Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟

Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟

به گزارش ساویس‌گیم، مدت زمان زیادی از عرضه‌ی Monster Hunter Rise برای نینتندو سوئیچ نمی‌گذرد. با این حال این بازی توانسته است فوق‌العاده ظاهر شود. و توجه همگان را به خود معطوف کند. به خصوص با توجه به عملکرد خوبی که از خود بر جای گذاشته است. Monster Hunter Rise از همان شاکله‌ی برادر بزرگ‌تر خود تشکیل شده است با این حال هر دو بازی تجربه‌ی منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. ما قرار است در کنار هم به مقایسه‌ی Monster Hunter Rise و Monster Hunter World در بخش‌های مختلف بپردازیم. و در پایان مشخص می‌کنیم که کدامیک مانستر هانتر و اکشن-نقش‌آفرینی بهتری است. با ما همراه باشید.

 

Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟

داستان و روایت

بازی Monster Hunter World از یک ساختار فانتزی کلاسیک پیروی می‌کند. شخصیت شما به عنوان یک شکارچی عضو یک انجمن می‌شود تا به اکتشاف سرزمین جدید بپردازد. به طور کلی بازی تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد. چرا که شما رفته رفته وارد قلمروهای ناشناخته می‌شوید و هیولاهای جدیدی را شناسایی می‌کنید. این وسط خطرهای مختلفی را نیز از سر راه برمی‌دارید.

همچنین پایگاه اصلی یا همان هاب بازی Monster Hunter World نیز فوق‌العاده با جزئیات است. و خیلی زنده به نظر می‌رسد. محققان و بازرگانان فراوان همه جای این بخش را فرا گرفته‌اند و شکارچیان مختلف نیز به کار خود مشغول هستند. حتی شاید در برخورد اول این مکان خیلی شلوغ و گیج کننده به نظر برسد.

در برابر پایگاه اصلی Monster Hunter Rise خیلی کوچک‌تر و جمع و جور به نظر می‌رسد. همه‌چیز در دسترس است و همگی در روستای Kamura مانند یک خانواده هستند.

در Monster Hunter Rise شما به دنبال دفاع از روستای خود هستید. همچنین بازی بیشتر حال و هوای شرقی دارد. برخلاف Monster Hunter World که غربی به نظر می‌رسید.

برنده: نتیجه مساوی است. زیرا این بخش کاملاً سلیقه‌ای است و نمی‌شود فضای یکی را بر دیگری ارجح دانست.

 

Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟

گیم‌پلی

بازی Monster Hunter World یک تجربه‌ی آشنا از فرانچایز را ارائه می‌دهد. سلاح‌ها در ابتدا سنگین و غیرقابل اتکا به نظر می‌رسند. قبل از هر شکار باید حسابی خودتان را آماده کنید. و در زمان بازگشایی منطقه‌ای جدید باید به بخش‌های مختلف آن تسلط پیدا کنید تا در امر رهگیری هیولاها ناکام نمانید.

در حقیقت بررسی هیولاها و واکاوی آن‌ها بخش مهمی از آن بازی است. شما باید هدف خود را تعقیب کنید و خصلت‌های آن آشنا شوید.

اگر شما عاشق این سبک بازی‌ها هستید که روند یادگیری آهسته و پیوسته‌ای دارند بنابراین Monster Hunter World مناسب شماست. زیرا تجربه‌ی درگیرکننده‌‌تری را ارائه می‌دهد.

در این بین Monster Hunter Rise تجربه‌ی سر راستی را ارائه می‌دهد. همه چیز خیلی در دسترس‌تر است. اطلاعات هیولاها راحت‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرد. هدف در این بازی یادگیری آسان بازی توسط بازی‌باز است.

گیم‌پلی در هر دو بازی منحصر به فرد است. با این حال Monster Hunter World پس از مدتی تکراری به نظر می‌رسد. البته می‌توان با تغییر سلاح حس تازگی را تجربه کرد ولی خب این مورد درباره‌ی سایر عناوین مانستر هانتر هم صدق می‌کند.

گیم‌پلی Monster Hunter Rise اما خیلی پویاتر و سرزنده به نظر می‌رسد. سرعت بازی به طور کلی بیشتر است و مبارزات پویا به نظر می‌رسند. سواری گرفتن از هیولاها نیز در Monster Hunter Rise تجربه‌ی بهتری را ارائه می‌دهد.

برنده: Monster Hunter Rise. هیچ شکی در تجربه‌ی لذت‌بخش و سیال این بازی وجود ندارد. تمام اضافاتی که ممکن است تجربه‌ی شما را مختل کنند از بازی حذف شده‌اند.

 

مناطق و نقشه‌ی بازی

هر دو بازی‌های Monster Hunter World و Monster Hunter Rise جهان شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. با این حال World نخستین عنوانی در این فرانچایز بود که پا را فراتر گذاشت و مراحل گسترده و مناطق عظیم را به تصویر کشید. مناطقی که هر گوشه‌ای از آن‌ها کاری برای انجام دادن بود. فضای Monster Hunter World به قدری شگرف، زنده و پویا بود که تصور یافتن هم تایی برای آن دشوار بود.

در نقطه مقابل Monster Hunter Rise مناطق به مراتب کوچک‌تری را ارائه می‌دهد. این بازی برای کنسول همراه نینتندو سوئیچ ساخته شده است و این اقدام کاملاً قابل درک بود. همچنین جزئیات کمتری نیز در جهان بازی به چشم می‌خورد. به طور کلی قابل مقایسه با جهان Monster Hunter World نیست.

برنده: Monster Hunter World. کاملاً مشخص بود که برادر کوچک‌تر یارای رقابت با برادر بزرگ‌تر را ندارد. سرزندگی و پویایی مناطق Monster Hunter World بی مثال است.

 

Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟

در دسترس بودن برای تازه‌واردان

هر دو بازی از این جهت که خود را در دسترس‌تر کرده بودند مورد ستایش قرار گرفتند. بازی‌بازان تازه‌وارد خیلی راحت می‌توانند با فضای بازی ارتباط برقرار کنند و راه و روش آن را بیاموزند.

در این بین Monster Hunter Rise پا را فراتر گذاشته است. شما در این بازی با دو نوع مرحله رو به رو خواهید شد. مراحل داستانی و تک نفره و مراحل چندنفره. مراحل داستانی نوار پیشرفت خود را دارند و راحت‌تر هستند. در آن سو مراحل چندنفره نیز نوار پیشرفت جداگانه‌ای دارند و معمولاً چالش‌برانگیز هستند. نکته‌ی جالب در این بین ارتباط مراحل داستانی با چندنفره‌ است. برای باز کردن مراحل سطح بالا در بخش چندنفره شما نخست باید مراحل داستانی مشخصی را انجام داده باشید. اینگونه بازی‌بازان قبل از ورود به بخش چالش‌برانگیز چندنفره‌ با زیر و بم بازی آشنا شده‌اند.

برنده: Monster Hunter Rise. تمرکز و تأکید بازی روی بخش تک نفره فوق‌العاده است. و شما را مجبور می‌کند پیش از ورود به بخش چندنفره‌ با اصول بازی آشنا شوید.

 

برنده‌ی نهایی: Monster Hunter Rise

خیلی سخت است که یک بازی را بر دیگری ارجح بدانیم. چرا که هر کدام به شیوه‌ی خودشان کارها را پیش می‌برند. Monster Hunter World جهان بزرگ، پویا و پر جزئیاتی دارد. در برابر اما Monster Hunter Rise تجربه‌ای متمرکز، سریع و لذت‌بخش را ارائه می‌دهد. به طور کلی Monster Hunter Rise با توجه به بخش‌های جدیدی که به گیم‌پلی خود افزوده تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را به عنوان یک بازی ویدیویی ارائه می‌دهد. این بازی یک تجربه‌ی فشرده، در دسترس و دلچسب را به بازی‌بازان ارائه می‌دهد.

اما نظر شما چیست؟ آیا Monster Hunter World را عنوان شایسته‌تری می‌دانید؟ لطفاً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها