نقد و بررسی بازی Ninja Gaiden Master Collection

نقد و بررسی بازی Ninja Gaiden Master Collection

آخرین باری که من نسخه‌ای از Ninja Gaiden را بازی کرده بودم، بر می‌گردد به 9 سال پیش. یعنی همان زمانی که Ninja Gaiden 3 عرضه شده بود. البته آن نخستین تجربه‌ی من از این فرانچایز نبود و قبلش شماره‌های نخست را تجربه کرده بودم. خب من عاشق عناوین هک اند اسلش هستم و این مجموعه نیز یک هک اند اسلش اصیل و خونین را ارائه می‌دهد که به راستی کم‌نظیر است.

اگر با این مجموعه آشنا نیستید باید خدمتتان عرض کنم که اگر عاشق بازی‌های هک اند اسلش و چالشی هستید، Ninja Gaiden: Master Collection  مناسب شماست. اگر عناوینی همچون Nioh و Sekiro مورد علاقه‌ی شما بوده‌اند از این مجموعه هم لذت خواهید برد. اگر بازی‌های God of War و Devil May Cry را دوست دارید تجربه‌ی Ninja Gaiden بر شما واجب است.

نقد و بررسی بازی Ninja Gaiden Master Collection

این مجموعه دارای بیش از 50 ساعت گیم پلی است که ارزش آن را افزایش داده‌اند. در مورد کیفیت ریمستر هم بهتر است که انتظارات خود را پائین آورید. بهبودهای صورت گرفته صرفاً به افزایش وضوح تصویر مربوط است و سایر اجزای بازی همان است و می‌شود قدیمی بودن به خصوص نسخه‌ی اول را متوجه شد. در حقیقت شماره‌ی اول این مجموعه احتمالاََ از برخی شما خوانندگان گرامی مسن‌تر باشد.

نکته‌ی مثبت این مجموعه این است که همه‌ی DLCها و لباس‌های خریدنی را به رايگان در بردارد. این نکته ارزش خرید Ninja Gaiden: Master Collection  را برای افرادی که پیش از این بازی‌ها را تجربه کرده‌اند افزایش می‌دهد.

نقد و بررسی بازی Ninja Gaiden Master Collection

در خصوص داستان همین بس که با داستان کلیشه‌ای طرف هستیم. ریو هایابوسا درگیر ماجراهایی از جمله شمشیر اژدها، نفرین شوم و حتی دایناسور می‌شود! داستان در بازی‌های هک اند اسلش در اولویت اول قرار ندارد، قبول دارید؟ ما این بازی‌ها را تجربه می‌کنیم تا از لذت گیم پلی بهره‌مند شویم و دشمنان را یکی پس از دیگری قلع و قمع کنیم.

شخصیت‌های منفی در این گونه بازی‌ها از عمق کافی برخوردار نیستند و شما از تکه تکه کردن آن‌ها احساس بدی نخواهید داشت. هر چه نباشد ریو یک آدم‌کش حرفه‌ای است. بازی سوم اما چندان جالب نیست، حتی اصول اولیه‌ی داستان بازی‌ها و شخصیت‌پردازی را رعایت نکرده است و به همراه یکی از بدترین دیالوگ نویسی‌ها از جمله ضعیف‌ترین کارهای Team Ninja به شمار می‌رود.

گیم پلی بازی Ninja Gaiden: Master Collection همان گیم پلی کلاسیک است و از این نظر کاملاََ آشنا به نظر می‌رسد. با این‌که نسخه‌ی اول Ninja Gaiden با نسخه‌ی سوم اختلاف 8 ساله دارند، اما کلیت گیم پلی همان است و جابه‌جایی بین نسخه‌های این مجموعه به سهولت انجام می‌شود.

تجربه‌ی دوباره‌ی Ninja Gaiden برای من لذت‌بخش بود. به خصوص تجدید خاطره با نسخه‌ی اول و نا امیدی در نسخه‌ی سوم. نسخه‌ی دوم از نظر من فوق‌العاده است و پکیج کاملی را ارائه می‌دهد. در صورتی که نسخه‌ی سوم به عقیده‌ی بسیاری از ریل این مجموعه خارج شده است.

ریمستر واژه‌ی عجیبی است. هیچ تعریف مشخصی ندارد. هیچ استاندارد مشخصی ندارد. می‌شود گفت که هر شرکتی تعریف مخصوص خود را برای این واژه دارد. از یک طرف ما ریمستر Saints Row را داریم که گویی یک بازسازی تمام و کمال است و از طرفی ریمستر Burnout Paradise از جانب EA که واقعاً خجالت‌آور است. ریمستر Ninja Gaiden: Master Collection چیزی ما بین این دو می‌باشد. نه با یک بهبود جامع طرف هستیم و نه با کم کاری. فقط رنگ و لعاب مجموعه بهبود پیدا کرده است و محتوای اضافه‌ای نیز دریافت کرده. از نظر من نسخه‌های اصلی Ninja Gaiden هنوز هم قابل اجرا هستند و خیلی قدیمی نشده‌اند. ولی خب این بلای ریمستر قرار نیست رخت بربندد.

نقد و بررسی بازی Ninja Gaiden Master Collection

در مجموع Ninja Gaiden: Master Collection ارزش خرید دارد. چرا که تنها راه تجربه‌ی این عناوین روی کنسول‌های جدید است. اگر عاشق بازی‌های هک اند اسلش هستید در خرید این مجموعه شک نکنید. اگر هم قبلاََ آن را تجربه کرده‌اید می‌توانید از حالت‌های جدید و DLCهای رایگان لذت ببرید. امیدوارم در آینده شاهد نسخه‌ی جدید Ninja Gaiden باشیم.

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

 

FINAL VERDICT

 All in all, Ninja Gaiden: Master Collection is worth buying. Because its the only way to experience these titles on new consoles. If you love hack and slash games, do not hesitate to buy this collection. If you have already experienced it, you can enjoy new modes and free DLCs. I hope to see a new version of Ninja Gaiden in the future

SavisGame Score: 9 out of 10

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها