چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است

چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است شخصیت‌های بازی زلدا اشک پادشاهی

بازی افسانه زلدا اشک‌های پادشاهی TLOZ: TOTK بهترین بازی در فرنچایز باشکوه زلدا است، حال که بحث انتخاب بهترین بازی سال و مراسم گیم اواردز داغ شده است، بد نیست که به این بپردازیم که چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است و باید جایزه GOTY را از آن خود کند.

در این‌که ارزش مراسم گیم اواردز پس از انتخاب مضحک در سال 2016 و رسوایی محض در 2020 به شدت افت کرده شکی نیست، اما شوربختانه این مراسم در یک دهه اخیر به مرجعی برای همه رسانه‌ها تبدیل شده و سازندگان نیز برای ادامه مسیر خود از آن خط می‌گیرند. از بحث TGA که بگذریم، سال 2023 میزبان بازی‌های شگفت‌انگیز زیادی بود، هر چند که کم‌تر عنوانی توانست به جایگاه رفیع Tears of the Kingdom نزدیک شود. TOTK یک بازی کامل است، یک شاهکار که تا سال‌ها مشابه آن را نخواهیم یافت. بیش از 86 رسانه به این بازی امتیاز کامل داده‌اند و ساویس‌گیم نیز بالاترین امتیاز ممکن را به این اثر هنری تقدیم کرد.

بازی افسانه زلدا: اشک های پادشاهی دنباله Breath of the Wild است که در سال 2017 با اقتدار عنوان بازی سال را دریافت کرده بود، این بدان معناست که Tears of the Kingdom انتظارات زیادی را باید برآورده می‌کرد. در برابر بازی Tears of the Kingdom نه تنها تمام انتظارات را برآورده کرد، بلکه توانست چیزهای زیادی را به فرمول موفق و امتحان پس داده بازی قبلی اضافه کند تا جایی که مکانیک‌های گیم پلی و حجم نوآوری آن هوش از سر هر گیمر خوش ذوقی می‌برد. چنین عنوانی بدون شک لایق دریافت بالاترین جوایز است.

انتخاب شدن یا نشدن Tears of the Kingdom به عنوان GOTY در TGA 2023 چیزی به ارزش‌های آن اضافه نمی‌کند، بلکه به اعتبار این مراسم بی آبرو شده می‌افزاید. در ادامه به این خواهیم پرداخت که چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است و ۱۰ دلیل که TOTK باید GOTY را دریافت کند را فهرست خواهیم کرد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی افسانه زلدا اشک های پادشاهی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 

چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است

۱۰. بازی TOTK یکی از پولیش شده‌ترین و بی نقص‌ترین بازی‌های AAA در سال‌های اخیر است

بازی Tears of the Kingdom واقعاً استانداردی را که گیمرها باید از عناوین آینده انتظار داشته باشند، بالا برد. در سال‌های اخیر، عناوین بزرگ AAA همیشه کاملاً بدون اشکال نبوده‌اند. حتی عناوین بزرگی مانند Starfield و Baldur’s Gate 3 نیز بدون اشکال نبوده و نیستند. فکر کنم نیازی نباشد که فاجعه سایبرپانک 2077 در سال 2020 را یادآوری کنم!

در مقابل، TOTK تقریباً هیچ نقصی هنگام عرضه نداشت و هیچ باگی در بازی که مانع پیشروی شما شود وجود ندارد و بسیاری از خرده اشکالات یا اصلاحات جزئی آن در یک یا دو وصله رفع شدند. شاید این حرف من چندان مورد پسند شما نباشد، اما این سطح از پرداخت و بهینه‌سازی در بازی‌های مدرن تبدیل به آرزو شده است و دیگر بازی‌های بزرگ واقعاً می‌توانند از نمونه نینتندو در ارائه یک محصول نهایی واقعاً کامل و بی نقص در روز عرضه پیروی کنند.

نوشتار مرتبط:  6 کاری که باید پیش از تجربه افسانه زلدا اشک پادشاهی Zelda: Tears of the Kingdom انجام دهید 

۹. بازی TOTK به نوعی به وعده‌های خود وفا کرد

بازی TOTK قبلاً در مراسم جوایز بازی سال گذشته یک جایزه دریافت کرده بود. این بازی به‌عنوان مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. با چنین شهرتی، خیلی‌ها فکر می‌کردند که آیا این بازی واقعاً می‌تواند امیدوار باشد که بتواند به تمام انتظارات و وعده‌های خود دست پیدا کند. به نوعی، این کار را انجام داد.

بخش بزرگی از اینکه چگونه TOTK توانست این همه هایپ و هیجان ایجاد کند، استراتژی بازاریابی دقیق نینتندو بود که منجر به انتشار بازی در بهترین زمان ممکن شد. تا زمانی که بازی منتشر شد، اطلاعات بسیار کمی در مورد بازی فاش شد و این باعث شد تمام جنبه‌های بازی، مانند Depths و سرنوشت پرنسس زلدا، برای بازیکنان شگفت‌انگیز باشد.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید پیش از بازی کردن Tears of the Kingdom بدانید 

۸. محتوای تقریباً بی‌پایانی در TOTK وجود دارد

هر جایی که بازیکنان در Tears of the Kingdom به آن روی می‌آورند، کاری برای انجام دادن وجود دارد. جهان بسیار پربارتر از BOTW است و این می‌تواند گاهی اوقات تقریباً طاقت فرسا باشد! برای بازیکنان بسیار آسان است که با دنبال کردن همه اسرار عجیبی که سرزمین Hyrule را درگیر می‌کنند، از کوئست اصلی منحرف شوند.

فراتر از محتوای اصلی بازی، Ultrahand وجود دارد که به بازیکنان امکانات به ظاهر نامحدودی برای آنچه می‌توانند در بازی ایجاد کنند، ارائه می‌دهد. وقتی سازندگان بازی تصمیم می‌گیرند برای TOTK از DLC هنگام عرضه استفاده نکنند، واقعاً گویای همه‌چیز هست. امروزه به ندرت استودیوها حاضر به اجرای چنین پروژه کامل و بی نقصی در هنگام انتشار هستند، و فقدان DLC برای آن گواهی واقعی بر این است که TOTK در حال حاضر چقدر بزرگ و پر از محتوا است. اغلب استودیوها ترجیح می‌دهند قسمت‌های مختلف بازی را در غالب دی ال سی و با دریافت پول بیش‌تر به بازی اضافه کنند، اما سازندگان Tears of the Kingdom همه چیز را به ما ارائه کرده‌اند.

نوشتار مرتبط:  تغییرات شخصیت لینک Link از افسانه زلدا Legend of Zelda در گذر زمان 

۷. حس کاوش و ماجراجویی که در TOTK وجود دارد بی رقیب است

بازی‌های دیگری در فهرست نامزدهای GOTY وجود دارند که به همان اندازه – اگر نه بیشتر – آزادی انتخاب را به گیمرها ارائه می‌دهند (مانند Baldur’s Gate 3)، اما هیچ‌کدام نمی‌توانند با آزادی مطلق کاوش در دنیای باز عظیم Tears of the Kingdom برابری کنند. Hyrule در TOTK چیزهایی فراوانی برای کشف دارد، از غارها گرفته تا جزایر در آسمان و هزارتوهای زیرزمینی.

بازی‌های دیگر، مانند Spider-Man 2، یک جهان باز بزرگ با گزینه‌های هیجان‌انگیز برای مانور و کنترل ارائه می‌دهند. با این حال، هیچ بازی دیگری که امسال منتشر شده باشد، جرأت و توان ایجاد دنیایی که بتواند با اندازه و شخصیت هایرول در افسانه زلدا: اشک پادشاهی TOTK برابری کند، نداشته است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های شبیه زلدا The Legend Of Zelda 

۶. بازی TOTK یکپارچه‌ترین نقشه جهان باز را دارد

اندازه نقشه TOTK Hyrule در حال حاضر نفس گیر است، اما حتی بیشتر از وسعت آن جای شگفتی وجود دارد. چیزی که واقعاً دنیای باز TOTK را به احتمالاً فراگیرترین محیط بازی تا کنون تبدیل می‌کند این است که بازی تقریباً به طور کامل فاقد لودینگ یا صفحه بارگذاری است. راه‌اندازی بازی و فست تراول تنها مواردی هستند که صفحه‌های بارگیری ظاهر می‌شوند.

چتربازی از جزایر آسمان به عمق یک احساس باورنکردنی است که بازیکنان نمی‌توانند از هیچ بازی دیگری دریافت کنند. اینکه سوییچ سخت‌افزار قدیمی‌تری دارد بر همگان واضح است، اما شما نگاه کنید که نینتندو چگونه توانسته است با همین سخت‌افزار محدود چنین جهان شگرف و دستاورد فنی خیره‌کننده‌ای را ارائه دهد که سایرین با در اختیار داشتن سیستم‌ها چند ترافلاپسی حتی به آن نزدیک هم نشده‌اند. چنین دستاوردی لایق ستایش نیست؟

نوشتار مرتبط:  بهترین انیمه ها که باید تماشا کنید 

۵. مکانیک Ultrahand بازی توسط اساتید مهندسی در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود!

زمانی که ساب ردیت «Hyrule Engineering» برای اولین بار در Reddit ظاهر شد، نام آن توسط بازیکنان بیشتر به عنوان یک الگوی رفتاری برای یک جامعه هواداران شوخ طبع ساخته شده حول یک مکانیک لذت بخش در TOTK بود تا به عنوان یک نمایش واقعی از ارزش استفاده آن در دنیای حقیقی. با این حال، در یک مورد کلاسیک از تقلید زندگی از هنر، مکانیک Ultrahand بازی Tears of the Kingdom در واقع اکنون برای آموزش مهندسان آینده دنیای واقعی استفاده می‌شود!

در دانشگاه مریلند، پروفسور رایان شول زمانی که طبق گزارش‌ها شروع به تعیین تکلیف TOTK به دانشجویان مهندسی خود کرد، خبرساز شد. در این دوره به دانش‌آموزانی که بتوانند سریع‌ترین وسیله نقلیه را با استفاده از Ultrahand بسازند، نمره A+ اعطا می‌شود. این نوع پیاده‌سازی در دنیای واقعی واقعاً از پتانسیل اولیه بازی فراتر می‌رود و آنچه را که TOTK را بسیار خاص می‌کند برجسته می‌سازد. این بیان کننده نهایی این است که موتور فیزیک بازی واقعاً چقدر از نظر فنی سالم و درست است که پروفسور دانشگاه از آن برای تدریس استفاده می‌کند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های رایگان نینتندو سوییچ 

لینک ایستاده بر لبه صخره جزیره آسمانی چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است

۴. بازی Tears of the Kingdom در بین نامزدهای GOTY با اختلاف پرفروش‌ترین بازی است

هم من و هم شما می‌دانیم که فروش همه چیز نیست، بسیاری از بازی‌های عالی به همان سطح محبوبیت بازی‌های دیگر نمی‌رسند و این ناگزیر در فروش نیز منعکس می‌شود. با این حال، اعداد فروش همچنان می‌توانند برای نگاه کردن به داده‌ها از منظر یک موضع عینی مفید باشند. وقتی به اعداد فروش یک بازی ویدیویی نگاه می‌کنیم، این اعداد می‌توانند به محبوبیت یک بازی و میزان مخاطبان آن دلالت کنند.

برای اینکه محبوبیت یک بازی به اندازه محبوبیت TOTK فراگیر شود، به چیزی بیش از شانس و دلایل احمقانه نیاز هست: این حداقل دلیلی است که نشان می‌دهد زیبایی‌شناسی کلی بازی به اندازه کافی توجه بازیکنان را به خود جلب کرده است تا آن‌ها را متقاعد کند که به بازی فرصت بدهند. نمرات نقد و بررسی مطلوب TOTK از سوی بازیکنان و منتقدان به طور یکسان نشان می‌دهد که چقدر این بازی برای ده‌ها میلیون بازیکنی که آن را خریداری کرده‌اند، خوب و لذت‌بخش بوده است.

نوشتار مرتبط:  بیوگرافی شیگرو میاموتو خالق ماریو و زلدا 

۳. بازی TOTK همان BOTW است، اما بزرگ‌تر، باشکوه‌تر و خارق‌العاده‌تر

بازی Tears of the Kingdom تا حد زیادی یک دنباله مستقیم و کامل برای BOTW است، زیرا بر پایه و اساس آن بازی استوار است. این موضوع در ابتدا مورد بحث بسیاری بود، اما TOTK با ایجاد و بهبود بسیار بر آنچه که بازی اول بنا نهاد، ثابت کرد که چیزی بیش از یک DLC هفتاد دلاری است.

بازی TOTK دارای انواع دشمنان بیشتر، سیاه چال‌هایی با مضمون به سبک Zelda سنتی‌تر است (اگرچه آن‌ها تا حد زیادی از همان فرمول BOTW پیروی می‌کنند) و حتی دنیای باز بزرگتری برای کاوش دارد. غارهای جدید، یک عالم اموات برای کشف از طریق اعماق و حتی جزایر شناور در آسمان وجود دارد. علاوه بر این، توانایی‌های جدید لینک از تخیلی‌ترین توانایی‌های تاریخ این سری هستند و به بازیکنان این فرصت را می‌دهند تا خلاقیت‌های خود را به روش‌هایی کشف کنند که فقط آرزوی داشتن آن را در BOTW داشتند. بی‌خیال، بی انصافی نکنید، این بازی خارق العاده دی ال سی است!؟ این چه دی ال سی است که به اندازه 10 بازی کامل محتوا دارد!؟ کاش همه دی ال سی‌ها چنین بودند!

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های نینتندو سوییچ 

والپیپر زلدا اشک پادشاهی

۲. بازی TOTK یک شگفتی در هنر صنعت بازی است

نیازی نیست که شما یک دانشمند موشکی باشید تا ببینید که مکانیک Ultrahand و Fuse در Tears of the Kingdom چقدر باورنکردنی هستند. با این حال، ممکن است یک سازنده بازی بتواند به اندازه کافی توضیح دهد که واقعاً چقدر بی‌سابقه هستند. پس از انتشار TOTK، این فقط گیمرها نبودند که از شگفت‌انگیز بودن بازی هیجان زده می‌شدند. حتی سازندگان بزرگ و صاحب نام هنر هشتم نیز در شوک کامل بودند.

در ماه‌های پس از انتشار TOTK، شاینا مون، یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی بازی God of War، به Gamesradar گفت که تاثیرگذارترین چیز در مورد TOTK توانایی آن در «فعال کردن فیزیک بسیاری از اشیاء» به طور همزمان است. همانطور که جیمز سیلوا از استودیو اسکا می‌گوید، «به نظر نمی‌رسید هیچ چیز در مورد موتور فیزیک از دستان فانی نشأت گرفته باشد و این باعث ناراحتی من می‌شد.» در واقع جیمز به اندازه‌ای شیفته مکانیک‌های بازی شده است که باور نمی‌کند این موتور فیزیک ساخته دست بشر باشد! اظهارنظر وی را دوباره و چندباره بخوانید تا متوجه عظمت بازی شوید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های نینتندو 3DS 

زلدا شمشیر به دست هنگام غروب آفتاب چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است

۱. بازی TOTK تحسین شده‌ترین بازی سال است

اگر هیچ چیز دیگری هم نشان دهنده عظمت آن نبود، ذکر همین نکته که Tears of the Kingdom تحسین شده‌ترین بازی سال است کفایت می‌کند. این فکت، زمانی که در کنار این واقعیت که جوایز بازی توسط رسانه‌های مختلف مورد قضاوت قرار می‌گیرند قرار داده شود، نشان می‌دهد که به احتمال قوی Tears of the Kingdom در جوایز بازی ۲۰۲۳ در صدر قرار بگیرد.

اعداد دروغ نمی‌گویند، و حقیقت این است که میانگین امتیاز Tears of the Kingdom بالای 96 است و تنها با Baldur’s Gate 3 که خود یکی دیگر از پیشتازان GOTY است، مطابقت دارد. با این حال، TOTK حتی بیش از BG3 مورد بررسی قرار گرفت و همین نکته آن را به عنوان بی نقص‌ترین و محبوب‌ترین بازی سال با بالاترین امتیاز توسط منتقدان و مدعی اصلی جایزه GOTY ۲۰۲۳ تبدیل می‌کند.

چرا The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بهترین بازی سال است؟ برای پاسخ به این سؤال می‌شود ده‌ها و صدها مقاله مشابه این نوشت و باز هم برای توصیف عظمت این شاهکار کم است. ارزش این اثر هنری در سال‌های بعد است که بیش‌تر نمایان خواهد شد. من دیگر باور ندارم که بتوانم اثری کامل‌تر از Tears of the Kingdom را در طول زندگی خود ببینم، شاید شما خوش شانس‌تر از من باشید، امیدوارم.

لینک در حال سقوط آزاد زلدا اشک پادشاهی

مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها