13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

هنرصنعت بازی‌های ویدئویی میزبان عناوین مختلفی است. عناوین ضعیف، عناوین متوسط، عناوین خوب و عناوين شاهکاری که نمی‌توانید از آن‌ها دل بکنید. اینجاست که دنباله‌ها پا به میدان می‌گذارند تا هم ارزش IP را افزایش دهند و هم طرفداران مشتاق را سیراب کنند.

در این بین شاهکارهایی هم وجود دارند که طرفداران بی‌صبرانه منتظر ساخت و معرفی دنباله‌ی آن‌ها هستند. دنباله‌هایی که ساخته شدن برخی از آن‌ها حتمی و برخی دیگر آرزوست. این شما و این 13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی.

نوشتار مرتبط: من همه کاره هستم! 11 بازی تاثیرگذار سبک شوتر اول شخص

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Half-Life 3

شرکت Valve میراث گذشته‌ی خود را فراموش کرده است. عمو گیب و رفقا روزهای گذشته را به دست باد سپرده‌اند. روزگاری که Valve یک شرکت بازی‌سازی خلاق و انقلابی بود. شرکتی که با ساخت هر بازی هنرصنعت را چند پله نه صد پله به جلو می‌برد.

بازی‌بازان زیادی در سرتاسر جهان مشتاق ساخت Half-Life 3 می‌باشند. ولی Valve سرگرم استیم و عناوين سرویس محور خود است. عناوینی چون کانتر استرایک و DOTA. با وجود تقاضای وحشتناک برای ساخت Half-Life 3 بعید است که ما شاهد ساخته شدن آن باشیم. با این حال این عنوان همیشه در فهرست عناوین مورد انتظار به چشم می‌خورد.

نوشتار مرتبط: بزرگان هنر هشتم: 10 بازی‌ساز تأثیرگذار در طول تاریخ

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Portal 3

یکی دیگر از عناوین فراموش شده‌ی Valve عنوان تحسین شده‌ی Portal است. پورتال عنوانی بدیع و انقلابی در سبک معمایی بود. دنباله‌ی بازی یعنی Portal 2 نیز خوش درخشید و جزو بهترین بازی‌های طول تاریخ است. با این حال پس از گذشت یک دهه هنوز هم خبری از Portal 3 نیست.

مجموعه‌ی پورتال الهام‌بخش عناوین زیادی بوده است. عناوینی همچون The Talos Principle و Splitgate از جمله شناخته شده‌ترین آن‌ها می‌باشند. آیا عمو گیب و دوستان به خودشان تکانی خواهند داد تا شاهد Portal 3 باشیم؟ فقط خدا می‌داند.

نوشتار مرتبط: بهترین رمزها و کدهای تقلب جی تی ای 5 که باید امتحان کنید

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Grand Theft Auto 6

راکستار طلایه‌دار عناوین جهان‌باز به شمار می‌رود. ابرشرکتی که هر بار بازی جدید عرضه کرده هنرصنعت را به قبل و بعد از آن تقسیم کرده است. موفقیت خیره‌کننده‌ی جی تی ای 5 متأسفانه راکستار را راحت طلب کرده است. طوری که ما هشت سال است که شاهد بازعرضه‌ی نسخه‌های مختلف آن هستیم و چندی دیگر نسخه‌ی نسل 9 بازی نیز از راه می‌رسد.

مشخص نیست که سران راکستار چه وقت از دوشیدن GTA 5 سیر خواهند شد. اما چیزی که مشخص است انتظار فراوان طرفداران برای GTA 6 می‌باشد. از طرفی هم زمزمه‌های ساخت ریمستر 3 گانه‌ی جی تی ای به گوش می‌رسد. متأسفانه در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست و راکستار روزه‌ی سکوت گرفته است.

نوشتار مرتبط: Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

The Elder Scrolls 6

گیلاس روی کیک بتزدا بیش از یک دهه است که عاشقان نقش‌آفرینی را جادو کرده است. The Elder Scrolls 5: Skyrim دقیقاََ به مانند GTA 5 به دلیل بازعرضه‌های متعدد بدنام شده است. اما حداقل بتزدا در حال ساخت بودن The Elder Scrolls 6 را تأیید رسمی کرده است و حتی شاهد یک تیزر کوتاه نیز بوده‌ایم، برخلافِ Grand Theft Auto 6.

تاد هاوارد کارگردان مجموعه به تازگی لب به سخن گشود. اما سخنانی که بر زبان آورد نه خوشایند من بود و نه خوشایند طرفداران میلیونی مجموعه‌ی کتیبه‌ی بزرگان. ایشان اعلام کردند که The Elder Scrolls 6 کماکان در فاز طراحی قرار دارد. و این اصلاََ خوب نیست. طبق برآورد افراد مطلع احتمالاً باید تا 2026 منتظر عرضه‌ی این بازی باشیم. یعنی همان شرایطی که برای Grand Theft Auto 6 صادق است.

نوشتار مرتبط: ماجرای جنجالی اخراج بازیگر سریال The Mandalorian توسط دیزنی

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Star Wars: The Force Unleashed 3

بازی‌های جنگ ستارگان دست به کنسل شدنشان خوب است. حتماً Star Wars 1313 را خاطرتان هست؟ همان بازی جذابی که وقتی عمو جورج فیلش یاد هندوستان کرد کنسل شد. بگذریم از بحث Star Wars 1313، مجموعه‌ی Star Wars: The Force Unleashed شاید بهترین بازی جهان و حتی جنگ ستارگان نباشد اما نزد طرفداران محبوب است.

متأسفانه اندکی پس از عرضه‌ی Star Wars: The Force Unleashed 2 استودیوی سازنده برای همیشه بسته شد و ساخت بازی‌های آینده به EA واگذار شد. چندی پیش هم شایعات در دست ساخت بودن Star Wars: The Force Unleashed 3 به گوش می‌رسید ولی فعلاً هیچ خبر رسمی در دست نیست. بنابراین طرفداران باید باز هم انتظار بکشند تا EA که را خواهد و میلش به که افتد.

نوشتار مرتبط: معرفی استودیوهای بازی‌سازی؛ Remedy Entertainment

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Max Payne 4

بدون شک Max Payne بود که نام Remedy را سر زبان‌ها انداخت. وگرنه چه کسی آن استودیوی کوچک فنلاندی که حتی پول استخدام بازیگر ضبط حرکات نداشت و از مادر شخص کارگردان به عنوان مدل شخصیت منفی استفاده کرده بود را می‌شناخت. گذشت و گذشت تا شاهد خریده شدن حق امتیاز IP توسط راکستار بودیم و در ادامه عرضه‌ی Max Payne 3 را داشتیم.

درست است که Max Payne 3 انتظارات را برآورده نکرد ولی انصافاً عنوان خوش ساخت و لذت‌بخشی بود. با این حال بودجه‌ی 100 میلیون دلاری بازی و فروش متوسط آن باعث شد مجموعه به خواب زمستانی برود. حال 9 سال از این خواب زمستانی می‌گذرد و هنوز اثری از بیدار شدن نیست. آیا شاهد Max Payne 4 خواهیم بود؟ کسی چه می‌داند، شاید آری، شاید خیر.

نوشتار مرتبط: چرا بازی‌های Souls-like طراحی بدی دارند؟

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Bloodborne 2

استودیوی FromSoftware در چند سال اخیر با ارائه‌ی عناوین دشوار و تقریباً غیر قابل بازی برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده است. در این بین Bloodborne بیش از همه‌ی عناوین مورد توجه قرار گرفته است. بازی انحصاری 2015 که طرفداران را در Yharnam مجذوب کرد.

طرفداران خیلی زود خواهان ساخته شدن دنباله برای Bloodborne شدند ولی با توجه به تعطیلی استودیو ژاپن سونی و همچنین مشغول بودن FromSoftware سر الدن رینگ و بازی جدید بعید است فعلاً خبری از Bloodborne 2 باشد.

نوشتار مرتبط: شاهکاری ماندگار؛ چرا Metal Gear Solid 3 بهترین قسمت این فرانچایز است؟

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Metal Gear Solid 6

بازی‌ساز افسانه‌ای و هنرمند شناخته شده استاد هیدئو کوجیما با خلق متال گیر هنر خود را به جهانیان نشان داد. متال گیر سالید 5 آخرین اثر ایشان در این فرانچایز بود. اثری که به دلیل مشکلات جدی با کونامی ضربه‌ی شدیدی خورد.

تصور متال گیر بدون کوجیما سخت است به مانند تصور منچستر بدون فرگوسن. کونامی سعی کرد با عرضه‌ی Metal Gear Survive شانس خود را امتحان کند اما شکست مفتضحانه‌ای خورد و مضحکه‌ی خاص و عام شد. با این حال این ناشر ژاپنی از رو نرفت و زمزمه‌های ادامه دادن سری از جانب آن‌ها به گوش می‌رسد. این اواخر هم شایعه‌ی بازسازی نسخه‌ی اول تیتر رسانه‌ها شده بود. با این اوصاف Metal Gear Solid 6 رویای دور طرفداران است، رویایی که شاید هرگز به حقیقت نپیوندد.

نوشتار مرتبط: Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Silent Hill جدید

سایلنت هیل یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین فرانچایزهای سبک وحشت به شمار می‌رود. متأسفانه ماجرای دعوای کوجیما و کونامی گریبان فرانچایز سایلنت هیل را هم گرفت. کوجیما در حال ساخت بازی Silent Hills بود. عنوانی که کنسل شد. و دموی فنی آن یعنی P.T نیز از فروشگاه‌ها حذف شد.

حال یکی دو سالی می‌شود که شایعات سایلنت هیل جدید امان طرفداران را بریده است. ولی هنوز هیچ خبر رسمی در این خصوص موجود نیست. مگر این‌که بخواهیم همکاری Bloober Team با کونامی را به فال نیک بگیریم.

نوشتار مرتبط: قلدری به شیوه‌ی راکستار؛ 5 نکته‌ی جذاب و قابل توجه Bully

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Bully 2

همان‌طور که گفتیم راکستار یکه‌تاز زیرسبک جهان‌باز است. عناوین این شرکت همیشه موجب پیشرفت این زیرسبک شده‌اند. بازی Bully یک تنوع خوب در بین عناوین غالباً خشن راکستار به شمار می‌رود. بازی جذابی که علیرغم حفظ شاخصه‌های عناوین راکستار اندکی ملایم‌تر بود. در طول سال‌های اخیر شایعه‌ی در دست ساخت بودن Bully 2 بارها به گوش رسیده است، شایعه‌ای که طرفداران آرزو می‌کنند به حقیقت بدل شود.

با این حال به نقل از VGC بعید است شاهد Bully 2 باشیم. ظاهراً این بازی هم‌زمان با جی تی ای 5 در حال توسعه بوده است اما زیر سایه‌ی آن بازی روند توسعه کنسل و کنار گذاشته شده است. به نظر می‌رسد که راکستار تمام تمرکز خود را روی جی تی ای و Red Dead Redemption گذاشته است. در نتیجه عناوینی همچون Bully و Manhunt در حال خاک خوردن می‌باشند.

نوشتار مرتبط: شیطان درون استاد میکامی است و بس؛ چرایی ساخت The Evil Within 3

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

The Evil Within 3

پس از عرضه‌ی موفقیت آمیز رزیدنت ایول ویلیج طرفداران وحشت و بقا انتظار The Evil Within 3 را می‌کشند. استاد میکامی احتمالاً تدارک یک بازی باشکوه برای خاتمه دادن به سه‌گانه‌ی The Evil Within را دیده‌اند. همه‌ منتظر اطلاعات جدید داستانی در خصوص این بازی هستند.

با این حال در این بین خبرهای بدی هم به گوش می‌رسد. خبرهایی هم‌چون کنسل شدن The Evil Within 3 و یا انحصاری شدن این بازی پرطرفدار. علیرغم این صحبت‌ها ساخت دنباله‌ی اویل ویتین احتمالاً بهترین انتخاب Tango Gameworks خواهد بود. چرا که هم بازی‌بازان زیادی خواهان The Evil Within 3 هستند و هم فروش آن تضمین شده است. باید منتظر ماند و دید پس از Ghostwire Tokyo شاهد چه عنوانی از این استودیوی خوش ذوق خواهیم بود.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Killzone Shadow Fall؛ سقوط سایه‌ها

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Killzone 5

حدوداً 8 سال از آخرین نسخه‌ی کیلزون می‌گذرد. ولی گوریلا گیمز فعلاً درگیر Horizon Forbidden West است. آیا شاهد نسخه‌ی جدید این شوتر اول شخص خواهیم بود؟ شایعاتی در این خصوص به گوش می‌رسد. احتمال ساخته شدن نسخه‌ی جدید از این مجموعه‌ی پرطرفدار زیاد است.

سونی برای این‌که تنوع عناوین انحصاری خود را افزایش دهد می‌بایست برخی فرانچایزهای قدیمی را احیا کند. که کیلزون یکی از این فرانچایزهاست. تصور کیلزون جدید با کیفیت PS5 و دسته‌ی انقلابی DualSense مو بر تن آدم سیخ می‌کند.

نوشتار مرتبط: شوتر به سبک میکامی؛ Vanquish رگبار گلوله و لذت آشوب

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

Vanquish 2

برخی عناوین هستند که از فرط شاهکار بودن طرفداران نمی‌توانند برای تجربه‌ی نسخه‌ی جدید آن‌ها صبر کنند. Vanquish یکی از آن‌هاست. بازی Vanquish 2 (اگر ساخته شود) دنباله‌ی شاهکار پلاتینیوم گیمز در سال 2010 است.

استاد شینجی میکامی با ساخت یک شوتر سوم شخص بدیع و بی بدیل بار دیگر به همه‌ی بزرگان ثابت کرد که کت تن کیست. استاد متواضع و بی ادعای هنرصنعت دست به ساخت بازی نمی‌زند مگر این‌که یک شاهکار تحویل مخاطب دهد. حال این بازی می‌خواهد بنیان‌گذار سبک وحشت و بقا باشد یا متحول کننده‌ی شوتر سوم شخص.

بازی نخست فراتر از زمان خود بود حال که بیش از یک دهه از ساخت آن می‌گذرد باید دید که Vanquish 2 قادر به تکرار آن موفقیت خواهد بود یا خیر.

13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

خب دوستان نظرتان چیست؟ منتظر ساخت کدام یک از عناوین فوق هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها