15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده

پلی استیشن 5 به یک سالگی خود نزدیک می‌شود. و در طول همین مدت شگفتی‌های زیادی آفریده است. در این مقاله قرار است به 15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده بپردازیم. فهرست ما از بازی‌های حال حاضر، بازی‌های آینده که نمایش in-game داشته‌اند و بازی‌های ارتقاء یافته‌ی PS4 برای PS5 تشکیل شده است.

نوشتار مرتبط: بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Ratchet and Clank: Rift Apart

Ratchet and Clank: Rift Apart

از همان نمایش نخست، Ratchet and Clank: Rift Apart دلربایی کرد. کیفیت بافت‌ها، کیفیت مدل‌ها، فیزیک و رهگیری پرتو در این بازی شگفت‌انگیز است. همه‌ی این‌ها را به بارگذاری فوق سریع به لطف SSD پلی استیشن 5 اضافه کنید. اگر عنوانی از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با انیمیشن‌های پیکسار باشد، آن Ratchet and Clank: Rift Apart خواهد بود.

نوشتار مرتبط: در Returnal، سلین به مانند ساموس گام بر می‌دارد

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Returnal

Returnal

استودیوی Housemarque در پیاده‌سازی فیزیک ذرات استاد است. Returnal هم خیره‌کننده به نظر می‌رسد و هم وحشت‌آفرین. کیفیت بالای بازی، سلین و دیگر شخصیت‌ها را فوق‌العاده باورپذیر کرده است. نکته‌ی حائز اهمیت اينجاست که علی‌رغم کیفیت بالا، Returnal به صورت 60 فریم اجرا می‌شود.

نوشتار مرتبط: چرا بازی‌های Souls-like طراحی بدی دارند؟

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Demon’s Souls

Demon’s Souls

کیفیت بصری بازسازی Demon’s Souls روی PS5 ضمن وفاداری به نسخه‌ی PS3 شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. این بازی به صورت 4K اجرا می‌شود، محیط‌ها جزئیات بالایی پیدا کرده‌اند، سایه‌ها و نورپردازی به صورت هم‌زمان پردازش می‌شوند و کیفیت بافت‌ها بی‌نظیر است. این بازی باری دیگر توان شگفت‌انگیز Bluepoint Games را به رخ هنرصنعت کشاند.

نوشتار مرتبط: مقایسه‌ی گرافیکی Horizon Forbidden West با بازی نخست

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

با این‌که نمایش‌های زیادی از Horizon Forbidden West ندیده‌ایم، اما تا همین جای کار به نظر با زیباترین عنوان جهان‌باز روبه‌رو شده‌ایم. جهان زیبا و پرجزئیات بازی با فیزیک شگفت‌انگیز آب همراه شده است. همچنین می‌شود به کیفیت بالای پوشش گیاهی و نورپردازی بازی نیز اشاره کرد. Guerrilla Games در خصوص نسخه‌ی PS5 عنوان کرده است که توان بالای این سخت‌افزار به باورپذیر شدن انیمیشن‌های بازی کمک شایانی کرده است. شخصیت‌ها در این بازی احساسات بیش‌تری را بروز خواهند داد.

نوشتار مرتبط: همه‌ی تریلرهای Death Stranding Director’s Cut را تماشا کنید

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Death Stranding Director’s Cut

Death Stranding Director’s Cut

نسخه‌ی PS4 دث استرندینگ شگفت‌انگیز بود. حال تصور کنید که نسخه‌ی PS5 چه چیزی شده است! Death Stranding Director’s Cut کیفیت بصری، انیمیشن‌ها و کیفیت محیط‌ها را افزایش داده است و بازی شگفت‌انگیزتر از همیشه به نظر می‌رسد. این بازی به صورت 4K/60 روی PS5 اجرا می‌شود. از دست دادن این بازی اندوهناک است.

نوشتار مرتبط: نگاهی بر ماجرای Ghost of Tsushima؛ آخر این دندان گردی سونی کار دستش می‌دهد!

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Ghost of Tsushima Director’s Cut

Ghost of Tsushima Director’s Cut

درست به مانند دث استرندینگ، Ghost of Tsushima هم از همان لحظه‌ی عرضه روی PS4 شگفت‌انگیز بود. حال Sucker Punch دوست داشتنی بازی را برای PS5 تا سر حد ممکن ارتقاء داده است و کیفیت 4K/60 را ارائه می‌دهد. جهان بازی پویاتر، زیباتر، با جزئیات‌تر و دلفریب‌تر از همیشه شده است. سفری تاریخی به ژاپن هیچ‌وقت به این زیبایی نبوده است.

نوشتار مرتبط: Final Fantasy 7 Remake؛ خاطرات را در آغوش بگیر

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Final Fantasy 7 Remake Intergrade

Final Fantasy 7 Remake Intergrade

واقعاً کیفیت بازی‌های انحصاری PS4 باورنکردنی بود. این بازی نیز نخست برای کنسول نسل هشتمی سونی عرضه شده بود. هر چه از این بازی تعریف کنیم کم است. البته نسخه‌ی PS4 اندکی در زمینه‌ی بافت‌های تصویری مشکل داشت، نسخه‌ی PS5 اما چنین مشکلی ندارد. این بازی بازسازی بهترین نقش‌آفرینی تاریخ است. اگر PS5 خریده‌اید Final Fantasy 7 Remake Intergrade را از دست ندهید و با کیفیت 4K/30 نهایت واقع‌گرایی را تجربه کنید.

نوشتار مرتبط: سامورائی طوفان به پا کرد؛ تحلیل PlayStation Showcase 2021

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Marvel’s Spider-Man 2

Marvel’s Spider-Man 2

درست است که ما چیز زیادی از این بازی ندیده‌ایم. اما تیزر معرفی آن فوق‌العاده بود. جزئیات مدل پیتر، مایلز و ونوم فوق‌العاده بالا بود و جزئیات محیطی در این نمایش بی‌داد می‌کرد. از همه مهم‌تر این‌که تیزر به صورت هم‌زمان روی PS5 اجرا شده بود. انتظار برای تجربه‌ی این بازی امری دشوار است.

نوشتار مرتبط: گمراه کردن مردم توسط اسکوئرانیکس!

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Forspoken

Forspoken

استودیوی Luminous Productions با نمایش خیره‌کننده‌ی Forspoken توجهات را به خود جلب کرد. این بازی قرار است جهانی فانتزی با داستانی غنی را با گیم پلی سریع و لذت‌بخش تلفیق کند. کیفیت نهایی بازی هنوز مشخص نشده است اما با توجه به نمایش‌های گیم پلی به نظر امیدوار کننده و خارق‌العاده است. جزئیات مدل‌ها و جلوه‌های بازی نیز چشم‌نواز می‌باشند. هر چه نباشد اسکوئرانیکس همیشه به ارائه‌ی گرافیک چشم‌نواز معروف بوده است.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Final Fantasy XV؛ به نام پادشاه

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Final Fantasy 16

Final Fantasy 16

فاینال فانتزی بعدی با نسخه‌های اخیر تفاوت‌های زیادی کرده است. بازگشت به دوره‌ی قرون وسطی با شخصیت‌ها و جهان فانتزی هم‌خوانی خوبی دارد و به نظر سازندگان قصد بازگشت به ریشه‌های فاینال فانتزی را دارند. به مانند اکثر بازی‌های فرانچایز فاینال فانتزی، Final Fantasy 16 نیز زیبا، دلفریب و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. این بازی پس از Forspoken عرضه خواهد شد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Gran Turismo 6؛ کامل‌ترین نسخه تا به امروز

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

گرن توریسمو همیشه در کیفیت و واقع‌گرایی یکه‌تاز بوده و Gran Turismo 7 نیز مستثنی نیست. Polyphony Digital قصد ارائه‌ی کیفیت 4K/60 به همراه HDR را دارد. تا بدین جای کار کیفیت بازی فوق‌العاده و جزئیات آن چشم‌گیر بوده‌اند. متأسفانه رهگیری پرتو در بازی صرفاً به بازپخش مسابقات محدود شده است، اما نورپردازی Gran Turismo 7 کماکان خیره‌کننده است. طرفداران ابرفرانچایز گرن توریسمو برای عرضه‌ی سلطان شبیه‌سازی لحظه‌شماری می‌کنند. 2 پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند و پادشاه در پی بازپس گیری تاج و تخت خود است.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Kena: Bridge of Spirits

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Kena: Bridge of Spirits

Kena: Bridge of Spirits

از انیمیشن‌های پیکسار گفته بودیم، بفرمائید Kena: Bridge of Spirits. هنگامی که این خوش سیما معرفی شد بازی‌بازان در بهت فرو رفتند. یک استودیوی مستقل چگونه موفق به ارائه‌ی این کیفیت خارق‌العاده شده است؟ باید به این سازندگان درود فرستاد و به احترامشان کلاه از سر برداشت. بازی Kena: Bridge of Spirits یا گرافیکی مدهوش کننده چشمان شما را نوازش می‌کند و با گیم پلی جذابش لحظاتی شگفت‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد. نه نه نه، Kena را نباید از دست داد.

نوشتار مرتبط: نسخه‌ی وب تقویم گیمی 1400 ساویس؛ تاریخ عرضه و سالگرد بازی‌های مهم

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Ride 4

Ride 4

این بازی اخیراََ به واسطه‌ی مقایسه‌ی نسخه‌ی PS5 با واقعیت نقل محافل شده بود. به نقل از سازندگان راز آن ویدئوی معروف دوربین مخصوص و آب و هوای بارانی بوده است. سازندگان با نهایت صداقت اعلام کردند ویدئوی مربوطه به بخش بازپخش مسابقات مربوط است و کیفیت بازی این‌گونه نیست. البته با تمام این حرف‌ها عاشقان موتور سواری انتخابی جز Ride 4 ندارند و این بازی بهترین عنوان برای این عزیزان است.

نوشتار مرتبط: 10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

مرد عنکبوتی PS4 مورد ستایش فراوانی قرار گرفت. چه این ستایش به دلیل کیفیت شگفت‌انگیز گرافیکی باشد و چه انیمیشن‌های خیره‌کننده‌ی بازی. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales همه‌ی این ویژگی‌ها را ارتقاء داده است و با معرفی رهگیری پرتو بهترین تجربه‌ی بصری ممکن را ارائه می‌دهد. همچنین نباید از کیفیت اجرایی 4K/60 بازی نیز غافل شد.

نوشتار مرتبط: 10 غولآخری که امیدواریم در خدای جنگ God of War: Ragnarok ببینیم

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده God of War: Ragnarok

God of War: Ragnarok

بهترین کیفیت بصری نسل هشتم کدام بازی بود؟ The Last of Us Part 2؟ خیر. Red Dead Redemption 2؟ نزدیک شدید ولی خیر. God of War؟ بله بله بله. خدای جنگ PS4 شیره‌ی سخت‌افزار نسل هشتمی سونی را کشید و پردازنده را تا سر حد ذوب شدن به تکاپو انداخت. نمایش God of War Ragnarok خیره‌کننده بود. اما به دلیل شگفت‌انگیز بودن نسخه‌ی قبلی بازی‌بازان انتظار معجزه داشتند.

با وجود بین نسلی بودن نسخه‌ی جدید، هنوز هم می‌شود ارتقاء گرافیکی را شاهد بود. هر چند که اگر همان کیفیت نسخه‌ی 2018 را هم ارائه می‌دادند باز تا چند سال آینده یکه‌تاز بودند. چه رسد به این‌که محیط‌ها را گسترش دهند و نورپردازی را بهبود بخشند.

15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده God of War: Ragnarok

خب دوستان این بود مقاله‌ی 15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده، نظر شما چیست؟ عنوان دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها