16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده

پلی استیشن شاید یکه‌تاز انحصاری و عناوين با کیفیت باشد، ولی ایکس باکس نیز قرار نیست تا ابد زیر سایه‌ی غول ژاپنی باقی بماند. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده بپردازیم.

نوشتار مرتبط: تماشا کنید: نمایش جذاب بخش داستانی Halo Infinite

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Halo Infinite

Halo Infinite

بله، Halo Infinite. چرا که نه!؟ درست است نمایش سال گذشته‌ی بازی افتضاح بود و نمایش اخیر آن نیز خیلی درخشان نبود. ولی عناوین هیلو همیشه بهترین کیفیت ممکن را داشته‌اند. در نتیجه می‌توان به کیفیت نهایی این بازی امیدوار بود. به خصوص این‌که تصاویر بازی پیشرفت قابل توجهی را به نمایش گذاشته‌اند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Ori and the Blind Forest

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps

ارتقاء کیفیت هنری Ori and the Blind Forest کار ساده‌ای نبود، اما Moon Studios این کار شگرف را با ساخت Ori and the Will of the Wisps به سرانجام رساند. این بازی روی سری ایکس کیفیت خارق‌العاده‌ی 6K/60 را ارائه می‌دهد و گزینه‌ی 4K/120 آن هوش از سرتان می‌پراند. این اثر هنری را نباید از دست داد.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Forza Horizon 5

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Forza Horizon 5

Forza Horizon 5

فورزا هورایزون 4 سال 2018 عرضه شد و کیفیتی باورنکردنی روی ایکس باکس وان ارائه داد. در ادامه Playground Games یک به‌روزرسانی 4K/60 برای نسخه‌ی سری ایکس ارائه کرد. چه کار دیگری نیاز بود انجام دهد؟ بازی به خودی خود شاهکار بود. حال این نوابغ بازی‌سازی قرار است در Forza Horizon 5 زیبایی مکزیک را قاب کنند. نمایش‌های فورزا هورایزون 5 دیوانه‌کننده‌اند و صبر کردن برای آن ثانیه به ثانیه سخت‌تر می‌شود.

نوشتار مرتبط: فهرست تمام بازی‌های روز نخست ایکس باکس گیم پس در 2021

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده The Gunk

The Gunk

سازندگان SteamWorld قرار است با The Gunk قدم به وادی بعد سوم بگذارند. شاید این بازی در نگاه نخست خیلی گرافیک محور به نظر نرسد. به خصوص با توجه به جلوه‌ی کارتونی و سبک طراحی خاصی که دارد. اما با نگاهی دقیق می‌شود به جزئیات بالا، سایه‌های حجمی، مه غلیظ، بافت‌های با کیفیت و سایر ریزه‌کاری‌ها گرافیکی در The Gunk پی برد. این بازی کیفیت 4K/60 را روی سری ایکس ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط: Project Eve و خیزش بازی‌های فانتزی علمی-تخیلی

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Bright Memory: Infinite

Bright Memory: Infinite

این بازی با موتور بازی‌سازی قدرتمند آنریل انجین 4 توسعه یافته است و به سرعت توجهات را به خود جلب کرد. آب و هوای با جزئیات و خیره‌کننده، جلوه‌های جذاب و اکشن درگیر کننده Bright Memory: Infinite را عنوانی منحصر به فرد کرده است. این بازی نیز کیفیت 4K/60 را ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی STALKER 2

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

نمایش‌های این بازی عالی بوده‌اند. البته به جز نمایش ضعیف بازی در E3 2021 که اصلاً مطابق انتظار نبود. کیفیت بصری بازی با توجه به طراحی مدل‌ها و انیمیشن‌های خیره‌کننده تضمین شده به نظر می‌رسد. این بازی توان آنریل انجین 5 را روی سری ایکس پیاده‌سازی خواهد کرد.

نوشتار مرتبط: 13 بازی بزرگ PC در سال 2021 که منتظرشان هستیم

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Scorn

Scorn

رسیدیم به بازی به شدت مورد انتظار Ebb Software یعنی Scorn. این بازی طرفداران سبک وحشت و بقا را سال‌هاست در انتظار نگه داشته است و حال قرار است با ارائه‌ی کیفیت 4K/60 روی سری ایکس بازی‌بازان مشتاق را سیراب کند. فقط کافی است نمایش‌های شگفت‌انگیز بازی را نظاره کنید تا یک دل نه صد دل عاشق آن شوید.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Gears 5؛ غرش چرخ دنده‌ها

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Gears 5

Gears 5

بازی خوش سیمای ایکس باکس وان روی سری ایکس نیز می‌درخشد. گیرز 5 روی سری ایکس از وضوح تصویر 4K پویا و نرخ فریم 120 پشتیبانی می‌کند. البته برای بهره‌گیری از این نرخ فریم خارق‌العاده باید به وضوح تصویر 1440p بسنده کنید. این اعداد را بی‌خیال شوید، در حقیقت شما نسخه‌ی PC گیرز 5 را روی سری ایکس تجربه خواهید کرد. این کنسول 500 دلاری کیفیت سیستم‌های چند هزار دلاری را به شما هدیه خواهد داد.

نوشتار مرتبط: سایبرپانک 2099؛ از VIGILANCE 2099 چه می‌دانیم؟

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده The Ascent

The Ascent

برخلاف داستان و درون مایه‌ی بازی، محیط‌های The Ascent درخشان و چشم‌نواز هستنند. نورپردازی نئونی فوق‌العاده به همراه جلوه‌های دود و ساختمان‌های مخروبه فضایی عجیب به این بازی داده‌اند. شما می‌توانید از کیفیت 4K/60 بازی نهایت لذت را ببرید.

نوشتار مرتبط: نگاهی بر Concept Art منتشر شده از بازی Psychonauts 2

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Psychonauts 2

Psychonauts 2

بازی Psychonauts 2 برای ایکس‌ باکس وان نیز عرضه شده است. اما کیفیت واقعی آن در سری ایکس جلوه می‌کند. طراحی محیط، انیمیشن و سایر اجزای این بازی محشر است و به مانند اکثر بازی‌های این کنسول قدرتمند، می‌توانید از کیفیت 4K/60 لذت ببرید. و البته کیفیت 1440p/120 با تنظیمات گرافیکی خارق‌العاده که حتی در نسخه‌ی PC نیز وجود ندارند.

نوشتار مرتبط: رگبار تیرهای آتشین؛ چگونه Vanquish شوتر سوم شخص را بازتعریف کرد

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Warhammer 40,000: Darktide

Warhammer 40,000: Darktide

با توجه به نمایش‌های محدود بازی، Warhammer 40,000: Darktide شگفت‌انگیز جلوه می‌کند. فضای تاریک علمی-تخیلی به همراه نورپردازی پویا تجربه‌ای منحصر به فرد را به مخاطبان هدیه داده است. همان‌طور که حدس زده‌اید این بازی نیز به صورت 4K/60 اجرا می‌شود.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Destiny 2 به همراه آموزش

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Destiny 2

Destiny 2

درست است که مدت زیادی از عرضه‌ی این بازی گذشته است. اما نمی‌شود از کیفیت خارق‌العاده‌ی آن چشم‌پوشی کرد. جدیدترین بازی خالقان هیلو به صورت 4K/60 در سری ایکس اجرا می‌شود و گزینه‌ی 1440p/120 نیز دارد.

نوشتار مرتبط: چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Lost Judgment

Lost Judgment

استودیوی Ryu ga Gotoku Studio افتخار هنرصنعت به شمار می‌رود. بازی‌های جدید موتور بازی‌سازی قدرتمند Dragon شگفت‌انگیز هستند. Lost Judgment نیز طبق معمول بهترین تجربه‌ی ممکن را روی سری ایکس ارائه می‌دهد و شما امکان تجربه‌ی بازی به صورت 1440p/60 را خواهید داشت. بدون شک با بهینه‌سازی موتور بازی‌سازی این استودیوی خوش ذوق کیفیت بازی‌های آینده از این هم بهتر خواهند شد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Alan Wake؛ کابوسی بی پایان

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Control: Ultimate Edition

Control: Ultimate Edition

بیایید رو راست باشیم، کنسول‌های نسل هشت به دلیل ضعف فاجعه‌آمیز پردازنده قادر به اجرای بازی‌های فیزیک محور نبودند. بازی کنترل نیز فوق‌العاده فیزیک‌محور بود. در نتیجه علیرغم شایستگی‌های فراوان تجربه‌ی نسل هشت این بازی چندان خوشایند نبود. حال شما می‌توانید تجربه‌ی واقعی از کنترل را روی سری ایکس داشته باشید. و برای این کار 2 گزینه در پیش‌رو دارید. 4K/60 و 4K/30 با رهگیری پرتو.

نوشتار مرتبط: 8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده CrossfireX

CrossfireX

بازی Crossfire سال 2007 عرضه شد و زمان زیادی از آن می‌گذرد. حال با دیدن نمایش‌های CrossfireX پیشرفت گرافیکی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شایان ذکر است که بخش داستانی این بازی توسط Remedy Entertainment در حال ساخت است و صرفاً با یک بازی چندنفره طرف نخواهیم بود.

نوشتار مرتبط: آموزش هوم کردن اکانت ایکس باکس به همراه تصاویر

16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده Microsoft Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator با فروش 2 میلیون نسخه‌ای کار بزرگی انجام داده است. این میزان فروش برای یک بازی شبیه‌ساز پرواز خارق‌العاده است. اگر کنسولی توان اجرای این غول گرافیکی را داشته باشد، آن تنها سری ایکس خواهد بود و این امر کوچکی نیست.

خب دوستان این هم 16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده، نظر شما چیست؟ بازی دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها