10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War


10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War

(به قلم حسن نصرالهی)

بدون شک Gears of War یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ می‌باشد که توسط Epic Games و در سبک شوتر سوم شخص توسعه یافته است. به طور حتم این شاهکار یکی از بهترین عناوین اپیک گیمز و کنسول‌های مایکروسافت به شمار می‌رود. با این حال حقایقی در مورد Gears of War وجود دارد که ممکن است آن‌ها را ندانید. ما در این مقاله 10 مورد از تأثیرگذارترین آن‌ها را برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم و به 10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War خواهیم پرداخت.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی Gears of War 4؛ چرخ دنده‌های جنگ دوباره به حرکت در آمده‌اند 

10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War گیرز اف وار مارکوس

10. بازی Gears Of War بیش‌ترین بازی کننده را در Xbox Live داشت

بازی Gears of War از بدو ورودش با استقبال فراوانی مواجه شد. تا آنجا که توانست بیش‌ترین بازی کننده را در Xbox Live داشته باشد. با وجود اینکه محصول اپیک گیمز به رایانه‌های شخصی نیز منتقل شده است، اما این کاربران Xbox Live بودند که آن را بیش‌تر بازی کردند. بازی Gears of War توانست با پشت سر گذاشتن Halo 2 در صدر این فهرست قرار بگیرد. هر چند با عرضه شدن شاهکاری چون Halo 3 این افتخار را به آن واگذار کرد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Gears of War: Judgment؛ طوفان گلوله 

گیرز اف وار لوکاست

9. سیستم “Combat Cash” و “Morale Meter” (میزان روحیه) از بازی کنار گذاشته شدند

اپیک گیمز ایده‌های مختلفی در مورد Gears of War داشت. برخی از آن‌ها به بازی راه پیدا کردند در حالی که برخی دیگر کنار گذاشته شدند. یکی از ایده‌هایی که هرگز به تصویب نرسید، «Combat Cash» بود. با این مکانیک بازی‌بازان می‌توانستند غارت کنند و پول نقد دریافت نمایند. با این حال جالب‌ترین ایده‌ای که در نهایت کنار گذاشته شد سیستمی تحت نام “میزان روحیه” بود. سیستم ذکر شده به هم تیمی‌های بازی‌بازان این اجازه را می‌داد که در صورت افسردگی خود را بکشند! هر دوی این ایده‌ها کنار گذاشته شدند، زیرا مناسب روند بی مثال بازی نبودند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Gears of War: Ultimate Edition؛ شکوه یک بازگشت 

گیرز اف وار

8. بازی Gears Of War قرار بود در سبک شوتر اول شخص توسعه یابد

بازی Gears of War یک بازی ویدئویی در سبک شوتر سوم شخص است. با این حال، این طرح اولیه‌ی سازندگان نبود. در ابتدا قرار بود این بازی یک شوتر اول شخص باشد. اما اپیک گیمز در نهایت تصمیم گرفت Gears Of War را به عنوان یک شوتر سوم شخص توسعه دهد. سران اپیک گیمز به این نتیجه رسیدند که بازی‌بازان بهتر است شخصیت‌های خود را در حین انجام هر کاری در بازی ببینند.

نوشتار مرتبط:  این مبارزان فداکار: رتبه‌بندی عناوین مجموعه‌ی Gears Of War 

گیرز اف وار اپیک گیمز

7. بازی Gears Of War در ابتدا “Unreal Warfare” نام داشت

سران اپیک گیمز قبل از آنکه نام Gears of War را برای بازی انتخاب کنند، قصد داشتند نام شاهکارشان را Unreal Warfare بنامند. در واقع اپیک گیمز در آن زمان از ساخت بازی بعدی خود تحت عنوان Unreal Warfare خبر داده بود. Unreal Warfare قرار بود یک بازی چند نفره باشد که در دنیای Unreal اتفاق می‌افتد. پس از تأخیر در توسعه، سران اپیک گیمز بازی دیگری به نام Unreal Tournament 2003 را منتشر کردند و سپس به توسعه ی Unreal Engine 3 مشغول شدند. آن‌ها وقتی تصمیم گرفتند Unreal Warfare را به Unreal Engine 3 منتقل کنند، به این نتیجه رسیدند که این بازی در دنیای Unreal نمی‌گنجد. آن زمان بود که Unreal Warfare به Gears of War تغییر نام داد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Gears 5؛ غرش چرخ دنده‌ها 

10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War گیرز اف وار کلیفی بی

6. بازی Gears Of War حاصل یک ازدواج ناموفق است

کلیف بلزینسکی از خالقان برجسته‌ی بازی بارها در خاطرات و مصاحبه‌های خود اعلام کرده که Gears Of War حاصل شکست او در ازدواج اولش می‌باشد. در واقع ایده‌ی اصلی این بازی در آن زمان در ذهن “کلیفی بی” شکل گرفت. او بعد از جدایی از همسرش به لندن سفر کرد. شرایط او به قدری دشوار بوده که تصمیم گرفت دنیایی خشونت بار و خونین را در این سری خلق کند تا هم احساسات خود را به اشتراک بگذارد و هم یکی از بهترین شوترهای تاریخ متولد شود.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس برای PC 

10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War گیرز اف وار مارکوس فینیکس

5. مارکوس فینیکس به روایت “کلیف بلزینسکی”

مارکوس فینیکس چشمان آبی رنگی دارد. به گفته‌ی “کلیفی بی” چون چشمان پدر خودش آبی رنگ بوده اصرار داشت که چشمان مارکوس فینیکس هم آبی رنگ باشد! همچنین کلیف بلزینسکی به این دلیل فامیل مارکوس را Fenix ​​گذاشته که باز هم ازدواج ناموق اولش را تأکید کند. زیرا او همه چیز را در ازدواج اولش از دست داد و به گفته‌ی خودش از خاکستر خود بلند شد. Fenix یا به عبارتی Phoenix (ققنوس) پرنده‌ای افسانه‌ای است که پس از هر بار مردن از خاکستر بر می‌خیزد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید 

10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War گیرز اف وار

4. دامینیک سانتیاگو (Dominic Santiago)

کلیف بلزینسکی می‌گوید نام اصلی دام (یار وفادار مارکوس فینیکس) در ابتدا “Glynn” بود. تا اینکه راد فرگوسن جعبه‌ی سیگار برگ را روی میز او دید که روی آن نوشته شده بود “سانتیاگو”. راد این نام را پسندید و آن را پیشنهاد داد. در نهایت آن‌ها نام “دامینیک سانتیاگو” ملقب به “دام” را برای هم‌رزم وفادار مارکوس فینیکس انتخاب کردند.

نوشتار مرتبط:  شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21 

گیرز اف وار

3. این شخصیت‌های قلچماق!

شخصیت‌های Gears Of War با درشت بودن اندامشان شناخته می‌شوند. مارکوس، دام و هم‌رزمان آن‌ها برخی از بزرگ‌ترین مردانی هستند که تاکنون در هر بازی ویدیویی دیده‌اید! آن‌ها حتی بدون زره‌ی فوق العاده‌شان هم حجیم به نظر می‌رسند! با این حال، این شخصیت‌های قلچماق در ابتدا قرار نبود این گونه طراحی شوند. “کلیفی بی” در توییتر توضیح داده که هرگز نخواسته شخصیت‌ها تا این حد درشت و ورزیده باشند! به گفته‌ی خودش، او زمانی که در استودیو نبوده، طراحان کار خودشان را در این خصوص انجام داده بودند!

نوشتار مرتبط:  چرا ایکس باکس گیم پس بهترین پدیده‌ی گیمینگ است؟ 

10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War گیرز اف وار

2. سلاحی نمادین

هنگامی که Gears of War منتشر شد، سلاح Lancer نقش بسزایی را در محبوبیت آن ایفا کرد. طرفداران وقتی به طور همزمان با تیراندازی و اره برقی به سلاخی دشمنان مشغول شدند، خیلی ساده به این ترکیب نمادین دل بستند! در واقع بازی‌بازان به‌ جای آنکه مدام بین اسلحه و چاقوی جنگی جابجا شوند به راحتی می‌توانستند دشمنان خود را از بین ببرند.

با این حال، نکته‌ای که شاید برخی از طرفداران ندانند این است که Lancer برای اولین بار توسط Cliff Bleszinski در اواخر دهه‌ی 90 طراحی شد. بلزینسکی در Comic-Con 2012 در کنار راد فرگوسن و اعضای تیم روی صحنه رفت تا درباره‌ی نسخه اصلی صحبت کند. در آنجا او حقایق جالبی را در مورد بازی فاش کرد. “کلیفی بی” یادآور شد که در آن زمان روی یک بازی کار می‌کرده و خواهان سلاحی مشابه Lancer برای آن بوده است. تا اینکه خواسته‌ی او در سال 2006 تحقق یافت. به لطف تعدادی از طراحان که روی این ایده کار کردند و Lancer را توسعه دادند، این ایده و طراحی نمادین به Gears of War راه یافت. سلاح Lancer به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران، یکی از نمادین‌ترین سلاح‌های تاریخ باز‌ی‌های ویدیویی است.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series X که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War گیرز اف وار

1. دستاوردها و جوایز بازی Gears of War

بازی Gears of War نامزد بخش‌های مختلفی شده و همچنین جوایز بسیاری را هم کسب کرده است. در جریان جوایز آکادمی علوم و هنرهای تعاملی DICE در سال 2006، Gears Of War بهترین بازی سال را از آن خود کرد. همچنین بیش‌ترین بحث و تبلیغ در آن سال مربوط به شاهکار اپیک گیمز بود. در همین راستا سال 2006 را سال Gears of War نامگذاری کرده‌اند.

نظر شما در خصوص فهرست 10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول Gears Of War چیست؟ کدام مورد را می‌دانستید و کدامیک تازگی داشت؟ نکته‌ای را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها