30 بازی داستان‌محور برتر

30 بازی داستان‌محور برتر

2 دسته بازی‌باز در جهان داریم، آن‌هایی که برای کسب امتیاز و سرگرمی محض بازی می‌کنند و آن‌هایی که برای لذت بردن از داستان بازی می‌کنند. امروزه بازی‌های داستان‌محور برتر می‌توانند اثری به مراتب بیش‌تر از فیلم یا کتاب بر مخاطب بگذارند. دهه‌ها طول کشید تا بازی‌های ویدئویی به این نقطه برسند. ولی امروزه با قدرت می‌توان گفت که اثرگذاری هنرصنعت بازی‌های ویدئویی از دیگر مدیوم‌ها فراتر رفته است. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 30 بازی داستان‌محور برتر بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ 

30 بازی داستان‌محور برتر Batman: Arkham City بتمن آرخام سیتی

30. Batman: Arkham City

دومین بازی از سه‌گانه‌ی راکستدی بهترین اثر آن‌هاست. در این بازی ما هدایت بتمن در دوران اوجش را بر عهده داشتیم. شوالیه‌ی گاتهام به طور همزمان با بزرگان جرم و جنایت نبرد می‌کرد و جوکر با نقشه‌ای پیچیده خفاش را به دام انداخت. داستان و پایان‌بندی آرخام سیتی بی‌نظیر است. بهترین بازی ابرقهرمانی بدون هیچ تردیدی همین بازی است. عنوانی که در کنار داستان درگیر کننده یک گیم پلی جذاب و دلچسب هم ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  Final Fantasy 7 Remake؛ خاطرات را در آغوش بگیر 

30 بازی داستان‌محور برتر Final Fantasy 7 فاینال فانتزی 7

29. Final Fantasy 7

فاینال فانتزی 7 محبوب‌ترین بازی در این فرانچایز با سابقه است. عنوانی که طرفداران سال‌ها درخواست بازسازی آن را داشتند و سرانجام 2020 شاهد تحقق این امر بودیم. داستان تقابل گروه آوالانچ با شینرا در راه نجات سیاره بازی‌بازان را تا آخر درگیر می‌کند. و شخصیت‌های اصلی بازی همچون کلود، تیفا، اریس و سفیروث در قلب مخاطبان حک می‌شوند. اگر به دنبال یک بازی درگیر کننده با گیم پلی شاهکار نقش‌آفرینی، مبارزات نفس‌گیر، داستان گیرا و شخصیت‌های فراموش نشدنی می‌گردید، فاینال فانتزی 7 شما را نا امید نخواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند 

Undertale

28. Undertale

بازی Undertale عنوان عجیبی است. خیلی دشوار است داستان بازی را در یکی دو خط خلاصه کرد. جهانی که با هیولاها و جادو اشباع شده است. ولی همین را بدانید که در زیر ظاهر ساده و نه چندان جذاب بازی، لذتی وصف ناشدنی نهفته است. عناوین زیادی هستند که نوید داستان چند لایه با پایان‌های متعدد را می‌دهند. ولی تعداد اندکی از آن‌ها به قول خود عمل می‌کنند. Undertale یکی از آن‌هاست. عنوان ارزشمندی که به انتخاب‌های بازی‌بازان اهمیت می‌دهد و در روایت کلی آن‌ها را اعمال می‌کند. تا در نهایت شاهد پایان‌های متعدد، معنی دار و منحصر به فرد باشیم.

نوشتار مرتبط:  آریانا گراند خواننده موسیقی پاپ از عشق خود به بازی‌های ویدیویی می‌گوید 

Chrono Trigger

27. Chrono Trigger

سفر در زمان مقوله‌ای نیست که در امر روایت سابقه‌ی خوبی داشته باشد. در Chrono Trigger اما این مقوله به شاهکار داستان سرایی و روایت بدل می‌شود. داستان در یک فستيوال آغاز می‌شود. ولی خیلی زود اوضاع به هم می‌ریزد و شخصیت اصلی وارد ماجرایی عظیم می‌شود. ماجرایی که در آن با یک غارنشین، شوالیه‌ی طلسم شده و یک ربات همراه می‌شوید. و فرصت کافی برای ارتباط برقرار کردن با همه‌ی آن‌ها را خواهید داشت. سفر در زمان هيچگاه به این جذابی روایت نشده است.

نوشتار مرتبط:  الماس‌ها ابدی‌اند؛ 10 حقیقت از بازی GTA: San Andreas که نمی‌دانستید 

GTA 4

26. GTA 4

نیکو بلیک مهاجری که به دنبال رویای آمریکایی رهسپار شده ولی کابوس آمریکایی نصیبش می‌شود. فردی که با تبلیغات فراوان وارد کعبه‌ی آمال غرب پرستان می‌شود ولی حقیقت مطابق با آن چیزی نیست که در نمایش‌های پر زرق و برق دیده است. نیکو در ابتدا به دنبال راه‌های قانونی کسب درآمد و گذران زندگی می‌رود. ولی پای او به جهان زیرزمینی جرم و جنایت باز می‌شود. راکستار در هجو و به نقد گرفتن جامعه‌ی آمریکایی استاد است. و به جرأت می‌توان گفت که جی تی ای 4 بهترین داستان خلق شده در این فرانچایز را داراست. داستانی که به مقوله‌ی «رویای آمریکایی» می‌پردازد. و به مانند پتکی سهمگین به صورت بردگان رسانه فرود می‌آید.

نوشتار مرتبط:  به بهانه‌ی مرور بازی The Neverhood؛ نگاهی به دوران طلایی عناوین ماجراجویی 

Grim Fandango

25. Grim Fandango

گریم فاندانگو شاهکار بازی‌سازی در هنرصنعت است. عنوانی که دیگر ناشناخته نیست و در طول سال‌ها ارزش آن بر همگان عیان شده است. داستان این بازی به جهان پس از مرگ می‌پردازد. عنوانی که فرهنگ و جهان‌بینی مکزیکی را هم در خود قرار داده و تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. Grim Fandango عنوانی نیست که بتوان از خیر آن گذشت، تجربه‌ی بکر آن را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  ترتيب تماشای فرانچایز جنگ ستارگان 

30 بازی داستان‌محور برتر Star Wars: Knights of the Old Republic

24. Star Wars: Knights of the Old Republic

بهترین بازی جنگ ستارگان که طرفداران بی‌شماری دارد KOTOR است. این نقش‌آفرینی بی‌نظیر سال‌هاست در قلب طرفداران قرار گرفته و درخواست بازسازی آن به قدری زیاد بود که بالأخره قرار است شاهد آن باشیم. اگر به دنبال یک بازی با محوریت جنگ ستارگان هستید که داستان درگير کننده و شخصیت‌های پرداخت شده دارد، Star Wars: Knights of the Old Republic همه‌ی این‌ها و بیش‌تر را ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Mass Effect Legendary Edition 

Mass Effect 2 مس افکت 2

23. Mass Effect 2

یک گروه همه فن حریف جور کنید، ناممکن را ممکن سازید و کهکشان را نجات دهید. مس افکت 2 یکی از بهترین عناوین علمی-تخیلی تاریخ است. عنوانی که ضمن ارائه‌ی داستان جذاب با شخصیت‌های باورپذیر، گیم پلی بی‌نظیر و لذت‌بخشی ارائه می‌دهد. هر شخصیت در این بازی داستان و پس‌زمینه‌ی خاص خود را دارد، روحیات و خلقیات منحصر به فرد دارد و زنده است. کم‌تر عنوانی را می‌توان یافت که به مانند مس افکت 2 تأثیرگذار باشد.

نوشتار مرتبط:  5 موردی که امیدواریم God of War Ragnarok برطرف کند 

30 بازی داستان‌محور برتر God of War خدای جنگ

22. God of War

پس از آن سه‌گانه‌ی پر سر و صدا و سراسر اکشن، کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد که خدای جنگ و سانتامونیکا در زمینه‌ی داستان سرایی حرفی برای گفتن داشته باشند. اما این تفکر اشتباه بود. خدای جنگ 2018 با ارائه‌ی داستانی احساسی تجربه‌ای متفاوت را ارائه داد. کریتوس که اکنون پدر شده است می‌بایست به وظایف پدری خود عمل کرده و شخصیتی تک بعدی نباشد.

نوشتار مرتبط:  آخرین حامی هنر؛ تحلیل زیبایی شناسی The Last Guardian 

Firewatch

21. Firewatch

این بازی را به صورت اتفاقی تجربه کردم. هیچ اطلاعی درباره‌ی آن نداشتم و عناوين هم سبک را هم تجربه نکرده بودم. Firewatch یک تجربه‌ی داستان‌محور بی نظیر و فراموش نشدنی را ارائه می‌دهد. محال است هنگام شروع بازی دسته را کنار بگذارید. داستان تا انتها شما را می‌کشد. این تجربه‌ی منحصر به فرد را از دست ندهید دوستان.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: امی هنینگ، بانوی بازی‌ساز 

Uncharted 2: Among Thieves

20. Uncharted 2: Among Thieves

شاید بازی‌بازان تازه‌کار آنچارتد 4 را بپسندند ولی این نسخه‌ی دوم است که بهترین تجربه‌ی آنچارتد را ارائه می‌دهد. Uncharted 2: Among Thieves بهترین داستان را در کنار گیم پلی لذت‌بخش ارائه می‌دهد. این بازی با نویسندگی و کارگردانی استاد امی هنینگ جوایز متعددی را درو کرد. و تا سال‌ها به عنوان کلاس درس و الگوی سایر عناوین لحاظ می‌شد. شخصیت نیتن دریک در این نسخه تکامل پیدا می‌کند. و ارتباط شخصیت‌ها با یکدیگر فوق‌العاده دوست داشتنی کار شده است.

نوشتار مرتبط:  13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی 

Portal 2

19. Portal 2

پس از عرضه‌ی نصف و نیمه‌ی عنوان نخست که اثری مینی‌مالیستی با داستانی کوتاه بود، همه منتظر عملکرد بازی در نسخه‌ی دوم بودند. شخصیت‌های Chell و GLaDOS چگونه می‌توانستند رشد کنند و داستان عمیق‌تری را ارائه دهند؟ خوشبختانه Valve با پورتال 2 ضمن تکامل شخصیت‌های نام‌برده، شخصیت‌های جدیدی همچون Wheatley و Cave Johnson را نیز معرفی کرد. و با یک پایان‌بندی شاهکار همه را انگشت به دهان گذاشت.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی Red Dead Redemption 2؛ به سوی بی نهایت و فراتر از آن 

30 بازی داستان‌محور برتر Red Dead Redemption 2

18. Red Dead Redemption 2

دنباله‌ی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ. عنوانی که با گان‌پلی لذت‌بخش، گرافیک چشم‌نواز و داستان فوق‌العاده هر چه خوبان همه دارند را یک جا دارد. این بازی سنگ محک و کلاس درس داستان سرایی در بازی‌های AAA است. قصه گویی در بازی‌هایی ویدئویی به قبل و بعد از Red Dead Redemption 2 تقسیم می‌شود. بازی‌های جهان‌باز دیگر در مقایسه با شاهکار راکستار رنگ می‌بازند.

نوشتار مرتبط:  8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند 

30 بازی داستان‌محور برتر NieR: Automata نیر

17. NieR: Automata

26 پایان منحصر به فرد که اکثر آن‌ها را می‌توان با یک بار بازی کردن تجربه کرد. NieR: Automata یک شاهکار هنری به تمام معناست. به پایان رساندن بازی برای بار نخست با 2B تنها آغاز ماجراست. این بازی شاهکار تعریف Game Over را تغییر می‌دهد. بازی استثنائی و بی همتای NieR: Automata مضامین فلسفی، هنری، ادبی و اخلاقی را در جهان خود جای داده است. عنوانی که همه چیزش لذت‌بخش و دوست داشتنی است. از داستان و گیم پلی گرفته تا طراحی و موسیقی روح نواز.

نوشتار مرتبط:  15 سانسور عجیب در تاریخ هنرصنعت بازی‌های ویدئویی 

30 بازی داستان‌محور برتر Half-Life 2

16. Half-Life 2

نزدیک به 20 سال گذشته است و ما همچنان در انتظار حسن ختام و پایان بخش داستان Half-Life 2 مانده‌ایم. البته این موضوع چیزی از شاهکار بودن روایت این بازی کم نمی‌کند. داستان بازی چند سال پس از وقایع بازی نخست رخ می‌دهد. جایی که شخصیت اصلی گوردون فریمن با ایلای و الیکس ونس همراه شده تا جلوی پیشروی Combine را بگیرند. Combine یک امپراطوری پیشرفته، متمدن و فوق‌العاده قدرتمند است که ظرف 7 ساعت زمین را تصرف کرده است. بازی Half-Life 2 از زمان خود جلوتر بود. داستان فوق‌العاده و جذابی داشت که در ترکیب با گیم پلی چالش‌برانگیز یک اثر لذت‌بخش را شکل می‌داد. این بازی یکی از بهترین و عمیق‌ترین عناوین شوتر اول شخص به شمار می‌رود.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Yakuza 0 

Yakuza 0

15. Yakuza 0

یاکوزا زیرو ششمین عنوان اصلی فرانچایز بزرگ یاکوزا و پیش درآمدی بر ماجراهای Kiryu است. این بازی فوق‌العاده منجر به رونق یافتن این فرانچایز در بازار غرب شد. نکته‌ی قابل توجه پرداختن به شخصیت محبوب گورو ماجیما می‌باشد. داستان جذاب ماجیما و کازوما به زیبایی‌ در هم تنیده می‌شود و تجربه‌ای دلچسب را ارائه می‌دهد. تجربه‌ی این شاهکار واجب است.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Judgment 

Judgment

14. Judgment

این بازی جذاب دنباله‌ی فرعی فرانچایز بزرگ یاکوزاست. عنوانی که نقاط قوت یاکوزا را ارتقاء داده و تجربه‌ای درجه یک را ارائه می‌دهد. داستان حول یاگامی جریان دارد. یک وکیل سابق که اکنون کارآگاه خصوصی شده است. و برای گذران زندگی پرونده‌های مختلفی را بر عهده می‌گیرد. از پیدا کردن گربه‌های گم شده گرفته تا حل اختلافات خانوادگی، از بررسی آپارتمان جن زده گرفته تا پرونده‌های جنایی و غیره. یاگامی را در Judgment همراهی کنید تا داستانی چند لایه و عمیق را به همراه ماجراهای فرعی متنوع تجربه نمایید.

نوشتار مرتبط:  داستان Gravity Rush؛ جواهری ناشناخته 

30 بازی داستان‌محور برتر Gravity Rush 2

13. Gravity Rush 2

بازی گراویتی راش 2 که در ژاپن به Gravity Daze 2 شناخته می‌شود، یک اکشن-ماجراجویی دلچسب است که توسط استودیو ژاپن سونی و تیم گراویتی توسعه یافته است. در این بازی شما قابلیت دستکاری جاذبه و شناور شدن در هوا را خواهید داشت. و می‌بایست در قالب کَت مردم Jirga Para Lhao را از شر حاکمان بدذات نجات دهید. تجربه‌ی این بازی منحصر به فرد را از دست ندهید چرا که به واقع هیچ مشابهی ندارد. شایان ذکر است که در خصوص این مجموعه پیش از این به طور مفصل صحبت کرده‌ایم که در مقاله‌ی بالا می‌توانید مطالعه بفرمایید.

نوشتار مرتبط:  آغاز کابوس: نگاهی موشکافانه به پیش از وقایع Resident Evil و شکل‌گیری آمبرلا 

30 بازی داستان‌محور برتر Resident Evil – Code: Veronica کد ورونیکا

12. Resident Evil – Code: Veronica

رزیدنت ایول کد ورونیکا ماجرای کلر ردفیلد را اندکی پس از وقایع رزیدنت ایول 2 پی می‌گیرد که به دنبال برادرش کریس می‌گردد. در این راستا به آزمایشگاه آمبرلا واقع در پاریس رخنه می‌کند. رخنه‌ای که لو می‌رود و باعث زندانی شدنش در جزیره‌ی راکفورت می‌شود. رزیدنت ایول کد ورونیکا بهترین داستان را در این فرانچایز با سابقه ارائه می‌دهد. و به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین رزیدنت تاریخ است.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی The Evil Within 2 

30 بازی داستان‌محور برتر The Evil Within 2 اویل ویتین 2

11. The Evil Within 2

اویل ویتین 2 یک وحشت و بقای جذاب است که از اشتباهات نسخه‌ی اول درس گرفته و تجربه‌ای کم عیب و نقص را ارائه می‌دهد. شخصیت‌های منفی ماندگار، داستان پیچیده و درگیر کننده در کنار طراحی هنری فوق‌العاده این بازی را به عنوانی ارزشمند بدل کرده است. حتی اگر شماره‌ی نخست را دوست نداشتید هم حتماً فرصتی به اویل ویتین 2 بدهید. مطمئناً پشیمان نخواهید شد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی MAFIA 3 

Mafia III مافیا 3

10. Mafia III

مافیا 3 بازی جهان‌باز فوق‌العاده‌ای است که به دلیل مشکلات فنی هنگام عرضه با بی مهری شدیدی مواجه شد. البته خوشبختانه بازی‌بازان اسیر نظر منتقدان سطحی نگر نشدند و با تجربه‌ی این بازی یک داستان فوق‌العاده را شاهد بودند. Mafia 3 در زمینه‌ی داستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تاریخچه‌ی برده داری ايالات متحده را شخم می‌زند. اگر به دنبال یک بازی داستان‌محور جذاب می‌گردید، مافیا 3 برای شما ساخته شده است.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Brothers: A Tale of Two Sons؛ افسانه‌ی 2 برادر 

Brothers: A Tale of Two Sons

9. Brothers: A Tale of Two Sons

داستان از جایی شروع می‌شود که Naiee در کنار قبر مادر غرق شده‌اش ایستاده، مادری که موفق به نجاتش نشده بود. برادر بزرگترش Naia او را صدا می‌کند تا پدر مریضشان را به دکتر دهکده برسانند. و دکتر می‌گوید تنها راه نجات پدرشان آوردن آب درخت زندگی است. 2 برادر برای آوردن آب درخت زندگی راهی مسیری طولانی می‌شوند. مسیری که با ماجراهای متعددی همراه است. و در نهایت با یک پایان‌بندی احساسی خاتمه می‌یابد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی Shadow of the Colossus 

30 بازی داستان‌محور برتر Shadow of the Colossus سایه ی کلوسوس

8. Shadow of the Colossus

شاهکار هنری استاد فامیتو اوئدا یک بازی بی مثال است. عناوین این استاد بر دیالوگ متکی نیستند و ابزارهای دیگری را برای قصه‌گویی انتخاب می‌کنند. Shadow of the Colossus نیز چنین است ولی در عین حال داستانی احساسی و درگیر کننده را ارائه می‌دهد. با تجربه‌ی این اثر عشق، وفاداری و احساس گناه را تجربه خواهید کرد. و در جهان شگفت‌انگیز بازی غرق در کاوش خواهید شد.

نوشتار مرتبط:  هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3 

30 بازی داستان‌محور برتر Metal Gear Solid 3: Snake Eater متال گیر سالید 3

7. Metal Gear Solid 3: Snake Eater

استاد هیدئو کوجیما متخصص داستان‌های عمیق، چند لایه با مضامين سیاسی است. متال گیر سالید 3 در دهه‌ی 60 میلادی و دوران جنگ سرد جریان دارد. بازی در حقیقت پیش درآمدی است بر داستان اصلی مجموعه‌ی متال گیر سالید و شکل گیری بیگ باس. متال گیر سالید 3 با داستان جذاب و پایان‌بندی باشکوه در قلب طرفداران جاودانه شده است. و بعید است به این زودی عنوانی هم‌تراز با آن عرضه شود.

نوشتار مرتبط:  Red Dead Redemption چگونه دست جامعه را از رسیدن به رستگاری کوتاه می‌گذارد 

30 بازی داستان‌محور برتر Red Dead Redemption جان مارستون

6. Red Dead Redemption

داستان احساسی، غم‌انگیز و جانکاه رد دد ردمپشن محال است از ذهن بازی‌بازان خارج شود. رستگاری جان مارستون به بهترین شکل تعریف می‌شود و قلب مخاطبان را می‌فشرد. پایان‌بندی Red Dead Redemption حتی اشک خود دارترین مخاطبان را هم سرازیر می‌کند و به عقیده‌ی بسیاری احساسی‌ترین پایان در تاریخ هنرصنعت است.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت‌های زن در بازی‌های ویدیویی 

Telltale’s The Walking Dead مردگان متحرک

5. Telltale’s The Walking Dead

تجربه‌ای سراسر احساسی و فراموش نشدنی. داستان مردی که در راه زندان است و طی اتفاقاتی به قهرمانی فراموش نشدنی تبدیل می‌شود. «لی اورت» با دختر بچه‌ای به اسم کلمنتاین مواجه می‌شود که پدر و مادرش به تعطیلات رفته‌اند. رابطه‌ای ناخواسته که برای نجات دختربچه از شر آخرالزمان زامبی شکل می‌گیرد، رفته رفته عمیق‌تر می‌شود. و رابطه‌ای پدر و دختری را شکل می‌دهد که در پایان به اوج می‌رسد.

نوشتار مرتبط:  The Last of Us Part II پرافتخارترین بازی تاریخ یا منفورترین؟ 

The Last of Us آخرین ما

4. The Last of Us

یکی از بهترین بازی‌های داستان‌محور تاریخ که نیازی به دنباله نداشت و عنوانی کامل بود. جالب است که نسخه‌ی اول جزو بهترین‌های تاریخ و بازی دوم بدترین عنوان تاریخ است! بازی نخست داستان جوئل را پی می‌گیرد. یک مزدور در دنیای پساآخرالزمانی که توسط قارچ نابود شده و تنها امید بشریت یک دختر نوجوان است. جوئل مأمور می‌شود که این دختر را به آزمایشگاه برساند و این آغازی می‌شود بر یک داستان فراموش نشدنی و تأثیرگذار.

نوشتار مرتبط:  30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید 

30 بازی داستان‌محور برتر The Witcher 3: Wild Hunt ویچر 3

3. The Witcher 3: Wild Hunt

ویچر 3 داستان شگفت‌انگیز گرالت را به سرانجام می‌رساند. پایان‌بخش یک سه‌گانه‌ی فوق‌العاده که داستان و گیم پلی جذاب را با هم ارائه می‌دهد. ویچر 3 یک نقش‌آفرینی شاهکار است که برای خیلی‌ها برترین عنوان تاریخ می‌باشد. داستان عمیق، چند لایه با حق انتخاب‌های فراوان و پایان‌های متعدد. ویچر 3 به تنهایی بی عیب و نقص است و با اضافه کردن بسته‌های گسترش دهنده‌ی عظیم رسیدن به این جایگاه برای دیگر عناوین غیر قابل دسترس می‌شود.

نوشتار مرتبط:  BioShock در مقابل BioShock Infinite: کدام بازی برتر است؟ 

30 بازی داستان‌محور برتر BioShock Infinite بایوشاک بی کران

2. BioShock Infinite

بایوشاک بی‌کران وداع باشکوهی بود با نسل هفتم. عنوانی که آخرین ساخته‌ی استاد کن لوین می‌باشد. آثار کن لوین همیشه به مضامین فلسفی شناخته می‌شوند و BioShock Infinite نیز از این قاعده مستثنی نیست. فقط پایان‌بندی بازی کافی است تا شما را برای ساعت‌ها در فکر فرو ببرد. داستان در شهر معلق کلمبیا جریان دارد. جایی که شما در نقش بوکر دوییت می‌بایست به دنبال الیزابت بگردید. در ادامه اتفاقاتی رخ خواهند داد که مسیر اصلی داستان را تغییر می‌دهند و منتهی به پایانی غیر منتظره می‌شوند.

نوشتار مرتبط:  Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟ 

30 بازی داستان‌محور برتر Silent Hill 2 سایلنت هیل 2

1. Silent Hill 2

داستان سرایی در سایلنت هیل 2 استادانه است. جیمز ساندرلند نامه‌ای از همسر فقیدش دریافت می‌کند و راهی سایلنت هیل می‌شود. ولی در ادامه متوجه پیچیدگی ماجرا می‌شویم و در شوک فرو می‌رویم. نمادگرایی در این بازی بی‌داد می‌کند. هر شخصیت و هیولا در بازی نمادی از ذهن بیمار جیمز است. در نهایت همه‌ی این‌ها منتج به این می‌شود که بفهمیم جیمز مردی عاشق پیشه و خانواده دوست است یا…

نوشتار مرتبط:  چرا تجربه‌ی Death Stranding بر همه واجب است! 

30 بازی داستان‌محور برتر دث استرندینگ Death Stranding

حضور افتخاری: Death Stranding

شبیه‌ساز پیاده‌روی، شبیه‌ساز کولبری، پت پستچی و… این‌ها گوشه‌ای از لقب‌هایی است که سطحی نگران به ساخته‌ی جدید استاد کوجیما می‌دهند. عنوانی که شاید در زمینه‌‌ی گیم پلی اندک مشکلاتی داشته باشد، ولی در سایر بخش‌ها بی‌نقص ظاهر شده است. دث استرندینگ داستان مخروبه‌ی ایالات متحده را تعریف می‌کند که اکنون به ایالات از هم گسیخته بدل شده‌اند. شما در قامت سم پورتر می‌بایست این جوامع را یکپارچه سازید. مثل همیشه انتظار یک داستان چند لایه با کنایه‌های سیاسی و اجتماعی از استاد کوجیما را داشته باشید. فقط کافی است چند ساعت نخست را صبوری کنید تا جذابیت‌های بازی خودنمایی کنند. به حرف من اعتماد کنید.

خب دوستان نظرتان در خصوص فهرست 30 بازی داستان‌محور برتر چیست؟ کدام يک از این عناوین را تجربه کرده‌اید؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها