ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

خدای جنگ یا همان God of War در طول 16 سال حضور در کنسول‌های مختلف پلی استیشن، به نماد این برند بدل شده است. موفقیت چشم‌گیر و فروش خیره‌کننده‌ی فرانچایز God of War، آن را به دلیل اصلی تغییر نسل بدل کرده است.

استودیوی سونی سانتامونیکا تا کنون 7 بازی خدای جنگ را عرضه کرده است. با این حال تفاوت زمانی داستان نسخه‌های مختلف، ممکن است باعث سردرگمی طرفداران جدید و قدیمی فرانچایز شود. خوشبختانه چندین روش برای تجربه‌ی فرانچایز God of War با در نظر گرفتن ترتیب زمانی وجود دارد.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

با این‌که ماجراجویی جدید کریتوس در نورث می‌تواند به تنهایی و مستقلاً جذاب باشد، ولی ارزش آن را دارد که به عقب برگردید و شماره‌های پیشین را تجربه کنید.

مشوق‌ شما برای تجربه‌ی عناوین قبلی God of War می‌تواند بسط شخصیت کریتوس و آشنایی بیش‌تر با او باشد. همچنین این‌که عناوین قبلی هر کدام به تنهایی گیم پلی فوق‌العاده در سبک هک اند اسلاش ارائه می‌دهند. و غولآخرهای جذابی را در بر گرفته‌اند. با توجه به این‌که هشتمین خدای جنگ هنوز به طور کامل معرفی نشده است و چیزی تا نمایش جدید سونی باقی نمانده، اکنون بهترین فرصت است که تجربه‌ی عناوین قبلی را آغاز کنید.

راحت‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای تجربه‌ی فرانچایز God of War طبق ترتیب زمانی، مراجعه به سرویس اشتراکی PlayStation Now است. این سرویس روی PS4 و PS5 در دسترس است.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

با وجود عرضه شدن در روزهای پایانی PS3، بازی God of War: Ascension به لحاظ ترتیب زمانی نخستین شماره به حساب می‌آید. گول امتیازات بازی در متاکریتیک را نخورید، God of War: Ascension چیزی کم از عناوین اصلی ندارد. دلیل کم کردن امتیازات بخش چندنفره‌ی بازی می‌باشد.

شما در خدای جنگ: عروج با کریتوس جوان آشنا می‌شوید که هنوز با خدایان یونان درگیر نشده است. کریتوس جوانی که هنوز وجودش از کینه پر نشده است. این بازی فقط برای PS3 عرضه شده است در نتیجه چاره‌ای جز مراجعه به PlayStation Now برای استریم بازی ندارید.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

بازی بعدی که باید تجربه کنید God of War: Chains of Olympus می‌باشد. این بازی توسط استودیوی Ready at Dawn در سال 2008 برای PSP توسعه یافته بود. استودیوی مذکور هم‌اکنون به خدمت فیسبوک درآمده است.

بازی خدای جنگ: زنجیرهای اُلمپ داستان پیش از وقایع God of War را بازگو می‌کند. ما در این نسخه علت خشم کریتوس در شماره‌ی نخست را خواهیم فهمید. برای تجربه‌ی بازی باز هم به سراغ PlayStation Now خواهیم رفت. خوشبختانه HD بازی در این سرویس قرار گرفته است.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

قدم بعدی ما تجربه‌ی God of War اصلی است. نسخه‌ای که در سال 2005 برای پلی استیشن 2 عرضه شد و آغازگر این فرانچایز عظیم شد. کریتوس در پی انتقام و خونخواهی هیولاها را یکی یکی از میان برمی‌دارد و در پایان خدای جنگ اریس را از پای در می‌آورد تا به جای او بر مسند نشیند.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

رسیدیم به God of War: Ghost of Sparta، عنوانی که باز هم دست‌پخت Ready At Dawn برای PSP بود. این بازی یکی از بهترین عناوین کنسول‌های دستی به شمار می‌رود. به راستی که خدای جنگ: شبح اسپارتا چیزی کم از عناوین اصلی و شماره دار ندارد.

بازی God of War: Ghost of Sparta داستان ماجراهای بین خدای جنگ 1 و 2 را بازگو می‌کند. در این شماره ما بیش‌تر با گذشته و خانواده‌ی کریتوس آشنا می‌شویم. حضور دیموس برادر بزرگ کریتوس در شبح اسپارتا از جمله جذابیت‌ها و شگفتانه‌های بازی به شمار می‌رود.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

خدای جنگ 2 یکی از بهترین بازی‌ها در فرانچایز است. غولآخرهای به یاد ماندنی و توجه ویژه به زندگی شخصی و خانواده‌ی کریتوس از جمله ویژگی‌های God of War 2 به شمار می‌رود.

گیم پلی در این نسخه پخته‌تر شده است و چندضرب‌های جدید هیجان کار را بالاتر برده‌اند. از طرفی معماهای جذاب این نسخه ارزش آن را افزوده‌اند.

پس از تجربه‌ی خدای جنگ 2 ما دیگر به سرویس PlayStation Now نیازی نخواهیم داشت. حال فرصت آن است تا با تجربه‌ی عنوانی آرکید نفسی تازه کنید.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

خدای جنگ 3 پایان دهنده‌ی ماجرای کریتوس در یونان باستان است. این نسخه دربرگیرنده‌ی به یادماندنی‌ترین غولآخرهای تاریخ است. مبارزات جذاب در کنار افزایش خیره‌کننده‌ی کیفیت بصری بازی تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

خوشبختانه این نسخه برای PS4 نیز عرضه شده است. تحت عنوان God of War 3: Remastered. با توجه به عرضه‌ شدن بازی برای PS4 در نتیجه از طریق پشتیبانی از نسل قبل روی PS5 نیز قابل بازی خواهد بود. همچنین اگر اشتراک PlayStation Now شما هنوز به پایان نرسیده بود، می‌توانید این بازی را دانلود و بدون نیاز به اینترنت تجربه کنید. برخلافِ عناوین پیشین که ناچار به استریم کردن آن‌ها بودید.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

در پایان ما God of War 2018 را داریم. این بازی که جزو بهترین عناوین نسل هشتم به شمار می‌رود داستان کریتوس را در سرزمین‌های نورث پی می‌گیرد.

خدای جنگ به طریقی سر از سرزمین‌های یخ زده‌ی نورث درآورده و سر و سامان گرفته است. متأسفانه ما سکان بازی را زمانی در دسترس می‌گیریم که همسر کریتوس از دنیا رفته است. در ادامه کریتوس که اکنون پدر شده است به همراه پسرش در پی تحقق آخرین آرزوی مادر/همسر رهسپار می‌شوند.

ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War

پایان‌بندی غیرمنتظره و جذاب این بازی نوید یک دنباله‌ی فوق‌العاده را می‌دهد. دنباله‌ای که امید داریم بالأخره شاهد معرفی کامل آن در رویداد آینده‌ی پلی استیشن باشیم. God of War را می‌توانید روی PS4، PS5، PlayStation Now و PlayStation Plus Collection روی PS5 تجربه کنید.

کدام نسخه از خدای جنگ را بیش‌تر دوست دارید؟

 

4.5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها