نگاهی بر ماجرای Ghost of Tsushima؛ آخر این دندان گردی سونی کار دستش می‌دهد!

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

سونی این روزها خود را یک پلتفرم پرمیوم می‌بیند. اما واقعاً طرفداران قدیمی تا چه زمان این رفتار را تحمل خواهند کرد؟ تا چه زمان می‌خواهند قیمت‌های چند برابر و اضافه پرداخت کنند در حالی که در آن سو مایکروسافت رو به بذل و بخشش آورده است! یک نگاه به ایکس باکس گیم پس بیاندازید و یک نگاه به روند تصاعدی قیمت بازی‌های PS5. شاهد ماجرا هم Ghost of Tsushima: Director’s Cut باشد!

بازی یک سال از منتشر شدنش می‌گذرد اما نسخه‌ی PS5 هنوز برچسب‌ قیمتی 70 دلاری دارد! بله درست است که بازی محتوای جدید و بهبودهایی پیدا کرده است ولی این درست است که سونی از وفاداری طرفداران سوءاستفاده کند و نهایت قیمت را از آن‌ها طلب کند؟ آن هم برای عنوانی که یک سال پیش منتشر شده و قیمت خرده‌فروشی‌ آن به مراتب کم‌تر است.

سونی حتی برای ارتقاء گرافیکی از نسخه‌ی PS4 به PS5 هم پول اضافه طلب می‌کند! در حالی که آن سوی میدان مایکروسافت ارتقاء گرافیکی و DLC و هر چیز که فکرش را کنید را برای مشترکین گیم پس رایگان کرده است.

نگاهی بر ماجرای Ghost of Tsushima؛ آخر این دندان گردی سونی کار دستش می‌دهد!

البته از حق نگذریم این وسط نباید به ساکرپانچ خرده‌ای گرفت. آن‌ها بخش چندنفره‌ی Legends را به رايگان عرضه کردند و پشتیبانی خوبی از بازی انجام دادند. همچنین ارتقاء نسخه‌ی PS4 بازی Ghost of Tsushima به PS5 (در قالب پشتیبانی از نسل قبل) کاملاً رایگان بود و به‌روزرسانی خوبی انجام دادند.

اما نباید غافل از این شد که سونی رسماً روی به سوءاستفاده کردن آورده است. نسل قبل این کار را با عرضه‌ی ریمستر بازی‌های شاخص PS3 انجام می‌داد و بهانه‌ی کودکانه‌ای می‌آورد که معماری سخت‌افزار PS3 پیچیده است و برای همین ما ریمستر انجام داده‌ایم و خبری از پشتیبانی از نسل قبل نیست. کودکانه بودن این ادعا آن‌جایی مشخص شد که یک تیم مستقل و کوچک شبیه‌ساز کنسول PS3 را روی PC پیاده‌سازی کردند! یعنی تیم فنی سونی دانش کم‌تری از این تیم مستقل و تازه‌کار دارند!؟

جالب اینجاست که هر اعتراضی هم صورت گیرد پاسخ می‌دهند بازی‌های پلی‌ استیشن کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و این پول‌ها اصلاََ رقمی نیست!

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها