10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

در این روزها، گیشه‌ها در تسخیر فیلم‌های کامیک بوکی و ابرقهرمانانه از شرکت‌های مارول و دی سی هستند. متأسفانه علی‌رغم پیشرفتی که فیلم‌های ابرقهرمانانه در دهه‌ی گذشته داشته‌اند، ابرقهرمانان در حوزه بازی‌های ویدیویی چندان قدرتمند نبوده‌اند. در حقیقت تقریباً 40 سال پس از اولین بازی ابرقهرمانانه، بسیاری از توسعه دهندگان همچنان در تلاش هستند تا تجربیات ارزشمندی را با استفاده از برخی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای سرگرمی امروز، خلق کنند.

همه‌ی بازی‌های ابرقهرمانانه مانند سوپرمن در نینتندو 64 به یاد ماندنی نیستند. در حقیقت بسیاری از آن‌ها تجربه‌ای متوسط و فراموش شدنی را ارائه می‌دهند. با این حال چند عنوان منتخب وجود دارد که برای تبدیل شدن به عناوینی موفق، از کلیشه‌ها پیروی نکردند و نه تنها تبدیل به بازی‌هایی عالی شدند بلکه تجارب فوق‌العاده‌ای را نیز رقم زدند.

در حالی که فیلم‌های ابرقهرمانانه امروزه اغلب مورد تحسین منتقدان قرار می‌گیرند و طیف گسترده‌ای از چهره‌ها را نیز شامل می‌شوند، اما لیست ما در مقایسه با عناوین سینمایی، از تنوع کمتری برخوردار است و نیمی از لیست نیز روی دو ابرقهرمان تمرکز دارد. این اختلاف فاحش کیفیت این بازی‌ها در طول سالیان را نشان می‌دهد.

بیایید با هم لیست 10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران را مرور کنیم. و در پایان نظرات خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Infamous 2؛ بازگشت قهرمان الکتریکی

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران بازی اینفیموس

Infamous

PS3/2009

عنوان Infamous به عنوان تنها مورد غیر لایسنس شده این لیست، داستان جذاب Cole MacGrath را به مخاطب ارایه می‌دهد. کول که یک نامه رسان موتور سوار است که در جریان یک انفجار به قدرت Electrokinesis دست پیدا می‌کند. کول باید با یک فرد به نام Kessler که او نیز همانند خودش دارای قدرت مافوق بشری است روبرو شود. کسلر مرد مرموزی است که همان قدرت‌های کول را در اختیار دارد. اولین بازی ابرقهرمانانه Sucker Punch که دارای یک سیستم اخلاق بود، یک انحصاری فوق‌العاده برای پلی استیشن 3 محسوب می‌شد که آغازگر یک سری بی نظیر برای این استودیو بود.

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران مرد عنکبوتی 2

Spider-Man 2

PS2/Xbox/GameCube/2004

بازی استودیوی Treyarch که بر اساس دومین فیلم Tobey Maguire ساخته شده بود به خاطر داشتن دنیای باز و کلکسیونی از اشرار دنیای مرد عنکبوتی، بسیار سرگرم کننده بود. همچنین این بازی به این دلیل که احساس تنیدن تار و حرکت در بین ساختمان‌های شهر نیویورک را به مخاطب القا می‌کرد، یک حرکت انقلابی محسوب می‌شد. با اینکه عنوان سال 2018  Insomniac بالأخره تجربه مرد عنکبوتی Treyarch را پشت سر گذاشت اما Spider-Man 2 برای مدت بسیار طولانی، بهترین عنوانی بود که مرد عنکبوتی در آن ایفای نقش می‌کرد.

نوشتار مرتبط: یک رمز ویژه برای تبدیل شدن به هالک در لوس سانتوس!

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران بازی هالک شگفت‌انگیز PS2

The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

PS2/Xbox/GameCube/2005

همه می‌دانند که هالک زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که نیروی خود را آزاد ‌کند و تمام چیزهایی که سر راهش قرار بگیرند را ویران کند؛ بنابراین منطقی این است که برای هر چه بهتر شدن یک بازی، به او اجازه داده شود تا بدون هیچ مانع و مشکلی دست به ویرانی بزند! هالک می‌تواند از دیوارها بالا برود، ماشین‌ها را نابود کند و یا از آن‌ها به عنوان سلاح استفاده کند و هر آنچه در سر راهش قرار بگیرد را ویران کند.

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران بازی مارول اتحاد نهایی

Marvel Ultimate Alliance

PS4/Xbox One/PC/PS3/Xbox 360/Wii/PS2/PSP/2006

مارول دارای مجموعه‌ای باورنکردنی از قهرمانان و شخصیت‌های شرور است و Ultimate Alliance به شما اجازه می‌دهد تا تیم رویایی خود را بسازید و در چند محیط معروف دنیای مارول به سیاهچاله نوردی بپردازید! ساختن تیم ابرقهرمانانه سفارشی و شخصی خود که همگی از دنیای مارول هستند چیزی فراتر از حس رضایت را در مخاطب به وجود می‌آورد و عبور از موج دشمنان کاملاً انتظارات را برآورده می‌کند.

نوشتار مرتبط: شریرانی که دوست داریم در Marvel’s Wolverine حضور داشته باشند

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران مارول در برابر کپکام 3

Ultimate Marvel vs. Capcom 3

PS4/Xbox One/PC/PS3/Xbox 360/Vita/2011

دنیای مارول با رویدادهای متفابل با دیگر دنیاها نیز بیگانه نیست اما کپکام همه چیز را به یک سطح بالاتر ارتقاء داد. کپکام در سال 1994 اولین بازی مبارزه‌ای خود را با ایفای نقش شخصیت‌ها مارول تحت عنوان X-Men: Children of Atom منتشر کرد. در 17 سال پس از آن، کپکام کار خود را گسترش داد و تمام شخصیت‌ها‌ی دنیای مارول و شخصیت‌های خودش را وارد میدان کرد. این برخورد دنیاها در سال 2011 و در عنوان Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds رخ داد. و در نسخه‌‌ی گسترش یافته‌ی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 این تجربه را بسیار گسترش داد و در کنار حضور شخصیت‌های بسیار زیاد، روی مکانیک‌های گیم پلی آن نیز دوباره کار کرد.

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران اینجاستیس 2

Injustice 2

PS4/Xbox One/PC/2017

Ed Boon و تیم مورتال کامبت او سابقه‌ای طولانی در همکاری با DC Comics دارند. پس از خلق Mortal Kombat vs. DC Universe در سال 2008، Boon در ادامه استودیوی NetherRealm را تاسیس کرد و دنیای Mortal Kombat را به شکل موفقیت آمیزی بازآفرینی کرد. پس از بازخلق موفقیت‌آمیز این سری مشهور و محبوب، تیم بون عنوان مبارزه‌‌ایی مربوط به DC Comics یعنی Injustice: Gods Among Us را در سال 2013 و با همان مکانیک‌های مشابه، به بازار عرضه کردند.

سپس NetherRealm پس از ایجاد پیشرفت‌های قابل توجه در فرمول Mortal Kombat X، یک عنوان مبارزه‌ای دیگر را در دنیای DC Comics ساخت: Injustice 2. این عنوان صرفاً به پیشرفت در داستان و افزودن شخصیت‌های جدید و پیروی از سیستم بازی قبلی بسنده نکرد بلکه NetherRealm یک سیستم سفارشی سازی تجهیزات، رویدادهای زنده‌ی روزانه و مکانیک‌های بهبود یافته مبارزات را نیز به بازی اضافه کرد.

نوشتار مرتبط: 31 بازی تمام عیار در هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی از دید متاکریتیک| بخش سوم

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران بتمن شوالیه‌ی آرخام

Batman: Arkham Knight

PS4/Xbox One/PC/2015

با سومین (آخرین عنوان سری) عنوان استودیوی Rocksteady در سری Arkham، این استودیو داستانی جذاب در مورد بتمن، سخت‌ترین رقبای او و تهدید اسرار آمیز جدیدی به نام Arkham Knight را به بازی‌بازها ارائه داد. جستجو در شهر گاتهام در حالی که مورد حمله‌ی شخصیت Scarecrow قرار گرفته است بسیار هیجان انگیز است و با اینکه ممکن است Batmobile برای برخی افراد آزار دهنده باشد، باقی قسمت‌های بازی در بهترین حالت ممکن قرار دارند.

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران بتمن تیمارستان آرخام

Batman: Arkham Asylum

PS4/Xbox One/PC/PS3/Xbox 360/2009

شاید بتوان گفت که انقلابی‌ترین عنوان ابرقهرمانی تاریخ یعنی Batman: Arkham Asylum، تنها نحوه‌ی ساخت یک بازی مبتنی بر کامیک بوک عالی را نشان نداد بلکه با سیستم مبارزه‌ای عالی خود و گیم پلی مخفی کاری بی نظیرش، بازی‌های مختلفی را تحت تأثیر خود قرار داد. تا پیش از Arkham Asylum هیچ بازی دیگری اینگونه شما را در نقش یک شخصیت کامیک بوکی قرار نداده بود.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man؛ پایان یک انتظار

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران بازی مرد عنکبوتی PS4

Spider-Man

PS4/2018

سونی با به میدان آوردن یک استودیو که اکنون به دلیل ساخت گجت‌های تخیلی و ارائه‌ی یک تجربه‌ی شگفت انگیز در فرانچایز مرد عنکبوتی مشهور شده است، یک همکاری فوق‌العاده را رقم زد. اگر چه گشت و گذار و تار تنیدن در Spider-Man بسیار عالی است اما این عنوان در بخش روایت داستان است که خود را متمایز می‌کند.

Insomniac روایتی را ارائه داده است که به همان اندازه که روی پیتر پارکر و اطرافیان او تمرکز دارد، در عین حال احساسات آن‌ها را نیز منتقل می‌کند. علاوه بر این همانند داستان کامیک‌ها، تفسیر Insomniac از مرد عنکبوتی در بهترین سطح ممکن قرار دارد. و زندگی شخصی پارکر و وظایف او به عنوان مرد عنکبوتی در یک نقطه تلاقی با یکدیگر قرار می‌گیرند. Spider-Man نه تنها بهترین بازی مارول است که تاکنون منتشر شده بلکه می‌تواند نقطه جهش هیجان انگیزی برای یک دنیای بزرگ و امیدوار کننده نیز باشد.

 

10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران بتمن شهر آرخام

Batman: Arkham City

PS4/Xbox One/PC/PS3/Xbox 360/2011

شاید عجیب باشد که سه مورد از چهار بازی برتر این فهرست مربوط به شوالیه‌ی تاریکی DC باشد. اما سخت است که کسی با این عناوین Rocksteady مخالف باشد. به دنبال موفقیت چشمگیر Batman: Arkham Asylum بسیاری می‌گفتند که آیا ممکن است صاعقه دوباره بر سر Rocksteady برخورد کند و ما شاهد هنرنمایی دیگری از آن‌ها باشیم؟! خوشبختانه ریسک Rocksteady برای انتقال بازی از راهروهای تنگ و محیط‌های بیرونی محدود Arkham Asylum به بخش وسیعی از شهر گاتهام کاملاً جواب داد. این امر نه تنها در روایت داستانی تأثیر گذار بود بلکه به راکستدی اجازه داد تا از توانایی‌های مختلف بتمن مانند حرکت بین مناطق مختلف شهر بهتر استفاده کنند.

حرکت بین ساختمان‌های گاتهام با استفاده از قلاب بسیار هیجان انگیز است. اما هیجان واقعی زمانی است که در بالای گروهی از اراذل و اوباش قرار می‌گیرید و برای نحوه‌ی شکست آن‌ها نقشه می‌کشید. سیستم مبارزه‌ی ‌Arkham Asylum در این عنوان با پیشرفت‌هایی روبرو شد. و محیط بازتر Arkham City به راکستدی اجازه داد تا Easter eggهای زیادی را برای طرفداران کامیک در سراسر شهر قرار دهد.

نظر شما درباره‌ی 10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران چیست دوستان؟ رتبه‌بندی فهرست 10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها