بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید

بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید گراویتی راش ico okami

بازی‌های شاهکار و ماندگار آن دسته از بازی‌های ویژه‌ای هستند که به دلیل داستان زیبا و گیم پلی سرگرم کننده‌ای که ارائه می‌دهند، گیمر را در جهان شگفت‌انگیز خود غوطه‌ور می‌سازند و در ذهن مخاطب حک می‌شوند. در ادامه با ساویس‌گیم همراه شوید تا به معرفی تعدادی از بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید بپردازیم.

شاید شما زمان کافی برای امتحان کردن این بازی‌ها را پیدا نکرده‌اید یا حتی اسمشان را هم نشنیده باشید، این مقاله به شما این فرصت را می‌دهد تا با تعدادی از این عناوین فوق العاده آشنا شوید.

ممکن است در این لیست بازی‌هایی را بیابید که طرفداران فراوانی دارند و آثار دیگری که به دلیل بازاریابی ضعیف یا زمان‌بندی نامناسب انتشارشان خیلی زود از یادها رفته‌اند و با بدشانسی مواجه شده‌اند. با این حال تجربه این عناوین خالی از لطف نخواهد بود و بدون شک پشیمان نخواهید شد.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت جذاب و قابل توجه از بازی BioShock Infinite بایوشاک: بیکران 

بازی بایوشاک تخته‌ای پر از عکس و کاغذ که با ماژیک قرمز روی آن نوشته شده Would you kindly

بایوشاک

در بیست و یکم آگوست ۲۰۰۷، یکی از شاهکارهای جاودانه در تاریخ بازی‌های ویدیویی منتشر شد، با داستان عالی، گیم پلی منحصر به فرد و شخصیت‌های فوق العاده‌اش که آن را کاملاً بالاتر از تعداد زیادی از همتایان خود قرار می‌دادند. عبارت Would you kindly تا ابد در ذهن ما ماندگار خواهد بود. بایوشاک قطعاً تجربه درخشانی را ارائه می‌دهد و ارزش وقت شما را خواهد داشت.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت انگیزی دارند 

بازی Little Nightmares پسربچه‌ای با کلاه جعبه‌ای و دختربچه‌ای که زانوی غم بغل کرده بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید

Little Nightmares

یکی از زیباترین بازی‌های مستقل دهه اخیر، سبکی جذاب و طراحی هنری فوق‌العاده دارد، شاید یکی از معدود بازی‌های مستقلی باشد که داستانش را به شیوه‌ای پیچیده روایت می‌کند، شیوه‌ای که شما را گیج می‌کند و ممکن است شما را وادار کند دوباره آن را تجربه کنید. جوهره بازی کنجکاوی است و تجربه هر 2 بازی بدون شک می‌تواند عالی باشد، قسمت دوم آن یک پیچش داستانی بزرگ ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک تجربه عمیق و فلسفی هستید، Little Nightmares را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Pikmin 4 

بازی RIME پسربچه‌ای رو به دریا

RIME

یکی از زیباترین عناوین لیست، هیچ تجربه‌ای لذت بخش‌تر از گم شدن در دنیایی زیبا که در آن آرامش موج می‌زند، وجود ندارد، تنها ماجراجویی شما این است که از این دنیا خارج شوید، جنبه‌های زیادی وجود دارد که تجربه بازی را لذت بخش کرده است، جهان و موسیقی همه فوق العاده هستند و گیم پلی سرگرم کننده است. نیازی به تعریف و تمجید از طراحی هنری بازی نیست، چرا که حتی از تصاویر آن نیز شگفتی می‌بارد. از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی سایه کلوسوس Shadow of the Colossus 

بازی Shadow of the Colossus واندر سوار بر اسب در حال مبارزه با غول سنگی با تیر و کمان

Shadow of the Colossus

یکی از عناوین متمایز 20 سال گذشته بازی منحصر به فرد Shadow of the Colossus است. پیشنهاد می‌شود نسخه بازسازی شده را بازی کنید، زیرا به تمام معنا فوق العاده است. لذت مبارزه با باس‌ها در بازی واقعاً چشمگیر است. بازی سنگینی اولیه خود را با ارائه ارتقاء بصری چشمگیر حفظ کرده، موضوعی که منجر به کامل‌تر شدن تجربه بازی شده است. این شاهکار قطعاً یکی از زیباترین بازی‌های 20 سال اخیر است و ارزش امتحان کردن را دارد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی پسا آخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید 

بازی FAR LONE Sails

FAR LONE Sails

این بازی به واسطه سبک و موسیقی ساده و سرگرم کننده‌ای که از زیبایی‌شناسی مستتر در ملودی‌های خود نشأت گرفته، مناسب کسانی است که در دراز مدت به دنبال آرامش و آسودگی خاطر هستند. FAR LONE Sails یک عنوان ماجرایی و معمایی سرگرم کننده و داستانی فوق العاده است که استادانه خلق شده. این بازی دست کم گرفته شده را به دلیل شگفتی‌های لذت بخش که در دل خود دارد به شدت توصیه می‌کنم.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز TUNIC 

Tunic

یکی از سورپرایزهای سال ۲۰۲۲ بازی TUNIC بود که شاید از آن بهره کامل نبرده باشید، اما همچنان یکی از سرگرم کننده‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی‌هاست. داستان آن به شکلی هوشمندانه ارائه شده است و چیزی که بازی را متمایز می‌کند دنیای جذاب، دوست داشتنی و گیم پلی بسیار روان و سرگرم کننده آن است.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Ori and the Blind Forest 

بازی Ori and the Will of the Wisps جغد و خرگوش سفید

Ori

وقتی مجموعه Ori را بازی می‌کنید، غرق در موسیقی فوق العاده آن می‌شوید، موسیقی و طراحی شگفت‌انگیزی که همچون شعله‌های آتش شما را جادو می‌کنند. طراحی هنری Ori چشم‌نواز، بی همتا و شگفت‌انگیز است و شما را مسحور خود می‌کند، داستان زیبای آن بسیار تأثیرگذار و جالب ارائه شده. این مجموعه با دو قسمتش فوق‌العاده‌اش شما را شیفته خواهد کرد و من اکیداً توصیه می‌کنم که هر دو بازی را تجربه کنید.

نوشتار مرتبط:  7 بازی مترویدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! 

بازی جذاب Guacamelee! کشتی مکزیکی بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید

Guacamelee!

قبلاً هم گفته‌ام که خیلی اتفاقی با این الماس آشنا شدم، مغازه‌دار به صورت شانسی این بازی را به من فروخته بود و وقتی برای نخستین بار آن را نصب کردم، محو طراحی و موسیقی گوشنواز آن شدم. اصلاً نفهمیدم بازی کی تمام شد، از بس که سرگرم کننده و بی نظیر است. گیم پلی بازی برای افرادی که با عناوین مترویدوانیا آشنایی ندارند درجه یک و اعتیادآور است، مطمئنم که با تجربه این بازی یک دل نه صد دل عاشق این سبک خواهید شد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی The Evil Within 2 

استفانو ولنتینی بازی اویل ویتین 2 شیطان درون ۲ یا رنج درون ۲ (به انگلیسی: The Evil Within 2) که در ژاپن با نام روان شکن ۲ (به انگلیسی: PhsychoBreak 2) شناخته می‌شود

Evil Within 2

بازی اویل ویتین 2 برای طرفداران عناوین ترسناک و بقا ناشناخته نیست، ولی به آن کم لطفی شده است. آن توجهی که لایق آن بوده را دریافت نکرده و این پذیرفتنی نیست. بازی تمام نقاط ضعف بازی نخست را برطرف و نقاط قوت را برجسته کرده است. شخصیت‌های منفی بازی نسبت به بازی نخست عمیق‌تر و باورپذیرتر هستند و گیم پلی محدودیت‌های اعصاب خردکن بازی نخست را کنار گذاشته و تجربه‌ای سرگرم کننده را ارائه می‌دهد. امیدوارم که روزی شاهد اویل ویتین 3 باشیم.

نوشتار مرتبط:  قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی 

Days Gone

بازی Days Gone هر چقدر که توسط منتقدان مغرض و مدیران احمق سونی مورد بی مهری قرار گرفت، توسط گیمرها حسابی مورد استقبال واقع شد. این را از آمار فروش بازی می‌شود استنباط کرد، اما جالب این‌جاست که سونی در آن موقع نه بر اساس خواست طرفداران و آمار فروش، بلکه صرفاً بر اساس معیار احمقانه‌ای چون امتیاز متاکریتیک بازی‌ها را ارزيابی می‌کرد! همین شد که یک بازی فوق العاده و آینده دار توسط مدیران کوته فکر به نابودی کشیده شد و اجازه ساخت دنباله برای آن صادر نشد. جز افسوس کار دیگری می‌توان کرد؟ اکنون که بازی روی کامپیوتر هم در دسترس است، تجربه آن را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  چرا okami یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است؟ 

بازی اوکامی okami گرگ سفید در حال زوزه کشیدن بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید

Okami

شاید باورتان نشود، اما هنوز هم هستند افرادی که بازی‌های ویدیویی را هنر به حساب نمی‌آورند و تصورشان از بازی محدود به یک سرگرمی پوچ و بی هدف است. خوشبختانه امروزه بازی‌های زیادی هستند که می‌توانند این افراد را از خواب غفلت بیدار کنند و به آن‌ها بفهمانند که عصر آرکید خیلی وقت است به پایان رسیده و مدیوم بازی اکنون به تکامل و بلوغ رسیده.

بازی Okami یکی از همین عناوین است، یک شاهکار به تمام معنا، یک اثر هنری، عنوانی که جهان آن همچون یک تابلو نقاشی فاخر شما را به درون خود می‌کشد و در عین حال گیم پلی سرگرم کننده خود را تا ابد در یاد شما حک می‌کند. صحبت بیش‌تر درباره این قطعه هنری کاری بیهوده است، این اثر را فقط باید تجربه کرد تا به ارزشش پی برد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Ico 

بازی ico پسربچه شاخ دار با دختر لباس سفید در حال فرار بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید

Ico

شاهکار استاد Fumito Ueda روی PS2 فراتر از زمان خود بود. به گونه‌ای که اکنون پس از 2 دهه هنوز هم بی همتاست. این الماس درخشان برای این‌که نگاه شما را تسخیر خود کند به زمان زیادی نیاز ندارد. شاید تنها چند دقیقه و پس از آن محال است آن را فراموش کنید.

بازی Ico عنوانی است که گذر زمان تنها بر ارزش آن افزوده. چند عنوان را می‌توانید پیدا کنید که پس از گذشت 2 دهه هنوز هم درخشان و بی مانند باشند؟ بدون شک تعداد آن‌ها زیاد نخواهد بود. در هنرصنعتی که آثارش اغلب تکراری و آشنا به نظر می‌رسند این برلیان را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Gravity Rush 2 

بازی Gravity Rush 2 گراویتی راش کت ایستاده روی دیوار بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید

Gravity Rush 2

گراویتی راش 2، کلمه منحصر به فرد نمی‌تواند این شگفتی را به خوبی توصیف کند. ترکیبی از هنر ناب و لذتی فراموش نشدنی، Gravity Rush 2 یک بازی ویدیویی کامل به معنای واقعی کلمه است. عنوانی که در همه زمینه‌ها می‌درخشد، گرافیک چشم‌نواز، گیم پلی لذت بخش، داستان و روایت درگیر کننده و موسیقی، قطعات موسیقی شما را هنرمندانه در جهان شگفت انگیز بازی غوطه‌ور می‌سازند.

بازی بی همتای Gravity Rush 2 یکی از آخرین شاهکارهای استودیو دوست داشتنی ژاپن سونی بود، یک نامه عاشقانه به گیمرهایی که هنر هشتم را فارغ از مرزبندی مرسوم می‌ستایند. متأسفانه این استودیو نیز توسط مدیران نالایق پلی استیشن تعطیل شد، چرا که انتظار داشتند بازی‌های هنری همچون Gravity Rush به اندازه خدای جنگ بفروشند! بله، همین‌قدر احمقانه و همین‌قدر ناامید کننده.

لارا کرافت جوئل الی لینک ماریو گرالت آرتور مورگان

در پایان، این‌ها چند بازی خاص بودند که ارزش امتحان کردن را دارند. بازی‌های شاهکار و ماندگار که هنر هشتم را معنا بخشیده‌اند و این امکان را به ما داده‌اند که با افتخار بگوییم: «من یک گیمر هستم.»

حال نوبت شماست تا بازی‌های مورد علاقه خود را با ما به اشتراک بگذارید. بازی‌های فوق‌العاده‌ای که توجه کمی به آن‌ها شده و نادیده گرفته می‌شوند. جای کدام بازی‌ها در فهرست بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید خالی بود؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 5 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها