بازی‌های معرفی شده در افتتاحیه گیمزکام 2022

بازی‌های معرفی شده در افتتاحیه گیمزکام 2022 مراسم gamescom onl live 2022

شب گذشته شاهد مراسم افتتاحیه گیمزکام 2022 بودیم. جف کیلی طبق معمول مجری‌گری مراسم را بر عهده داشت. در این مقاله قرار است به بازی‌های معرفی شده در افتتاحیه گیمزکام 2022 بپردازیم.

جف کیلی این مراسم را میزبانی کرد. گیمزکام سالیانه در شهر کلن واقع در آلمان برگذار می‌شود. مراسم امسال به صورت حضوری دایر شده است. برخلاف ۲ سال گذشته که به علت کرونا تماماً دیجیتالی شده بود. مقدمه چینی بس است دیگر، بپردازیم به بازی‌های معرفی شده و ارائه تحلیل.

نوشتار مرتبط:  بازی GTA 6 قرار است سنگ محکی برای خلاقیت در هنرصنعت باشد 

Everywhere

نخستین تریلر گیمزکام 2022 به بازی Everywhere تعلق داشت. این بازی در استودیوی Build a Rocket Boy در حال توسعه است. استودیوای که توسط لزلی بنزیس، تهیه کننده اسبق جی تی ای هدایت می‌شود. تریلر به نمایش در آمده به شدت نامفهوم و بی معنی بود. وقتی چهره لزلی بنزیس برای نخستین بار به نمایش در آمد انتظار یک شگفتی را داشتیم، ولی بازی به مراتب از انتظارات پایین‌تر ظاهر شد. چیزی که به چشم آمد این بود که ظاهر شخصیت اصلی خیلی شبیه لینکلن کلی از مافیا 3 است. احتمالاً بازیگر ضبط حرکات آن‌ها یکی باشد! البته این چیز عجیبی نیست، ولی جالب بود. نکته دیگر این‌که کارگردان بازی اعلام کرد Everywhere تلفیقی از Dreams و GTA به همراه کلی سبک دیگر است.

نوشتار مرتبط:  تاریخ پخش فیلم‌های سینمایی 2022 

Dune Awakening

یکی دیگر از عناوینی که شاهد معرفی آن بودیم، Dune Awakening بود. یک تریلر سینماتیک که حال و هوای فیلم اخیر را تداعی می‌کرد. بازی به عنوان یک اثر جهان‌باز MMO با عناصر بقا معرفی شد. تا ارائه اطلاعات تکمیلی و گیم پلی نمی‌شود درباره این بازی اظهارنظر کرد. از طرفی بازار بازی‌های MMO اشباع شده است. باید دید چه می‌شود.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی The Callisto Protocol 

The Callisto Protocol

رسیدیم به گل ماجرا، The Callisto Protocol طی ماه‌های اخیر نمایش‌های خوبی داشته است. این تریلر جدید اما جذابیت بالاتری داشت. ما در این تریلر شاهد مکانیک تحول هیولاها بودیم. به این شکل که اگر به هیولاها شلیک کنید، ممکن است در جای اندام‌های قطع شده چند بازو پدیدار شوند و اگر آن‌ها را به موقع قطع نکنيد، آن هیولا متحول خواهد شد و قوی‌تر می‌شود. این بازی خیلی امیدوار کننده به نظر می‌رسد و به احتمال بسیار زیاد شاهد یک شاهکار خواهیم بود. مثل همیشه گلن اسکافیلد، کارگردان بازی، روی صحنه حاضر شد و این نشان دهنده ارزش و احترام او برای طرفداران است.

نوشتار مرتبط:  30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید 

The Lords of the Fallen

طرفداران سولزلایک قطعاََ از این یکی خیلی خوششان خواهد آمد. دنباله یا در اصل پیش‌درآمدی بر بازی Lords of the Fallen که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود. این بازی پیش از این Lords of the Fallen 2 نامیده می‌شد. ولی ظاهراً سازندگان تغییراتی را اعمال کرده‌اند و بازی قرار است حکم یک ریبوت یا بازآفرینی را داشته باشد. داستان نیز طبق گفته‌ها ۱۰۰۰ سال پیش از وقایع بازی اصلی جریان دارد. تریلر سینماتیک بازی خیلی جذاب بود، از دست ندهید. نکته نهایی این‌که بازی با موتور بازی‌سازی قدرتمند آنریل انجین 5 در حال توسعه است.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series S که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

Moving Out 2

دنباله بازی co-op دوست داشتنی اسباب کشی معرفی شد. Moving Out 2 یک تجربه مفرح و جذاب خواهد بود که تغییرات زیادی به خود دیده است. تریلر گیم پلی بازی دوست داشتنی بود و اگر به دنبال بازی‌های co-op خانوادگی می‌گردید، قطعاً از Moving Out 2 لذت خواهید برد.

نوشتار مرتبط:  حواشی Hogwarts Legacy پایانی ندارد 

Hogwarts Legacy

بازی مورد انتظار Hogwarts Legacy که حواشی زیادی هم داشته است، یک تریلر گیم پلی جدید منتشر کرد. این تریلر روی جادوی سیاه متمرکز بود و شاهد یک حیوان پرنده هم بودیم که قادر به جابه‌جایی با آن خواهید بود. تریلر خیلی معمولی به نظر می‌رسید و خیلی امیدوار کننده نبود. نظر شما چیست؟ امیدی به بازی جدید هری پاتر دارید؟

نوشتار مرتبط:  5 بازی برتر Telltale Games 

New Tales From The Borderlands

رندی پیچفورد، مرد شماره یک استودیوی گیرباکس روی صحنه آمد و از بازی New Tales From The Borderlands رونمایی کرد. بازی اصلی Tales From The Borderlands را Telltale Games پیش از منحل شدن عرضه کرده بود. حال این بازی با شخصیت‌ و داستان جدید ۲۹ مهر ماه عرضه خواهد شد. طرفداران Borderlands احتمالاً از این بازی خوششان خواهد آمد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Dying Light 2 Stay Human 

Dying Light 2 – Bloody Ties

دی ال سی بازی Dying Light 2 در گیمزکام 2022 معرفی شد. این DLC داستانی یک محیط آرنا مانند را اضافه می‌کند که در آن مبارزات گلادیاتوری برگذار خواهند شد. ۲۱ مهر ماه منتظر این محتوای جدید باشید.

نوشتار مرتبط:  تاریخ عرضه‌ی بازی‌های PS5, Xbox Series X, PC, Switch و سایر کنسول‌ها 

Sonic Frontiers

بازی بحث برانگیز Sonic Frontiers یک تریلر جدید در گیمزکام دریافت کرد. صادقانه بگویم تریلر جدید بد نبود، حداقل نسبت به قبلی‌ها خیلی بهتر بود. ولی باز هم نسبت به انتظارات ضعیف بود. طرفداران درجه یک سونیک باید نظر نهایی را بدهند. بازی چطور به نظر می‌رسد؟ ۱۷ آبان ماه منتظر این بازی باشید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Beyond: Two Souls 

Under The Waves

بازی جدید کوانتیک دریم معرفی شد و همه را غافلگیر کرد. Under The Waves به مانند بازی‌های پیشین این استودیو داستان‌محور است. بازی در یک زیردریایی و در اقیانوس جریان دارد و برخلاف شایعات هیچ خبری از فضاسازی قرون وسطایی و عناصر جادوگری نبود. محیط اقیانوس و غارهای دریایی را کشف کنید تا بیش‌تر با شخصیت اصلی آشنا شوید. تریلر بازی کمی نامفهوم بود. چیز زیادی از این بازی نمی‌دانیم.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Goat Simulator 3 

Goat Simulator 3

شبیه ساز بز 3 دیوانه‌وارتر از گذشته به نظر می‌رسد. در این تریلر جدید ما شاهد مکانیک‌های عجیب و غریب بازی بودیم. از جمله یک تفنگ که سر انسان‌ها را باد می‌کند و همچنین بلعیده شدن توسط یک نهنگ! این بازی جنون‌آمیز، دیوانه‌وار و به معنای واقعی کلمه یک شبیه ساز بز است!

نوشتار مرتبط:  به بهانه‌ی مرور بازی The Neverhood؛ نگاهی به دوران طلایی عناوین ماجراجویی 

Return to Monkey Island

بازی جدید ران گیلبرت در تاریخ ۲۸ شهریور عرضه خواهد شد. تریلر بازی بامزه بود و مزایای پیش‌خرید را به شکل احمقانه‌ای توضیح می‌داد. با پیش‌خرید کردن این بازی یک زره اسب دریافت خواهید کرد که هیچ تأثیری در بازی ندارد و صرفاً در منوی Inventory قابل مشاهده خواهد بود. این حرکت جالب کنایه‌ای بود به DLC بد نام Oblivion و نشان داد که حس شوخ طبعی ران گیلبرت خشک نشده است.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند 

Moonbreaker

این بازی تاکتیکال با مبارزات نوبتی بر اساس رمان Brandon Sanderson توسعه یافته است. سازنده‌ی Moonbreaker استودیوی Unknown Worlds است که Subnautica را در کارنامه دارند. بازی جدید آن‌ها خیلی متفاوت و منحصر به فرد است و کارگردان آن را تلفیقی از XCOM و Hearthstone می‌داند. نکته ویژه بازی این است که می‌توانید شخصیت‌ها را رنگ‌آمیزی کنید.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Neon White 

Friends Vs Friends

یکی از هنری‌ترین بازی‌های گیمزکام 2022 بازی Friends Vs Friends بود. این بازی ظاهراً یک شوتر اول شخص است که چند کارت هم به شما می‌دهد. کارت‌هایی که هر کدام قدرت ویژه‌ای به شما می‌دهند. بازی از منظر گیم پلی شباهت زیادی به Neon White دارد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید 

Lies of P

یک بازی سولزلایک که منطبق بر داستان پینوکیو است! تریلر گیمزکام بازی شخصیت‌های جدید و محیط‌های جذاب را به نمایش گذاشت. شباهت‌های بازی به بلادبورن غیرقابل انکار است. بنابراین طرفداران آن بازی باید Lies of P را زیر نظر بگیرند.

نوشتار مرتبط:  30 بازی برتر PC که باید تجربه کنید 

Atlas Fallen

استودیوی Deck 13، سازندگان اصلی Lords of the Fallen و بازی The Surge از آی‌پی جدید خود رونمایی کردند. تریلر بازی اکثراً CG بود. ولی شاهد لحظاتی از گیم پلی نیز بودیم. شباهت‌هایی به مانستر هانتر دیده می‌شود. طراحی هیولاها فوق العاده و با یک اکشن نقش‌آفرینی سوم شخص طرف خواهیم بود.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Minecraft Legends 

Homeworld 3

دنباله یکی از نخستین و نمادین‌ترین بازی‌های استراتژی علمی-تخیلی برای طرفداران این سبک امیدوار کننده خواهد بود. این بازی همان رویکرد کلاسیک را دارد و صرفاً گرافیک بازی بهبود پیدا کرده است. طرفدار بازی‌های استراتژی هستید؟

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Genshin Impact به همراه آموزش 

Genshin Impact 3.0

نسخه سوم گنشین ایمپکت نمایش جدیدی در گیمزکام 2022 داشت. ما در این تریلر شاهد شخصیت‌ها، باس‌ها و منطقه‌ی جدیدی تحت عنوان Sumeru بودیم. همچنین قابلیت Dendro نیز خیلی مختصر به نمایش در آمد. این قابلیت کنترل گیاهان را به شما می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی TUNIC 

High On Life

بازی جذاب High On Life از Sqanch Games که اخیراً تأخیر خورد، گیم پلی جدیدی به نمایش گذاشت. جذابیت اصلی این بازی تفنگ سخنگوی آن است که صداپیشه‌ی ریک و مورتی آن را صداپیشگی کرده است. در این تریلر شاهد یک باس فایت با مکانیک معمولی بودیم.

نوشتار مرتبط:  اطلاعات جدید در خصوص The Wolf Among Us 2 ارائه شد 

The Expanse

بازی The Expanse از Telltale نمایش جدیدی دريافت کرد. ظاهراً گیم پلی در این بازی عمیق‌تر خواهد بود. منتهی به مانند همه بازی‌های قبلی این استودیو، کیفیت نهایی به داستان و روایت بستگی دارد. باید دید این بازی چه عملکردی بر جای خواهد گذاشت.

نوشتار مرتبط:  13 فیلم ترسناک برتر 

Killer Klowns From Outer Space

کسی انتظار معرفی بازی Killer Klowns From Outer Space در گیمزکام را نداشت. سازنده‌ی Friday The 13th: The Game توسعه این بازی را بر عهده دارد. بنابراین به احتمال زیاد شاهد یک بازی ترسناک چندنفره خواهیم بود.

نوشتار مرتبط:  در Returnal، سلین به مانند ساموس گام بر می‌دارد 

 Scars Above

در گیمزکام 2022 شاهد یک تریلر کوتاه از بازی شوتر سوم شخص علمی-تخیلی Scars Above بودیم. بازی شباهت‌های زیادی به بازی Returnal دارد. ولی در عین حال منحصر به فرد هم هست. اطلاعات زیادی درباره‌ی این بازی در دسترس نیست، باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: تاد هاوارد 

Wyrdsong

شاید عجیب‌ترین و اسرارآمیزترین بازی گیمزکام Wyrdsong باشد. این بازی در قرون وسطی جریان دارد و یک نقش‌آفرینی جهان‌باز با عناصر فانتزی خواهد بود. اطلاعات دیگری در دسترس نداریم، جز این‌که سازندگان اسبق بتزدا مشغول ساخت آن هستند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس برای PC 

Age of Empires 4 – Ottomans and Malians

بسته‌های الحاقی جدید Age of Empires 4 معرفی شدند. بسته نخست با محوریت عثمانی‌ها خواهد بود و دومی نیز روی مالیایی‌ها متمرکز است.

نوشتار مرتبط:  22 بازی مورد انتظار PS4 و PS5 در 2022 

Gotham Knights

بازی مورد انتظار Gotham Knights بالأخره از شخصیت‌های منفی خود پرده‌برداری کرد. ما شاهد هارلی کوئین، مستر فریز و کلی فیس بودیم. همچنین گیم پلی و دیگر شخصیت‌ها هم به نمایش گذاشته شدند. تاریخ عرضه بازی نیز چند روز جلو افتاد و حال باید ۲۹ مهر ماه شاهد عرضه آن باشیم.

نوشتار مرتبط:  چین بازی‌ها و فیلم‌هایی که LGBT و دیگر انحرافات اخلاقی را تبلیغ می‌کنند، ممنوع کرد 

Where Winds Meet

بازی جذاب Where Winds Meet یکی از خاص‌ترین بازی‌های گیمزکام بود. این بازی اکشن نقش‌آفرینی سوم شخص با عناصر جهان‌باز به مانند فیلم‌های باستانی رزمی چینی بود که شخصیت‌ها در آن به پرواز در می‌آیند و شمشیر بازی می‌کنند. داستان بازی در چین باستان جریان دارد.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: هیدئو کوجیما، استاد وارد می‌شود 

Hideo Kojima’s Podcast

یکی از نمایش‌های بی ارتباط به حوزه بازی معرفی پادکست هیدئو کوجیما بود. این پادکست ۱۷ شهریور در اسپاتیفای پخش خواهد شد. نام این پادکست Brain Structure است و جف کیلی هم در بخشی از آن اخبار بازی‌ها را اعلام خواهد کرد. پادکست مذکور به ۲ زبان انگلیسی و ژاپنی پخش می‌شود.

نوشتار مرتبط:  20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید 

Park Beyond

شبیه‌ساز ساخت شهربازی یکی دیگر از بازی‌های حاضر در گیمزکام بود. شما می‌توانید پارک مخصوص به خودتان را با امکانات کامل شخصی‌سازی کنید.

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

Blacktail

بازی Blacktail یک شوتر اول شخص با محوریت کمان خواهد بود. عناصر فانتزی جذاب در این بازی به چشم می‌خورد و تنوع دشمنان هم خیلی خوب بود.

نوشتار مرتبط:  8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند 

Dorfromantik

بازی متفاوت و مستقل Dorfromantik خیلی نمایش دلنشینی داشت. این بازی استراتژی پیش از این برای کامپیوتر عرضه شده بود و حال پورت نینتندو سوییچ آن معرفی شد. سبک هنری بازی خیلی چشم‌نواز است و قطعاً ارزش تجربه را خواهد داشت.

نوشتار مرتبط:  10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 

The Outlast Trials

این بازی نخست سال گذشته در همین گیمزکام معرفی شد و حال گیم پلی جدید آن به نمایش در آمد. طبق معمول با یک بازی خونین، خشن و وحشتناک طرف خواهیم بود. طرفداران در ادامه سال می‌توانند نسخه بتا را تجربه کنند.

نوشتار مرتبط:  15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید 

Dead Island 2

بازی Dead Island 2 بالأخره بازمعرفی شد. ۱۴ بهمن قرار است شاهد این بازی باشیم. با توجه به گیم پلی، بازی گیم پلی اغراق آمیز و خونین را مد نظر قرار داده و خبری از سبک واقعگرایانه‌ شماره‌ی نخست نیست. احتمالاً این تغییر برای ایجاد حس تفاوت نسبت به Dying Light اتخاذ شده است. بازی ۶ شخصیت خواهد داشت که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. co-op تا سقف ۳ نفره در بازی پشتیبانی می‌شود. Dead Island 2 جهان‌باز نیست و از چند منطقه سندباکس تشکیل شده که با پیشروی در داستان قابل دسترسی خواهند بود. در نهایت این‌که بازی در لس آنجلس جریان دارد و melee محور است. یعنی مبارزات نزدیک خیلی غالب هستند.

نوشتار مرتبط:  مقایسه: PS5 در برابر Xbox Series X؛ کدام را بخرم؟ 

DualSense Edge

سونی از DualSense Edge رونمایی کرد. دسته‌های جدید پلی استیشن 5 قابلیت شخصی‌سازی دارند. به مانند دسته‌های الیت ایکس باکس، قابلیت تعویض دکمه‌ها، شوک (آنالوگ) و غیره را خواهید داشت. همچنین می‌توانید برای خودتان پروفایل ذخیره کنید، مثلاً یک تنظیمات برای بازی‌های شوتر، تنظیمات ویژه برای بازی‌های مبارزه‌ای و غیره.

نوشتار مرتبط:  20 بازی برتر کامپیوتر برای سیستم‌های متوسط و ضعیف 

همکاری Mini با پوکمون

شرکت خودروسازی مینی از ماشین جدید خود رونمایی کرد. این ماشین با الهام از پوکمون یک سری ویژگی‌های جذاب دارد. به عنوان مثال نورپردازی ویژه، نمایشگر که قابلیت اتصال کنسول به آن را دارید و غیره.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 

مراسم گیمزکام 2022 gamescom-opening-night-live

نتیجه گیری

مراسم گیمزکام 2022 فوق العاده نبود و با ارفاق می‌توان آن را متوسط رو به خوب رده‌بندی کرد. نکته منفی مراسم تریلرهای غالباً CG بود که اطلاعات چندانی از بازی و محصول نهایی را به اشتراک نمی‌گذاشتند. همچنین مجری ثانویه بیش از حد مسائل سیاسی را درگیر کرده بود، اشاره به اوکراین و غیره هیچ ارتباطی به نمایشگاه بازی ندارد و طبق معمول آلمانی‌ها از این موقعیت سوءاستفاده کردند. یکی دیگر از نکات منفی گیمزکام 2022 این بود که اکثر شگفتانه‌ها روزها قبل فاش شده بودند. تنها نمایش غافلگیر کننده که کسی انتظارش را نداشت بازی Everywhere بود که آن هم ارائه خیلی بدی داشت.

نظر شما در خصوص گیمزکام 2022 چیست عزیزان؟ کدام نمایش را دوست داشتید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها