رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ

رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ

شاهزاده‌ی جرم و جنایت، آقای «جی»، دلقک دیوانه و کلی لقب ریز و درشت دیگر که از توصیف کامل شخصیت جوکر عاجزند. بتمن بدون جوکر قطعاََ چیزی کم داشت. و این شریر پرطرفدار به نوعی تکمیل کننده‌ی شخصیت شوالیه‌ی گاتهام است. در این مقاله قرار است فیلم‌های سینمایی، بازی‌های ویدئویی و انیمیشن‌های تلویزیونی را زیر و رو کنیم تا به رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ بپردازیم. بنابراین با ساویس‌گیم همراه شوید.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy 

رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ Jared Leto Suicide Squad/Zack Snyder's Justice League

9. Jared Leto

(Suicide Squad/Zack Snyder’s Justice League)

همان‌طور که احتمالاً اکثرتان حدس زده‌اید، رتبه‌ی آخر فهرست رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ با اقتدار به جوکر جرد لتو اختصاص می‌یابد. جرد لتو که نخست در فیلم جوخه‌ی انتحار این نقش را بر عهده گرفت به واسطه‌ی گریم افتضاح، سکانس‌های حذف شده و ناقص فراوان و البته بازیگری به شدت ضعیف مورد نوازش طرفداران آثار دی.سی قرار گرفت. از آن‌جا که سابقاً هیث لجر افسانه‌ای جوکر را معنایی تازه بخشیده بود، عملکرد فضاحت بار جرد لتو بدجوری توی ذوق زد. و حتی ایفای نقش به مراتب بهتر این بازیگر در لیگ عدالت زک اسنایدر هم نتوانست اوضاع را بهتر کند. جرد لتو با اختلاف بدترین جوکر تاریخ است. امیدواریم دیگر شاهد ایفای نقش وی در قالب شخصیت پرطرفدار جوکر نباشیم.

نوشتار مرتبط:  22 بازی مورد انتظار PS4 و PS5 در 2022 

Troy Baker Batman: Arkham Origins جوکر

8. Troy Baker

(Batman: Arkham Origins)

تروی بیکر هم از بد روزگار با مارک همیل افسانه‌ای مقایسه شد. مارک همیل که این شخصیت را در دیگر بازی‌های مجموعه صداپیشگی کرده بود از خود نشانی چنان درخشان بر جای گذاشت که هیچ‌کس قادر به تکرار آن نخواهد بود. اوضاع جایی بدتر شد که جرد لتو حداقل سعی بر ارائه‌ی تجربه‌ای منحصر به فرد از جوکر کرد ولی تروی بیکر در عمل صدای مارک همیل را تقلید نمود. یا حداقل سعی بر آن داشت. در نتیجه‌ی این تقلید بود که مخاطب حس خوبی دریافت نمی‌کرد. و دلتنگ صدای جادویی مارک همیل می‌شد. در نهایت این‌که تروی بیکر صداپیشه‌ی بدی نیست ولی در حد و اندازه‌های مارک همیل نمی‌باشد. چرا که تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف.

نوشتار مرتبط:  30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید 

Cameron Monaghan Gotham جوکر سریال گاتهام

7. Cameron Monaghan

(Gotham)

شاهزاده‌ی جرم و جنایت در مجموعه‌ی گاتهام به صورت رسمی جوکر نامیده نمی‌شود. ولی خب دقيقاً همان کارکرد و شخصیت‌پردازی را دارد. موناقان 2 نسخه از این شخصیت را به نمایش گذاشت. نخست تحت عنوان Jerome که مشابه جوکری است که همه می‌شناسیم. و دیگری تحت عنوان Jeremiah که موجودی هیولا مانند بود. کامرون موناقان هر 2 نسخه را عالی بازی می‌کند. یکی آشنا و کلاسیک و دیگری تازه و منحصر به فرد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید 

رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ Barry Keoghan The Batman

6. Barry Keoghan

(The Batman)

قبول دارم خیلی ناعادلانه است که  «بری» را در این رتبه‌ قرار دهیم. چرا که نقش بسیار کوتاهی داشت. ولی در عین کوتاه بودن عالی درخشید و از پس نقش برآمد. کاملاً مشخص است که این بازیگر شخصیت جوکر را به خوبی درک کرده است. ما در صحنه‌ی حذف شده از فیلم پتانسیل بالای این بازیگر در دنباله‌ی احتمالی را شاهد بودیم. اگر دنباله‌ای در کار باشد و محوریت اصلی با شخصیت جوکر باشد، Barry Keoghan را در رتبه‌های بالاتری خواهید دید.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران 

Cesar Romero Batman '66 جوکر سزار رومرو

5. Cesar Romero

(Batman ’66)

کلاسیک بازها حتماً ایفای نقش این بازیگر توانا را به خاطر دارند. شاید در مقایسه با استانداردهای امروزی چندان جذاب نباشد ولی همه‌ی بازیگران جوکر به نوعی سزار رومرو را الگوی خود قرار داده‌اند و نگاهی به وی داشته‌اند. در نتیجه همگی مدیون او هستند. جوکر سزار رومرو تکمیل کننده‌ی پس‌زمینه‌ی آثار آن دوره است.

نوشتار مرتبط:  معرفی فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر Zack Snyder’s Justice League، روایتی تازه 

Jack Nicholson Batman جوکر جک نیکلسون

4. Jack Nicholson

(Batman)

جوکر 1989 دقیقاََ همان جک نیکلسون گریم شده است. همان لبخند کج مریض همیشگی، ولی دلیل نمی‌شود که اثر نهایی کم از شاهکار داشته باشد. جک نیکلسون ایفای نقشی عالی از خود بر جای گذاشته است که البته از بازیگر بزرگی چون او کم‌تر از این هم انتظار نمی‌رود. جک به راحتی بین حس‌های مختلف جابه‌جا می‌شود. شگفتی ایفای نقش جوکر جک نیکلسون، بتمن مایکل کیتون را در حاشیه می‌برد.

نوشتار مرتبط:  زندگی در Dontnod Montreal عجیب است 

رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ Joaquin Phoenix Joker جوکر خواکین فینیکس

3. Joaquin Phoenix

(Joker)

شاید کمی ناعادلانه باشد که جوکر خواکین فینیکس را با دیگر بازیگران مقایسه کنیم. چرا که خواکین برای پرداخت شخصیت وقت زیادی داشت و کل فیلم حول او می‌چرخید. به هر حال جای تردیدی نیست که آرتور فلک یا همان جوکر خواکین فینیکس پس از هیث لجر افسانه‌ای برترین است. دقیقاً به مانند هیث لجر افسانه‌ای، سخت بتوان متصور شد بازیگری توان رقابت با جوکر خواکین فینیکس را داشته باشد. فیلم  «جوکر» با بازی استثنائی خواکین فینیکس را از دست ندهید دوستان.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیتی که دوست داریم در Marvel’s Spider-Man 2 ببينيم 

رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ Mark Hamill Batman: The Animated Series/Batman Arkham series مارک همیل

2. Mark Hamill

(Batman: The Animated Series/Batman Arkham series)

چه پای انیمیشن در میان باشد و چه بازی‌های ویدئویی، مارک همیل بهترین جوکر ممکن را تحویل می‌دهد. حتی صداپیشگان حرفه‌ای چون تروی بیکر هم نمی‌توانند به گرد پای مارک همیل شگفت‌انگیز برسند. جوکر مارک همیل گاهی بامزه است، گاهی ترسناک و گاهی دیوانه‌ای تمام عیار. مارک همیل این شخصیت را همچون موم در دست دارد. نکته‌ی شگفت‌انگیز دیگر این است که مارک همیل بی همتا با سابقه‌ترین جوکر تاریخ است. ایشان نزدیک به ربع قرن است که شاهزاده‌ی جرم و جنایت دنیای انیمیشن‌ و بازی‌های ویدئویی است. اوج هنر ناب این استاد حنجره طلا را می‌شود در Batman Beyond: Return of the Joker به گوش جان سپرد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده 

رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ Heath Ledger The Dark Knight هیث لجر

1. Heath Ledger

(The Dark Knight)

صد البته که رتبه‌ی نخست رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ را حدس زده‌اید. هیث لجر افسانه‌ای نمادین ظاهر شد و صد افسوس که این بازیگر توانا دیگر در بین ما نیست. خدایش بیامرزد عجب خاطره‌ای برای ما به ارمغان گذاشت. از کدام صحنه‌ی این بازیگر استثنائی برایتان بگویم از سکانس تماشایی سرقت بانک بگویم یا از جدل جذاب با بتمن کریستین بیل؟ از تکه کلام ماندگار و تلخ “?Why so serious” بگویم یا از سکانس فراموش نشدنی بیمارستان؟ جوکر هیث لجر تا ابد در قلب و جان عاشقان هنر هفتم جاودانه خواهد ماند. تماشای شاهکار هنری این هنرمند بی مثال تسلیم گذر ایام نخواهد شد و رنگ نخواهد باخت.

نظرتان در خصوص رتبه‌بندی برترین جوکرهای تاریخ چیست دوستان؟ برترین جوکر از نظر شما کدام است؟  اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها