30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید

سبک Hack and Slash تعریف ثابتی ندارد. شاید ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین تعریف برای آن شامل بازی‌های شمشیر محور با اکشن سریع و گیم پلی روان شود. ولی این سبک دائماً در حال پیشرفت است و با سبک‌های مختلف تلفیق می‌شود. در این مقاله قرار است 30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید را معرفی کنیم.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: رونمایی از بازی جذاب BloodRayne Betrayal: Fresh Bites 

bloodrayne

Bloodrayne

شاید این سری بازی hack ‘n slash امروزه کمی قدیمی به نظر برسد. ولی در زمان خود از بهترین عناوین نسل بود و تجربه‌ی آن بر همگان واجب. شما در Bloodrayne در نقش خون‌آشام بی‌رحم به دهه‌ی 30 میلادی سفر می‌کنید. همان دوره‌ای که نیروهای نازی قدرت افزایی می‌کنند و شما می‌بایست با بی‌رحمی تمام با آن‌ها مقابله کنید.

نوشتار مرتبط:  13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی 

بازی جنگ ستارگان

Star Wars: The Force Unleashed II

به عقیده‌ی طرفداران فرانچایز جنگ ستارگان، Star Wars: The Force Unleashed II یکی از بهترین بازی‌ها در این مجموعه است. سازندگان اشتباهات و کاستی‌های عناوین گذشته را برطرف کرده و یک بازی کم عیب و نقص را ارائه دادند. شما در این بازی با شمشیرهای نوری نمادین سری به مبارزه خواهید پرداخت و شخصیت‌هایی آشنا را ملاقات می‌کنید. شخصیت‌هایی چون Han Solo و Chewbacca.

 

جهنم دانته dante inferno

Dante’s Inferno

سفر به 9 وادی دوزخ در نقش دانته و سلاخی شیاطین. Dante’s Inferno استعاره‌ای است به کتاب کمدی الهی دانته، و در این اثر شاهد اشارات زیادی خواهیم بود. البته داستان در جهنم دانته خیلی پر رنگ نیست و نقطه قوت اصلی این بازی گیم پلی لذت‌بخش و روان آن است. متأسفانه با توجه به تعطیل شدن استودیوی سازنده‌ی بازی، بعید است شاهد دنباله‌ای برای این hack and slash خوش ساخت باشیم.

 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید heavenly sword

Heavenly Sword

برخی منتقدان به این بازی خرده گرفتند که خیلی شبیه God of War است! این حرف مضحک است و اگر هم حقیقت داشت در واقع این افراد ناخواسته از بازی تعریف کرده‌اند. Heavenly Sword عنوان منحصر به فرد و بکری است که عناصری هم از فرانچایز شاهکار خدای جنگ الهام گرفته ولی در نهایت بدیع است.

 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید دارک سایدرز

Darksiders: Warmastered Edition

چه کسی از ایفای نقش در قالب یکی از چهار سوار آخرالزمان بدش می‌آید؟ شما در نقش “جنگ” می‌بایست سرزمین‌های گوناگون را در نوردید و پرده از ماجرایی پیچیده برکنید. شاید گرافیک و کیفیت بصری این بازی کمی تاریخ مصرف گذشته و قدیمی به نظر برسد ولی گیم پلی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز ارزش وقت گذاشتن را دارد.

 

torchlight 2

Torchlight II

لطفاََ انصاف را رعایت کنید و این بازی را یک Diablo clone صرف به حساب نیاورید. Torchlight II ارزش‌های والای خود را دارد، باور بفرمائید حتی طرفداران فرانچایز دیابلو هم این بازی را به دیابلو 3 ترجیح می‌دهند. و این نشان دهنده‌ی کیفیت بالای این شاهکار است.

 

بازی titan quest

Titan Quest

هر کس که اندک علاقه‌ای به بازی‌های تاریخی و اساطیری دارد، حتماً نام Titan Quest را شنیده است. در این بازی شما با افسانه‌های یونان و مصر باستان مبارزه خواهید کرد. و با انبوهی از سلاح‌های گوناگون جاده‌ی ابریشم را در می‌نوردید.

 

بازی golden axe

Golden Axe

سخت است صحبت از بازی‌های شاهکار در سبک هک اند اسلش به میان آید و نامی از Golden Axe آورده نشود. بی انصافی است به این بازی کلاسیک و خاطره‌انگیز اشاره نکنیم. به نوعی می‌توان گفت که Golden Axe روح بازی‌های هک اند اسلش است و بسیار قابل احترام.

نوشتار مرتبط:  اطلاعات جدید از بازی Path of Exile 2؛ به علاوه‌ی بازه‌ی زمانی عرضه 

بازی path of exile

Path of Exile

دوربین از بالا در بین عناوین هک اند اسلش خیلی محبوب است. Path of Exile این مهم را به خوبی اثبات می‌کند. این بازی free-to-play است و برای تجربه‌ی آن نیاز به اینترنت خواهید داشت. نکته‌ی مثبت این بازی محتوای ارزشمند آن است و بازی‌باز را مجبور به پرداخت پول برای پیشروی نمی‌کند. در نتیجه می‌توان به رايگان از یک هک اند اسلش جذاب بهره‌مند شد.

نوشتار مرتبط:  این گروه قدرتمند: نگاهی بر بهترین عناوین Platinum Games 

متال گیر رایزینگ

Metal Gear Rising: Revengeance

برای سال‌ها فرانچایز متال گیر سالید به گیم پلی مخفی‌کاری و تاکتیکال شناخته می‌شد. اما Metal Gear Rising: Revengeance این موضوع را تغییر داد. کسی انتظار یک هک اند اسلش جذاب از فرانچایز متال گیر سالید نداشت ولی سازندگان ما را شگفت‌زده کردند. مبارزات این بازی فوق‌العاده لذت‌بخش، روان و هیجان‌انگیز می‌باشند. فقط یک چیزی، وقتی به آن مبارزه با غولآخر کذایی رسیدید، حواستان به دسته‌ی بازی باشد!

 

بازی ارباب حلقه‌ها

Middle-earth: Shadow of Mordor

بازی‌های برگرفته از فرانچایز ارباب حلقه‌ها بی شمارند. ولی Middle-earth: Shadow of Mordor در بین آن‌ها برترین است و مثل یک الماس می‌درخشد.  مبارزات هک اند اسلش و عناصر نقش‌آفرینی حسابی بر عمق این بازی افزوده‌اند و تجربه‌ای دلچسب را رقم زده‌اند. از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: سودا 51، آقای خاص دنیای بازی‌ 

بازی no more heroes 2

No More Heroes 2: Desperate Struggle

استاد سودا 51 به سبک خاص و ارائه‌ی بازی‌های دیوانه‌وار معروف است. آثار آقای خاص دنیای بازی‌ها مشابهی ندارند و بکر هستند. این بازی نقاط ضعف بازی نخست را برطرف و تجربه‌ای کامل‌تر را ارائه می‌دهد. هر چند که همه‌ی آثار استاد سودا 51 کامل و ارزشمند می‌باشند.

نوشتار مرتبط:  رتبه بندی عناوین فرانچایز محبوب Prince of Persia 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی شاهزاده‌ی پارسی 3

Prince of Persia: Two Thrones

در بین 3 گانه‌ی شن‌های زمان فرانچایز شاهزاده‌ی پارسی، Prince of Persia: Two Thrones بهترین است. این بازی گیم پلی هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد که هنوز هم تجربه‌ی آن خالی از لطف نیست. حتی با وجود گذشت چندین و چند سال. البته همه‌ی عناوین این فرانچایز ارزشمند هستند، ولی ما به نمایندگی از آن‌ها Prince of Persia: Two Thrones را در فهرست قرار داده‌ایم.

نوشتار مرتبط:  سامورایی جاودان کپکام: سری Onimusha شایستگی بازگشت به میادین را دارد 

بازی اونیماشا

Onimusha: Warlords

پس از این‌که کپکام با رزیدنت ایول قلب طرفداران وحشت و بقا را به دست آورد و کولاکی به پا کرد، تصمیم گرفتند به سبک‌های دیگر هم سرکی بکشند. Onimusha: Warlords عناصر رزیدنت ایول را دارد ولی با گیم پلی هک اند اسلش و روند سریع بازی، تجربه‌ای متفاوت و جذاب را ارائه می‌دهد. Onimusha در نسل 6 پادشاهی می‌کرد و واقعاً لذت‌بخش بود. عجیب است که کپکام خیلی وقت است این فرانچایز ارزشمند را رها کرده است.

نوشتار مرتبط:  بازی‌های Breath of the Wild 2, Metroid Prime 4 و Bayonetta 3 کی عرضه می‌شوند؟ 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی بایونتا 2

Bayonetta 2

انحصاری شدن این بازی برای نینتندو واقعاً غیرمنتظره بود. طرفداران هک اند اسلش در بهت فرو رفته بودند. متأسفانه تعداد عناوین هک اند اسلش خیلی محدود است و به مانند شوتر نیست که سالیانه شاهد چندین و چند بازی در این سبک باشیم. حال شما تصور کنید دنباله‌ی یکی از بهترین بازی‌های هک اند اسلش تاریخ انحصاری نینتندو شود! اگر به این بازی دسترسی دارید و آن را تجربه نکنید، به خودتان خیانت کرده‌اید.

نوشتار مرتبط:  Project Eve و خیزش بازی‌های فانتزی علمی-تخیلی 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی nier automata

NieR: Automata

پلاتینیوم گیمز استاد هک اند اسلش ساختن است. البته که جای تعجب ندارد. چرا که خالق Devil May Cry استاد کامیا در آن‌جا مشغول است و افراد زیادی را در این راه تربیت کرده است. بازی نخست Nier که اخیراً تحت عنوان Nier Replicant بازسازی شد، عنوان خوبی بود. ولی NieR: Automata رسماً یک شاهکار است. نوابغ پلاتینیوم گیمز با کم‌ترین بودجه‌ی ممکن یک شاهکار در هک اند اسلش ارائه می‌دهند که رکوردها را جابه‌جا می‌کند و لب همگان را به تحسین می‌گشاید.

نوشتار مرتبط:  شیطان هیچ وقت گریه نمی‌کند: به مناسبت 20 سالگی سری Devil May Cry 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی دویل می کرای 1

Devil May Cry

خب خب خب، Devil May Cry که نیازی به تعریف و تمجید ندارد، محبوب قلب‌هاست. داستان جدی و سرگرم‌کننده به همراه شوخی‌های بامزه، گیم پلی لذت‌بخش، معرکه و شاهکار به علاوه‌ی یک شخصیت همه چیز تمام به نام دانته؛ این‌ها تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های Devil May Cry است. اگر طرفدار هک اند اسلش باشید و DMC بازی نکرده باشید… همین حالا بروید و این بازی را تجربه کنید! تمام.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: مقایسه‌ی گرافیکی بازی Diablo II: Resurrected با نسخه‌ی بازسازی شده‌ 

دیابلو 2

Diablo II: Resurrected

بین فرانچایز عظیم دیابلو انتخاب بهترین نسخه سخت است. ولی ما Diablo II: Resurrected را پیشنهاد می‌کنیم که بازسازی بهترین دیابلوی تاریخ یعنی دیابلو 2 است. خیلی‌ها این بازی را بهترین بازی تاریخ می‌دانند و برای سال‌ها نقل محافل بود. درخواست‌ها و انتظارات برای بازسازی دیابلو 2 وحشتناک زیاد بود و خوشبختانه بلیزارد به خواسته‌ی طرفداران احترام گذاشت.

 

بازی دروازه‌های بالدور

Baldur’s Gate: Dark Alliance

چگونه می‌شود یک بازی هک اند اسلش و نقش‌آفرینی ساخت که منتقدان آن را Diablo clone خطاب نکنند!؟ دروازه‌های بالدور یک شاهکار کلاسیک است که در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. بازی‌بازان قدیمی و حرفه‌ای برای شما از تجربه‌ی این بازی استثنائی خاطره‌ها دارند. این بازی در زمان خود گرافیک فوق‌العاده و رابط کاربری بی‌نظیری را ارائه می‌داد. و همچنین برای بازی‌بازان زیادی در دسترس بود، چه آن‌هایی که علاقه‌مند به این سبک بودند و چه افراد تازه‌وارد.

نوشتار مرتبط:  10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید خدای جنگ 3

God of War III

فرانچایز خدای جنگ در بین عناوین هک اند اسلش فوق‌العاده محبوب و شناخته شده است. شماره‌ی سوم از 3 گانه‌ی یونان باستان داستان کریتوس و انتقامش را خاتمه می‌دهد. این بازی یکی از حماسی‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های هک اند اسلش تاریخ است که پس از گذشت بیش از یک دهه همچنان جلوه‌ی خود را حفظ کرده است.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Ninja Gaiden Master Collection 

نینجا گایدن

Ninja Gaiden Black

فرانچایز Ninja Gaiden سابقه‌ی فراوانی دارد. گیم پلی عناوین نینجا گایدن چالش‌برانگیز و بی‌رحم است. کوچک‌ترین اشتباه، آخرین اشتباه شما خواهد بود. اگر فکر می‌کنید خیلی حرفه‌ای هستید و مهارت بالایی در بین عناوین هک اند اسلش دارید، Ninja Gaiden Black یا Ninja Gaiden 2 را تجربه کنید و خودتان را محک بزنید. خوشبختانه همین چند وقت پیش ریمستر عناوین نینجا گایدن عرضه شد. و بهترین نسخه‌ها را در بر دارد. بنابراین از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند 

خدای جنگ 2

God of War 2

خدای جنگ 2 در فهرست برترین عناوین تاریخ، برترین دنباله‌های تاریخ و پرفروش‌ترین بازی‌های PS2 قرار دارد. سانتامونیکا در این بازی نقاط ضعف بازی نخست را برطرف و نقاط قوت را چند برابر کرده‌ است. جالب است بدانید که کارگردان این نسخه کوری بارلوگ بوده است.

نوشتار مرتبط:  خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید خدای جنگ 4

God of War 2018

خدای جنگ 4 که بیش‌تر به خدای جنگ 2018 معروف است، پای کریتوس را به سرزمین‌های نورس باز کرد. کریتوس که اکنون پدر شده است، می‌بایست ضمن مراقبت از پسرش آخرین خواسته‌ی همسر فقیدش را اجابت کند. سازندگان تغییرات زیادی را در این نسخه اعمال کرده‌اند ولی در نهایت با همان خدای جنگ دوست داشتنی طرف هستیم. این بازی توانست موفقیت فراوانی به دست آورد و چندین رکورد را جابه‌جا کرد. در حال حاضر همگان منتظر عرضه‌ی God of War Ragnarok هستند.

نوشتار مرتبط:  مبارزات منحصر به فرد DmC: Devil May Cry ارزش شانس مجدد دارند 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی devil may cry 3

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

این بازی به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین Devil May Cry است و در بین بهترین بازی‌های تمام دوران قرار دارد. اگر قصد تهیه‌ی آن را داشتید حتماً نسخه‌ی Devil May Cry 3: Special Edition را تهیه بفرمائید. چرا که محتوای اضافه دارد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی DmC Devil May Cry: Definitive Edition؛ بازگشتی غرور آفرین 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی dmc

DmC: Devil May Cry

استودیوی کاربلد Ninja Theory در سال 2013 بازآفرینی Devil May Cry را عرضه کرد. این بازی علیرغم شایستگی‌های فراوان مورد انتقاد بخشی از طرفداران قرار گرفت. علت انتقادات نیز غالباً مربوط می‌شد به تغییرات ظاهری دانته و مسائل اینچنینی. اما در کل DmC: Devil May Cry با ارائه‌ی یک گیم پلی فوق‌العاده خیلی خوب درخشید و کیفیت قابل قبولی ارائه داد. کیفیت فنی بازی شاید در حد و اندازه‌های نام Devil May Cry نباشد ولی از لحاظ هنری سازندگان شاهکار کردند.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید dmc 5

Devil May Cry 5

جدیدترین نسخه‌ی Devil May Cry یک شاهکار به تمام معناست. کارگردانی این نسخه بر عهده‌ی Hideaki Itsuno بازی‌ساز بزرگ و سرشناس بود. به گفته‌ی شخص کارگردان DMC 5 بهترین اثر خلق شده توسط اوست. هدف از ساخت این بازی ارائه‌ی بهترین بازی هک اند اسلش ممکن برای طرفداران قدیمی و تازه‌واردان بوده است. Devil May Cry 5 توسط موتور بازی‌سازی قدرتمند RE Engine توسعه یافته و کیفیت بصری بازی باورنکردنی و حیرت‌انگیز است. گیم پلی نیز حسابی صیقل شده و بی عیب و نقص است. در کل تجربه‌ی همه‌ی نسخه‌های DMC و God of War توصیه می‌شود.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت‌های زن در بازی‌های ویدیویی 

بازی بایونتا

Bayonetta

بایونتا شاهکار استاد کامیا خالق Devil May Cry است. این بازی نه یک کلون DMC بلکه عنوانی بکر و بی‌نظیر است. گیم پلی، داستان، گرافیک و موسیقی در این بازی در بهترین حالت خود قرار دارند. استاد کامیا تمام تجربه‌ی خود در طول سالیان را برای ساخت این بازی به کار گرفته است و نتیجه‌ی نهایی یک شاهکار به تمام معناست. فقط افسوس که دنباله‌های این بازی یعنی Bayonetta 2 و Bayonetta 3 در انحصار نینتندو می‌باشند.

 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی دارک سایدرز 2

Darksiders II Deathinitive Edition

شرکت خوش فکر THQ Nordic پس از تصاحب حق امتیاز Darksiders، ضمن ادامه دادن این سری، تصمیم به ریمستر کردن عناوین گذشته گرفت. دراکسایدرز 2 عنوانی استثنائی و فوق‌العاده لذت‌بخش‌ است که در زمان خود حسابی مورد تمجید قرار گرفت. حال این نسخه‌ی Darksiders II Deathinitive Edition همه‌ی محتواهای دانلودی و مراحل داستانی جدید را در بر گرفته است. به هیچ‌وجه از دست ندهید عزیزان.

 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی دارک سایدرز 3

Darksiders III

پس از ورشکستگی THQ طرفداران آی‌پی‌های ارزشمند و کمتر شناخته شده حسابی ناامید شدند. و فرانچایز Darksiders کاملاً از دست رفته به نظر می‌رسید. اما خوشبختانه THQ Nordic این فرانچایز را احیا کرد و ما شاهد Darksiders III بودیم. عنوانی که به خوبی نسخه‌ی دوم نبود ولی برای شروع و با توجه به بودجه‌ی محدود ارزشمند بود. جا دارد اشاره کنم که Darksiders III از معدود عناوینی است که با قرار دادن زيرنويس فارسی برای ما احترام قائل شده و این کار آن‌ها فوق‌العاده تحسین‌برانگیز است. بدون شک حمایت از بازی‌های اینچنینی وظيفه‌ی ماست و برخی از هموطنان برای قدردانی از سازندگان چندین نسخه را خریداری کردند و به دوستانشان هدیه دادند.

فارغ از همه‌ی این بحث‌ها، Darksiders III واقعاً عنوان ارزشمندی است که تنها به خاطر معروف نبودن استودیوی سازنده مورد بی مهری قرار گرفته و نمرات غیر منصفانه‌ای به بازی داده شده است. این بازی را از دست ندهید و به دوستانتان هم معرفی کنید.

ساویس‌گیم رسماً از THQ Nordic بابت پشتیبانی از زبان شیرین فارسی و احترام گذاشتن به میلیون‌ها بازی‌باز فارسی زبان، قدردانی می‌کند.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید 

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید پادشاهی آمالور

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

این بازی نسخه‌ی ریمستر شده‌ی Kingdoms of Amalur: Reckoning می‌باشد که در نسل 7 عرضه شده بود. متأسفانه فروش بازی مطابق میل EA نبود و خیلی راحت استودیوی خلاق و با استعداد Big Huge Games مجبور شد ساخت دنباله برای این شاهکار را نیمه‌کاره رها کند. واقعاً تجربه نکردن این بازی حیف است.

Kingdoms of Amalur: Reckoning تلفیقی از گیم پلی جذاب خدای جنگ با بهترین عناصر بازی‌های نقش‌آفرینی می‌باشد. این بازی در زمینه‌ی گرافیک فنی حرفی برای گفتن ندارد، حتی در نسل هفتم نیز انتقادات زیادی به گرافیک فنی بازی شد. ولی در زمینه‌ی طراحی هنری به غایت تماشایی و چشم‌نواز است. برای یک بار هم که شده گرافیک فنی و زرق و برق را فراموش کنید و به اصل بازی بپردازید. باور بفرمائید پشیمان نخواهید شد.

30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید بازی کینگدوم اف امالور

خوشبختانه حق امتیاز این بازی به دست THQ Nordic افتاده است. شرکتی که این روزها به نوعی قهرمان ما شده! چرا که هر چه بازی خوش ساخت و منحصر به فرد که توسط ناشران اصلی رها شده را خریداری کرده و قصد احیای آن‌ها را دارد. از Saints Row و Darksiders گرفته تا همین Kingdoms of Amalur: Reckoning و خیلی بازی‌های ارزشمند دیگر. خودتان را از تجربه‌ی این شاهکار محروم نکنید دوستان.

خب عزیزان نظرتان درباره‌ی فهرست 30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید، چیست؟ جای کدام بازی یا بازی‌ها در این فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها