8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند

مایکروسافت دقیقاً یک روز قبل از آغاز پیش‌فروش Xbox Series X/S هنرصنعت را شوکه کرد. تصاحب ZeniMax Media به مبلغ 7.5 میلیارد دلار مایکروسافت را صاحب استودیوهایی چون id Software, Arkane Studios, MachineGames, Tango Gameworks, Bethesda Game Studios و ZeniMax Online Studios کرد. اتفاق بزرگی رخ داده بود ولی سران سونی با خونسردی واکنش دادند.

سونی رفته رفته استودیوهای با استعدادی به جمع استودیوهای داخلی پلی استیشن اضافه کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به Bluepoint Games و Housemarque اشاره کرد. اما این خریدها کافی نیستند و سران پلی استیشن هم به این موضوع واقفند. به نقل از سران پلی استیشن کار سونی با خرید استودیو تمام نشده است. در همین راستا ما استودیوهای خوش ذوقی را فهرست کرده‌ایم که در صورت خریداری شدن بدون شک کفه‌ی ترازو را به نفع غول ژاپنی سنگین خواهند کرد. این شما و این 8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند.

نوشتار مرتبط: 10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند برادران وارنر

Warner Bros. Interactive Entertainment

این شرکت بزرگ چندین استودیوی نام آشنا را زیر چتر خود دارد. از TT Games, Rocksteady Studios, NetherRealm Studios و Monolith Productions گرفته تا Avalanche Software و سایر استودیوها. مالکیت این شرکت با AT&T می‌باشد و آن‌ها سال پیش قرار بود بخش بازی را به ارزش 4 میلیارد دلار واگذار کنند. این رقم خیلی بالا بود ولی با این حال چندین ناشر بزرگ از جمله EA، Activision Blizzard و خود مایکروسافت پیش‌قدم شدند. در نهایت اما AT&T از خیر این فروش گذشت.

چنان‌چه سونی موفق شود Warner Bros. Interactive Entertainment را خریداری کند، مالکیت فرانچایزهای Mortal Kombat, Injustice, Lego, Batman Arkham, Middle Earth, و F.E.A.R. را به دست خواهد آورد.

نوشتار مرتبط: 30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید؛ قسمت سوم

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند دیوید کیج

Quantic Dream

استودیوی Quantic Dream از سال 1997 در هنرصنعت مشغول است. ولی اوج کار آن‌ها به سال 2010 و عرضه‌ی Heavy Rain برای PS3 بازمی‌گردد. این استودیو رابطه‌ی نزدیکی با پلی استیشن داشت و بازی‌هایی چون Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human را ابتدا به صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن عرضه کرد.

ولی ظاهراً رابطه‌ی آن‌ها شکرآب شده است. چرا که ابتدا بازی‌های سابقاً انحصاری پلی استیشن را برای PC عرضه کردند و در ادامه رئیس استودیو جناب دیوید کیج گفت قرار است کاملاً مستقل شوند و بازی‌هایشان را خودشان نشر دهند. با این حال Quantic Dream استودیوی با استعدادی است و در صورت اضافه شدن به فهرست استودیوهای داخلی پلی استیشن تنوع بازی‌ها را افزایش خواهد داد.

نوشتار مرتبط: این گروه قدرتمند: نگاهی بر بهترین عناوین Platinum Games

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند پلاتینیوم گیمز بایونتا

PlatinumGames

الماس هنرصنعت به ساخت بازی‌های مطرحی چون Nier: Automata, Vanquish و Bayonetta مشهور است. همچنین آن‌ها قراردادهای انحصاری زیادی با سایر شرکت‌ها و ناشران برقرار کرده‌اند و ساخت بازی‌های اقتباسی نیز در دستور کار آن‌ها قرار دارد. حقیقتاً نینتندو شاید به PlatinumGames نزدیک‌تر باشد. آن‌ها سابقه‌ی همکاری طولانی با یکدیگر دارند. از Bayonetta 2/3, Madworld, Starfox Zero گرفته تا Starfox Guard و Astral Chain.

استودیوی PlatinumGames فوق‌العاده با استعداد است. بدون شک خریده شدن و کار کردن روی بازی‌های انحصاری PS5 خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود. ولی با توجه به تغییر رویکرد سونی، احتمال آن کمی ضعیف است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Alan Wake؛ کابوسی بی پایان

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند بازی آلن ویک بازی کنترل بازی مکس پین

Remedy Entertainment

رمدی برای کار روی Max Payne و Max Payne 2 شناخته می‌شود. آن‌ها پس از مدتی همکاری با مایکروسافت و ساخت بازی‌های Alan Wake و Quantum Break به صورت انحصاری برای ایکس‌ باکس، سرانجام تصمیم گرفتند مستقل شوند و بازی‌های خود را برای پلتفرم‌های بیش‌تری منتشر کنند. نخستین تلاش آن‌ها در این راه عرضه‌ی Control بود. بازی خوش ساختی که مورد تحسین بازی دوستان قرار گرفت ولی به دلیل ضعف سخت‌افزاری کنسول‌های نسل هشتم نتوانست خیلی درخشان ظاهر شود.

سران پلی استیشن حدود 2 سال پیش سری به Remedy Entertainment زده بودند و گمانه‌زنی‌ها از همان موقع شدت گرفت. چنان‌چه سونی این استودیو را خریداری کند صاحب حق امتیاز بازی‌های Alan Wake و Control نیز خواهد شد.

نوشتار مرتبط: همه‌ی تریلرهای Death Stranding Director’s Cut را تماشا کنید

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند دث استرندینگ

Kojima Productions

رابطه‌ی کوجیما با پلی استیشن از دیرباز خوب بوده است. آن‌ها بازی‌های زیادی را به صورت انحصاری یا انحصار زمانی برای کنسول‌های پلی استیشن توسعه داده‌اند.

جدیدترین ساخته‌ی استاد کوجیما بازی دث استرندینگ بود که با همکاری سونی و موتور بازی‌سازی گوریلا گیمز یعنی دسیما ساخته شد. درست است که Kojima Productions حق امتیاز متال گیر سالید یا سایلنت هیل را ندارد ولی آن‌ها تیم مستعدی هستند و می‌توانند ادامه‌ی دث استرندینگ را بسازند و یا حتی یک IP جدید برای PS5 خلق کنند.

نوشتار مرتبط: 10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند تا سپیده دم

Supermassive Games

استودیوی Supermassive Games از سال 2008 با سونی همکاری می‌کند. آن‌ها بازی‌های انحصاری متعددی را برای پلی استیشن خلق کرده‌اند. از جمله شناخته شده‌ترین آن‌ها می‌توان به Until Dawn و Hidden Agenda اشاره کرد. و البته چندین بازی که برای PSVR خلق کرده‌اند.

سونی با خرید این استودیو با یک تیر چند نشان می‌زند. هم تنوع بازی‌های PS5 را افزایش می‌دهد و هم خوراک هدست واقعیت مجازی پلی استیشن را تأمین می‌کند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Atelier Mysterious Trilogy Deluxe Pack

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند Ni no Kuni

Level-5

استودیوی ژاپنی Level-5 در طول سال‌ها بازی‌های شگفت‌انگیزی در سبک JRPG برای ما ساخته است. مجموعه‌ی Dark Cloud، مجموعه‌ی Rogue Galaxy و مجموعه‌ی White Knight Chronicles تنها گوشه‌ای از هنرنمایی‌های این استودیو می‌باشند. ناگفته نماند که همه‌ی عناوین بالا انحصاری کنسول‌های پلی استیشن بوده‌اند. نه تنها ساخت نسخه‌ی جدید این بازی‌ها برای PS5 فوق‌العاده خواهد بود، بلکه تجربه‌ی نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی Ni no Kuni نیز بی‌نهایت مورد انتظار است.

سونی در طول سال‌ها رابطه‌ی دوستانه‌ای با Level-5 داشته است. با این حال سخت است که آن‌ها را به پیوستن به استودیوهای داخلی پلی استیشن راضی کند. چرا که آن‌ها رابطه‌ی خوبی با نینتندو و اسکوئرانیکس دارند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Sly Cooper: Thieves in Time

8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند فیسبوک گیمینگ

Oculus Studios

فیسبوک در سال‌های اخیر فعالیت خود در بخش هنرصنعت بازی‌های ویدئویی را گسترش داده است. آن‌ها مالک هدست واقعیت مجازی Oculus هستند که رقیب جدی PlayStation VR می‌باشد.

به تازگی شایعه شده است که سونی بخش بازی فیسبوک (Oculus Studios) را به مبلغ 4.6 میلیارد دلار خریداری کرده است. سونی با خریدن بخش گیمینگ فیسبوک صاحب استودیوهای Beat Games (سازنده‌ی Beat Saber)، Ready At Dawn (سازنده‌ی بازی The Order: 1886) و Sanzaru Games (سازنده‌ی بازآفرینی Sly Cooper) خواهد شد.

خب دوستان نظر شما در خصوص 8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند چیست؟ خرید کدام استودیو را مناسب می‌دانید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.3 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها