رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4

رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 کاور بازی کاپ هد

کنسول PS4 با میزبانی از بازی‌های خارق العاده عملکردی عالی داشت. در ادامه تعدادی از چالش برانگیزترین بازی‌های این کنسول را معرفی می‌کنیم. رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 را در ساویس‌گیم بخوانید و خودتان را محک بزنید.

پلی استیشن 4 در نسل هشتم عملکردی عالی داشت. برخی از بهترین بازی‌های تاریخ را به این نسل ارائه داد، شخصیت‌هایی فراموش نشدنی را معرفی کرد و محدودیت‌های داستان‌گویی بازی‌های ویدیویی را جابه‌جا نمود. اما افسوس که هیچ چیز نمی‌تواند برای همیشه دوام بیاورد و با توجه به انتشار PS5، عصر پلی استیشن 4 رو به پایان است.

بنابراین، به افتخار این کنسول دوست داشتنی که به زودی از دور خارج خواهد شد، بیایید نگاهی به بازی‌های PS4 بیاندازیم که بزرگترین مبارزات و چالش‌ها را ارائه داده‌اند. عناوینی که گیمرها بیشترین زمان، مهارت و عزم راسخ را برای به پابان رساندن آن‌ها صرف کرده‌اند.

اما اجازه دهید ابتدا کمی خاطره‌بازی کنیم؛ یکی از جالب‌ترین روندهایی که در اواخر نسل پلی استیشن 3 رخ داد، افزایش بازی‌هایی با سطح دشواری بالا بود. به طور کلی، بازی‌ها از زمان بازی‌های آرکید به تدریج آسان‌تر می‌شدند، تا جایی که بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای برای لذت بردن از برخی بازی‌های AAA دچار مشکل شده بودند.

این موضوع در اواخر دهه 2000 و اوایل دهه 2010 شروع به تغییر کرد، زیرا افزایش بازی‌های مستقل چشم‌ها را به عناوین دشوارتری باز کرد، و در همین بین بازی‌های AAA مانند Dark Souls به بازیکنان یادآوری می‌کردند که بازی‌های دشوار چقدر می‌توانند ارزشمند باشند. نسل پلی استیشن 4 این حرکت را ادامه داد و تعداد زیادی بازی عالی و چالش برانگیز ارائه کرد. خانم‌ها و آقایان از رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 لذت ببرید!

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های پلی استیشن 5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 بازی Devil May Cry 5

20. Devil May Cry 5

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 8 مارس 2019
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 11 ساعت

پس از یک تلاش نسبتاً ناامید کننده برای ریبوت سری Devil May Cry، شرکت Capcom به صفحه طراحی بازگشت. واضح بود که ورودی بعدی باید چیزی دیدنی باشد که در نهایت بتواند سری هک اند اسلش را به روزهای شکوه خود بازگرداند.

بازی Devil May Cry 5 قطعاً از این نظر ناامید کننده ظاهر نشد. این عنوان به عنوان بازگشتی به فرم برای این سری عمل کرد. سیستم مبارزه باورنکردنی آن که مدتی طول می‌کشید تا گیمرها به آن تسلط پیدا کنند، اما زمانی که بازیکنان موفق به انجام ترکیب‌های پیچیده شوند، احساس رضایت فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. البته، مدیریت لحظات اولیه این بازی برای مبتدیان تا حدودی سخت خواهد بود، اما هرچه بیشتر با مکانیک بازی آشنا شوند، کار آسان‌تر می‌شود.دویل می کرای 5 در رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 قرار دارد.

نوشتار مرتبط:  Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟ 

رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 بازی Monster Hunter: World

19. Monster Hunter: World

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 26 ژانویه 2018
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 48 ساعت

برای مدت‌های مدید، سری Monster Hunter صرفاً یک عنوان نسبتاً جذاب بود که بسیاری از گیمرهای جریان اصلی به آن توجه نمی‌کردند. اما همه چیز با Monster Hunter: World، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین عناوین سری تغییر کرد.

ناگهان، دسته جدیدی از گیمرها بالأخره توانستند خود را با مجموعه‌ای که دور از دسترسشان بود تطبیق کنند. این دسترسی بهبودیافته، همراه با یک جامعه عالی، Monster Hunter: World را به یکی از سخت‌ترین بازی‌های PS4 و سایر پلتفرم‌ها تبدیل کرد. علاوه بر این، تجربه بازی همیشه با دوستان سرگرم کننده بود.

نوشتار مرتبط:  30 بازی برتر کامپیوتر که باید تجربه کنید 

بازی XCOM 2

18. XCOM 2

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، موبایل و رایانه شخصی
  • تاریخ عرضه: 5 فوریه 2016
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 33 ساعت

عناوین استراتژی همیشه در نهایت گزینه‌های دشواری یا به عبارتی درجه سختی متنوعی را برای سهولت بازیکنان ارائه می‌دهند. با این حال، XCOM 2 از این قاعده مستثنی است.

نه تنها بازی فوق العاده سخت است، بلکه بازیکنانی که دست پاچه می‌شوند با مرگ همراهان خود مواجه می‌شوند که در نهایت بازی آن‌ها را سخت‌تر هم می‌کند. تجربه XCOM 2 برای افراد ضعیف و عجول مناسب نیست. با این حال، بازیکنانی که به اندازه کافی صبور هستند تا مکانیک بازی را بیاموزند، قطعاً از یکی از سخت‌ترین بازی‌های ویدیویی که تا کنون ساخته شده است، راضی خواهند بود.

نوشتار مرتبط:  DOOM در برابر Wolfenstein: کدام سری بازی برتر است؟ 

رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 بازی Doom

17. Doom

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 27 اکتبر 2017
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 10 ساعت و نیم

سری دووم در چند وقت اخیر با حسن نیت و کار عالی بتزدا روی این سری، احیا شده است. دووم واقعاً فوق‌العاده است. تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فوق العاده لذت‌بخش که نمی‌شود از دشواری آن صرفنظر کرد.

بازی نخست از سری ریبوت شده به دلیل داشتن یک تجربه کاملاً چالش برانگیز قابل توجه است. با این حال، با گذشت زمان، بازیکنان مهارت‌های مورد نیاز برای هجوم به دل دشمنان را کسب خواهند کرد و این شوتر درخشان از همیشه کامل‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. دووم قطعاً لایق قرار گرفتن در رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 است.

نوشتار مرتبط:  طرفدار فرانچایز بیگانه در برابر غارتگر هستید؟ Alien: Isolation بازی شماست 

بازی Alien: Isolation

16. Alien: Isolation

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360، نینتندو سوییچ و پی سی
  • تاریخ عرضه: 7 اکتبر 2014
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 18 ساعت و نیم

بازی Alien: Isolation که در سال 2014 منتشر شد، به یکی از دلهره‌آورترین فیلم‌های کلاسیک ریدلی اسکات ادای احترام کرد. این بازی ترسناک مخفی کاری از بازی‌هایی مانند Amnesia: The Dark Descent و Outlast تأثیر گرفت. مانند آن بازی‌ها، بازیکنان در طول داستان حداقل سلاح ممکن را دریافت می‌کنند و در عوض باید به غریزه بقای خود تکیه کنند.

Alien: Isolation مورد پسند منتقدان قرار گرفت و نمرات و امتیازات قابل احترامی به دست آورد و همچنین جایزه بهترین بازی واقعیت مجازی IGN را دریافت کرد. این بازی ترسناک جایگاه شانزدهم را در رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 کسب کرده است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس برای کامپیوتر 

بازی Darkest Dungeon

15. Darkest Dungeon

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، موبایل و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 19 ژانویه 2016
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 55 ساعت و نیم

یک بازی نقش‌آفرینی سیاهچال درگیر کننده که در سال 2016 منتشر شد، عنوان مستقل Darkest Dungeon یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال بود. این بازی امتیازات خوبی را دریافت کرد و نامزد جایزه بزرگ Seumas McNally شد.

وقتی نوبت به درجه سختی Darkest Dungeon رسید، استودیوی Red Hook هیچ کمبودی را تقبل نکرد. همراه با مبارزه نوبتی تنبیهی، بازیکنان باید به طور مداوم سطح استرس خود را تحت نظر داشته باشند، و بازیکنانی که غذا یا منابع نوری به همراه ندارند، تنبیه می‌شوند.

نوشتار مرتبط:  چرا بازی‌های سولزلایک طراحی بدی دارند؟ 

بازی Remnant: From The Ashes

14. Remnant: From The Ashes

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 20 آگوست 2019
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 13 ساعت

بازی Remnant: From The Ashes که توسط Gunfire Games ساخته شده است در سال 2019 منتشر شد و بلافاصله لقب «دارک سولز با تفنگ» را از طرفداران دریافت کرد. همانطور که از عبارت قابل درک است، بازی به طرز وحشیانه‌ای دشوار است.

سختی بازی Remnant: From The Ashes، مانند Dark Souls، از باس‌ها نشأت می‌گیرد. با این حال، برخلاف بازی‌های FromSoftware، بازی Remnant دارای دنیایی است که به‌طور تصادفی تولید می‌شود و به بازیکنان زمان کمتری برای آماده شدن برای رویارویی‌های سخت می‌دهد. در واقع چالش اصلی این است. این بازی مطمئناً با برخی از بهترین عناوین 2019 قابل رقابت نیست، اما جایگزین لذت‌بخشی برای طرفداران فرنچایز Soulsborne خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  6 بازی رویایی که دوست داریم اکتیویژن بلیزارد به کمک مایکروسافت بسازند 

بازی Grim Fandango Remastered

13. Grim Fandango Remastered

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، نینتندو سوییچ، موبایل و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 27 ژانویه 2015
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 11 ساعت

بازی Grim Fandango که ابتدا در سال 1998 منتشر شد، پایانی مناسب بر عصر طلایی ژانر اشاره و کلیک بود. این عنوان یکی از بهترین ماجراجویی‌های گرافیکی در تاریخ هنرصنعت بازی را ارائه کرد که گواه آن امتیازات فوق‌العاده‌اش هستند.

این بازی فقط یک حسن ختام برای ژانر مذکور نبود. گریم فاندانگو به خوبی دشواری خشن ژانر را در بر می‌گرفت. با توجه به اینکه اینترنت هنوز راه خود را به جریان اصلی باز نکرده بود، بازیکنان نمی‌توانستند به سادگی یک راهنما آنلاین پیدا کنند. برای استفاده از این مزیت، LucasArts، و Sierra و دیگر توسعه دهندگان بازی‌های اشاره و کلیک اغلب سختی بازی‌های خود را افزایش می‌دادند و کتاب‌های راهنمای مرتبط یا خطوط تماس کمکی را برای بازیکنان تبلیغ می‌کردند تا در صورت گیر کردن در نقطه‌ای از بازی از آن‌ها کمک بگیرند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Cuphead 

12. Cuphead

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 29 سپتامبر 2017
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 10 ساعت و نیم

این هم از رتبه 12 رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4؛ بازی Cuphead ابتدا روی ایکس باکس وان و کامپیوتر در سال 2017 منتشر شد و سپس در جولای 2020 برای پلی استیشن 4 عرضه شد. بازی مستقل استودیو MDHR بلافاصله مورد استقبال طرفداران و منتقدان قرار گرفت و ستایش به سمت اکشن روان و طراحی انیمیشن‌های الهام گرفته شده از دهه 30 میلادی خیره کننده آن روانه شد.

داستان بازی به صورت عمده حول شکست دادن باس‌ها متمرکز است. هرچند صحبت کردن درباره این کار بسیار ساده‌تر از انجام آن است. باس فایت‌های خشن و سخت، بازیکنان را به یاد سختی وحشیانه بازی‌های آرکید کلاسیک می‌اندازند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های چند نفره در گیم پس 

بازی Surgeon Simulator

11. Surgeon Simulator

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، موبایل و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 19 آوریل 2013
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 3 ساعت

این عنوان Playstation VR 2013 ممکن است در حد کسب جایزه بازی سال نبوده باشد، اما فوق العاده سرگرم کننده است. حداقل، در ابتدا سرگرم کننده است، زمانی که به طور تصادفی تخریب غیرقابل برگشت را منجر می‌شوید هم تکان دهنده و هم سرگرم کننده است. اما شادی به سرعت از بین می‌رود و بازیکنان با کنترل‌های غیرقابل پیش بینی و یک کار غیرممکن مواجه می‌شوند.

چاقوی جراحی بسیار لغزنده است، دستان بازیکنان شبیه پاهای خرچنگ است، و اعضای بدن انسان در پرواز در سراسر اتاق. این شبیه ساز به سادگی برای موفقیت جراح طراحی نشده است. این بازی برای تولید جنایات تصادفی طراحی شده است که هیچ کس باور نمی‌کرد ممکن باشد. این قتل عام استدلال خوبی است که چرا جراحان به سال‌ها تحصیل در دانشگاه نیاز دارند.

نوشتار مرتبط:  9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید 

10. God Of War (Give Me God Of War Mode)

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 20 آوریل 2018
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 20 ساعت و نیم

بازی God of War برای اکثر گیمرها کاندیدای قرار گرفتن در جمع 10 بازی برتر سخت نیست. این بازی یک داستان شگفت انگیز را روایت می‌کند و سیستم مبارزه با پیچیدگی‌ها و منحنی یادگیری همراه است. اما این کار چندان سخت نیست. یعنی تا زمانی که بازیکنان درجه سختی Give Me God Of War را انتخاب نکنند.

ناگهان، همه چیز در مورد بازی به شدت بالا می‌رود. سلاح‌های بسیار قدرتمند کریتوس آسیب‌های کم‌تری وارد می‌کنند و پنجره‌های زمان‌بندی برای جاخالی‌ها و ضدحمله به نانوثانیه محدود می‌شوند. قدرت آترئوس به عنوان یک دستیار از بین می‌رود و یک عطسه دشمن می‌تواند کریتوس را به عالم اموات بفرستد! تنها خدایان جنگ واقعی بازی را روی این حالت امتحان کرده‌اند و تعداد کمی از آن‌ها واقعاً آن را به پایان رسانده‌اند. خدای جنگ شاید غیرمنتظره‌ترین بازی در رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 باشد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Diablo Immortal 

بازی Sundered

9. Sundered

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، گوگل استادیا و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 28 جولای 2017
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 12 ساعت

بازی Sundered فقط یکی دیگر از آن عناوین مستقل و اتمسفریک است که دوست دارد مرز بین بازی و هنر را محو کند. به راستی، هر صحنه لاوکرافتی در این مترویدوانیا حال و هوای خاص خود را دارد. اما بازیکنان نباید توسط هنر مفهومی درجه یک آن گمراه شوند: سفر این قهرمان بسیار سخت است.

چیزی که واقعاً ساندرد را منحصر به فرد می‌کند، انبوهی از دشمنان غول پیکر است که به طور تصادفی از جایی بیرون می‌آیند. شورش‌های تصادفی دشمنان می‌توانند در عرض چند ثانیه صفحه را مزدحم کنند و به‌طور معمول باعث مرگ می‌شوند، که به نوعی هدف Sundered است. مرگ برای همه ما فرا می‌رسد، مهم نیست در کجای مرحله هستیم.

نوشتار مرتبط:  30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید 

بازی The Witness

8. The Witness

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، موبایل و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 26 ژانویه 2016
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 17 ساعت

اگر بازیکنان تا به حال در جزیره Myst قدم زده باشند، می‌دانند که بازی‌های پازل اول شخص که در جزایر متروکه اتفاق می‌افتند، مطمئناً دیدنی و سخت هستند. The Witness از این روند مستثنی نیست، زیرا این یک ماجراجویی فوق العاده در جزیره‌ای هزارتو است که در آن هیچ چیز توضیح داده نمی‌شود.

چیزها در ابتدا اساسی هستند و سرنخ‌هایی از پازل‌ها در سراسر نقشه پنهان شده‌اند. اما مسائل به سرعت ذهن شما را به چالش می‌کشند و کشف داستان به بخشی از پیچیدگی بازی تبدیل می‌شود. در حالی که می‌توان The Witness را با توجه و اراده قوی شکست داد، اما برای مدتی طولانی پیشانی شما را در هم می‌کشد. یک بازی معمایی رتبه هشتم را در رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 از آن خود می‌کند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید 

7. Dead Cells

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، موبایل و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 7 آگوست 2018
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 14 ساعت

در Dead Cells، بازیکنان کنترل یک جسد بدون سر و احیا شده را به دست می‌گیرند که وظیفه دارد از سالن‌های ایجاد شده در یک قلعه زندان وسط جزیره عبور کند. موفقیت در این گولاگ زیبا به زمان و مهارت بستگی دارد، و بازیکنان بارها و بارها خود را در حال مرگ خواهند دید، فقط برای اینکه برگردند و از آموخته‌های خود استفاده کنند و پیشروی خود را بهبود ببخشند.

دورهای نرمال شامل صدها تلاش برای پیشروی است، آیتم‌ها هرگز دو بار در یک مکان قرار نمی‌گیرند، و طرح‌بندی مراحل حتی پس از شکست باس نهایی همچنان تغییر می‌کنند. مرگ همیشه در اطراف هر گوشه‌ای که به تازگی ایجاد شده است در انتظار است و تنها انتخاب بازیکنان این است که به جلو رفتن ادامه دهند.

نوشتار مرتبط:  13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی 

بازی Bloodborne

6. Bloodborne

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5
  • تاریخ عرضه: 24 مارس 2015
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 33 ساعت و نیم

بازی‌های FromSoftware به دلیل ایجاد نفرت و ناامیدی بدنام هستند. Bloodborne این سنت را با قدرت ادامه می‌دهد و بازیکنان را در برابر دشمنان بی رحمی قرار می‌دهد که به چیزی جز پشتکار خود و شاید چند سلاح مسلح نیستند. این به راحتی یکی از سخت‌ترین بازی‌های PS4 است.

باس‌ها وحشتناک هستند. جهان بازی شبیه یک دخمه غول پیکر است. دشمنان ترسناک بزرگ طمع گوشت شکارچی را دارند و اگر تمرکز خود را از دست بدهید، هر دشمنی می‌تواند باعث مرگ فوری شما شود. سیستم مبارزه به حمله و زمان بندی پاداش می‌دهد و جابجایی بین سلاح‌ها به یک مهارت حیاتی تبدیل می‌شود. Bloodborne سخت است و مرگ‌های بی‌رحمانه ممکن است باعث گریه گیمرها شوند. اما در خانواده سولزبورن اوضاع همیشه اینطور است. قرار گرفتن بلادبورن در رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 را احتمالاً پیش‌بینی کرده بودید!

نوشتار مرتبط:  22 بازی مورد انتظار پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در 2022 

رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 بازی Nioh

5. مجموعه Nioh

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 7 فوریه 2017 (Nioh)، 12 مارس 2020 (2 Nioh)
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 35 ساعت و نیم (Nioh 1)، 45 ساعت (Nioh 2)

می‌دانم جای دادن یک مجموعه در یک رتبه شاید به نوعی تقلب باشد، ولی به هر حال Nioh تجربه‌ای یکپارچه است. برخی استدلال می‌کنند که Nioh یک دشوارتر از Nioh 2 است. با این حال، سولزلایک سامورایی تیم نینجا، تجربه‌ای مرتبط و یکپارچه است. داستان‌های سبک و احمقانه آن‌ها به طور معناداری به هم مرتبط هستند و نبرد عمیق مضحک آن‌ها به همان اندازه خشن است.

همه دشمنان می‌توانند شما را بکشند و اگر می‌خواهید زنده بمانید باید سبک بازی خود را در ثانیه تغییر دهید. مجموعه کاملی از مواضع پیچیده و سیستم‌های رزمی وجود دارد که باید یاد بگیرید، و عدم انجام این کار منجر به شکست پی‌درپی شما می‌شود.

نوشتار مرتبط:  30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید 

رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 بازی Dark Souls 3

4. Dark Souls 3

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 24 مارس 2016
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 32 ساعت

بازی دارک سولز 1 دوران خودش را آغاز کرد. جهان سازی اتمسفریک، سختی غیرقابل بخشش و فقدان کامل مسیریابی، ژانر اکشن نقش آفرینی را دوباره تعریف کرد. و صادقانه بگویم، سخت است که تصمیم بگیریم کدام یک سخت‌ترین بازی در مجموعه است. همه آن‌ها کابوس‌وار هستند.

اما Dark Souls III این جایگاه را صرفاً به خاطر Nameless King از آن خود می‌کند. او باید خیانتکارترین باس در همه بازی‌های ویدیویی باشد. او سوار بر یک اژدها می‌شود، سپس به خاطر مرگ رفیقش فاز سوپر سایان می‌گیرد. مبارزه با او مانند مبارزه با زئوس گوتیک است و صادقانه بگویم، این واقعاً مضحک است. رتبه چهارم رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 از آن دارک سولز 3 است.

نوشتار مرتبط:  5 بازی سابقاً مورد انتظار که پس از عرضه به شدت منفور شدند 

3. Super Meat Boy

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس 360، Wii U، نینتندو سوییچ و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 20 اکتبر 2010
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 10 ساعت

این داستانی به قدمت زمان است: یک تکه گوشت حساس عاشق یک بانداژ ماده می‌شود ولی او توسط یک جنین شیطانی ربوده می‌شود. همچنین این بازی یکی از چالش برانگیزترین پلتفرمرهای این نسل است. بازیکنان بارها و بارها می‌میرند. این یک واقعیت است. اما ارزشش را دارد زیرا به قول گلی، این گوشت عاشق شده است!

در آن زمان کمتر کسی انتظار آن را داشت، اما Super Meat Boy خیلی زود به عنوان یکی از مهم‌ترین بازی‌های پلتفرمینگ در تاریخ مدرن این ژانر شناخته شد. بازی در شکوفایی بازی‌های مستقل نقش اساسی داشت، و از این لحاظ شایسته احترام است.

نوشتار مرتبط:  راهنمای برطرف کردن مشکلات الدن رینگ 

2. Elden Ring

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس
  • تاریخ عرضه: 25 فوریه 2022
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 52 ساعت و نیم

در حالی که Super Meat Boy مردم را غافلگیر کرد، کیفیت بالای Elden Ring قبل از انتشار توسط بسیاری پیش‌بینی شده بود. FromSoftware، استودیوی توسعه دهنده بازی، به لطف بازی‌هایی مانند Dark Souls ،Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice، رکوردی باورنکردنی با سری به اصطلاح Soulsborne خود دارد. با این حال، حتی برخی از خوشبین‌ترین طرفداران هم پیش بینی نمی‌کردند که بازی الدن رینگ امتیاز فوق العاده 96 را کسب کند یا به این سطح از موفقیت تجاری برسد.

بازی Elden Ring خود را از بازی‌های قبلی Soulsborne با ارائه محیط جهان باز متمایز می‌کند. بسیاری از طرفداران نسبت به پیاده‌سازی یک سولزبورن جهان باز تردید داشتند، زیرا طراحی مرحله دقیق یکی از قوی‌ترین جنبه‌های بازی قبلی Soulsbrone، به ویژه Dark Souls و Sekiro به شمار می‌رفت. اما در نهایت سازندگان همه را شگفت زده کردند. کسی انتظار این حجم از درخشش را نداشت.

جای تعجب نیست که Elden Ring روند Soulsborne را با ارائه سطوح سختی عذاب‌آور ادامه داد. بازی اساساً بازیکنان را مجبور می‌کند تا جایی که ممکن است به کشف آن بپردازند و باس‌های اختیاری بی‌شماری را شکست دهند، زیرا آن‌ها باید سطح شخصیت خود را تا حد ممکن بالا ببرند تا در مقابل برخی از باس‌های اواخر بازی شانسی داشته باشند.

نوشتار مرتبط:  هنر ناب مبارزات؛ نگاهی تحلیلی به مبارزات تابناک Sekiro: Shadows Die Twice 

رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 بازی Sekiro: Shadows Die Twice

1. Sekiro: Shadows Die Twice

  • قابل بازی روی: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، گوگل استادیا و کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 22 مارس 2019
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل داستان اصلی: 29 ساعت و نیم

انتخاب سخت‌ترین بازی روی هر کنسولی کار دشواری است. به هر حال، همه با هم فرق دارند و همه بازی‌های این فهرست به طرز دیوانه‌کننده‌ای سخت هستند. اما چیزی که Sekiro را از دیگر بازی‌های From Software متمایز می‌کند، وابستگی محض آن به مهارت است.

هیچ سلاح مخفی برای به دست آوردن و یا زره برای کشف کردن وجود ندارد. ترفندهای اصلی کمبوها و حملات هستند و تسلط بر سیستم مبارزه تنها راه رسیدن به پایان است. منحنی یادگیری بی‌رحمانه است، ضدحمله لازم است، و بازیکنان باید مرگ ولف را بیش از دو بار تماشا کنند! اما، اگر پیشرفت کنند و یاد بگیرند، می‌توانند خودشان را تا آخر هدایت کنند. اگر این کار را نکردند، اشکالی ندارد. این سخت‌ترین بازی در PS4 است. جایگاه نخست رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 به سکیرو می‌رسد.

نظر شما در خصوص رتبه‌بندی سخت‌ترین بازی‌های PS4 چیست؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟  اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.8 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها