شادی و هیجان بی‌نظیر با بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

شادی و هیجان بی‌نظیر با بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان بازی سونیک استرو بات و ماینکرفت دانجن پلی استیشن 5

بازی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای تجربه با اعضای خانواده به خصوص کودکان فوق‌العاده هستند. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به معرفی بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان بپردازیم.

بازی‌های PS5 تنوع بی‌نظیری دارند و روز به روز بر این تنوع افزوده می‌شود. بازی‌هایی از جمله Returnal، Deathloop، Resident Evil Village، Hitman 3، Yakuza 7 و کلی بازی دیگر. عناوینی که نام بردیم برای جوانان‌ و بزرگسالان لذت‌بخش هستند ولی هیچکدام مناسب کودکان نیستند.

پدر و مادرهایی که دارای PS5 هستند شاید دلشان بخواهد عنوانی را با کودکانشان تجربه کنند. ولی کدام بازی برای این کار مناسب است؟ برای آشنا کردن کودکان با جهان شگفت‌انگیز بازی‌های ویدیویی چه عناوینی مناسب هستند؟ ما فهرست بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان را برای شما آماده کرده‌ایم.

برای راهنمایی بیشتر در پیدا کردن بازی‌های PS5 مناسب برای کودکان، گزینه‌های جایگزینی به اکثر عناوین اضافه شده است. با این حال، در برخی از سبک‌ها که تنوع بازی‌های مناسب برای کودکان کم است، گزینه‌های جایگزینی پیدا نشد. به همین دلیل، در این دسته‌ها فقط بازی‌های مناسب برای کودکان لیست شده‌اند.

در اکثر دسته‌ها، چند پیشنهاد دیگر هم وجود دارد که هم برای بازی انفرادی کودکان و هم برای بازی کردن آن‌ها با والدین مناسب است.

همانطور که همیشه توصیه می‌شود، قبل از خرید هر بازی، حتماً در مورد آن تحقیق کنید و از مناسب بودن آن برای سن و علایق فرزندتان مطمئن شوید.

مرتبط:  مقایسه پلی استیشن 5 در برابر ایکس باکس سری ایکس | کدام را بخرم؟ 

واکترو و راهنمای کامل بازی استرو پلی روم Astro’s Playroom ☝️

فهرست مقاله

بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

Astro’s Playroom

سبک: پلتفرمر سه بعدی

کار را با عنوان رایگانی آغاز می‌کنیم که روی همه‌ی کنسول‌ها از پیش نصب شده است. بنابراین Astro’s Playroom به احتمال زیاد نخستین عنوانی باشد که کاربران PS5 تجربه کنند. این سکوبازی سه بعدی قابلیت‌های شگفت‌انگیز سخت‌افزار جدید پلی استیشن را به نمایش می‌گذارد. ولی در عین حال عنوان لذت‌بخش و قابل احترامی نیز هست. بازی Astro’s Playroom برای طرفداران قدیمی پلی استیشن قطعاََ خاطره‌انگیز خواهد بود. اما بازی‌بازان جدید هم می‌توانند از این بازی لذت‌بخش نهایت استفاده را ببرند. این بازی جذاب می‌تواند کودک شما را به یک گیمر تبدیل کند.

مقاله مرتبط:  تاریخ عرضه بهترین بازی‌ها 

دنیای شگفت‌انگیز بازی‌های PS5 منتظر کودکان شماست!

Sackboy: A Big Adventure

سبک: پلتفرمر سه بعدی

خب Astro’s Playroom برای عاشقان سکوبازی عنوان بدی نیست ولی بیش‌تر به یک پیش غذا می‌ماند. Sackboy: A Big Adventure اما یک وعده و نیم است! این سکوبازی دلنشین که دنباله‌ی فرعی LittleBigPlanet به شمار می‌رود، گرافیک چشم‌نواز را با گیم پلی دوست داشتنی ترکیب می‌کند. تجربه‌ی این بازی چه به صورت تک‌نفره و چه co-op دلچسب است. سبک سکوبازی مملو از شاهکارهایست که مناسب کودکان هستند. البته تنوع و تکثر آن‌ها به مانند عصر طلایی آن‌ها یعنی دهه‌ی 90 میلادی نیست ولی همیشه شاهد چند عنوان شاخص طی نسل‌های مختلف بوده‌ایم. Sackboy: A Big Adventure به نوعی Super Mario 64 پلی استیشن 5 به شمار می‌رود.

عناوین جایگزین بازی‌های پلتفرمر سه بعدی برای کودکان بر روی PS5:

  • حمله بمب: سایبرپانک (Bomb Rush Cyberfunk): این بازی با گرافیک رنگارنگ و انیمیشنی و گیم‌پلی هیجان‌انگیز، می‌تواند برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده باشد.
  • باب اسفنجی شلوارمکعبی: تکان کیهانی (SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake): این بازی با شخصیت‌های محبوب و داستان جذاب، می‌تواند برای طرفداران باب اسفنجی بسیار جذاب باشد.
  • تراین ۵: توطئه ساعت‌کار (Trine 5: A Clockwork Conspiracy): این بازی با معماهای چالش‌برانگیز و گرافیک زیبا، می‌تواند برای کودکان باهوش و کنجکاو سرگرم‌کننده باشد.

 

بتمن سوپرمن و واندروومن کارتونی بازی DC's Justice League: Cosmic Chaos بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

DC’s Justice League: Cosmic Chaos

سبک: اکشن نقش آفرینی

در سال ۲۰۲۳، بازی «اتحادیه عدالت DC: آشوب کیهانی» با حضور بتمن، سوپرمن و واندر وومن منتشر شد، اما به طرز عجیبی مورد توجه قرار نگرفت. این بازی با گرافیک کارتونی و لحن شاد و کودکانه، در تضاد کامل با عناوین جدی‌تر DC مانند «آرخام» و «بی‌عدالتی» است.

با وجود مبارزات ساده و لحن شوخ‌طبعانه، «آشوب کیهانی» برای طرفداران کمیک‌ها، چه بزرگ و چه کوچک، جذاب خواهد بود. در این بازی، آقای میکسیزپتلک (Mr. Mxyzptlk) نقشه‌های شومی در سر دارد و سوپرمن، بتمن و واندر وومن باید جلوی او را بگیرند.

گیم‌پلی:

«آشوب کیهانی» از یک دنیای کوچک اما دوست‌داشتنی و سیاه‌چال‌های متعدد تشکیل شده است. مبارزات بازی شبیه به بازی‌های ایزومتریک مثل «دیابلو» است و با وجود سادگی، هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

جذابیت برای کودکان:

بازی آشوب کیهانی با گرافیک شاد، لحن شوخ‌طبعانه و مبارزات ساده، برای کودکان انتخابی ایده‌آل است.

بازی‌های جایگزین:

  • قصه‌های کیتاریا (Kitaria Fables): یک بازی نقش‌آفرینی اکشن با گرافیک پیکسلی و داستانی جذاب

 

Lil Gator Game تمساح کوچک با چوب در دست قورباغه

Lil Gator Game – بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 PS5 برای کودکان

سبک: ماجراجویی

ماجراجویی با تمساح کوچولو:

رویایی کودکانه که به واقعیت تبدیل شده:

بازی «Lil Gator Game» تجسم یک ماجراجویی کودکانه است، و این تعریف را باید در مثبت‌ترین حالت ممکن در نظر گرفت. در نقش یک تمساح کوچک، بازیکنان سفری خودجوش را آغاز می‌کنند تا با خلق تجربه‌ای به یاد ماندنی، نظر خواهر یا برادر بزرگ‌تر خود را جلب کنند. هدف اصلی بازی، ایجاد فرصتی برای صمیمیت و نزدیکی با خانواده است.

سادگی و زیبایی:

با وجود ایده‌ای ساده، «Lil Gator Game» به طرز شگفت‌انگیزی زیبا و جذاب اجرا شده است. جذابیت اصلی بازی، در گرافیک شاد و دوست‌داشتنی و لحن صمیمی و کودکانه آن نهفته است.

گیم‌پلی ساده و سرراست:

از نظر گیم‌پلی، هیجان و تنوع زیادی در بازی وجود ندارد. حرکات و قابلیت‌های تمساح کوچک ساده و سرراست هستند، اما به خوبی اجرا می‌شوند و برای کودکان سرگرم‌کننده خواهند بود.

جذاب برای تمام سنین:

«Lil Gator Game» نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگ‌ترها هم جذاب خواهد بود. این بازی، حس شگفتی و تخیل دوران کودکی را زنده می‌کند و فرصتی برای والدین فراهم می‌کند تا از تماشای بازی فرزندان خود لذت ببرند.

بازی‌های جایگزین:

  • جوست (Jusant): سفری آرامش‌بخش در دنیایی آبی و زیبا
  • بی‌مسیر (The Pathless): کاوش در جزیره‌ای مرموز به همراه یک عقاب
  • اسمورف‌ها ۲ – زندانی سنگ سبز (The Smurfs 2 – The Prisoner of the Green Stone): همراهی با اسمورف‌ها در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز

مرتبط:  سیستم مورد نیاز بازی لاک پشت های نینجا 

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge لاک پشت های نینجا

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

سبک: مبارزه‌ای Beat ‘Em Up

بازی‌های بزن‌بزن مدرن: جذاب، اما شاید سخت!

بازی‌های بزن‌بزن (Beat ‘em Up) امروزی، نه تنها کمیاب هستند، بلکه معمولاً سختی نسبتا بالایی هم دارند. به همین دلیل، این سبک بازی برای کودکان خیلی کوچک مناسب نیست، زیرا ممکن است باعث دلسردی و ناامیدی آنها شود.

با این وجود، نقطه قوت این بازی‌ها، کنترل‌های ساده و قابل فهم آنها است که یادگیری‌شان آسان است، هرچند تسلط بر حرکات و فنون بازی ممکن است کمی دشوار باشد.

انتقام شردر (Shredder’s Revenge):

بازی لاک پشت های نینجا انتقام شردر هم از این قاعده مستثنی نیست. بخش داستانی این بازی، با افزایش تدریجی سختی، در نهایت به چالشی جذاب تبدیل می‌شود، اما در مجموع به سختی بازی‌هایی مثل «خیابان‌های خشم ۴» یا بازی‌های مبارزه‌ای سه‌بعدی مثل «سیفو» نیست.

نکته قابل توجه این است که تصاویر پویا و شخصیت‌های بامزه بازی، به احتمال زیاد توجه کودکان را جلب خواهد کرد، به خصوص اگر با کارتون‌های لاک‌پشت‌های نینجا (TMNT) آشنایی داشته باشند.

علاوه بر این، «انتقام شردر» از حالت همکاری چندنفره (Co-op) پشتیبانی می‌کند، که فرصتی عالی برای کمک و همراهی خواهر و برادر بزرگ‌تر یا والدین با کودکان در طول بازی فراهم می‌کند.

بازی‌های جایگزین:

  • دختران شهر رودخانه (River City Girls)

مقاله مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فال گایز Fall Guys به علاوه‌ی آموزش 

Fall Guys – بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 برای بچه‌ها

سبک: بتل رویال آنلاین

بازی‌های بتل رویال برای کودکان: سرگرمی با کمی احتیاط!

بازی‌های بتل رویال، به دلیل هیجان و تنوعی که دارند، می‌توانند برای کودکان جذاب باشند. اما انتخاب این نوع بازی برای کودکان، نیازمند دقت و توجه والدین است.

نکاتی که باید در نظر بگیرید:

  • تعامل با سایر بازیکنان: در بازی‌های بتل رویال، کودکان با دیگر بازیکنان در تمام سنین تعامل دارند. این موضوع می‌تواند در برخی موارد، به دلیل استفاده از الفاظ نامناسب توسط سایر بازیکنان، مشکل‌ساز باشد.
  • محتوای بازی: برخی از بازی‌های بتل رویال، دارای خشونت و صحنه‌های نامناسب هستند. انتخاب بازی با محتوای مناسب برای کودکان، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • مدت زمان بازی: بازی‌های بتل رویال می‌توانند اعتیادآور باشند و زمان زیادی از کودکان را به خود اختصاص می‌دهند.

فال گایز: انتخابی مناسب برای کودکان:

بازی «فال گایز» (Fall Guys) یک بازی بتل رویال شاد و سرگرم‌کننده است که برای کودکان مناسب‌تر است. این بازی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • محیط کارتونی و شاد: طراحی و شخصیت‌های بازی «فال گایز» کارتونی و بامزه هستند و خشونت و صحنه‌های نامناسب در آن دیده نمی‌شود.
  • گیم‌پلی ساده: گیم‌پلی بازی «فال گایز» ساده و قابل فهم است و کودکان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند.
  • حالت‌های مختلف بازی: بازی «فال گایز» دارای حالت‌های مختلفی است که تنوع و هیجان را به بازی اضافه می‌کند.
  • قابلیت بازی گروهی: «فال گایز» را می‌توان به صورت گروهی و با دوستان یا اعضای خانواده بازی کرد.

بازی‌های جایگزین:

  • فورتنایت (Fortnite): با وجود محتوای مناسب‌تر نسبت به سایر بازی‌های بتل رویال، به دلیل تعامل با سایر بازیکنان، نیازمند نظارت والدین است.
  • سوپر بمبرمن آر آنلاین (Super Bomberman R Online): یک بازی بتل رویال کلاسیک و سرگرم‌کننده با گرافیک جذاب و گیم‌پلی ساده.
  • وارمز رامبل (Worms Rumble): بازی بتل رویال با شخصیت‌های کرمی بامزه و گیم‌پلی طنز و سرگرم‌کننده.

نکته:

  • قبل از اینکه به کودک خود اجازه دهید بازی‌های بتل رویال را انجام دهد، حتماً خودتان بازی را امتحان کنید و از مناسب بودن آن برای سن کودک خود مطمئن شوید.
  • در حین بازی، کودک خود را تحت نظر داشته باشید و با او در مورد تعاملات آنلاین و خطرات احتمالی صحبت کنید.
  • برای بازی‌های بتل رویال، محدودیت زمانی تعیین کنید تا از اعتیاد به بازی در کودک خود جلوگیری کنید.

امیدواریم این اطلاعات برای انتخاب بازی‌های بتل رویال مناسب برای کودکانتان مفید باشد.

از دست ندهید:  بهترین انیمه های تاریخ 

Doraemon Story Of Seasons: Friends Of The Great Kingdom

سبک: شبیه ساز کشاورزی

دنیای کشاورزی با شخصیت‌های دوست‌داشتنی!

بازی‌های شبیه‌سازی کشاورزی، دنیایی جذاب و سرگرم‌کننده را برای کودکان خلق می‌کنند. در این بازی‌ها، کودکان می‌توانند با کاشت و برداشت محصولات، پرورش حیوانات و مدیریت مزرعه، مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرند و از تجربه‌ی یک بازی آموزنده و خلاقانه لذت ببرند.

«داستان فصل‌ها: دوستان سرزمین بزرگ (Doraemon Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom) یک بازی شاد و جذاب است که برای کودکان مناسب‌تر است. این بازی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • شخصیت‌های دوست‌داشتنی: حضور «دورایمون» و دیگر شخصیت‌های انیمه‌ی محبوب، این بازی را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند.
  • گیم‌پلی ساده: یادگیری و انجام بازی دورایمون «دوستان سرزمین بزرگ» آسان است و کودکان به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
  • محیط شاد و رنگارنگ: دنیای بازی پر از رنگ‌های شاد و شخصیت‌های بامزه است که تجربه‌ی بازی را برای کودکان لذت‌بخش‌تر می‌کند.
  • داستان آموزنده: این بازی به کودکان مفاهیمی مانند صبر، تلاش، و همکاری را آموزش می‌دهد.

بازی‌های جایگزین:

  • ریشه‌های پاچا (Roots of Pacha): یک بازی با گرافیک ساده و زیبا که به کودکان درباره‌ی کشاورزی و طبیعت آموزش می‌دهد.
  • دره‌ی استارديو (Stardew Valley): این بازی برای کودکان بزرگ‌تر (نوجوانان) مناسب‌تر است و تجربه‌ی عمیق‌تر و چالش‌برانگیزتری از کشاورزی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  سیستم مورد نیاز بازی باب اسفنجی SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake 

Nickelodeon All-Star Brawl 2 باب اسفنجی پاتریک لاک پشت نینجا

Nickelodeon All-Star Brawl 2

سبک: مبارزه‌ای

دعوای ستارگان نیکلودئون ۲: نبردی جذاب با شخصیت‌های دوست‌داشتنی!

دنباله‌ای که انتظارش را می‌کشیدیم!

اگر به خاطر داشته باشید، بازی «دعوای ستارگان نیکلودئون» چند سال پیش منتشر شد. این بازی شبیه به «سوپر اسمش براز» بود، اما به اندازه‌ی آن جذاب و هیجان‌انگیز نبود. به همین دلیل، خیلی‌ها به جز طرفداران دوآتشه شخصیت‌های نیکلودئون، از این بازی استقبال نکردند.

اما حالا، خبر خوب این است که دنباله‌ی این بازی با نام «دعوای ستارگان نیکلودئون ۲» منتشر شده است. این بازی در سال ۲۰۲۳ عرضه شده و نسبت به نسخه‌ی قبلی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

چرا دعوای ستارگان نیکلودئون ۲ را دوست خواهید داشت؟

  • شخصیت‌های محبوب: در این بازی می‌توانید با شخصیت‌های دوست‌داشتنی انیمیشن‌های نیکلودئون مثل «باب اسفنجی»، «آواتار: آخرین باد افزار»، و «Rugrats» مبارزه کنید.
  • گیم‌پلی جذاب: حرکات و قدرت‌های هر شخصیت با دیگری متفاوت است. به همین دلیل، بازی با هر کدام از شخصیت‌ها تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز خواهد بود.
  • مکانیک‌های جدید: «نوار اسلایم» یک ویژگی جدید در این بازی است که به شما قدرت‌های ویژه‌ای می‌دهد و باعث می‌شود مبارزات جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر شوند.

این بازی برای چه کسانی مناسب است؟

«دعوای ستارگان نیکلودئون ۲» برای کودکان و بزرگسالانی که به بازی‌های مبارزه‌ای و شخصیت‌های نیکلودئون علاقه دارند، مناسب است.

بازی‌های جایگزین:

  • نبرد الهی (Divine Knockout): این بازی رایگان است و برای کودکان مناسب‌تر است.
  • مبارزه‌ی گله‌ها (Them’s Fightin’ Herds): این بازی دارای گرافیک فانتزی و شخصیت‌های بامزه‌ای است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 PS5 

Alba: A Wildlife Adventure دختربچه کلاه به سر درون جنگل زرد

سرگرمی و آموزش همزمان با بازی‌های جذاب PS5 برای کودکان

Alba: A Wildlife Adventure

سبک: ماجراجویی

بازی‌هایی که عاری از هرگونه خشونت باشند خیلی کمیاب هستند. از این رو Alba: A Wildlife Adventure یک تجربه‌ی ارزشمند است. در این بازی شما محیط جزیره را کاوش خواهید کرد و از جانداران گوناگون تصویربرداری می‌کنید. البته شما اهداف دیگری را نیز دنبال خواهید کرد ولی عکاسی در کانون قرار دارد. محیط جهان‌باز Alba: A Wildlife Adventure کوچک است. ولی این موضوع چیزی از منحصر به فرد بودن و زیبایی آن کم نمی‌کند.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام انحصاری‌های پلی استیشن 5 PS5 

Hot Wheels Unleashed بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

معرفی 10 بازی PS5 که هر کودکی عاشق آن‌ها می‌شود

Hot Wheels Unleashed

سبک: ماشین سواری

بازی‌های مسابقه‌ای معمولاً همگی مناسب کودکان هستند. البته یک مانع وجود دارد و آن دشواری گیم پلی آن‌هاست. یکی از عناوینی که این معضل را برطرف کرده Hot Wheels Unleashed می‌باشد. بازی Hot Wheels Unleashed ماشین‌های اسباب‌بازی را به ماشین‌های مسابقه تبدیل می‌کند. محتوای تک‌نفره‌ی بازی قابل قبول است. شما قابلیت شخصی‌سازی ماشین‌ها را نیز دارید. البته این ویژگی بیش‌تر برای بازی‌بازان نوجوان جذاب است.

نوشتار مرتبط:  آموزش تنظیم دی ان اس و بهترین DNS پلی استیشن PS4 و PS5 

Catlateral Damage: Remeowstered بچه گربه سیاه شکم سفید

Catlateral Damage: Remeowstered

دنیای رنگارنگ بازی‌های PS5، مناسب برای تمام سلیقه‌ها

سبک: ماجراجویی

چه کسی از آشوب به پا کردن بدش می‌آید؟ Catlateral Damage: Remeowstered شما را در قالب گربه‌ای تک و تنها در خانه قرار می‌دهد. طبیعتاً هدف شما نابودی و خراب کردن هر آن‌چیزی است که می‌توانید. در ظاهر شاید به نظر ایده‌ی Catlateral Damage: Remeowstered خیلی زود تکراری شود، ولی سازندگان به اندازه‌ی کافی به آن شاخ و برگ بخشیده‌اند. این بازی یک شبیه‌ساز آشوب به پا کردن بامزه است که کودکان را غرق در شادی و خنده می‌سازد. تا جایی که بزرگ‌ترها آرزو می‌کنند کاش نوبت آن‌ها نیز بشود.

Planet Coaster شبیه ساز شهربازی ترن هوایی

Planet Coaster – بهترین بازی‌های PS5 برای بچه‌ها

بهترین هدیه برای کودکان، یک PS5 و بازی‌های جذابش!

سبک: استراتژی، شبیه ساز کسب و کار

بازی‌های مدیریتی و شبیه‌سازی خیلی مناسب کودکان نیستند. معمولاً این عناوین روی جزئیات خیلی ریز دقیق می‌شوند؛ که این موضوع خسته کننده است. بازی Planet Coaster نیز از این قاعده مستثنی نیست. توجه به جزئیات در آن فراوان است و بازی‌بازان برای طراحی یک پارک خوب می‌بایست همه‌ی آن‌ها را رعایت کنند. با این حال بخش Sandbox این بازی همه‌ی این قواعد را کنار می‌گذارد و تجربه‌ای مفرح را ارائه می‌دهد. تجربه‌ای که بازی‌بازان کم سن و سال می‌توانند بدون دغدغه از آن لذت ببرند. البته بهتر است Planet Coaster را در صورتی بخرید که خودتان به عنوان بزرگسال از تجربه‌ی آن لذت ببرید و علاقه‌ای به این سبک داشته باشید.

بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار PS5 برای کودکان:

کسب‌وکار خود را راه اندازی کنید!

بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار، فرصتی عالی برای کودکان هستند تا با مفاهیم اقتصادی و مدیریت آشنا شوند. در این بازی‌ها، کودکان می‌توانند خلاقیت خود را به کار گیرند، مهارت‌های حل مسئله را ارتقا دهند و از تجربه‌ی اداره‌ی یک کسب‌وکار لذت ببرند.

انتخاب‌های جذاب:

  • خرس و صبحانه (Bear and Breakfast): در این بازی بامزه، کودکان در نقش یک خرس مهمان‌نواز، کلبه‌ی خود را به یک اقامتگاه جذاب برای گردشگران تبدیل می‌کنند. تزئین فضا، چیدمان اتاق‌ها، و جلب رضایت مهمانان، تجربه‌ای شیرین از مدیریت یک کسب‌وکار را برای کودکان رقم می‌زند.

  • شهر: دورنمای آسمان (Cities: Skylines): اگر کودکتان به شهرسازی علاقه دارد، این بازی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. با ساختن و مدیریت یک شهر، کودکان با چالش‌های مختلفی مانند ترافیک، آلودگی، و خدمات عمومی روبرو می‌شوند و درک عمیق‌تری از چگونگی اداره‌ی یک شهر به دست می‌آورند. (این بازی ممکن است برای کودکان کوچک‌تر کمی پیچیده باشد. پیشنهاد می‌شود با کمک والدین یا بزرگسالان تجربه شود.)

  • شبیه‌ساز چمن‌زنی (Lawn Mowing Simulator): این بازی تجربه‌ای آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده از چمن‌زنی را برای کودکان فراهم می‌کند. آن‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف و چمن‌زنی در محیط‌های متنوع، مهارت‌های خود را در زمینه‌ی کارآفرینی و مدیریت زمان ارتقا می‌دهند.

نکاتی برای انتخاب:

  • سطح دشواری: به سن و مهارت‌های کودک خود توجه کنید. بازی‌های ساده‌تر برای کودکان کوچک‌تر مناسب‌تر هستند.
  • محتوای بازی: بازی‌های بدون خشونت و با محتوای آموزنده، انتخابی ایده‌آل برای کودکان هستند.
  • علاقه‌ی کودک: به علایق و سلیقه‌ی کودک خود توجه کنید. انتخاب بازی مورد علاقه‌ی کودک، انگیزه‌ی او را برای یادگیری و پیشرفت افزایش می‌دهد.

با انتخاب بازی‌های شبیه‌سازی مناسب، به کودک خود در پرورش خلاقیت، مهارت‌های حل مسئله، و تفکر اقتصادی کمک کنید.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های پلی استیشن 5 PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

Overcooked: All You Can Eat شبیه ساز آشپزی فست فودی بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

Overcooked: All You Can Eat – بهترین بازی‌های PS5 برای بچه‌ها

با این بازی‌های PS5، خلاقیت و مهارت‌های فرزندتان را شکوفا کنید

سبک: دورهمی، آشپزی

بازی Overcooked: All You Can Eat ترکیبی است از 2 بازی شاهکار این مجموعه، عنوانی که گیم پلی لذت‌بخش و گرافیکی دلنشین را ارائه می‌دهد. این بازی بامزه، مفرح و فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. به خصوص اگر آن را به صورت 4 نفره تجربه کنید. همان‌طور که از اسم بازی مشخص است، وظيفه‌ی اصلی شما در Overcooked: All You Can Eat آشپزی است. شما باید سفارشات را به سرعت آماده کنید. این بازی همچنین قابلیت Assist mode را برای کودکان تعبیه کرده است. قابلیتی که از فشار گیم پلی می‌کاهد. قطعاً اگر نامی از این بازی نمی‌بردیم فهرست بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان ما یک چیزی کم می‌داشت.

عناوین جایگزین بازی‌های Co-Op برای کودکان روی PS5:

  • کی‌وی: همکاری پرماجرا (KeyWe): این بازی با گرافیک شاد و پویا و گیم‌پلی ساده، تجربه‌ای جذاب برای دو کودک که می‌خواهند با هم بازی کنند، رقم خواهد زد.
  • اسباب‌کشی پرهیجان (Moving Out 2): این بازی با گیم‌پلی خنده‌دار و چالش‌برانگیز، برای دو یا چند کودک که می‌خواهند با هم بازی کنند، سرگرم‌کننده خواهد بود.
  • پلیت‌آپ!: آشپزی رقابتی (PlateUp!): این بازی با گیم‌پلی آشپزی و رقابتی، هیجان رقابت را برای دو یا چند کودک به ارمغان می‌آورد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی برتر پلی استیشن 5 PS5 با گرافیکی خیره‌کننده 

Mr. Driller: DrillLand

Mr. Driller: DrillLand

سفری به دنیای بازی‌های PS5، مخصوص کودکان ماجراجو

سبک: فکری، معمایی

مجموعه‌ی Mr. Driller اواخر دهه‌ی 90 و اوایل دهه‌ی 2000 میلادی محبوبیت بالایی داشت. ولی از شدت محبوبیت آن در اواخر 2000 کاسته شد. Mr. Driller: DrillLand نخست سال 2002 در ژاپن عرضه شد. نسخه‌ی HD این بازی نیز 2021 راهی بازارهای جهانی گشت. فرمول Mr. Driller ساده است. شما می‌بایست بلوک‌ها را دریل کنید و در عین حال از صخره‌ها و دیگر مواردی که در حال سقوط هستند دوری گزینید. Mr. Driller: DrillLand ویژگی‌های جذاب و حالت‌های جدیدی به این فرمول لذت‌بخش اضافه کرده است. این بازی برای کودکانی که عاشق معما هستند، فوق‌العاده خواهد بود. البته تجربه‌ی آن برای بزرگسالان نیز لذت‌بخش است.

نوشتار مرتبط:  چرا ژاپنی‌ها با سونی و PS5 قهر کرده‌اند؟ 

The Touryst بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان توریست مرد عینکی سیبیلو جزیره

The Touryst

اوقات فراغت هیجان‌انگیز برای کودکان با بهترین بازی‌های PS5

سبک: ماجراجویی

این بازی در مجمع الجزایری جریان دارد که محیط جهان‌باز را به همراه سیاهچاله نوردی ارائه می‌دهد. البته سیاهچاله نوردی آن عاری از مبارزه و خشونت است. وظيفه‌ی شما در این بازی کاوش محیط و جمع‌آوری دست‌ساخته‌هاست. چالشی که چندان دشوار نیست و شامل یکی دو تا معمای ریز نیز می‌شود.

نوشتار مرتبط:  بازی The Last of Us نباید برای PS5 بازسازی شود 

Super Monkey Ball Banana Mania میمون درون گوی صورتی دنبال موز

Super Monkey Ball Banana Mania

بازی‌های PS5، دریچه‌ای به دنیای جدید برای کودکان

سبک: دورهمی

این عنوان سکوبازی-مسابقه‌ای جذاب گیم پلی چالش‌برانگیزی را ارائه می‌دهد. شما می‌بایست شخصیت‌های محبوس در گوی را در مسیرهای پر پیچ و خم هدایت کنید. گیم پلی بازی شاید برای کودکان کم سن و سال کمی دشوار باشد. زیرا نیاز به دقت و سرعت دارد. ولی کودکانی که کمی بزرگ‌تر هستند و به دنبال تجربه‌ای چالش‌برانگیز و در عین حال لذت‌بخش می‌گردند، می‌توانند از Super Monkey Ball Banana Mania لذت ببرند. این بازی یکی از منحصر به فردترین عناوین حاضر در فهرست بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان می‌باشد.

عناوین جایگزین بازی‌های اکشن دورهمی برای کودکان روی PS5:

  • بن 10: سفر قدرت (Ben 10: Power Trip): این بازی با شخصیت‌های محبوب و گیم‌پلی ساده، می‌تواند برای کودکان سرگرم‌کننده باشد.
  • کائو کانگورو (Kao the Kangaroo): این بازی با گرافیک شاد و پویا و گیم‌پلی چالش‌برانگیز، می‌تواند برای کودکان جذاب باشد.
  • جک کدو حلوایی (Pumpkin Jack): این بازی با فضایی فانتزی و گیم‌پلی هیجان‌انگیز، می‌تواند برای کودکان سرگرم‌کننده باشد.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی فناوری رهگیری پرتو در PS5 و Xbox Series X 

Costume Quest 2 کاستوم کوئست 2 هالووین

Costume Quest 2 – بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 برای کودکان

سبک: ترسناک

بازی‌های ترسناک PS5 مناسب برای کودکان

بازی‌های ترسناک زیادی روی پلی‌ استیشن ۵ وجود ندارند که برای کودکان مناسب باشند. بیشتر بازی‌های ترسناک برای بزرگسالان ساخته شده‌اند و عناوینی مثل «فضای مرده»، «رزیدنت ایول ۴»، «پروتکل کالیستو» و «آلن ویک ۲» رده‌بندی سنی بزرگسال را دریافت کرده‌اند.

چند بازی ترسناک با رده‌بندی سنی نوجوانان وجود دارد، مثل «لیمبو» و «کابوس‌های کوچک» که شاید برای بچه‌های بزرگ‌تر که تحمل دیدن صحنه‌های وهم‌آلود را دارند مناسب باشند، اما باز هم برای کودکان زیر ۱۰ سال کمی نامناسب هستند.

اما یک استثنا وجود دارد: «لباس‌های مبدل ۲»

«لباس‌های مبدل ۲» یک بازی دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده است که برای کودکان مناسب است. در این بازی، دو خواهر و برادر و دوستانشان باید هالووین را از چنگال یک دندانپزشک شرور نجات دهند.

داستان بازی پر از شخصیت‌های جذاب و غافلگیری‌های جالب است. با اینکه «لباس‌های مبدل ۲» سعی نمی‌کند ترسناک باشد، اما پر از تصاویری است که با هالووین مرتبط هستند و حس و حال این جشن را به خوبی تداعی می‌کنند.

گیم‌پلی بازی ترکیبی از اکتشاف و مبارزات نقش‌آفرینی به صورت نوبتی است. مبارزات ساده و سرگرم‌کننده هستند و به راحتی توسط کودکان قابل یادگیری هستند.

اگر به دنبال بازی‌های جایگزین هستید، می‌توانید به این دو بازی هم نگاه کنید:

  • خانه‌ی تسخیرشده Haunted House: این بازی ممکن است برای برخی از کودکان مناسب باشد، اما بهتر است قبل از اجازه دادن به بازی، ویدیوهایی از آن را ببینید.
  • سلام همسایه ۲ Hello Neighbor 2: این بازی شبیه به بازی اول است، اما ممکن است همچنان برای برخی از کودکان ترسناک باشد.

نکاتی برای انتخاب بازی:

  • به رده‌بندی سنی بازی‌ها توجه کنید.
  • قبل از اینکه به فرزندتان اجازه دهید هر بازی ترسناکی را بازی کند، حتماً بررسی‌های لازم را انجام دهید و ویدیوهایی از آن را ببینید.
  • به شخصیت و روحیات فرزندتان دقت کنید و ببینید چه میزان می‌تواند صحنه‌های ترسناک را تحمل کند.

با انتخاب بازی‌های مناسب، تجربه‌ای شاد و هیجان‌انگیز را برای خود و فرزندانتان رقم بزنید!

مرتبط:  سیستم مورد نیاز Disney Dreamlight Valley 

Disney Dreamlight Valley – بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 برای بچه‌ها

سبک: شبیه ساز زندگی

دره‌ی رؤیایی دیزنی: سفری جادویی با شخصیت‌های دوست‌داشتنی!

به دنیای شگفت‌انگیز دیزنی قدم بگذارید!

دره‌ی رؤیایی دیزنی (Disney Dreamlight Valley) یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده است که شما را به دنیای جادویی دیزنی می‌برد. این بازی ترکیبی از شبیه‌سازی زندگی، ماجراجویی و نقش‌آفرینی است که تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد.

در این بازی شما می‌توانید:

  • شخصیت خودتان را خلق کنید: با استفاده از ابزارهای مختلف، شخصیت دلخواه خود را بسازید و به این دنیای جادویی قدم بگذارید.
  • با شخصیت‌های محبوب دیزنی دیدار کنید: با شخصیت‌های دوست‌داشتنی دیزنی مثل میکی‌ماوس، گوفی، السا و آنا ملاقات کنید و به آنها در انجام کارهایشان کمک کنید.
  • به ماجراجویی بپردازید: دره‌ی رؤیایی دیزنی پر از مکان‌های مختلف برای کاوش و کشف است. به جنگل‌هایی بر اساس انیمیشن شیرشاه سر بزنید یا از دره‌ی آرامش‌بخش مولان دیدن کنید.
  • ماموریت‌ها را کامل کنید: با انجام ماموریت‌های مختلف، به شخصیت‌های دیزنی کمک کنید و آنها را به دهکده‌ی خود دعوت کنید.
  • جمع‌آوری و ساخت‌و‌ساز: منابع مختلفی را جمع‌آوری کنید و از آنها برای ساخت وسایل و تزئین دهکده‌ی خود استفاده کنید.

دره‌ی رؤیایی دیزنی برای چه کسانی مناسب است؟

این بازی برای طرفداران دیزنی در هر سنی جذاب خواهد بود. اگر به دنبال تجربه‌ای جادویی و پر از خاطرات خوش هستید، این بازی را از دست ندهید!

مقاله مرتبط:  5 بازی فوق العاده پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان که دست کم گرفته شده‌اند 

Tetris Effect: Connected بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان تتریس افکت

Tetris Effect: Connected

سبک: آنلاین

تتریس افسانه‌ای: سرگرمی همیشگی برای تمام سنین!

تتریس، نامی آشنا برای تمام نسل‌ها!

این بازی محبوب که در دهه ۸۰ میلادی به شهرت جهانی رسید، هنوز هم جذابیت خود را حفظ کرده و برای تمام سنین سرگرم‌کننده است.

نسخه‌ی جدید تتریس با نام «اثر تتریس» تجربه‌ای نو و هیجان‌انگیز از این بازی کلاسیک را ارائه می‌دهد:

  • موسیقی متن فوق‌العاده: موسیقی متن این بازی به جذابیت و هیجان آن می‌افزاید و حس و حال جدیدی به تتریس می‌دهد.
  • جلوه‌های بصری زیبا: گرافیک و جلوه‌های بصری این بازی بسیار چشم‌نواز و جذاب هستند و تجربه‌ی بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.
  • بخش‌های تک‌نفره‌ی متنوع: این بازی دارای بخش‌های تک‌نفره‌ی مختلفی است که برای هر سلیقه‌ای جذاب خواهد بود.
  • بخش چندنفره‌ی آنلاین: برای اولین بار در تاریخ تتریس، می‌توانید به صورت آنلاین با دوستانتان بازی کنید و به رقابت بپردازید.

«تتریس افکت کانکتد» برای چه کسانی مناسب است؟

این بازی برای تمام سنین و سلیقه‌ها مناسب است. اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستید که بتوانید به تنهایی یا با دوستانتان از آن لذت ببرید، Tetris Effect: Connected انتخابی ایده‌آل برای شما است.

بخوانید:  10 بازی هیجان انگیز اندروید که هر گیمری نیاز داره، بدون اینترنت! 

Sonic Frontiers – بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 برای کودکان

سبک: جهان باز

سونیک در دنیای آزاد: ماجراجویی پرماجرا با فراز و نشیب!

سونیک، خارپشت آبی دوست‌داشتنی، نزدیک به سه دهه است که کودکان را به دنیای شگفت‌انگیز بازی‌های ویدیویی می‌برد.

اگرچه همه بازی‌های سونیک بی‌نقص نیستند، اما این سری محبوب هر از گاهی شاهکارهایی را خلق می‌کند که در ذهن‌ها ماندگار می‌شود.

«سونیک فرانتیرز» اولین گام این سری برای ساخت یک بازی با دنیای آزاد است. در ابتدا، به نظر می‌رسید این سبک برای سونیکی که به مراحل با طراحی دقیق و حساب‌شده وابسته است، مناسب نباشد.

همانطور که انتظار می‌رفت، این تغییر مسیر بدون چالش نبوده و در برخی مواقع، بازی انسجام خود را از دست می‌دهد. با این حال، در مجموع، «سونیک فرانتیرز» به عنوان یک بازی در سبک جهان باز (open world)، عملکرد قابل قبولی دارد.

این نوع بازی‌ها گاه با انبوه محتوا و وظایف تکراری، بازیکن را خسته و دلزده می‌کنند. «سونیک فرانتیرز» هم از این قاعده مستثنی نیست، اما در مقایسه با دیگر بازی‌های جهان باز، ساختاری ساده‌تر و روان‌تر دارد و درجه سختی آن نیز چندان بالا نیست.

کنترل سونیک در این بازی به طور کلی خوب و لذت‌بخش است و دویدن در جزایر استارفال (Starfall Islands) حسابی سرگرم‌کننده خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود که گیم‌پلی بازی در هر لحظه جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

بازی‌های جایگزین با دنیای آزاد برای PS5 مناسب برای کودکان:

  • مرد عنکبوتی: شاید برای کودکان بزرگ‌تر مناسب باشد (بررسی بیشتر لازم است).

 

Moving Out 2

سبک: دورهمی

اسباب‌کشی خنده‌دار ۲: اثاث‌کشی پرهیجان با دوستات!

تمیز کردن و چیدن وسایل خونه می‌تونه خیلی خسته‌کننده باشه، اما تو دنیای بازی‌ها، حتی اسباب‌کشی هم می‌تونه به یه تفریح تبدیل بشه!

«اسباب‌کشی خنده‌دار ۲» یه بازی گروهی و سرگرم‌کننده است که با قوانین فیزیک کار می‌کنه. تو این بازی باید با دوستات همکاری کنی و یه عالمه وسیله‌ی مختلف رو از یه سری مرحله‌های عجیب و غریب به بیرون حمل کنی. از میز و صندلی گرفته تا چیزهای خیلی خنده‌دار و عجیب و غریب، تو این بازی با هرچیزی که فکرش رو بکنی روبه‌رو می‌شی!

این بازی یه نسخه‌ی جدید از یه بازی محبوب دیگه است، اما تو این نسخه، مراحل و چالش‌ها خیلی متنوع‌تر و هیجان‌انگیزتر شدن. با اینکه کنترل کردن وسایل تو بازی یه کم سخته و ممکنه بعضی وقتا عصبانی بشی، اما همین موضوع باعث می‌شه با دوستات کلی بخندین و از بازی لذت ببرین!

تو «اسباب‌کشی خنده‌دار ۲» می‌تونی به جاهای خیلی عجیب و غریب و باحال سفر کنی، چون یه دنیاهای مختلف تو بازی وجود داره! شاید باورت نشه، ولی این دنیاهای مختلف تو بازی خیلی هم بامزه و جذاب هستن.

بازی‌های گروهی جذاب دیگه برای PS5 که بچه‌ها دوست دارن:

  • بین ما (Among Us): یه بازی کارآگاهی مهیج که توش باید با دوستات بفهمین کی دروغ‌گو و خائنه!
  • بمب‌افکن فوق‌العاده آر ۲ (Super Bomberman R 2): یه بازی مبارزه‌ای بامزه که توش می‌تونین با دوستات بمب بذارین و با هم سرگرم بشین.

 

Peppa Pig: World Adventures پپا پیگ پپا خوکه روی کره زمین

Peppa Pig: World Adventures

اگرچه اکثر بازی‌های برتر پلی‌استیشن 5 برای کودکان برای طیف وسیعی از سنین مناسب هستند، اما واقعاً برای کودکان پیش‌دبستانی طراحی نشده‌اند. بازی Peppa Pig: World Adventures به طور خاص برای کودکان بسیار خردسال طراحی شده است، به طوری که هر کسی بالای 4 سال احتمالاً از آن لذت نخواهد برد. بازی Petoons Studio بازیکنان را به یک سفر جهانی می‌برد و به آنها اجازه می‌دهد تا در کنار پپا پیگ از برخی از مشهورترین مکان‌های دیدنی جهان دیدن کنند. گیم‌پلی بازی، مطابق انتظار، ساده است و بیشتر محتوای آن حول محور مینی‌گیم‌های آسان و محتوای آموزشی می‌چرخد.

 

Cocoon – بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

سبک: معمایی پازل

Cocoon: یک ماجراجویی پازلی برای تمام سنین

استودیو Geometric Interactive با بازی Cocoon تجربه‌ای مشابه شاهکارهای قبلی خود یعنی Limbo و Inside را ارائه می‌دهد، اما این بار با دشواری‌ای مناسب برای بازیکنان جوان‌تر. این بازی که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده، شما را در نقش یک حشره قرار می‌دهد که باید در یک نقشه نسبتاً باز به دنبال کره‌هایی بگردید. این کره‌ها نه تنها منبع انرژی هستند، بلکه دنیاهای منحصر به فردی را نیز در خود جای داده‌اند که باید از آن‌ها بازدید کنید.

اگرچه مبارزه بخشی از بازی است، اما Cocoon بیشتر بر حل معما تمرکز دارد و به‌خوبی بین معماهای ساده و پیچیده تعادل برقرار می‌کند. درک هسته اصلی و کنترل‌های مربوط به معماها آسان است، اما بازی Cocoon دائماً لایه‌های جدیدی اضافه می‌کند تا چالش همیشگی را تضمین کند. بازیکنان خردسال عاشق کاوش در دنیای جدید و مبارزه با باس‌فایت‌های گاه‌به‌گاه خواهند شد، هرچند ممکن است برای حل برخی از معماها به کمک نیاز داشته باشند. کودکان بزرگ‌تر احتمالاً بدون دردسر آنچنانی می‌توانند کمپین بازی را به پایان برسانند.

Cocoon لزوماً یک بازی صرفاً کودکانه برای پلی‌استیشن 5 نیست، زیرا برای بزرگسالان هم جذاب است، اما می‌تواند به عنوان یک بازی پازلی با دشواری متعادل، گزینه‌ی مناسبی برای کودکان باشد.

بازی‌های جایگزین پازلی پلی‌استیشن 5 برای کودکان:

  • A Little to the Left
  • Lego Bricktales
  • Mr. Driller DrillLand

 

Hot Wheels Unleashed 2 - Turbocharged مسابقات ماشین های اسباب بازی

Hot Wheels Unleashed 2 – Turbocharged

سبک: مسابقه ای

مسابقه در دنیای مدرن: دنیای شگفت‌انگیز بازی‌های ریسینگ برای پلی‌استیشن 5

برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند دوران طلایی بازی‌های ریسینگ آرکید و کارتینگ به پایان رسیده، این سبک بازی هنوز هم در کنسول‌های مدرن زنده و پرطرفدار است. بازی Mario Kart 8 به عنوان یک استاندارد بی‌رقیب شناخته می‌شود و هر بازی مشابهی با آن مقایسه می‌شود. اگرچه پلی‌استیشن 5 رقیبی در حد و اندازه انحصاری نینتندو ندارد، اما گزینه‌های جذاب و هیجان‌انگیزی برای طرفداران این سبک بازی‌ها ارائه می‌دهد.

گشتی در دنیای ریسینگ:

  • LEGO 2K Drive: با این بازی در دنیای آزاد لگوها غرق در سرعت و هیجان شوید و از رانندگی با ماشین‌های جذاب لگویی لذت ببرید.
  • Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway: اگر از طرفداران شخصیت‌های محبوب نیکلودئون هستید، این بازی ریسینگ کارتینگ می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای شما باشد.
  • Disney Speedstorm: با وجود سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای، این بازی می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک بازی ریسینگ رایگان و گاه به گاه هستند، جذاب باشد.
  • DreamWorks All-Star Kart Racing: اگر به دنبال تجربه‌ای نوستالژیک هستید و شخصیت‌های دریم‌ورکس را دوست دارید، این بازی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

شاهکار دنیای ریسینگ:

Hot Wheels Unleashed 2 – Turbocharged بدون شک شاهکار این بخش است. این بازی ریسینگ با گرافیک خیره‌کننده و گیم‌پلی روان و لذت‌بخش، تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی با ماشین‌های هات‌ویلز را به شما می‌دهد. این بازی علاوه بر بخش چندنفره، دارای یک کمپین داستانی طولانی و جذاب برای بازی به صورت تک‌نفره نیز هست.

بازی‌های ریسینگ مناسب برای کودکان:

  • DreamWorks All-Star Racing
  • Lego 2K Drive
  • Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway

 

Super Mega Baseball 4 بازی بیسبال

Super Mega Baseball 4

سبک: ورزشی

بازی‌های ورزشی برای کودکان در پلی‌استیشن 5

معمولاً بازی‌های ورزشی به دلیل ماهیتشان رده‌بندی سنی «مناسب برای همه» دریافت می‌کنند، چرا که گیم‌پلی اصلی آن‌ها چیزی ندارد که برای کودکان نامناسب باشد. با این حال، بازی‌هایی مانند FIFA ،Madden و NBA 2K بخش آنلاین پررنگی دارند که معمولاً شامل ریزتراکنش (خرید داخل بازی) می‌شود. بنابراین، اگرچه خود گیم‌پلی برای کودکان مشکلی ندارد، اما بهتر است والدین مراقب فرزندان خود باشند.

Super Mega Baseball 4 تجربه‌ای مشابه دیگر بازی‌های ورزشی بازار ارائه می‌دهد، اما خبری از خریدهای اجباری اضافی نیست. بازیکنان همچنان می‌توانند در مسابقات آنلاین و لیگ‌های چندنفره شرکت کنند، اما این بخش‌ها ریزتراکنش ندارند. در نتیجه، این بازی را می‌توان با خیال راحت‌تر به کودکان کوچک‌تر پیشنهاد داد. البته، اگر گیم‌پلی SMB 4 خوب نبود، هیچ‌کدام از این‌ها مهم نبود، که خوشبختانه این‌طور نیست. این مجموعه بازی سعی می‌کند بین سبک آرکید و شبیه‌سازی واقعی تعادل برقرار کند و اگرچه بی‌نقص نیست، اما در کل موفق عمل می‌کند. بخش‌های Franchise و Shuffle Draft گزینه‌های تک‌نفره فوق‌العاده‌ای هستند که طرفداران بیسبال را مجذوب خود می‌کنند.

بازی‌های ورزشی جایگزین برای کودکان در پلی‌استیشن 5:

  • OlliOlli World

مرتبط:  سیستم مورد نیاز ماینکرفت لجندز Minecraft Legends 

Minecraft Legends

سبک: استراتژی

ماینکرفت لجندز: دنیای استراتژی برای طرفداران بلاک‌ها

بدون شک، ماینکرفت اثر استودیو موجانگ بزرگ‌ترین بازی دهه‌ی گذشته است. طراحی سندباکسی (با آزادی عمل بالا) این بازی باعث می‌شود برای تمام سنین جذاب باشد. چه بسا اولین تجربه‌ی گیمینگ بسیاری از افراد، بازی ماینکرفت باشد. نسخه‌ی اصلی این بازی به بازیکنان، چه تازه‌کار و چه باتجربه، فضایی برای کشف خلاقیت‌شان ارائه می‌دهد. استودیو موجانگ در چند سال اخیر گسترش لایسنس خود به ژانرهای دیگر را آغاز کرده است و این بازی‌های فرعی عمدتاً تلاش می‌کنند تا به تجربه‌ای در سطح مقدماتی برای مخاطبان جدید تبدیل شوند.

ماینکرفت دانجنز یک بازی سیاه‌چاله‌گردی (Dungeon Crawler) قابل‌دسترس است، در حالی که ماینکرفت لجندز به دنیای استراتژی همزمان می‌رود که مخاطب خاص‌تری دارد. بازی‌های استراتژی به‌طور سنتی با چالش ساده‌سازیِ هسته‌ی اصلی‌شان بدون لطمه زدن به جذابیت برای طرفداران اصلی این سبک، دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. اما لجندز در جایی موفق می‌شود که بسیاری دیگر شکست خورده‌اند، چرا که به نظر می‌رسد به‌جای علاقه‌مندان پروپاقرص بازی‌های استراتژی، طرفداران ماینکرفت را هدف قرار داده است.

تجربه‌ای ساده و جذاب:

لجندز برای طرفداران ماینکرفت که به دنبال تجربه‌ای جدید در دنیای بلاک‌ها هستند، انتخابی ایده‌آل است. این بازی با حفظ المان‌های اصلی ماینکرفت، گیم‌پلی استراتژیِ زمان حقیقی را به شکلی ساده و قابل‌فهم ارائه می‌دهد.

نکات قابل توجه:

  • سطح دشواری: این بازی برای کودکان و افراد تازه‌کار در سبک استراتژی مناسب است.
  • گرافیک: گرافیک بازی به سبک ماینکرفت است و برای کودکان جذاب خواهد بود.
  • محتوا: بازی دارای تنوع محتوایی مناسب و شامل بخش داستانی و چندنفره است.

بازی‌های استراتژی جایگزین برای کودکان در پلی‌استیشن 5:

  • Dicey Dungeons

 

Lego Fortnite لگو فورتنایت

Lego Fortnite

سبک: بقا

دنیای بقا برای کودکان: لگو فورتنایت

سبک بازی‌های بقا به طور کلی برای کودکان کم‌سن و سال مناسب نیست. این بازی‌ها به سختی و طاقت‌فرسا بودن معروف هستند و بازیکنان را در شرایطی قرار می‌دهند که باید دائماً برای زنده ماندن تلاش کنند. گیم‌پلی این بازی‌ها بیشتر حول محور جمع‌آوری منابع و مدیریت آن‌ها می‌چرخد و نه مبارزه یا داستان، که ممکن است برای کودکان کمی کند و ملال آور باشد.

البته بازی‌های بقای ساده‌تری هم وجود دارند، اما آن‌ها هم بیشتر برای مخاطب بزرگسال طراحی شده‌اند، حتی اگر گیم‌پلی‌شان ساده‌تر باشد.

لگو فورتنایت به عنوان یک «تجربه‌ی ابتدایی برای بقا» عمل می‌کند و نقشی شبیه به بازی‌های فرعی ماینکرفت (یا حتی خود ماینکرفت برای کل سبک بقا) ایفا می‌کند.

حالت رایگان این بازی، بازیکنان را در مناطق نسبتاً وسیعی رها می‌کند و آن‌ها را به حال خودشان می‌گذارد، در عین حال کمی هم راهنمایی‌شان می‌کند.

همانطور که در اکثر بازی‌های بقا وجود دارد، لگو فورتنایت بازیکنان را به چالش وا می‌دارد تا نیازهای اولیه خود را برآورده کنند و همچنین پایگاهی بسازند. ساخت پایگاه مهم‌ترین بخش پیشرفت در بازی است، به این صورت که بازیکنان با جذب NPCها می‌توانند یک دهکده بسازند.

کاوش در بازی می‌تواند به چند مبارزه‌ی جالب منجر شود، اگرچه در حال حاضر چیز زیادی برای پیدا کردن وجود ندارد.

لگو فورتنایت بازی‌ای دوست‌داشتنی و پیشنهادی مناسب برای طرفداران سبک بقاء است که دنبال تجربه‌ای آرامش‌بخش می‌گردند. این بازی به طور خاص برای کسانی که اولین قدم‌های خود را در این سبک برمی‌دارند، ایده‌آل است.

Park Beyond هشت پا در شهربازی

Park Beyond

سبک: ساخت و طراحی شهربازی

پارکی فراتر از رویاها: دنیای هیجان‌انگیز ساخت شهربازی برای تمام خانواده

بازار بازی‌های شبیه‌ساز شهربازی پر از عناوین جذاب و سرگرم‌کننده است، اما بازی «پارک بیاند» با ارائه آیتم‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز و ابزارهای فوق‌العاده برای ساخت ترن هوایی، خلاقیت را به سطحی جدید می‌برد.

این بازی که می‌توان لقب «دیوانه‌وارترین» شبیه‌ساز شهربازی موجود در بازار را به آن داد، با ارائه مکان‌های جذاب برای ساخت شهربازی و ابزارهای سرگرم‌کننده‌ای که به بازیکنان اجازه می‌دهد خلاقیت خود را به طور کامل به کار بگیرند، خود را از سایر رقبا جدا می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • آیتم‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز: تنوع بی‌نظیری از آیتم‌ها و تجهیزات برای ساخت شهربازی رویایی شما
  • ابزارهای فوق‌العاده برای ساخت ترن هوایی: طراحی و ساخت ترن هوایی‌های پیچیده و هیجان‌انگیز به سادگی هر چه تمام‌تر
  • مکان‌های جذاب برای ساخت شهربازی: از کوهستان‌های سر به فلک کشیده تا جزایر استوایی، مکان‌های مختلفی برای ساخت شهربازی رویایی شما وجود دارد
  • فضایی عجیب و غریب، رنگارنگ و هیجان‌انگیز: تجربه‌ای شاد و سرگرم‌کننده برای تمام اعضای خانواده

 

Bish Bash Bots بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

Bish Bash Bots – بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

سبک: دفاع از قلعه

بازی‌های دفاع از برج برای کودکان در پلی‌استیشن 5

تعداد بازی‌های دفاع از قلعه (Tower Defense) مخصوص پلی‌استیشن 5 زیاد نیست و بیشتر بازی‌های این سبک برای پلی‌استیشن 4 ساخته شده‌اند، اما روی کنسول جدید هم قابل اجرا هستند.

با این وجود، بازی «گیاهان علیه زامبی‌ها: باغچه‌ی جنگ 2» احتمالا بهترین گزینه برای بچه‌هاست، هرچند سبک بازی آن به تیراندازی سوم شخص نزدیک‌تر است تا بازی‌های دفاع از برج سنتی. بازی‌های «مدافعان سیاه‌چال 2»، «اورک‌ها باید بمیرند 3» و «آن‌ها میلیاردها هستند» هم گزینه‌های خوبی برای کسانی هستند که به این سبک بازی علاقه دارند.

جنگ ربات‌های بِش بِش:

در بین بازی‌های بومی دفاع از برج برای پلی‌استیشن 5، شاید کمتر کسی اسم «جنگ ربات‌های بِش بِش» را شنیده باشد، چون در زمان انتشارش در اواخر سال 2023 مورد توجه قرار نگرفت. با این حال، این بازی مستقل، پیچشی جالب به این سبک بازی می‌دهد و گیم‌پلی آن اکشن محور است که می‌تواند برای سرگرم کردن بچه‌ها مفید باشد.

در این بازی، بازیکنان باید برجک‌هایی (که قابل ارتقا هستند) را با دقت در مراحل قرار دهند تا ربات‌های مهاجم را نابود کنند. هر موج حمله نسبت به موج قبلی سخت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیستم مورد نیاز Sea of Stars 

Sea Of Stars

سبک: نقش آفرینی نوبتی

دریای ستاره‌ها: گشتی در دنیای خاطره‌انگیز JRPGها

در دهه‌ی 90 میلادی، بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی (JRPG) ایزومتریک و نوبتی حسابی طرفدار داشتند، اما این روزها دیگر مثل قبل محبوب نیستند. با فاصله گرفتن عناوین پرمخاطب این سبک از ریشه‌هایشان، استودیوهای مستقل به تدریج پرچم‌دار این نوع بازی‌ها شدند. بازی «دریای ستاره‌ها» از استودیو Sabotage Studio یکی از بهترین نمونه‌های مدرن این سبک کلاسیک است.

داستان بازی در جزیره‌ای زیبا اتفاق می‌افتد. بازیکنان در نقش دو شخصیت اصلی بازی می‌کنند که وظیفه‌ی محافظت از مردم محلی را به عهده دارند. این سفر با مسئولیت نجات دنیا هم همراه است. طبعاً آنها برای انجام این کار به کمک نیاز دارند، به همین دلیل چهار شخصیت قابل بازی دیگر نیز به آنها ملحق می‌شوند.

«دریای ستاره‌ها» بدون اینکه تکراری یا کپی‌برداری‌شده از شاهکارهای قدیمی باشد، تجربه‌ای اصیل از یک JRPG کلاسیک را به شما ارائه می‌دهد. این بازی از یک سیستم مبارزه‌ی نوبتی پویا و جذاب استفاده می‌کند که شامل مکانیک‌هایی مانند کمبو و زمان‌بندی دکمه می‌شود. تمام این عناصر به ‌خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک تجربه‌ی به‌یادماندنی را خلق کنند.

از نظر بصری، «دریای ستاره‌ها» سرشار از رنگ و شخصیت است. این ویژگی در محیط‌های بازی، شخصیت‌های اصلی و دشمنان به وضوح قابل مشاهده است. داستان بازی هم خوب و سرگرم‌کننده است و اگرچه پیچیدگی‌های مختصری دارد، برای کودکان هم قابل فهم خواهد بود. با این حال، سختی مراحل بازی می‌تواند برای بازیکنان کم‌سن‌و‌سال چالش‌برانگیز باشد.

Beat Saber

سبک: واقعیت مجازی

بیت‌سابر: دروازه‌ای شاد و هیجان‌انگیز به دنیای واقعیت مجازی

بیت‌سیبر نه تنها یک بازی فوق‌العاده برای تمام سنین است، بلکه به عنوان دروازه‌ای ایده‌آل برای ورود به دنیای شگفت‌انگیز واقعیت مجازی نیز شناخته می‌شود. این بازی ریتمیک که به عنوان محبوب‌ترین عنوان برای شروع تجربه‌ی واقعیت مجازی شناخته می‌شود، دلایل واضحی برای این محبوبیت دارد.

اولین دلیل، سادگی مفهوم اصلی بازی است. به راحتی می‌توان فهمید که باید چه کاری انجام داد و برای تجربه‌ی بیت سیبر به فضای زیادی نیاز ندارید. دومین دلیل، جذابیت و چالش‌برانگیز بودن گیم‌پلی بازی است. با وجود سادگی در ابتدای بازی، با پیشرفت در مراحل، سختی آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و به یک چالش واقعی و سرگرم‌کننده تبدیل می‌شود. به همین دلیل، بیت سیبر را می‌توان تجربه‌ای تقریباً بی‌نقص در دنیای واقعیت مجازی دانست.

در این بازی، شما دو لایت‌سیبر (شمشیرهای لیزری) با رنگ‌های مختلف در دست دارید و باید جعبه‌های روبه‌رویتان را با لایت‌سیبر همرنگ بزنید. در سطوح پایین‌تر، این کار ساده است و می‌توانید از موسیقی لذت ببرید و کمی تفریح کنید. اما در سطوح بالاتر، الگوها پیچیده‌تر و سرعت حرکت جعبه‌ها بیشتر می‌شود و همگام شدن با آن‌ها چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز خواهد بود.

Beat Saber یک بازی عالی برای تمام اعضای خانواده است. کودکان از رقصیدن همراه با موسیقی و تصاویر رنگارنگ لذت می‌برند و بزرگسالان نیز می‌توانند از این بازی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده نهایت استفاده را ببرند.

مرتبط:  سیستم مورد نیاز Ratchet and Clank Rift Apart 

Ratchet & Clank: Rift Apart – بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان

سبک: اکشن ماجراجویی

فهرست بهترین‌ بازی‌های PS5 برای کودکان را با عنوانی برای نوجوانان تمام می‌کنیم. Ratchet & Clank: Rift Apart یک شاهکار به تمام معناست. این بازی از لحاظ بصری انیمیشن‌های پیکسار را می‌ماند و از لحاظ گیم پلی فوق‌العاده است. این بازی در حال حاضر بهترین بازی PS5 است. گیم پلی بازی شاید کمی برای کودکان پیچیده باشد. ولی درجه‌ی سختی Rookie Recruit مشکل را برطرف می‌سازد. تجربه‌ی این بازی را از دست ندهید دوستان.

خب دوستان نظرتان چیست؟ فهرست بهترین بازی‌های PS5 برای کودکان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها