آموزش کامل جیلبریک PS4 به زبان ساده و تصاویر راهنما

آموزش کامل جیلبریک PS4 به زبان ساده و تصاویر راهنما

به گزارش ساویس‌گیم، جیلبریک کردن دستگاه‌ها از دیرباز امری مرسوم بوده است. دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد. دلایلی از جمله رها شدن از محدودیت‌ها، استفاده‌ی حداکثری از سخت‌افزار و از همه مهم‌تر تجربه‌ی بازی‌ها بدون متقبل شدن هزینه‌های فضایی! در ادامه قرار است آموزش جیلبریک PS4 را برای شما قرار دهیم. اقدامی که به هک کردن یا کپیخور کردن PS4 نیز معروف است.

در ابتدای آموزش جیلبریک PS4 اجازه دهید پاسخ چند سوال را به طور واضح بدهیم. سؤالاتی از قبیل این‌که:

جیلبریک چیست؟ جیلبریک کردن به چه معناست؟

به زبان ساده جیلبریک عملی است که به واسطه‌ی آن می‌توان از محدودیت‌های نرم‌افزاری گذشت و به ویژگی‌های بیشتری دست یافت. از مزایای جیلبریک کردن PS4 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه‌ی بازی‌های جدید به صورت کاملاً رایگان
  • دسترسی پیدا کردن به بازی‌های نایاب و قدیمی
  • نصب ماد و Cheat برای بازی‌های مختلف
  • اضافه کردن زیرنویس فارسی به بازی‌ها
  • نصب کردن رایگان انواع تم‌های متحرک و پولی
  • تبدیل کردن PS4 به یک کامپیوتر تمام عیار با نصب لینوکس
  • و کلی مزایای دیگر

معایب جیلبریک کردن PS4 چیست؟ شاید تنها محدودیت جیلبریک کردن PS4 محرومیت از بازی‌های آنلاین باشد. که البته بستگی دارد شما اهل بازی‌های آنلاین باشید یا خیر. اگر پس از جیلبریک کردن PS4 و بازی کردن عناوین داستانی، خواستید به تجربه‌ی بازی‌های آنلاین بپردازید، فقط کافی است جیلبریک را حذف کنید و دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید. به همین راحتی. ولی فراموش نکنید که در صورت به‌روزرسانی دستگاه و آنلاین شدن دسترسی شما به بازی‌های جیلبریک قطع خواهد شد. هر سوالی داشتید، بپرسید عزیزان.

آیا جیلبریک PS4 کار درستی است؟

خیلی شفاف و روشن خدمتتان عرض کنم، بله کار درستی است. این روش در سرتاسر جهان امری مرسوم است و بیش‌ترین کاربرد آن هم دسترسی به بازی‌های جدید بدون نیاز به هزینه‌ی سرسام‌آور است. کافی است به شرایط فعلی نگاهی بیاندازید قیمت یک کنسول نسل هشتمی پنج برابر پایه‌ی حقوق کشور است! قیمت یک بازی نیز به اندازه‌ی حقوق پایه‌ی ماهیانه است! در چنین شرایطی واقعاً چند درصد از جامعه توان پرداخت این هزینه‌های فضایی را دارند!؟

شایان ذکر است که این امر جیلبریک فقط در کشور ما شایع نیست و در سرتاسر جهان رواج دارد. صرفنظر از بحث هزینه این مهم نمایان می‌شود که این شرکت‌های بازی‌سازی اساساً هیچ نمایندگی هم در کشور ندارند. و افرادی هم که می‌خواهند بازی‌ها را خریداری کنند ناچارند هزینه‌های به مراتب بیش‌تری نسبت به قیمت جهانی بپردازند. برخی از عزیزان از حمایت از بازی‌سازان صحبت می‌کنند در صورتی که شرکت‌های مذکور هیچ‌گونه پشتیبانی برای ما ارائه نمی‌دهند. کنسول‌ها و بازی‌ها حتی از زبان پارسی هم پشتیبانی نمی‌کنند در صورتی که زبان‌هایی با جامعه‌ی آماری به شدت پائین را نیز پشتیبانی کرده‌اند! اگر قرار باشد حمایتی صورت گیرد باید این اقدام دو جانبه باشد.

آیا جیلبریک PS4 امری قانونی است؟

خیلی صریح عرض کنم، بله جیلبریک PS4 کاملاً قانونی است. نه تنها در کشور ما قانونی است بلکه در تمام جهان هم امری قانونی به شمار می‌رود. کنسولی که خریداری کرده‌اید متعلق به شماست و هرگونه تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آن امری جایز است. آیا شرکت‌های خودروسازی می‌توانند به دلیل تیونینگ ماشین شما را بازخواست کنند؟

اگر به یاد داشته باشید سال 2011 بود که شخصی به نام جورج هاتز کنسول قدرتمند PS3 را به طور کامل جیلبریک کرد و فریمور سفارشی روی آن نصب کرد. سونی هزینه‌های زیادی کرد که این شخص را دادگاهی کند ولی نتوانست. چون هیچ قانونی وجود ندارد که شما را از اعمال تغییرات در وسایل خودتان منع کند. در نهایت سونی مجبور به عذرخواهی از آن شخص شد و از او خواهش کرد که دیگر دستگاه‌های سونی را جیلبریک نکند.

آیا جیلبریک PS4 به دستگاه من آسیب می‌رساند؟

همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در طول چند سال گذشته، هیچگونه آسیبی مشاهده نشده است.

 

چگونه PS4 خود را جیلبریک کنم؟

نخست باید به بخش اطلاعات سیستم رجوع کنید و فریمور دستگاه را بررسی کنید. اگر آپدیت دستگاه شما 9.00 یا پائین‌تر بود بخت با شما یار است.

اگر آپدیت شما پائین‌تر از 9.00 است نخستین کاری که باید انجام دهید به‌روزرسانی به این نسخه است. توجه کنید که برای به‌روزرسانی نباید دستگاه را به اینترنت وصل کنید چرا که در این‌صورت آخرین نسخه‌ی آپدیت برای شما نصب خواهد شد.

آموزش جیلبریک PS4

برای به‌روزرسانی به 9.00 به یک فلش با فرمت FAT32 یا exFAT نیاز خواهید داشت. برای این کار ابتدا فایل فریمور 9.00 را از انتهای این مطلب دانلود کنید. سپس یک پوشه به نام PS4 در فلش ایجاد کنید و درون آن پوشه‌ای به نام UPDATE بسازید. دقت کنید که حروف حتماً بزرگ باشند. در ادامه فایل آپدیت PS4UPDATE.PUP را درون پوشه‌ی UPDATE قرار دهید. به سراغ PS4 خود بروید دسترسی به اینترنت و قابلیت آپدیت اتوماتیک را غیرفعال کنید. فلش را به دستگاه متصل کنید. به بخش Settins => System Software Update بروید و به‌روزرسانی کنید.

پس از این‌که به فریمور 9.00 به‌روزرسانی کردید حال نوبت به مرحله‌ی اصلی می‌رسد. در این مرحله 2 راه پیش رو دارید. روش جیلبریک آنلاین و روش آفلاین. به دلیل ساده بودن روش آنلاین ما اول این روش را به شما آموزش می‌دهیم. و در آخر به سراغ روش آفلاین می‌رویم. 

نخست به یک USB با فرمت exFAT نیاز دارید. حال ابتدا برنامه‌ی Win32DiskImager را از لینک زیر دانلود و نصب کنید. سپس فایل مورد نیاز برای جیلبریک را نیز دانلود نمایید.

  1. دانلود Win32DiskImager
  2. دانلود فایل مورد نیاز

اکنون فایل مورد نیاز را درون USB رایت کنید. دقیقاً مطابق تصویر زیر:

آموزش کامل جیلبریک PS4 کپیخور کردن PS4

هشدار: رایت کردن فایل محتوای USB شما را حذف می‌کند. بنابراین اگر فایل‌های مهمی درون USB دارید پیش از انجام این کار از آن‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید!

قبل از آغاز فرایند اصلی جیلبریک PS4 به بخش تنظیمات کنسول بروید. تیک گزینه‌ی به‌روزرسانی (آپدیت) خودکار را بردارید. به اینترنت متصل شوید. حال به مرورگر PS4 مراجعه کنید و آدرس هاست مورد نظر را وارد کنید. اگر هاست قابلیت کَش آفلاین داشت صبر کنید تا نصب آن 100% شود. مزیت استفاده از کَش آفلاین این است که دیگر نیازی به اتصال به اینترنت نخواهید داشت. پس از نصب و نمایش گزینه‌ها روی گزینه‌ی GoldenHen کلیک کنید.

منتظر بمانید تا پیغام “Insert USB now. do not close the dialog until notification pops, remove usb after closing it” نمایش داده شود. حال باید USB را وارد کنید و صبر کنید تا پیام “disk format not supported” ظاهر شود. شکیبا باشید تا پیغام GoldenHen گوشه‌ی صفحه نقش ببندد و در آخر روی OK ضربدر بزنید و USB را خارج کنید. کار تمام است، به همین راحتی. برای درک بهتر به ویدئوی زیر از کارو شریفی عزیز توجه کنید.

اگر ممکن است برای حمایت از کارو شریفی عضو کانال یوتیوب Karo Sharifi شوید

بعد از جیلبریک شدن کنسول می‌توانید به بخش Debug Setting بروید و از قسمت install package بازی‌های مورد نظر خود را نصب کنید. شما می‌توانید به راحتی از طریق Browser پلی استیشن 4 وارد سایت ساویس‌گیم شوید و با مراجعه به مقاله‌ی آموزش کامل جیلبریک PS4 به زبان ساده و تصاویر راهنما روی هاست‌های جیلبریک PS4 کلیک کنید.  

هاست‌های آنلاین جیلبریک PS4:

Al-Azif – کش آفلاین + GoldenHen

karo sharifi – قابلیت کامل و کش آفلاین

اگر به هر دلیلی توانایی یا اعتماد به نفس کامل برای جیلبریک دستگاه را ندارید پیشنهاد می‌کنیم انجام این کار را به فروشندگانی که این کار را انجام می‌دهند بسپارید. ساویس‌گیم هیچ‌گونه مسئولیتی را در صورت ایجاد مشکل نمی‌پذیرد. سعی کنید خودتان جیلبریک را انجام دهید اما اگر دوست داشتید به مغازه‌داران مراجعه کنید به هیچ‌وجه قیمت بالا نپردازید.

امیدواریم این آموزش مورد استفاده شما قرار گیرد و بتوانید از بازی‌های جدید لذت ببرید. هر گونه سؤالی داشتید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دانلود فریمور اوریجینال PS4 System FW 9.00

 

آموزش جیلبریک PS4 به روش آفلاین

جیلبریک PS4 به روش آفلاین برای افرادی مناسب است که دوست ندارند آنلاین شوند. اگر اکانت هکی روی کنسول خود دارید و می‌ترسید به محض آنلاین شدن بَن شوید، این روش مناسب شماست. زحمت برنامه‌ی اندرویدی و ویدئوی آموزشی را کارو شریفی عزیز کشیده‌اند.

برای انجام جیلبریک PS4 به روش آفلاین شما فقط به یک گوشی اندرویدی و USB (فلش) نیاز خواهید داشت. ابتدا شما باید مطابق تصاویر و آموزش‌های بالا USB را آماده کنید. سپس برنامه‌ی xPloitServer را دانلود و نصب کنید. در ادامه برنامه را اجرا و روی گزینه‌ی Start Server بزنید تا برنامه IP و Port شما را مشخص کند. این اعداد را باید در مرورگر کنسول وارد کنید. گوشی خود را هات اسپات کنید و بدون روشن کردن اینترنت یا VPN از طریق کنسول به گوشی متصل شوید.

دانلود برنامه‌ی xPloitServer

چند ثانیه صبر کنید تا هاست بارگذاری شود. اگر با خطای مموری مواجه شدید دکمه‌ی ضربدر را بزنید تا فرایند تکرار شود.

کپیخور PS4

جیلبریک آفلاین PS4

در نهایت پس از نمایان شدن شکل گرافیکی هاست گزینه‌ی گلد 9.00 و سپس GoldHenV2b را انتخاب کنید و منتظر باشید تا پیغام وارد کردن USB ظاهر شود، USB که از قبل فایل مورد نیاز را روی آن رایت کرده‌اید را وارد نماید و منتظر پیام “disk format not supported” شوید، شکیبا باشید تا پیغام GoldenHen گوشه‌ی صفحه نقش ببندد و در آخر روی OK ضربدر بزنید و USB را خارج کنید. اگر با خطایی مواجه شدید این فرایند را تکرار کنید.

نکات بسیار مهم:

  1. ویدئوی آموزشی برنامه‌ی اندرویدی روی 7.55 ضبط شده است و تنها تفاوت آن با 9.00 ظاهر شدن پیام USB است
  2. USB را تنها زمانی وارد کنید که پیغام آن به نمایش در می‌آید
  3. پس از اتمام جیلبریک حتماً USB را خارج کنید
  4. موقع روشن یا خاموش شدن PS4 به هیچ‌وجه USB در دستگاه نباشد
  5. برای راحتی کار و این‌که مجبور نباشید پس از هر بار روشن خاموش کردن دستگاه این فرایند را تکرار کنید، می‌توانید PS4 را در حالت Rest Mode بگذارید
  6. این صفحه را مرتب رفرش کنید و به آن سر بزنید که اگر روش جدید و راحت‌تر ارائه شد، بی اطلاع نمانید

پس از موفقیت آمیز بودن عملیات جیلبریک PS4 وارد بخش جدید Debug Setting که در قسمت تنظیمات ظاهر شده است بشوید و از گزینه‌ی Install Package File بازی‌های خود را نصب کنید. فراموش نکنید در پایان کار تیک گزینه‌ی اتصال به اینترنت در تنظیمات PS4 را بردارید. امیدوارم آموزش جیلبریک PS4 برای شما مفید واقع شود و لذت ببرید.

آموزش کامل جیلبریک PS4 به زبان ساده و تصاویر راهنما

نکته‌ی مهم: ساویس‌گیم هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این آموزش بر عهده نمی‌گیرد. اگر از دانش لازم و اعتماد به نفس کافی برای جیلبریک PS4 برخوردار نیستید انجام این کار را به افراد دیگری بسپارید. هدف ما از قرار دادن آموزش جیلبریک PS4 کمک کردن به شما بازی‌بازان عزیز در جهت تجربه‌ی در دسترس‌تر بازی‌های ویدئویی با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی می‌باشد.

در پایان اگر سؤالی داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 5 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
193 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها