقی در Diablo 4 عنصر مهمی است که فضاسازی را بهبود می‌بخشد و تجربه بازیکن را دلنشین می‌سازد، اگرچه جزئیات کاملی در مورد موسیقی آن فاش نشده است. با این حال می‌توانید از موسیقی عمیق و صداهای متناسب با فضای تاریک و وحشتناک بازی لذت ببرید.

لیلیث شخصیت اصلی دیابلو 4

همان‌طور که گفتیم بازی Diablo IV با استفاده از موتور بازیسازی داخلی توسعه یافته است، و آنچه به نظر می‌رسد این است که با ارائه گرافیک سه بعدی با کیفیت بالا و طراحی خیره کننده، نسبت به موتورهایی که توسعه دهنده در گذشته استفاده کرده بسیار بهبود یافته است.

گرافیک واقع گرایانه، فضاسازی تاریک و جزئیات زیاد Diablo IV به جهان سرزندگی بیشتری می‌بخشد، زیرا جهان به دقت طراحی شده است تا ترس و وحشت پیرامون بازی را منعکس کند. محیط‌ها با جزئیات دقیق، از شهرها و روستاهای پرجنب‌وجوش گرفته تا بیابان‌های تاریک و هزارتوهای وحشتناک، طراحی شده‌اند. جهان دارای نورپردازی نمادین و سایه‌های خیره کننده است که تجربه بصری را بهبود می‌بخشد و فضای کلاستروفوبیک بازی را منعکس می‌کند.

علاوه بر این، از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای قدرتمندتر کردن جزئیات شخصیت‌ها، دشمنان و جلوه‌های جادویی استفاده شده است و شخصیت‌ها به زیبایی با حرکات نرم و ویژگی‌های واقعی طراحی شده‌اند. جلوه‌های جادویی نیز به خوبی نشان داده شده و تجربه بصری بازی را افزایش می‌دهند و هیجان و تعلیق بیشتری را اضافه می‌کنند.

لیلیث شخصیت اصلی دیابلو 4

بازی Diablo 4 با ارائه گرافیک فوق العاده، گیم پلی لذت بخش و داستان تأثیر گذار ثابت کرد که ارزش این همه انتظار را داشته است. این بازی به راحتی یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازی سال خواهد بود و اگر طرفدار بازی‌های اکشن نقش آفرینی هستید در تجربه آن درنگ نکنید.

نقاط مثبت

  • داستانی غنی و عمیق
  • کات سین‌های سینمایی فوق العاده و نمادین بلیزارد
  • گرافیک و جلوه‌های بصری استثنایی

نقاط منفی

  • نیاز به اتصال دائمی اینترنت
  • باگ و مشکلات فنی جزئی

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

بازبینی تصویری

شخصیت و کلاس های بازی دیابلو 4 بررسی بازی Diablo 4

کلاس‌های متنوع دیابلو 4

نوشتار مرتبط:  100 نقل قول برتر بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

گیم پلی و مبارزات دیابلو 4

گیم پلی لذت بخش بازی

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های چندنفره برای تجربه‌ با خانواده و دوستان 

باس فایت دیابلو 4 بررسی بازی Diablo 4

گرافیک فوق العاده دیابلو 4

نوشتار مرتبط:  تمام فرنچایزهای اکتیویژن بلیزارد که به تصاحب مایکروسافت درآمده‌اند 

نقشه دیابلو 4

نقشه بازی دیابلو 4

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام استودیوهای بازیسازی داخلی مایکروسافت 

شراین دیابلو 4 بررسی بازی Diablo 4

شراین‌های معمولی بازی دیابلو 4

FINAL VERDICT

Diablo 4 proved to be worth all the wait by offering great graphics, enjoyable gameplay and an impressive story. This game will easily be one of the candidates for winning the title of the best game of the year, and if you are a fan of action rpg games, don’t hesitate to experience it

:Pros

  • A rich and deep story
  • Fantastic and iconic Blizzard cinematic cutscenes
  • Exceptional graphics and visual effects

:Cons

  • single-player campaign require an internet connection
  • Bugs and minor technical problems

SavisGame Score: 9 out of 10

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها