شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

از Vladimir Makarov گرفته تا Andrew Ryan، ما ضدقهرمان‌های شگفت انگیز بسیاری را در بازی‌ها دیده‌ایم. در اینجا می‌خواهیم 10 ضد قهرمان (آنتاگونیست) برتر قرن حاضر را معرفی کنیم.

دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود تا داستان یک بازی “خوب” محسوب شود؟ یک قهرمان اصلی یا پروتاگونیست دوست داشتنی، ایجاد یک پلات شگفت انگیز، اوج و فرود‌های داستانی و یک وضوح داستانی مشخص، اغلب جزو عناصر اصلی یک داستان بی نظیر هستند. اما یک شخصیت منفی عالی اغلب می‌تواند در داستان یک وجهه تمایز ایجاد کند. این مورد در خصوص بازی‌های ویدیویی هم صادق است و برخی از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌ها شخصیت‌هایی بودند که بازی‌بازها آن‌ها را تحقیر می‌کردند. از Bowser گرفته تا Ganondorf و Shao Kahn.

این شخصیت‌های شرور هستند که به همتایان خود در لباس قهرمان اصلی معنی و مفهوم می‌بخشند و باعث درخشش آن‌ها می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم تا 10 شخصیت منفی بازی‌ها در قرن جدید را معرفی کنیم. در این لیست از هر فرانچایز تنها یک شخصیت منفی وجود دارد و از شخصیت‌های ماقبل سال 2000 هیچ شخصیتی وجود ندارد.

نوشتار مرتبط: آغاز کابوس: نگاهی موشکافانه به پیش از وقایع Resident Evil و شکل‌گیری آمبرلا

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

 10. Osmund Saddler

رزیدنت اویل همیشه خانه بسیاری از شخصیت‌های منفی بوده است. افرادی مانند Albert Wesker و Jack Baker تنها نمونه‌ای از این شخصیت‌های منفی هستند. اما پادشاه Las Plagas در Resident Evil 4 یک شخصیت منفی خاص محسوب می‌شود. Lord Osmund Saddler وارد یک فرقه می‌شود و در آن‌جا نقشه‌ای برای سلطه بر جهان را طرح ریزی می‌کند. او برای شروع برنامه خود، از Jack Krauser کمک می‌گیرد.

Osmund کسی است که دختر رئیس جمهور ایالات متحده را می‌رباید. برای اینکه اوضاع بدتر از آنچه که هست بشود، پس از اینکه دختر رییس جمهور ربوده شد، Saddler او را با انگل “لاس پلاگاس” آلوده کرد و برای خیانت به Krauser نقشه کشید. مجموع این اتفاقات در نهایت به برخورد همه جانبه با Leon S. Kennedy ختم می‌شود.

نوشتار مرتبط: این مبارزان فداکار: رتبه‌بندی عناوین مجموعه‌ی Gears Of War

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

9. Queen Myrrah

سه گانه‌ی اصلی Gears of War یکی از غیر منتظره‌ترین شخصیت‌های منفی سال‌های اخیر را به بازی‌بازها معرفی کرده بود. Queen Myrrah رهبر لوکاست‌ها، در حقیقت یک انسان بود. در جریان نسخه‌ی اول Gears Of War، بارها و بارها عبارت “برای ملکه” توسط نیروهای لوکاست تکرار شده بود اما هرگز مشخص نشد که ملکه چه کسی است. هنگامی که هویت واقعی‌اش فاش شد، دیدن این‌که او در حقیقت یک انسان است بسیار غیرمنتظره بود. ملکه میرا با خیانت به مردم خود مسئول مرگ میلیون‌ها انسان و مسبب روز اضطراری بود؛ روزی که سیاره‌ی Sera برای همیشه تغییر کرد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare | اورزیکستان، سرزمین عجایب!

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

8. Vladimir Makarov

این شخصیت منفی عنوان Call Of Duty: Modern Warfare هیچ مشکلی با کشتن قهرمان محبوب ما ندارد، همانند آنچه George R.R. Martin در عروسی خونین (فاجعه) ترتیب داده بود. ماکاروف بدون هیچگونه اتلاف وقتی و با گشودن آتش به سوی مسافران بی گناه فرودگاه زاخائف، کشتن یوری در MW3 و دست داشتن در مرگ شخصیت دوست داشتنی Soap MacTavish، تبدیل به منفورترین شخصیت این سه گانه می‌شود. انفجار بمب هسته‌ای در Modern Warfare اصلی به درخواست ماکاروف صورت گرفته بود که در نتیجه این انفجار 30000 تفنگدار دریایی کشته شدند. مسئولیت تمامی وقایع رخ داده در این سه گانه بر عهده‌ی ماکاروف بوده است.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Mass Effect Legendary Edition

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

7. The Illusive Man

عنوان Mass Effect یکی از عظیم‌ترین مبارزات برای بقا را در قالب جنگ با موجودات رباتیک تحت عنوان The Reapers برای بازی‌بازها به ارمغان آورده است. اما فراتر از ریپرها، The Illusive Man قرار داشت. او که شبیه به Keyser Soze بود، رهبری گروه شورشی Cerberus را بر عهده داشت. شخصیت قهرمان بازی یعنی فرمانده شپرد در بیشتر اوقات بازی در حال مبارزه با او می‌باشد. آنچه که Illusive Man را متفاوت می‌کند این است که هنگامی که او فرمانده شپرد را در حالی که بسیار آسیب دیده، در فضا پیدا می‌کند، او را درمان کرده و آزادش می‌کند. Illusive Man همانند نام‌اش بسیار عجیب رفتار می‌کند.

نوشتار مرتبط: 31 بازی تمام عیار در هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی از دید متاکریتیک| بخش دوم

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

6. GlaDOS

گلادوس از سری بازی‌های Portal در این لیست یک شخصیت برجسته محسوب می‌شود زیرا او اصلاً یک انسان نیست. گلادوس هسته‌ی مرکزی کامپیوتر Aperture Science است. آنچه این شخصیت منفی را بزرگ می‌کند این است که در ابتدا اصلاً به نظر نمی‌رسد یک موجود زنده باشد. بلکه یک ماشین با پیام‌های از پیش ضبط شده به نظر می‌رسد. اما در یک مکاشفه‌ی دیوانه‌وار، شخصیت اصلی متوجه می‌شود که چنین چیزی نیست و باید برای زنده ماندن، از تله‌های مرگبار گلادوس فرار کند. یک کشف غیرمنتظره و دیالوگ‌های بسیار جالب، این شخصیت را به یکی از به یادماندتی‌ترین ضدقهرمان‌های بازی‌های کامپیوتری تبدیل کرده است.

نوشتار مرتبط: بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

5. Skull Kid / Majora’s Mask

می‌دانید که Skull kid‌ها در عنوان Legend of Zelda: Ocarina of Time معرفی شدند و این عنوان نیز پیش از سال 2000 ساحته شده است. اما تا عرضه‌ی Legend of Zelda: Majoras Mask، بازی‌بازها با منحصر به فردترین “skull kid” روبرو نشده بودند. هنگامی که skull kid توسط چهار غول تبعید شد، به Termina بازمی‌گردد تا در پوست خود زندانی شود.

Skull kid‌ تحت تاثیر Majora’s Mask دست به ویرانی می‌زند. برای مثال ماه را در مسیر یک طرفه برخورد با Termina قرار می‌دهد. چیزی که باعث تفاوت Skull Kid می‌شود این است که او ذاتاً شرور نیست. او یک حقه باز است اما شرور نیست. با این حال او در مقابل چشمان ما به یکی از شیطانی‌ترین شخصیت‌های سری زلدا تبدیل می‌شود.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Deathloop

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

4. Handsome Jack

یکی از کاریزماتیک‌ترین چهره‌ها در هنرصنعت بازی‌ Handsome Jack از بازی Borderlands 2 است. او به همان اندازه که خنده دار است، به همان اندازه نیز دیوانه است! Vault Hunterها مراقب باشید! جک خوشتیپه واقعاً مانند Deadpool برای شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی است. او همانطور که می‌خواهد شوخی‌های بی جای خود را به نمایش بگذارد، قصد دارد با روش‌های پیچیده نیز شما را بکشد.

جک دائماً ادعا می‌کند که شخص بسیار خوب و مثبتی است. جک انگیزه‌هایی قابل فهم دارد اما همه‌ی آن‌ها با اقدامات مرگبار او بی معنی می‌شوند. داشتن دایره واژگان رنگارنگ و یک ایگو به اندازه پاندورا، جک خوشتیپه را به یکی از به یادماندتی‌ترین ضدقهرمان‌های تاریخ بدل کرده است.

نوشتار مرتبط: 13 بازی بزرگ PC در سال 2021 که منتظرشان هستیم

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

3. Vaas Montenegro

بازی Far Cry 3 یکی از برترین شخصیت‌های منفی و شرور را به جهان معرفی کرده است. تاکنون هرگز جنون به این خوبی به نمایش در نیامده بود. Michael Mondo بازیگر نقش واس شایسته‌ی دریافت اسکار است. او برای نمایش تغییر حالات خود و نمایش تناقضات شخصیتی که به خشونت‌های شدید منجر می‌شود شایسته چنین جایزه‌ای است. این مهم باعث می‌شود شخصیت او بسیار واقعی باشد و برخوردها را هیجان انگیز کند.

واس واقعاً یک شخصیت منفی هالیوودی است که تعطیلات را تبدیل به جهنم می‌کند. واس مونته نگرو به هیچ شخص زنده، زندگی، و یا هر چیز دیگری هیچ اهمیتی نمی‌دهد. به نظر می‌رسد تنها چیزی که برای او اهمیت دارد زندگی به شیوه‌ی دزدان دریایی و آشفته کردن ذهن دیگران است. او یک دیوانه است که به این دیوانگی افتخار می‌کند. او در حالی که یک مرد را با پاهای بسته به بلوک‌های سیمانی به ته دریا می‌فرستد، تعریف دیوانگی را می‌پرسد؛ گویی که هرگز دیوانه نیست!

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی Red Dead Redemption 2؛ به سوی بی نهایت و فراتر از آن

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

2. Dutch Van der Linde

اغلب اوقات قدرت نفوذ و تدبیر، از هر اسلحه، شمشیر و ارتشی قوی‌تر است. شخصیت Dutch Van Der Linde در بازی Red Dead Redemption 2 توانایی و قدرت عجیبی در فریب و تصمیمات قاطع دارد و همه‌ی این‌ها را در حالی انجام می‌دهد که خود را یک انسان دلسوز و دغدغه‌مند نشان می‌دهد. در ابتدا او با صید دو جوان سرگردان به نام‌های جان مارستون و آرتور مورگان، توانست آن‌ها را به روش خود تربیت کند و آن‌ها نیز طرفدار بی چون چرای داچ شدند.

در حقیقت داچ از بدشانسی افراد مختلف و جلب اعتماد آن‌ها سوء استفاده می‌کرد و آن‌ها را به پیروان بی فکر خود تبدیل می‌کرد. او قدرت کلام بسیار زیادی دارد و می‌تواند مردان و زنان را به انجام کارهای وحشتناک ترغیب کند و متقاعدشان کند که آن کار بسیار خوب است. ولی همانطور که سرانجام چهره‌ی واقعی او آشکار شد Dutch اکنون به عنوان یک شخصیت قاتل، پول دوست و خودخواه شناخته می‌شود.

نوشتار مرتبط: یک منظره‌ی هنری؛ 10 شهر برتر هنر هشتم

شرورهای دوست داشتنی: 10 ضدقهرمان برتر هنر هشتم در قرن 21

1. Frank Fontaine

یک فریبکار بزرگ. در اولین بازی Bioshock تنها دوست بازی‌باز در این مدینه‌ی فاضله‌ی ویران شده، یک فرد غریبه به نام Atlas است. اطلس با ادعای اینکه تنها کسی است که می‌تواند در این شهر زیر دریایی به بازی‌باز کمک کند، بارها و بارها توصیه‌هایی در خصوص نحوه‌ی فرار از Rapture ارائه می‌دهد اما در واقع آن‌ها تنها دستوراتی برای کنترل ذهن هستند. بعدها مشخص می‌شود اطلس کسی نیست جز Frank Fontaine که یک قاچاقچی تشنه‌ی قدرت است و سال‌ها قبل در جریان یک تیراندازی کشته شده است.

در ادامه مشخص می‌شود نام واقعی او حتی فرانک فانتین نیز نیست بلکه “Frank Gorland” نام واقعی اوست. او نام فرانک فانتین را جعل کرده تا بتواند به رپچر دسترسی پیدا کند و بازی‌باز را مجبور کند کارهای کثیف او را انجام دهد. این کار او در نهایت به قتل اندرو رایان، خالق رپچر می‌انجامد. همچنین مشخص می‌شود بازی‌باز یا همان جک، پسر تغییر ژنتیکی یافته‌ی اندرو رایان می‌باشد که شستشوی مغزی شده است.

جک به قاتل شخصی و مزدور فرانک تبدیل شده بود و هرگاه اطلس یا همان فرانک از عبارت “ممکنه لطفاً” استفاده می‌کرد، می‌توانست کنترل او را در دست بگیرد. یکی از نفس‌گیرترین پیچش‌های داستانی تاریخ بازی‌های ویدیویی آن جایی رخ می‌دهد که شخصیت هیولایی و فریبکار فرانک فانتین از پسر اندرو رایان علیه خود اندرو رایان استفاده می‌کند.

شخصیت ضدقهرمان محبوب شما کدام است؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها