10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

سونی در ماه‌های گذشته عملکرد خوبی در زمینه‌ی تبلیغات و کنترل اذهان عمومی انجام نداده است. که این موضوع به لطف استراتژی‌های اشتباه و شکست خورده‌ی آن‌ها بوده است. استراتژی‌هایی که به اعتبار پلی استیشن خدشه وارد کرده‌اند.

ولی به هر حال جلوی موفقیت PS5 را نمی‌شود گرفت. در حقیقت دلیل اصلی فروش بالای کنسول‌های سونی و جذب طرفداران وفادار بازی‌ها بوده‌اند. سونی در زمینه‌ی بازی‌های هنگام عرضه کولاک کرده است. پنجره‌ی عرضه‌ی به بازه‌ی زمانی چند ماهه پس از انتشار کنسول جدید گفته می‌شود؛ معمولاً در این بازه‌ی زمانی شاهد عناوین بزرگ و هیجان‌انگیزی نیستیم ولی سونی با عرضه‌ی Demon’s Souls, Spider-Man Miles Morales, Sackboy: A Big Adventure, Returnal, و Ratchet and Clank: Rift Apart همه‌ی معادلات را بر هم زد.

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

حال سونی قرار است از آینده‌ی PS5 رونمایی کند. مدت‌هاست که طرفداران از سکوت سونی خسته شده‌اند. آن‌ها انتظار معرفی بازی‌های در حال ساخت را دارند. اکنون زمان آن رسیده تا در مراسم پیش‌رو شاهد معرفی بازی‌های جدید و پروژه‌های آینده‌ی پلی استیشن برای PS5 باشیم.

بدون شک پیش‌بینی این مراسم کار سختی است. اما می‌توانیم با توجه شایعات، اطلاعات قبلی و یا حتی آرزوهای قلبی به مواردی اشاره کنیم. حقیقتاً حتی اگر نصف این لیست در مراسم نمایش داشته باشند هم ما بسیار خشنود خواهیم بود. اگر تمام این عناوین در مراسم حاضر باشند که احتمالاً سکته‌ی خفیفی خواهیم زد. بسیار خب برویم سر اصل مطلب، این شما و این 10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند.

نوشتار مرتبط: دم خروس سونی با قیمت‌گذاری Horizon Forbidden West بیرون زد!

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West یک نمایش اختصاصی در قالب State of Play پیش از E3 2021 داشت. در طول چند هفته‌ی اخیر نیز صدر اخبار بوده است. اخبار تأیید تاریخ عرضه، جزئیات پیش‌خرید بازی و استراتژی فشل سونی در قبال ارتقاء به نسل بعد.

احتمالاً شاهد یک نمایش جدید از این بازی باشیم. البته سونی احتمالاً خیلی روی این بازی مانور نخواهد داد. چرا که Horizon Forbidden West در چرخه‌ی اخبار بوده است و سونی قول معرفی‌های جدید را برای این مراسم داده است.

به هر حال حضور بازی جدید گوریلا گیمز خیلی دور از ذهن نیست. امیدواریم که در نمایش جدید بیش‌تر به جنبه‌های نقش‌آفرینی بازی اشاره شود.

نوشتار مرتبط: ساخت The Last of Us Remake خیلی هم ایده‌ی بدی نیست

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

The Last of Us Remake

طبق گزارشات معتبر سونی در حال ساخت بازسازی The Last of Us شاهکار سال 2013 می‌باشد. این‌که جزئیات این بازسازی چیست و آیا نسخه‌ی درخوری خواهد شد، هنوز مشخص نیست. و اما این موضوع که اساساً آیا یک بازی محصول سال 2013 نیازی به Remake شدن دارد نیز یک بحث دیگر است که قبلاً به آن پرداخته‌ایم.

اگر The Last of Us Remake در حال ساخت باشد به احتمال زیاد در این مراسم شاهد آن خواهیم بود. هیجان برای دیدن نتیجه‌ی کار بسیار بالاست. این Remake چه تغییراتی را ایجاد خواهد کرد؟ آیا شاهد سیستم نیمه جهان‌باز شبیه به پارت 2 خواهیم بود؟ آیا تغییراتی در داستان رخ خواهد داد؟

بازی The Last of Us بر خلاف دنباله‌ی آن جزو عناوین فوق‌العاده محبوب به حساب می‌آید که قریب به اتفاق کاربران پلی استیشن عاشق آن هستند. سونی می‌بایست در بازسازی آن محتاطانه عمل کند. امیدواریم که در انجام این کار موفق باشد.

نوشتار مرتبط: 35 حفره‌ی داستانی در The Last of Us Part 2 که نمی‌دانستید

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

THE LAST OF US PART 2: FACTIONS

به احتمال زیاد The Last of Us Remake تنها عنوان از این سری نباشد که در این مراسم حضور خواهد داشت. سونی و Naughty Dog مدت‌هاست که به شکل زیرکانه بخش چندنفره‌ی پارت 2 را تبلیغ می‌کنند. بخشی که به نظر می‌رسد قرار است به صورت مجزا عرضه شود.

نکته‌ی اصلی این‌جاست که ما تا کنون هیچ نمایشی از بخش چندنفره‌ی وعده داده شده ندیده‌ایم. اگر این بخش واقعاً در حال ساخت است، این مراسم بهترین زمان برای رونمایی از آن خواهد بود. بخش چندنفره‌ی The Last of Us خیلی پرطرفدار بود و حتی الآن نیز دارای بازیکن است. باید دید که بخش چندنفره‌ی The Last of Us Part 2 چه عملکردی از خود بر جای خواهد گذاشت.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Final Fantasy XV؛ به نام پادشاه

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

FORSPOKEN

ما می‌دانیم که Final Fantasy 16 در این مراسم حضور نخواهد داشت. چرا که اسکوئرانیکس پیش از این گفته بود که بازی مذکور در ادامه‌ی سال 2021 نمایش جدیدی نخواهد داشت. ما این را نیز می‌دانیم که FORSPOKEN قرار است قبل از Final Fantasy 16 عرضه شود. بنابراین چرا شاهد نمایش جدیدی از بازی نباشیم؟

سؤالات زیادی پیرامون FORSPOKEN وجود دارد. این بازی توسط تیم سازنده‌ی Final Fantasy XV توسعه می‌یابد و قرار است یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی جهان‌باز باشد که با عناوین سابق Square Enix متفاوت است. بدون شک یک نمایش جدید می‌تواند ابهامات در خصوص این بازی را تا حدود زیادی برطرف کند.

نوشتار مرتبط: خالق Gran Turismo در رویای خلق جهانی مجازی که از واقعیت هم واقعی‌تر باشد

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

GRAN TURISMO 7

حضور این بازی حقیقتاً چندان محتمل نیست. عناوین گرن توریسمو به داشتن روند توسعه‌ی سخت و طولانی مشهور هستند. ظاهراً روند توسعه‌ی شماره‌ی هفتم به دلیل COVID-19 مختل شده است.

از طرفی به نظر می‌رسد که نسخه‌ی PS4 در میانه‌ی توسعه‌ی بازی در دستور کار قرار گرفته است و این نکته نیز مزید بر علت شده و سختی کار را افزوده است.

عناوین گذشته‌ی Gran Turismo معمولاً حضور فعالی در مراسم‌ها نداشته‌اند. مگر این‌که تاریخ عرضه‌ی آن‌ها نزدیک بوده باشد. با توجه به وضعیت گرن توریسمو 7 احتمالاً در این مراسم حضور نداشته باشد.

ولی شاید یک تیزر کوتاه یا یک دموی مختصر از بازی را داشته باشیم. گرن توریسمو جزو فرانچایزهای باسابقه‌ی پلی استیشن به شمار می‌رود. بدون شک افراد زیادی از دیدن آن خوشحال خواهند شد.

نوشتار مرتبط: سونی در پی رقابت با ایکس باکس؛ در مسیر بمان

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

BLUEPOINT GAMES

اگر یادتان باشد هنگام رونمایی از خبر تصاحب Housemarque، حساب توئیتر ژاپن پلی استیشن خبر تصاحب BLUEPOINT GAMES را رسانه‌ای کرد و بلافاصله آن را حذف کرد. به نظر شما این اتفاق سهوی بوده است؟ آن‌ها حتی یک تصویر اختصاصی نیز برای این خبر طراحی کرده بودند.

به نظر می‌رسد که مراسم Sony PlayStation Showcase 2021 بهترین مکان برای رسمی کردن این خبر است. اگر هم این اتفاق نیفتد، حداقل کار می‌تواند رونمایی از پروژه‌ی آینده‌ی BLUEPOINT GAMES باشد. پروژه‌ای که می‌تواند یک بازسازی دیگر و یا عنوانی کاملاً جدید را شامل شود.

نوشتار مرتبط: ایستگاه شاهکارسازی: تاریخچه‌ی 10 استودیوی برتر سونی

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

بازی جدید از شرکای جدید سونی

در طول ماه‌های گذشته سونی همکاری‌های ویژه‌ای را با استودیوهای تازه تأسیس شده ترتيب داده است. یکی از شاخص‌ترین آن‌ها استودیوی جدید خانم جید ریموند یعنی Haven Studios می‌باشد.

در حال حاضر هیچ اطلاعی از بازی در دست ساخت این شرکای جدید در دست نیست. به احتمال زیاد این عناوین قرار است خلأ کمبود بازی‌های چندنفره‌ را برای پلی استیشن پر کنند. اگر این عناوین آماده‌ی نمایش باشند، چه جایی بهتر از اینجا؟

نوشتار مرتبط: معرفی استودیوی سونی ژاپن (SIE) | الماس بی تکرار هنر هشتم

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

BLOODBORNE REMASTER

چند سالی می‌شود که طرفداران خواهان ریمستر بلادبورن هستند. به عبارت بهتر از زمان معرفی PS4 Pro. دلیل این اتفاق نیز مشکلات فنی بازی است که شامل افت فریم و موارد اینچنینی می‌شود.

بازی بلادبورن فوق‌العاده محبوب است و ساخت یک ریمستر برای آن کار غیرمعقولی نیست. از طرفی سونی می‌تواند این ریمستر را به قیمت 70 دلار به خورد طرفداران مشتاق دهد. این کاری است که جدیداً در آن استاد شده است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ سایه‌ها 2بار می‌میرند

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

بازی جدید From Software

در دوران PS3 و PS4 سونی همکاری ویژه‌ای با From Software ترتیب دید تا یک بازی شاخص روانه‌ی بازار کند. این بازی برای PS3 عنوان Demon’s Souls بود و برای PS4 نیز Bloodborne.

برخی گزارش‌ها خبر می‌دهند که سونی در پی هت‌تریک کردن است و صحبت‌هایی با From Software انجام داده است. بدون شک این موضوع برای طرفداران میازاکی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

اما یک نکته‌ی اصلی این وسط وجود دارد. فرام سافتور به سختی در حال آماده سازی Elden Ring است. میازاکی نیز در تیم توسعه‌ی الدن رینگ قرار دارد. بنابراین بازی انحصاری PS5 را چه کسی یا کسانی هدایت می‌کنند؟

نکته‌ای دیگر که اکثر افراد فراموش می‌کنند این است که بازی‌های انحصاری From Software برای پلی استیشن حاصل همکاری این استودیو با استودیو ژاپن سونی بوده‌اند، حال چه استودیوای قرار است این وظیفه را برعهده گیرد؟ همانطور که می‌دانید استودیو ژاپن سونی به لطف ذکاوت مدیریت جدید بسته شده است. بله باسابقه‌ترین استودیوی پلی استیشن به تاریخ پیوسته است. با توجه به این اوصاف به نظر می‌رسد که شایعه‌ی بازی جدید From Software برای پلی استیشن حقیقت نداشته باشد.

نوشتار مرتبط: سالگرد 5 بازی بزرگ در 2021، اقدامات احتمالی توسعه‌دهندگان

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

WIPEOUT

احتمالاً تا کنون نام این فرانچایز را هم نشنیده باشید. اما جالب است بدانید که WIPEOUT قدیمی‌ترین آی‌پی پلی استیشن به شمار می‌رود. این بازی در اواخر دوران PS1 برای خود پادشاهی می‌کرد. ولی در طول 2 دهه‌ی گذشته عنوانی در این سبک به توفیقی دست نیافته است.

احتمال معرفی بازی جدید WIPEOUT حتی از احتمال معرفی بازی انحصاری From Software نیز کم‌تر است. با این حال شایعات آن زیاد به گوش رسیده‌اند.

در این بین یک مشکل بزرگ وجود دارد. سونی استودیوی سازنده‌ی WIPEOUT را تعطیل کرده است. چه استودیوای می‌تواند یک بازی مسابقه‌ای آینده‌نگرانه ارائه دهد؟ شاید Polyphony Digital بتواند. ولی آن‌ها سخت مشغول توسعه‌ی Gran Turismo 7 هستند.

اگر خبری از نسخه‌ی جدید این بازی در کار باشد، مراسم جمعه بهترین مکان برای رونمایی از آن است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man؛ پایان یک انتظار

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

SPIDER-MAN 2

کم‌تر از یک سال از عرضه‌ی Miles Morales می‌گذرد. بازی Ratchet and Clank: Rift Apart نیز همین چند ماه پیش عرضه شد. شاید احمقانه باشد که انتظار معرفی یک بازی بزرگ دیگر از Insomniac Games را داشته باشیم. مخصوصاً با توجه به این‌که روند توسعه‌ی بازی‌ها سخت‌تر شده است. از طرفی بازی Miles Morales هنوز خیلی جدید است و فروش بالایی هم در بازار دارد.

اما فراموش نکنید که اینسومنیاک گیمز یک استودیوی استثنائی است. هیچ از آن‌ها بعید نیست که تا 2023 یک Spider Man اصلی را روانه‌ی بازار کنند. همچنین این‌که آن‌ها پیش از این بارها درباره‌ی دنباله‌ی اسپایدرمن صحبت کرده بودند.

احتمالاً ما در این مراسم جزئیات زیادی از Spider-Man 2 دریافت نکنیم. ولی می‌توانیم انتظار یک تریلر رونمایی را داشته باشیم.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی God of War، خدایی که می‌خواهد پدر باشد

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

GOD OF WAR

می‌دانم که حدس می‌زدید بهترین را برای آخر گذاشته‌ایم، این دقیقاََ همان کاری است که سونی می‌کند. رونمایی از خدای جنگ در E3 را به خاطر آورید. بازی God of War سال 2018 را به آتش کشید. این عنوان توانست در رقابت با بازی بزرگ راکستار یعنی Red Dead Redemption 2 عنوان بازی سال را تصاحب کند.

دنباله‌ی بازی تحت عنوان God of War Ragnarok (یا هر اسم دیگری) قرار است کمبودهای آن شاهکار را جبران کند و به یک فراشاهکار بدل شود.

سونی ابتدا دنباله‌ی خدای جنگ را انحصاری PS5 معرفی کرد. ولی آن‌ها صادق نبوده‌اند چرا که بعداً مشخص شد بازی بین نسلی خواهد بود و برای PS4 نیز عرضه خواهد شد. به هر حال فرقی نمی‌کند فقط اسم خدای جنگ کافی است تا طرفداران دست و پای خود را گم کنند. حقیقتاً انتظار برای نمایش جدید این بازی دشوار است. فقط یک نظر دیدن کریتوس به تمام این مراسم می‌ارزد.

10 معرفی بزرگ که انتظار داریم در Sony PlayStation Showcase 2021 صورت گیرند

این مراسم 19 شهریورماه ساعت 30 دقیقه‌ی بامداد برگذار خواهد شد. دوستان انتظارات شما چیست؟ منتظر رونمایی از چه عنوانی هستید؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها