فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند

فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند

به گزارش ساویس‌گیم، بازی‌های PS5 نرخ فریم‌های متفاوتی را پشتیبانی خواهند کرد. 60 فریم شاید مناسب‌ترین آ‌ن‌ها باشد. با این حال برخی بازی‌ها از نرخ فریم وحشتناک 120 پشتیبانی می‌کنند. و ما در ساویس‌گیم فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند را برایتان تهیه‌ کرده‌ایم.

این شما و این فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند:

  • Borderlands 3
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Vanguard
  • Call of Duty: Warzone
  • Destiny 2
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • Dirt 5
  • Doom Eternal
  • F1 2021
  • Fortnite
  • Ghost Runner
  • Knockout City
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • The Nioh Collection (Nioh and Nioh 2)
  • Quake
  • Rainbow Six Siege
  • Rocket League
  • Rogue Company
  • Tony Hawk’s Pro Skater 1+2
  • WRC 9

لطفاً این نکته را در نظر داشته باشید که این بازی‌ها ممکن است حالت پیش‌فرضشان 120 فریم را ارائه ندهد، بلکه این تنظیمات در بخش گرافیک بازی‌ها قابل انتخاب است. همانطور که می‌دانید کنسول PS5 از حالت‌های مختلف گرافیکی پشتیبانی می‌کند. و از این رو دست بازی‌باز را باز گذاشته است. همچنین این‌که این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده 

فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند

آیا برای تجربه‌ی بازی‌ها به صورت 120 فریم روی PS5 به یک نمایشگر جدید نیاز داریم؟

حتی اگر شما نمایش‌گر مناسب برای پشتیبانی از نرخ فریم 120 را نداشته باشید، باز هم در هنگام فعال کردن حالت 120 فریم بر ثانیه روان اجرا شدن بازی و بازخورد سریع‌تر کنترلر را حس خواهید کرد. اما بدون شک شما این موضوع را بهتر احساس خواهید کرد اگر نمایشگرتان از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی کند. که این بدان معناست که توانایی تازه‌سازی تصویر 120 بار در ثانیه را خواهد داشت.

شوربختانه این پایان کار نیست، نمایش‌گر شما باید علاوه بر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، با HDMI 2.1 نیز هماهنگ باشد و پهنای باند 48Gbps را پشتیبانی کند. پنل‌های زیادی از این قابلیت بهره‌مند نیستند. و قیمت بالایی نیز دارند. در نهایت برای داشتن یک تجربه‌ی نهایی از بازی کردن با نرخ فریم 120 شما باید نمایشگری داشته باشید که 120 هرتز باشد و HDMI 2.1 را پشتیبانی کند.

تلویزیون مخصوص ps5

یکی از بهترین چیزها در خصوص نسل 9 این است که بازی‌های 120 فریم برای PS5 و Xbox Series X روز به روز فراگیرتر می‌شوند. از عناوین بزرگ و AAA گرفته تا سکوبازی‌های کوچک و مستقل که از نرخ فریم 120 پشتیبانی می‌کنند. پیش از این کاربران کنسول با نرخ فریم 30 محدود شده بودند. ولی اکنون که نرخ فریم بالاتر در دسترس است، بازی‌بازان می‌توانند از زمان تأخیر کوتاه‌تر، تصویر نرم‌تر و گیم پلی روان‌تر لذت ببرند.

نرخ فریم 120 سابقاً در انحصار کاربران PC با سخت‌افزار قدرتمند بود. ولی هم‌اکنون عزیزانی که PS5، Xbox Series X و یا حتی Xbox Series S دارند، می‌توانند از کیفیت شگفت‌انگیز 4K/120 نهایت لذت را ببرند. البته به شرطی که نمایشگر آن‌ها از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و HDMI 2.1 بهره‌مند باشد. همچنین عزیزانی که نمایشگرشان کیفیت 120 هرتز را ارائه می‌دهد ولی HDMI 2 دارد نیز می‌توانند از نرخ فریم 120 بهره‌مند شوند. ولی به ناچار می‌بایست به وضوح تصویر 1080p و 1440p بسنده کنند.

کدام بازی‌های PS5 و Xbox Series X از نرخ فریم 120 پشتیبانی می‌کنند؟ آیا Xbox Series S نیز از این نرخ فریم فضایی پشتیبانی می‌کند؟ ما فهرست تمام بازی‌هایی که از نرخ فریم 120 پشتیبانی می‌کنند را گردآوری کرده‌ایم و به بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین این‌که فهرست مذکور به‌روزرسانی خواهد شد. بنابراین در فواصل گوناگون به اینجا سر بزنید تا اگر بازی جدیدی به‌روزرسانی 120 فریم دريافت کرده باشد، مطلع شوید.

 

چرا 120fps از 60fps بهتر است

آیا واقعاً داشتن نرخ فریم بالاتر مهم است؟ اگر بخواهیم خیلی ساده پاسخ این سؤال را بدهیم، بله مهم است. ولی در حال حاضر نرخ فریم 120 برای خیلی‌ها تجملاتی و یک مزیت لوکس به حساب می‌آید. ببینید دوستان نرخ فریم بالا در بازی‌های چندنفره و رقابتی یک مزیت فوق‌العاده بزرگ است. چرا که در این قبیل بازی‌ها حتی کسری از ثانیه هم حکم مرگ و زندگی دارد. از طرفی تجربه‌ی بازی‌ها با نرخ فریم بالا انیمیشن‌های روان را به شما هدیه خواهد کرد و از خستگی چشم (motion sickness) جلوگیری می‌کند. همچنین تجربه‌ی کلی بازی را تمیزتر و دلچسب‌تر می‌نماید.

ارائه‌ی نرخ فریم 120 علیرغم تمام خوبی‌ها خیلی سخت و سنگین است و بخش عمده‌ای از سخت‌افزار را درگیر می‌کند. برای همین است که همه‌ی بازی‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند و کنسول‌های Xbox One و PS4 قادر به ارائه‌ی آن نبودند.

با این‌که نمایش مزیت‌های نرخ فریم 120 خیلی سخت است و خودتان باید آن را تجربه کرده باشید تا به خوبی متوجه آن شوید، ولی ویدئوی زیر Ori and the Will of the Wisps را در 2 کیفیت 120fps و 60fps به نمایش می‌گذارد. خودتان ملاحظه بفرمائید، تفاوت از زمین تا آسمان است. ناگفنه نماند نرخ فریم 60 نیز عالی است ولی در برابر نرخ فریم 120 به مانند آثار استاپ موشن می‌باشد. در عوض نرخ فریم 120 خیلی روان و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

ن

 

نظر شما در خصوص ویدئوی بالا چیست؟ تفاوت را احساس کردید؟ 
0
تفاوت را احساس کردید؟x

نوشتار مرتبط:  6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند 

فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند

تفاوت 120Hz با 120fps در چیست؟

اشتباه گرفتن این 2 اصطلاح خیلی راحت است. ولی لازم است که تفاوت آن‌ها را درک کنید. Hz مخفف هرتز است و عددی که در کنار آن قرار می‌گیرد بیانگر این است که نمایشگر شما در طول یک ثانیه چند بار تازه‌سازی (رفرش) می‌شود. اکثر تلویزیون‌ها 60Hz یا همان 60 هرتز هستند. اما احتمالاََ شما نمایشگرهای 144 هرتز و حتی 360 هرتز را در بازار دیده باشید. اگر تلویزیون یا نمایشگر شما 60 هرتز باشد شما نمی‌توانید از کیفیت 120 فریم در ثانیه بهره‌مند شوید. چرا که نمایشگر شما تنها می‌تواند در ثانیه 60 بار تصویر را تازه‌سازی کند. بنابراین برای داشتن تجربه‌ی 120fps به نمایشگر 120Hz نیاز خواهید داشت عزیزان.

نرخ فریم یا fps چیست؟ نرخ فریم یا نرخ فریم در ثانیه عبارت از تعداد تصاویری است که PC یا کنسول شما در لحظه تولید می‌کند. سازندگان معمولاََ این مقدار را در عددهای 30، 60 یا 120 قفل می‌کنند تا تجربه‌ی یکدستی را ارائه دهند. اگر شما یک بازی 30 فریم که قفل فریم آن باز شده باشد را تجربه کرده باشید، به وضوح تجربه‌ای منقطع و آزاردهنده را به چشم دیده‌اید. چرا که بازی بین نرخ فریم‌های مختلف جابه‌جا می‌شود و تجربه‌ی یکدستی ندارد.

بازی راکت لیگ ps5

حرف اصلی این است دوستان: اگر نمایشگر شما 120 هرتز باشد می‌تواند بازی‌های PS5 یا Xbox Series X/S را با نرخ فریم 120 اجرا کند. به شرطی که پورت HDMI 2.1 یا HDMI 2 داشته باشد. تفاوت این 2 پورت وضوح تصویر دریافتی شما در نرخ فریم 120 است.

خب دوستان نظرتان چیست؟ علاقه‌مند به تجربه‌ی بازی‌ها با این سرعت خیره‌کننده روی PS5 هستید؟ منتظر مقالات بیشتری از این دست باشید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها