بررسی بازی Pikmin 4

بررسی بازی Pikmin 4 کاور بازی پیکمین 4

سری محبوب Pikmin برای چند سال در خواب زمستانی فرو رفته بود تا این‌که نینتندو به شکل غیر منتظره‌ای از بازی جدید پیکمین رونمایی کرد. بررسی بازی Pikmin 4 را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  بیوگرافی شیگرو میاموتو، پدربزرگ بازی‌های ویدیویی 

فضانوردی تحت عنوان الیمار طی یک مأموریت اکتشافی روی سیاره‌ای عجیب فرود می‌آید، هیچ راهی برای بازگشت نیست و سیستم سفینه دچار نقص شده است. شما وظیفه دارید با کاوش محیط‌های بیگانه وسایل مورد نیاز برای تعمیر سفینه را پیدا کنید. شما نقش یک تازه کار از یک جوخه نجات را بر عهده می‌گیرید که در جستجوی کاپیتان اولیمار است. وظیفه شما این است که ابتدا اعضای تیم خود را پیدا کنید.

با ورود به سیاره‌ای جدید با قوانین مختلف، با موانع و موجودات متخاصم زیادی روبرو خواهید شد! در ادامه شما به همراه توله سگ خودتان “Oatchi” و گروهی از موجودات کوچک به نام “Pikmin” رهسپار می‌شوید، گروهی که تمام پشتیبانی لازم برای تکمیل تحقیقات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

بازی Pikmin 4 افتتاحيه مفصلی دارد که آموزش‌های فراوانی به شما می‌دهد و به محض اینکه آن دستورالعمل های طاقت فرسا تمام شد و وارد فضای بازی شوید خود را در مقابل یک تجربه بسیار منحصر به فرد و لذت بخش خواهید دید!

همه پیکمین‌ها در پیکمین 4

پیکمین‌ها موجوداتی کوچک با ظاهری نیمی حیوان و نیمی گیاه که دارای چندین نژاد مختلف هستند و هر کدام قابلیت‌هایی با چندین سطح و ویژگی منحصر به فرد دارند. از جمله:

(پیکمین قرمز) (پیکمین زرد) (پیکمین آبی) (پیکمین بنفش) (پیکمین سفید) (پیکمین سنگی) (پیکمین بالدار)

با اضافه شدن دو گونه جدید که قبلاً در این سری معرفی نشده بودند، به نام‌های: (Ice Pikmin) و (Glow Pikmin).

با گنجاندن آن‌ها در تیم خود، می‌توانید بر تعداد زیادی از موانع غلبه و معماها را حل کنید. شما با پرتاب آن‌ها به سمت وظایف خاص یا به سمت دشمنان در Pikmin 4 پیش‌روی خواهید کرد. با این حال، پیکمین در نوع خود موجودات ضعیفی هستند و بدون راهنمایی به تنهایی کار خاصی نمی‌کنند. در چنین شرایطی شما و پیکمین‌ها فقط می‌توانید در طول روز زنده بمانید و دوام بیاورید، چرا که دشمنان در شب تهاجمی‌تر و قدرتمندتر می‌شوند. اما جای نگرانی نیست، چرا که یک گونه جدید در میان آن‌ها وجود دارد که قادر به مقاومت در برابر خطرات شب است و آن “Glow Pikmin” است! این به دلیل اتکای آن به عنصر نور است که به موجود اجازه می‌دهد تا دشمنان را بترساند و آن‌ها را از خود دور نگه دارد.

شما همچنین می‌توانید یک ارتقاء ساده برای آن‌ها خریداری کنید، به طوری که سرعت حرکت آن‌ها را افزایش می‌دهد و توانایی و عملکردشان را برای انجام مأموریت‌ها بالا می‌برد. همراه توله سگ شما “Oatchi” نیز به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را با خیال راحت از روی آب یا به بالای تپه‌ها هدایت و منتقل کنید.

پیکمین‌های آبی قرمز و بنفش

گیم پلی بازی و پیش‌روی به برنامه ریزی استراتژیک برای حل پازل‌ها و غلبه بر موانع با استفاده از “Pikmin” مناسب برای هر مأموریت بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است با یک مانع الکتریکی روبرو شوید که باید آن را بشکنید، بنابراین برای انجام آن کار “Pikmin زرد” را پرتاب کنید زیرا او می‌تواند با عنصر الکتریسیته مقابله کند، یا وقتی مسیری را پیدا کردید که توسط یک چشمه آب بسته شده است، در اینجا باید یک پیکمین آبی را به سمت آن پرتاب کنید تا آن را ببندید، یا اگر می‌خواهید دریاچه‌ای را منجمد کنید تا بتوانید از آن عبور کنید، نوبت به «پیکمین یخی» می‌رسد تا آن کار را انجام دهد.

همچنین به لطف حضور گرم اواتچی شما در کنار پیکمین‌ها، فعالیت‌های بیش‌تری مانند جستجوی گنج‌های پنهان، یافتن یا جمع آوری پیکمین‌های گم شده و بازگرداندن آن‌ها به سفینه را انجام خواهید داد! وقتی نوبت به رویارویی با دشمنان می‌رسد، Oatchi گزینه‌ای مناسب برای انجام مانورهای روان و تاکتیکی است! البته این مهم علاوه بر امکان تناسخ و هدایت سگ فضایی برای انجام برخی از وظایف که به آن نیاز خواهید داشت است!

بازی Pikmin 4 طیف گسترده‌ای از پازل‌های سرگرم‌کننده را به شما ارائه می‌کند که فضایی را برای شکوفایی خلاقیت شما در راه تکمیل آن‌ها بدون به خطر انداختن عنصر «سادگی» که مشخصه عناوین «نینتندو» است، به ارمغان می‌آورند. جمع آوری و حمل اشیاء عنصر اصلی در حل معماها را تشکیل می‌دهد. با این حال، اشیایی که دارای درخشش هستند ارزش بیشتری دارند. جمع‌آوری آن‌ها به شما امکان می‌دهد تا برای تکمیل داستان به مناطق جدیدی بروید. دسترسی به برخی از گنجینه‌های درخشان چندان آسان نخواهد بود. بسیاری از آن‌ها شما را به حل پازل‌ها و چالش‌های بازی سوق خواهند داد. از این رو، وابستگی شما به “Pikmin” افزایش می‌یابد و باید تعداد بیش‌تری از آن‌ها را جمع آوری نمایید.

زمین بازی پیکمین 4 پیکمین بنفش بررسی بازی Pikmin 4

مجموعه پیکمین در تمام قسمت‌هایش حس یک دنیای غول پیکر را از منظر موجودات کوچکی که در مجاورت باغ یک خانه زندگی می‌کنند، ارائه می‌دهد. عنوان شاهکاری که با زیبایی شناختی فوق العاده، شما را به سفری برای اکتشاف انواع مختلف حشرات و برخی از حیوانات کوچک می‌برد. همچنین از برخی مفاهیم واقع گرایانه در دنیای خود به خوبی استفاده می‌کند.

مناطق زیادی وجود دارند که در ابتدای بازی به طور کامل برای کاوش در دسترس نخواهند بود و شما نیاز به ویژگی‌هایی دارید که تا بعداً بازگردید و پیش‌روی نمایید. مانند مناطق مرتفع، که برای پرش به آن‌جا نیاز به باز کردن قفل ویژگی “Oatchi” دارند و چند نمونه از مناطق دیگر که مکانیک‌های مترویدوانیا جذاب و لذت‌بخش را در خود جای داده‌اند!

نوشتار مرتبط:  در نینتندو دایرکت ژوئن 2023 چه گذشت 

این ریزه کاری و توجه به جزئیات همان چیزی است که به دنیای Pikmin 4 ارزش بیشتری می‌دهد، جهانی که استادانه ساخته شده و شما را به کشف کامل آن ترغیب می‌کند. نینتندو با این بازی یکی از بهترین مجموعه‌های کلاسیک خود را زنده کرده است! اگر عاشق ماجراجویی، اکتشاف و اندکی عناصر استراتژی هستید، تجربه بازی Pikmin 4 را از دست ندهید.

نقاط مثبت

  • جهان بزرگ با طراحی متنوع
  • گرافیک هنری جذاب و چشم‌نواز
  • گیم پلی لذت بخش و سرگرم کننده

نقاط منفی

  • نبود نوآوری و خلاقیت کافی

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

بازبینی تصویری

باس فایت پیکمین 4 بررسی بازی Pikmin 4

کنترل و مدیریت پیکمین‌ها واقعاً سرگرم کننده است

 

پیکمین‌های قرمز در حال آتش گرفتن

هر پیکمین قدرت و ویژگی منحصر به فردی دارد که باید مد نظر قرار دهید

 

محیط بازی پیکمین 4 یک موجود عجیب در باغچه

عنصر خلاقیت و نوآوری در بازی خیلی کم‌رنگ است و Pikmin 4 نسبت به پیشینیان تفاوت زیادی ندارد

FINAL VERDICT

This finesse and attention to detail is what makes the world of Pikmin 4 even more valuable, a world that is masterfully crafted and beckons you to fully explore it. Nintendo has revived one of its best classic franchises with this game! If you love adventure, exploration and a bit of strategy, don’t miss Pikmin 4

:Pros

  • Huge world with diverse design
  • Excellent and eye-catching graphics
  • Enjoyable and fun gameplay

:Cons

  • Lack of innovation and creativity

SavisGame Score: 8 out of 10

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها