10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ

10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ

فهرست بهترین‌ فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی ما همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. وقتی حوصله‌ی بازی کردن ندارید و ترجیح می‌دهید به تماشای فیلم بپردازید به فهرست 10 فیلم اقتباسی برتر ما مراجعه کنید. در ادامه با 10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ با ساویس‌گیم همراه شوید.

خوشبختانه فیلم‌های اقتباس گرفته شده از بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند. فیلم‌سازان متوجه ظرفیت بالای هنرصنعت بازی‌های ویدئویی شده‌اند. آن‌ها فهمیده‌اند که جهان و داستان بازی‌های ویدیویی به قدری قوی شده‌اند که حتی سرسخت‌ترین منتقدان را نیز راضی می‌کنند. ما 10 فیلم برتر را در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم و این فهرست را در طول زمان به‌روزرسانی خواهیم کرد. البته در صورتی که فیلم‌های اقتباسی شایسته‌ای عرضه شوند. آثاری که لایق حضور در فهرست با کلاس و سطح بالای ما را داشته باشند.

شاید بپرسید فیلم‌های حاضر در این فهرست را بر چه اساسی انتخاب کرده‌ایم، معیار ما چه بوده است؟ معیار انتخابی ما کمی سخت‌گیرانه ولی منصفانه است. به عنوان مثال فیلم‌ها باید اقتباس گرفته شده از یک بازی مشخص باشند. یعنی آثاری همچون Free Guy و Ready Player One که یک جهان بازی خیالی را به تصویر می‌کشند، علیرغم شایستگی جایی در فهرست ما ندارند. همچنین فیلم‌های اقتباسی باید حق مطلب را ادا کرده باشند و یک اقتباس سطح چندم و ضعیف نباشند. در نهایت این‌که فهرست 10 فیلم برتر ما همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد چه طرفدار آثار کمدی باشید، چه فیلم‌های ترسناک را بپسندید و چه عاشق آثار خشن و پر زد و خورد باشید. لذت ببرید!

نوشتار مرتبط:  خاطره‌سازان پنج نسل: 10 شخصیت برتر پلی استیشن در طول تاریخ 

Ratchet and Clank انیمیشن راچت و کلانک

10. Ratchet and Clank

راچت و کلانک

با این‌که فیلم انیمیشنی Ratchet and Clank سال 2016 عرضه شده است، ولی گویا مدت‌هاست از انتشار آن می‌گذرد و همه آن را فراموش کرده‌اند. درست است که فیلم از لحاظ تجاری یک شکست بود، ولی انصافاً آنقدر هم عنوان ضعیفی نبود. داستان اصلی به خوبی در این فیلم شرح داده می‌شود. قبول دارم مانند بازی‌ها آن حس شوخ طبعی در آن رعایت نشده است و از لحاظ فنی حتی نزدیک آثار پیکسار هم نیست. ولی حداقل می‌تواند برای یک ساعت و نیم شما را سرگرم کند. Ratchet and Clank یک فیلم خانوادگی جذاب و مفرح است که ماجراهای یک لومبکس به نام راچت و رباتی دوست داشتنی و بامزه به نام کلانک را تعریف می‌کند.

نوشتار مرتبط:  Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟ 

10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ Silent Hill فیلم سایلنت هیل

9. Silent Hill

سایلنت هیل

بله سایلنت هیل در اغلب مواقع فیلمی بد قواره و نچسب است. ولی حس ترس و هیجان را به خوبی منتقل می‌کند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، سایلنت هیل یک فیلم اقتباسی متوسط رو به بالاست. فیلم Silent Hill بازیگران خوبی هم دارد. بازیگرانی همچون شان بین (Sean Bean) که احتمالاً او را برای بازی در نقش برومیر ارباب حلقه‌ها بشناسید. سایلنت هیل شاید در مقایسه با فیلم‌های ترسناک دیگر حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد، ولی به عنوان یک فیلم اقتباسی فوق‌العاده است. از همه مهم‌تر شخصیت نمادین کله هرمی (Pyramid Head) در این فیلم حضور دارد. حضور کله هرمی درست مثل بازی‌ها دلهره‌آور است، چه بسا بیش‌تر. به علاوه این‌که صحنه‌ای در فیلم وجود دارد که باعث می‌شود تا پایان تیتراژ پشت مبل یا زیر پتوی‌تان قایم شوید! از ما گفتن بود.

نوشتار مرتبط:  دکتر استرنج 2 در کشورهای حاشيه‌ی خلیج فارس ممنوع اعلام شد 

Werewolves Within فیلم گرگینه های درون

8. Werewolves Within

گرگینه‌های درون

فیلم Werewolves Within اقتباس شده از بازی واقعیت مجازی با همین نام است. بازی مربوطه را یوبیسافت سال 2016 عرضه کرده است. فیلم گرگینه‌های درون همان طرح اصلی که شامل گروهی می‌شود که احتمال دارد هر کدام‌شان تبدیل به گرگینه‌ شوند را می‌گیرد و بسط می‌دهد. جنگلبان فین درست پس از اتمام طوفان به بیورفیلد می‌رسد. طوفان ژنراتورهای برق را از کار انداخته و چند جسد در آن حوالی رؤیت می‌شوند. تنها یکی از ساکنین محلی می‌توانند مسبب این فاجعه باشند و این موضوع گروه را مشوش می‌کند. کارگردان این فیلم ترسناک اثری از جاش روبن است که Scare Me را در کارنامه دارد. ستارگان فیلم نیز سم ریچاردسون از جنگ فردا و هاروی گویلن از سایه‌ها می‌باشند.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیت برتر Mortal Kombat در طول تاریخ 

Mortal Kombat (2021) فیلم مورتال کامبت

7. Mortal Kombat (2021)

مورتال کامبت

اقتباس سینمایی سال 2021 مورتال کامبت صرفاً به دلیل صحنه‌های اکشن و مبارزات جذاب در فهرست قرار گرفته است. صحنه‌های خونین در فیلم به قدری زیادند که احتمالاً سازندگان با کمبود خون مصنوعی مواجه شده باشند. شخصیت اصلی فیلم مورتال کامبت Cole Young با بازی Lewis Tan است. یانگ شخصیت جدیدی در جهان مورتال کامبت به شمار می‌رود. ولی به واسطه‌ی حضور او ما شاهد شخصیت‌های نمادین و کلاسیکی چون ساب زیرو و سونیا بلید هستیم. دیالوگ‌ها خیلی نچسب هستند قبول دارم، ولی شخصیت‌های فیلم ضربات زیادی به سرشان وارد می‌شود، شاید علت این مشکل همین باشد! از شوخی گذشته اگر طرفدار این فرانچایز مبارزه‌ای هستید و یا به دنبال فیلمی اکشن و خونین می‌گردید، مورتال کامبت برای شما ساخته شده است.

نوشتار مرتبط:  6 بازی رویایی که دوست داریم اکتیویژن بلیزارد به کمک مایکروسافت بسازند 

Warcraft فیلم وارکرافت

6. Warcraft

وارکرافت

فرانچایز World of Warcraft کاملاََ رسیده و آماده برای اقتباس گرفته شدن بود که هالیوود دست به کار شد. برخی افراد جهان و پس‌زمینه‌ی وارکرفت را با ارباب حلقه‌ها مقایسه می‌کنند که این نشان دهنده‌ی عمق آن است. کارگردان فیلم وارکرافت مستقل ساز حرفه‌ای دانکن جونز است. فیلم وارکرفت در حال حاضر موفق‌ترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی است و چیزی در حدود 435 میلیون دلار فروخته. Warcraft بی عیب و نقص نیست. ایراداتی به آن وارد است. ولی در مجموع قابل احترام و موفق ظاهر شده است. اگر حمایت‌های لازم صورت پذیرد می‌توانیم شاهد یک دنباله‌ی شاهکار باشیم.

نوشتار مرتبط:  تاریخ پخش فیلم‌های سینمایی 2022 

10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ Sonic the Hedgehog فیلم سونیک خارپشت

5. Sonic the Hedgehog

سونیک خارپشت

در ابتدا طرفداران نسبت به فیلم سونیک واکنش منفی نشان دادند. تصاویر لو رفته اصلاً مطابق میل آن‌ها نبود. سازندگان برای جلب رضایت طرفداران طراحی سونیک را از نو انجام دادند و نتیجه‌ی کار فوق‌العاده بود. اثر نهایی عالی از کار در آمد و ایفای نقش جیم کری در قالب Dr. Robotnik ماندگار است. داستان فیلم درباره‌ی سونیک و کلانترِ مونتاناست که باید مانع از سرقت حلقه‌های نمادین سونیک توسط Dr. Robotnik شوند. اقتباس سینمایی این خارپشت دوست داشتنی را از دست ندهید دوستان، خیلی خوش ساخت است.

نوشتار مرتبط:  13 فیلم ترسناک برتر سال 2021 که خواب را از چشمانتان خواهند گرفت 

10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ Resident Evil فیلم رزیدنت ایول رزیدنت اویل

4. Resident Evil

رزیدنت ایول/رزیدنت اویل

رزیدنت ایول اقتباس‌های سینمایی فراوانی دارد. سخت است که از بین آن‌ها تنها به یک نسخه اشاره کنیم. برخی از آن‌ها ضعیف و برخی کیفیت بالایی دارند. بهترین نسخه شاید شماره‌ی نخست باشد که به داستان اصلی فرانچایز می‌پردازد. احتمالاً در سال 2002 کسی فکرش را نمی‌کرد این اقتباس مورد توجه قرار گیرد ولی تا کنون جذابیت خود را حفظ کرده است. آلیس با بازی Milla Jovovich درخشان ظاهر شده و حقیقتاً آن‌طور که شایسته است از وی تقدیر به عمل نیامده. این بازیگر توانا یقیناً شایسته‌ی احترام بیش‌تری است. در نهایت جا دارد به صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز فیلم رزیدنت اویل نیز اشاره کنیم. رتبه‌ی چهارم فهرست 10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ به رزیدنت ایول تعلق دارد.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin’s Creed Origins 

Assassin's Creed فیلم اساسینز کرید فرقه‌ی قاتلین

3. Assassin’s Creed

اساسینز کرید/فرقه‌ی قاتلین

فیلم اساسین کرید آغازگر جریانی است که آثار اقتباسی از هنرصنعت بازی‌های ویدئویی را در کانون توجه قرار می‌دهد. این فیلم جذاب به ماجرای درگیری فرقه‌ی آدم‌کشان با تمپلارها می‌پردازد. ستارگان فیلم اساسین کرید شامل Michael Fassbender, Marion Cotillard و Michael K. Williams می‌شوند. ما در این فیلم شاهد صحنه‌های پارکوربازی جذابی هستیم و اسپانیای قرن پانزدهم میلادی به خوبی شبیه‌سازی شده است. یک شانس به این فیلم بدهید. شاید بدتان نیامد.

نوشتار مرتبط:  Tomb Raider در برابر Uncharted: کدام مجموعه بهتر است؟ 

Tomb Raider (2018) فیلم مهاجم مقبره تامب رایدر توم ریدر تومب رایدر تام رایدر

2. Tomb Raider (2018)

مهاجم مقبره

این فیلم به مانند بازآفرینی سال 2013 فرانچایز، یک لارای آسیب پذیر را به نمایش می‌گذارد. Alicia Vikander به خوبی از عهده‌ی نقش برآمده و شخصیتی سرزنده و پرانرژی را به نمایش گذاشته است. هر چند که نصف جذابیت‌های آنجلینا جولی (نخستین لارا کرافت سینمایی) را نیز ندارد. شایان ذکر است که داستان فیلم به صورت مستقیم از دنیای بازی‌ها برداشت نشده است ولی در مجموع قابل قبول است. لارا کرافت، فرزند مستقل و ماجراجوی لرد ریچارد کرافت، باید از نهایت توانایی‌هایش استفاده کند و به جزیره‌ای مرموز برود تا پدرش را که در آنجا ناپدید شده، پیدا کند. اما شرایط درست پیش نمی‌رود. 

نوشتار مرتبط:  10 سال برتر در تاریخ بازی‌های ویدئویی 

10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ Detective Pikachu فیلم کاراگاه پیکاچو

1. Detective Pikachu

کارآگاه پیکاچو

بهترین فیلم اقتباسی بازی‌های ویدیویی کارآگاه پیکاچو است. این فیلم داستان تیم گودمن را تعریف می‌کند که به همراه پیکاچو به دنبال یافتن پدر گمشده‌اش هنری می‌گردند. این فیلم سرشار از CGI با کیفیت، پیام‌های اخلاقی و لحظات بامزه است. کارگردانی فیلم بر عهده‌ی راب لترمن بوده است و ستارگانی چون Rita Ora, Bill Nighy, Ken Watanabe و DJ Diplo در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم برداشت فوق‌العاده‌ای از جهان پرطرفدار پوکمون را ارائه می‌دهد. از دست ندهید.

خب دوستان نظرتان درباره‌ی فهرست 10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ چیست؟ کدام فیلم را تماشا کرده‌اید؟ جای چه فیلمی در این فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید. و عضو گروه تلگرامی کاربران ساویس‌گیم شوید تا با حرفه‌ای‌ها در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها