چرا ایکس باکس گیم پس بهترین پدیده‌ی گیمینگ است؟

چرا ایکس باکس گیم پس بهترین پدیده‌ی گیمینگ است؟

این مقاله ترجمه شده است و ممکن است برخی از عناوینی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود هم‌اکنون از گیم پس خارج شده باشند.

من این مقاله را در حالی می‌نویسم که در روز تعطیل خود به سر می‌برم و منتظرم 30 بازی روی ایکس باکس سری ایکس نصب شوند. البته می‌دانم که همه‌ی این بازی‌ها روی کنسول جا نمی‌شوند و مجبورم برخی را کنسل کنم. اما کدام را؟ من بیش از 10 سال است منتظرم تا Fable 2 را دوباره بازی کنم ولی کنسولی نداشتم. Yakuza 0 را به تازگی تمام کرده‌ام و مشتاق تجربه‌ی Kiwami هستم. همیشه تعریف Titanfall 2 را از دوستان شنیده‌ام و حال می‌خواهم خود تجربه‌اش کنم.

حتی ویچر 3 با آن عظمتش هم در گیم پس قرار دارد. سه‌گانه‌ی مس افکت به علاوه‌ی آندرومدا در گیم پس هستند. Dragon Age, Halo, Gears of War, Fallout: New Vegas, Dead Space, Destiny 2, Sea of Thieves و خیلی‌های دیگر، چطور می‌شود از همچین پیشنهاد منصفانه‌ای دست کشید؟ تنها 15 دلار برای بیش از 100 بازی فوق‌العاده به علاوه‌ی تجربه‌ی آنلاین آن‌ها. این قیمت را مقایسه کنید با برچسب 70 دلاری بازی‌های جدید. اصلاً همه‌ی این‌ها به کنار، انحصاری‌های مایکروسافت از روز عرضه روی گیم پس قرار می‌گیرند.

چرا ایکس باکس گیم پس بهترین پدیده‌ی گیمینگ است؟

نکته‌ی مثبت گیم پس اینجاست که این سرویس فقط به عناوین AAA و بلاک باستری تعلق ندارد. Monster Train اولین عنوانی بود که من نصب کردم. چرا که عاشق Slay the Spire بودم. عنوانی که آن هم در گیم پس قرار دارد. جالب است نه؟ Outer Wilds را بالأخره قرار است تجربه کنم. یک بازی فوق‌العاده‌ که دوستانم تعریف زیادی از آن کرده‌اند. و سپس به سراغ Hollow Knight خواهم رفت. چرا که طرفدار Ori هستم. جالب است که هر دو بازی که به نوعی رقیب هم هستند در گیم پس حضور دارند.

جا دارد اشاره کنم که هر دو نسخه‌ی Ori در گیم پس هستند. عناوینی که شایسته‌ی تجربه‌ی دوباره و چندباره هستند. و البته داشت Kingdom Hearts و Final Fantasy 7 از خاطرم می‌رفت. شاهکارهایی که پیش از این آن‌ها را تجربه نکرده بودم.

چرا ایکس باکس گیم پس بهترین پدیده‌ی گیمینگ است؟

من گیم پس را روی PC هم تجربه کرده‌ام. ولی گمان نمی‌کنم قدرتی که روی کنسول دارد را در آن‌جا هم ارائه دهد. لطف گیم پس به این است که بازی‌های متعدد را روی کنسول و نمایشگر خانگی تجربه کرد. در حالی که بازی‌ها یکی یکی دانلود می‌شوند و تو با خیال راحت در گوشه‌ای لم داده‌ای. PC پلتفرم فرصت‌ها و انتخاب‌هاست. بدون شک در آن‌جا انتخاب‌های فراوانی وجود دارد.

وضعیت گیم پس به نوعی من  را یاد GameStop می‌اندازد. زمانی که به آن‌جا مراجعه می‌کردم و با دادن بازی‌هایم اعتبار درون فروشگاهی دریافت می‌کردم. می‌توانستم با آن اعتبار یکی دو تا بازی بزرگ دست دوم را کرایه کنم و یا این‌که چندین بازی کوچک و قدیمی را به عاریه گیرم. بعد از چند روز هم بازمی‌گشتم و عناوینی که به دلم ننشسته بودند را پس می‌دادم و دوباره همین چرخه را تکرار می‌کردم.

من برخی از عناوین شاخص خود را این‌گونه یافته‌ام. به عنوان مثال ویچر 2 که شناختی از آن نداشتم را به قیمت کمی دست دوم خریدم و حال این مجموعه‌ی محبوب من است. اگر چنین امکانی وجود نداشت قطعاََ با خیلی از بازی‌ها آشنا نشده بودم.

گیم پس فضایی مشابه آن‌چه در بالا به آن اشاره کردم را فراهم آورده است. در صورتی که PS Store به مانند بررسی و نگاه کردن به فروشگاهی گران قیمت با اجناسی لوکس است که قیمت‌های بالایی دارند.

در نهایت این‌که ممکن است در طول این مدت تعریف گیم پس را زیاد شنیده باشید. اما من به شما اطمینان می‌دهم که این سرویس بهترین اتفاقی است که برای هنرصنعت بازی‌های ویدئویی افتاده است. تجربه‌ی بهترین‌ها با قیمت مناسب و شانس این‌که با عناوینی آشنا شوید که در حالت عادی امکان نداشت سراغ آن‌ها بروید. به نظر من گیم پس برای همه‌ی سلیقه‌ها چیزی در چنته دارد.

نظر شما در خصوص این سرویس؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها