محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران ناروتو ماه ملوان مانکی دی لوفی دینو براندو

در این مقاله قرار است به محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران بپردازیم و با هم 25 انیمه برتر تاریخ را رتبه بندی کنیم. از حمله به تایتان و ناروتو گرفته تا وان پیس و دث نوت، فهرست محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط:  بهترین انیمه‌های 2023 

25. جوجوتسو کایسن Jujutsu Kaisen – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

بهترین انیمه های اکشن

وقتی صحبت از انیمه‌ای با سیر صعودی به میان می‌آید، جوجوتسو کایسن یکی از مواردی است که باید تماشا کرد. همچنین به معنای واقعی کلمه تماشای آن توصیه شده، چرا که واقعاً فوق العاده است. در این انیمه، ما یوجی ایتادوری فروتن را ملاقات می‌کنیم، پسری معمولی اما در عین حال بسیار قدرتمند که درگیر جنگ بین جادوگران جوجوتسو و نفرین‌هایی که شکار می‌کنند، می‌شود.

ایتادوری با مصرف یک تکه سوکونا شرور، یک تهدید محسوب شده و به اعدام محکوم می‌شود. تنها راهی که او می‌تواند این سرنوشت را به تعویق بیاندازد، ردیابی اعضای باقی مانده بدن سوکونا برای حذف تهدید از جهان است.

انیمه جوجوتسو کایسن Jujutsu Kaisen به لطف یک گروه از شخصیت‌های ستاره (با استاد گوجو که یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های این مدیوم به حساب می‌آید)، یک نیروی توقف ناپذیر است که فصل اول آن به عنوان یک انیمه پیشنهادی شناخته می‌شود. فصل 2، که برای تابستان 2023 برنامه ریزی شده است نیز وعده می‌دهد که موفقیت حاصل شده را حتی بیش‌تر کند.

نوشتار مرتبط:  SJW سرطانی که به جان هنر افتاده است 

24. ماه ملوان Sailor Moon

بهترین انیمه دخترانه

انیمه ماه ملوان Sailor Moon که جزء اصلی دوره رنسانس انیمه در دهه 90 میلادی در نظر گرفته می‌شود، به دختران جوان در سراسر جهان نوع جدیدی از قهرمان را عرضه کرد. یکی که می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند و او را الگوی خود قرار دهند. اگر عبارت «مبارزه با جنایت در روز» را شنیدید و تمایلی به پاسخ دادن با «برنده شدن عشق در روز» ندارید، نمی‌دانم به شما چه بگویم.

زمانی که دخترک سر به هوا اوساگی تسوکینو با یک گربه سخنگو مواجه می‌شود و یک سنجاق جادویی به او سپرده می‌شود که به او اجازه می‌دهد تا به نگهبان زمین، ماه ملوان تبدیل شود، همه چیز آغاز می‌شود. او خیلی زود با دختران دیگری آشنا می‌شود که به حزب پیشاهنگان ملوان او می‌پیوندند و همچنین ماسک تاکسیدو رویایی و در عین حال مرموز را ملاقات می‌کند.

این داستان به چندین روش مختلف اقتباس شده است، از جمله یک اقتباس از انیمیشن بازسازی شده در سال 2014 که با وفاداری بیشتری افسانه مانگای اصلی سیلور مون را بازسازی کرد. انیمه ماه ملوان سیلور مون در رتبه چهاردهم محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران قرار گرفته است.

نوشتار مرتبط:  اطلاعات جدید از انیمه حمله به تایتان: فصل آخر بخش سوم 

23. پسر فضایی Astro boy

وقتی به اندازه پسر ما Astro معروف و با سابقه باشید، مطمئناً حضور خود را اعلام خواهید کرد. دولتمرد بزرگ این لیست، Astro Boy اولین بار در اوایل دهه 50 میلادی به عنوان یک مانگا شروع به کار کرد. مانگایی که بارها برای صفحه نمایش اقتباس شده تا جایی که پیگیری آن سخت است، از جمله سه سری انیمه، یک فیلم CGI در سال 2009، و چند اسپین آف.

انیمه پسر فضایی Astro Boy که در ژاپن با نام Mighty Atom شناخته می‌شود، در واقع سرگذشت اندرویدی است که توسط یک پروفسور در قامت پسرش که اخیراً درگذشته ساخته شده است. آسترو نه تنها باید با دشمنانی که جامعه را تهدید می‌کنند مبارزه کند، بلکه با حس انسانیت خود نیز می‌بایست دست و پنجه نرم کند. بله، این شبیه پس‌زمینه RoboCop است، فقط با خون بسیار کم‌تر.

ترجیح شما در مورد اینکه کدام مجموعه انیمه بهترین است تا حد زیادی به سلیقه شخصی بستگی دارد، چرا که بیش از هفده سال بین مجموعه انیمه‌های مختلف پسر فضایی فاصله است. انیمه‌ها در طول دهه‌ها تغییرات زیادی می‌کنند و هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. با این حال، اگر بخواهیم یکی را مشخص کنیم، باید به نسخه اصلی 1963 بسنده کنیم. در دوران اوج خود، 40 درصد از جمعیت ژاپنی که به تلویزیون دسترسی داشتند آن را تماشا می‌کردند، و من نمی‌دانم چگونه می‌توان این محبوبیت را با آثار جدید مقایسه کرد.

نوشتار مرتبط:  10 فیلم اقتباسی برتر از بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

22. پوکمون Pokemon

برای بسیاری، پوکمون دروازه ورود به انیمه بود. به عنوان یک بچه دهه 90 میلادی، هیچ چیز بهتر از بیدار شدن و شنیدن «باید همه را بگیرم» برای شروع روز نبود.

مانند بازی‌ها، و تا حد زیادی به لطف آن‌ها، انیمه پوکمون Pokemon زمانی که در سال 1997 شروع به کار کرد، پس از ماجراجویی‌های Ash Ketchum که برای تبدیل شدن به یک استاد پوکمون سفر می‌کرد، مانند یک پدیده نوظهور مورد توجه شدید قرار گرفت. تا به امروز، این مجموعه رکورد پرفروش‌ترین فیلم انیمه تمام دوران را در اختیار دارد و در زمان نگارش این مطلب به درآمد 85,744,662 دلاری دست یافته است. Pokémon the Movie 2000 نیز چندان از این میزان عقب نمانده و با 43,758,684 دلار درآمد ناخالص در رده سوم قرار دارد.

و در حالی که ممکن است به اندازه آن زمان محبوب نباشد، این مجموعه هنوز هم به شدت پرطرفدار است و بیش از 1000 قسمت دارد و همچنان یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های نتفلیکس است.

نوشتار مرتبط:  5 بازی سابقاً مورد انتظار که پس از عرضه به شدت منفور شدند 

21. دورایمون Doraemon

بهترین انیمه های کمدی

برای هرکسی در غرب، دیدن دورایمون Doraemon در این لیست ممکن است کمی عجیب باشد، زیرا بیش‌تر شهرت آن به دلیل موفقیت آن در خارج از غرب است. با این حال، این انیمه در هند، چین و ژاپن آنقدر محبوب است که عدم حضور و موفقیت آن در غرب را جبران کند. جالب است که اخیراً هم شبکه پویا و نهال اقدام به دوبله و پخش انیمه ماجراهای دورایمون کرده‌اند و ظاهراً با استقبال خوبی مواجه شده است.

انیمه Doraemon حول یک گربه رباتیک بدون گوش می‌چرخد ​​که از قرن بیست و دوم به گذشته سفر می‌کند تا به دانش آموز کلاس پنجمی به نام نوبیتا نوبی کمک کند. درون مایه این نمایش در مورد غلبه بر موانع سخت زندگی است و در عین حال فهماندن این نکته که ایرادی ندارد اگر گاهی دچار اشتباه شویم.

مجموعه فیلم‌های Doraemon علاوه بر اینکه یکی از طولانی‌ترین مجموعه‌های انیمیشنی با پخش ۱۷۸۷ قسمت از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۵ است، در باکس آفیس نیز فوق العاده موفق بوده‌اند. از سال 2020، فرنچایز Doraemon در 41 فیلم در سراسر جهان 1.7 میلیارد دلار فروش داشته است. دورایمون در بین محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران رتبه بیست و یکم است.

نوشتار مرتبط:  بهترین انیمه‌های 2022 

20. هانتر ایکس هانتر Hunter x Hunter – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

بهترین انیمه های سریالی

اگر تا به حال تعداد انگشت شماری از توییتر بازدید کرده باشید، به احتمال زیاد تگ HxH یا HunterxHunter را دیده‌اید. به این دلیل که علیرغم آخرین پخش در سال 2014، Hunter x Hunter (2011) همچنان یکی از محبوب‌ترین انیمه‌ها باقی مانده است.

انیمه هانتر ایکس هانتر Hunter x Hunter، داستان پسر نوجوانی به نام گون فریکس را دنبال می‌کند که می‌خواهد مانند پدرش که به سختی می‌تواند او را به خاطر بیاورد، یک شکارچی حرفه‌ای شود. آنچه در ادامه می‌آید سفری باشکوه، پر از دوستی، شگفتی و سختی است، زیرا کودک با استعداد می‌آموزد که واقعاً برای یک شکارچی حرفه‌ای شدن در این دنیای خطرناک چه چیزی لازم است.

به سختی می‌توانید انیمه‌ای را پیدا کنید که برای کسانی که آن را در این ژانر دیده‌اند دوست داشتنی‌تر باشد. داستان‌ها و شخصیت‌های آن اغلب زمانی که مردم در مورد علاقه مندی‌های خود در میان انیمه‌های مختلف صحبت می‌کنند ذکر می‌شوند. قوس روایی مورچه کایمرا Chimera توسط بسیاری یک شاهکار در نظر گرفته می‌شود و کیلوا Gon ،Killua گون و هیسوکا Hisoka همواره در صدر نظرسنجی‌های محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمه‌ای قرار دارند.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت‌های تکن tekken 

19. نئون جنسیس اونگلیون Neon Genesis Evangelion

اگر تا به حال انیمه‌ای در سبک مکا رباتیک را تماشا کرده‌اید و فکر می‌کنید که آن بی نظیر است، به احتمال زیاد به دلیل محبوبیت نئون جنسیس اونگلیون Neon Genesis Evangelion باشد. محبوبیتی که هنوز هم پا بر جا است. این انیمه زندگی دشوار شینجی ایکاری را به تصویر می‌کشد – نوجوانی که مجبور می‌شود از یک ماشین غول پیکر برای جلوگیری از تهاجم بیگانگان استفاده کند.

در حالی که ممکن است این پس‌زمینه داستانی کاملاً ساده به نظر برسد، اما طرح داستان سرشار از مضامین عمیق است که به بررسی روانشناسی، محیط گرایی، و نقش‌های جنسیتی می‌پردازد. به لطف این موارد، بسیاری انیمه اونگلیون Neon Genesis Evangelion را مرتبط‌تر و در نتیجه در دسترس‌تر می‌دانند.

شما دائماً این انیمه و فیلم‌های بعدی آن را در فهرست پرطرفدارهای نتفلیکس خواهید یافت، زیرا حتی طرفداران انیمه‌های معمولی نیز نمی‌توانند از مضامین روان‌شناختی و مبارزات مکانیکی که این انیمه ارائه می‌دهد دل بکنند.

نوشتار مرتبط:  

18. ماجراجویی عجیب جوجو JoJo’s Bizarre Adventure

«آیا این اشاره به جوجو است؟» عبارتی که مترادف با انیمه شده است، زیرا، مانند سیمپسون‌ها، به نظر می‌رسد که نمایش مذکور موفق به ساخت آن شده تا محتوای آن همیشه بتواند به فرهنگ عامه گره بخورد. به لطف این موضوع، انیمه جوجو توانسته است جای پایی در هر دو سوی کره زمین داشته باشد و به بخش بزرگی از صحنه سرگرمی تبدیل شود.

از زمان پخش در سال 2012، این انیمه سریالی به یکی از جذاب‌ترین انیمه‌های سریالی تاریخ تبدیل شده است، زیرا داستان‌های عجیب و غریب خانواده جوستار و هدایای زیادی که به همراه دارند را روایت می‌کند. در 6 بخش مختلف، ماجراجویی عجیب و غریب جوجو JoJo’s Bizarre Adventure داستان یک عضو متفاوت از خانواده را دنبال می‌کند که دشمنان ماوراء طبیعی را با استفاده از قدرت‌های منحصر به فرد معروف به Stands از بین می‌برند.

این انیمه آنقدر در ایالات متحده محبوب شده که تقاضا برای آن در واقع از ژاپن پیشی گرفته است. طبق گفته  Parrot Analytics، تقاضای JoJo’s Bizarre Adventure 23.4 برابر میانگین سریال‌های تلویزیونی در ایالات متحده در 30 روز گذشته بوده است.

نوشتار مرتبط:   بهترین انیمه ‌های جدید و قدیمی 

17. مرد تک مشتی One Punch Man

انیمه مرد تک مشتی One Punch Man از نظر محبوبیت به راحتی جالب‌ترین انیمه در این لیست است. این مجموعه که در ابتدا به عنوان یک وب کمیک در سال 2012 شروع به کار کرد، بدون شک جذاب‌ترین انیمه چند سال اخیر بوده است که در سال 2015 اقتباس تلویزیونی آن را شاهد بودیم.

این انیمه سرگذشت سایتما را دنبال می‌کند، یک ابرقهرمان که به دلیل قدرتمند شدنش خسته شده است. او به اندازه‌ای قدرتمند است که هر یک از مبارزاتش تنها با یک مشت به پایان می‌رسند! این پس‌زمینه منجر به خلق لحظات کمدی زیادی می‌شود و در عین حال ژانر شونن و صحنه‌های مبارزه جذاب آن را نیز خنده دار می‌کنند.

طرفداران به سادگی از این طنز منحصر به فرد در انیمه شونن سیر نمی‌شوند و طراحی، طنز، شخصیت‌ها و صحنه‌های مبارزه با جزئیات شگفت آور آن را ستایش می‌کنند. انیمه مرد تک مشتی به قدری محبوب شد که طرفداران در واقع شروع به مقایسه آن با نام‌های بزرگ دیگر از نظر انیمیشن و شخصیت کردند. شما هنوز هم برای یافتن سایتی که در مورد مقیاس قدرت صحبت می‌کند و بحثی در مورد گوکو Goku و سایتاما Saitama در آن‌جا وجود نداشته باشد، به مشکل خواهید خورد.

دلیل اینکه علیرغم این مقایسه‌ها و تعریف‌ها وان پانچ من جایگاه بالاتری در لیست ندارد این است که فصل دوم آن ناامیدکننده بود. پس از مدت‌ها انتظار، دقیقاً چهار سال، طرفداران با انیمیشن‌های خام و خط داستانی ضعیف مواجه شدند، با مبارزاتی که میانبرهای زیادی داشتند و به شدت بر اثرگذاری داستان‌هایی که تعریف می‌کردند تأثیر منفی گذاشتند. اما حتی با وجود این موضوع، طرفداران همچنان مشتاقانه منتظر فصل سوم هستند و امیدوارند که این انیمه سریالی بار دیگر به شهرت خود بازگردد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی شنمو 3 Shenmue 3 

16. دفترچه مرگ Death Note

انیمه های معروف

انیمه دفترچه مرگ Death Note نمایشی است که همه از آن به عنوان بهترین انیمه یاد می‌کنند، انیمه‌ای که در آن قهرمان اصلی آن شخصیت شرور بود. علاوه بر این، اغلب از آن به عنوان یکی از بهترین انیمه‌ها برای آشنا کردن مردم با انیمه یاد می‌شود، زیرا همذات پنداری و ارتباط برقرار کردن با داستان و شخصیت‌های آن بسیار آسان است.

این انیمه داستان لایت یاگامی، نابغه نوجوانی را تعریف می‌کند که دفترچه‌ای مرموز به نام دث نوت Death Note را کشف می‌کند. طولی نکشید که – به لطف کمک شینیگامی ریوک – متوجه شد که این آیتم به کاربر خود این قدرت را می‌دهد که هر کسی که نامش را در آن بنویسد را بکشد.

در حالی که نیت او در ابتدا خیرخواهانه به نظر می‌رسید، اما استفاده از این قدرت لایت را فاسد می‌کند، و یک عقده خدایی ایجاد می‌کند که منجر به هرج و مرج، قتل و مجموعه‌ای کامل از لاپوشانی می‌شود. این یک داستان سریع اما جذاب است که هر کسی که عاشق رمز و راز است می‌تواند در آن غوطه ور شود.

انیمه دفترچه مرگ Death Note در واقع آنقدر محبوب است که چهار فیلم ژاپنی و دو فیلم آمریکایی (که در حال حاضر یکی در دست ساخت است) داشته است. اقتباس‌های لایو اکشن ژاپنی برای Death Note بیش از 41 میلیون دلار به دست آوردند، در حالی که اقتباس آمریکایی نتفلیکس به‌عنوان موفقیت قابل‌توجهی توسط پلتفرم در نظر گرفته شد و دنباله‌ای را ایجاد کرد که در حال حاضر در حال توسعه است. رتبه شانزدهم فهرست محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران به دفترچه مرگ می‌رسد.

نوشتار مرتبط:  بهترین داستان بازی‌ها 

15. آکیرا Akira – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

بهترین انیمه های جهان

وقتی به مهم‌ترین انیمه تمام دوران فکر می‌کنید، آکیرا akira اغلب در رتبه اول ذکر می‌شود. اگرچه این فیلم از برخی گزینه‌های در این لیست ظریف‌تر است، اما تأثیر این انیمه سینمایی هنوز در سراسر صنعت احساس می‌شود. چرا که اثرگذاری آن بر فرهنگ عامه راه را برای رشد انیمه و سرگرمی در غرب هموار کرد.

انیمه‌های ناب و کم‌تر شناخته شده‌ای همچون نیوشکا از دره باد Fist of the North Star ،Nausicaä of the Valley of the Wind مشت ستاره شمالی و جفت کثیف Dirty Pair همگی به لطف Akira در ایالات متحده شهرت بیش‌تری پیدا کردند، زیرا این پیش‌فرض طرفداران را بر آن داشت تا افق‌های انیمه‌ای خود را گسترش دهند. محیط علمی تخیلی، تصاویر و انیمیشن منحصربه‌فرد آن بر رسانه‌های آینده مانند استرنجر تینگز The Matrix ،Stranger Things ماتریکس و خیلی چیزهای دیگر تأثیر گذاشت – که بیش‌تر آن‌ها حتی به نوعی به آن ادای احترام می‌کنند.

از زمان اکران خود در سال 1988، این انیمه سینمایی 80 میلیون دلار در سراسر جهان از فروش ویدئوهای خانگی به دست آورد و به یک فیلم کالت کلاسیک تبدیل شد.

نوشتار مرتبط:  گوست وایر توکیو Ghostwire: Tokyo و فرهنگ عامه ژاپنی 

14. آنپانمن Anpanman

انیمه های معروف ژاپنی

تلاش برای تعیین محل قرار دادن این یکی، کار بسیار دشواری است. در سطح بین‌المللی، انپنمن Anpanman بیشتر شبیه یک غلط املایی فاحش از One Punch Man است (و اتفاقاً، بخشی از انیمه‌های الهام‌بخش آن شخصیت بود).

شاید شما در مورد این ابرقهرمان با یک کله شیرینی لوبیا قرمز نشنیده باشید، اما کودکان ژاپنی مطمئناً شنیده‌اند، چرا که این شخصیت دهه 70 میلادی در سال 2014 در صدر نظرسنجی محبوبیت در آن منطقه جغرافیایی بود. Anpanman قهرمانی است با یک تابه خوشمزه نوگین، که از مردم در برابر بایکینمن سیاره جوانه محافظت می‌کند.

این شخصیت یک انیمه اقتباسی در حال پخش دارد که سابقه آن به اکتبر 1988 برمی‌گردد، یک شاهکار کاملاً نفس گیر که کم‌تر عنوانی می‌تواند حتی نیمی از آن را مدیریت کند. با توجه به مخاطبان هدفش، این داستان جذاب‌ترین یا ظریف‌ترین داستان موجود نیست، اما گاهی اوقات، شما فقط می‌خواهید یک ابرقهرمان سر خمیری را تماشا کنید که برخی از باکتری‌های بد را می‌خورد. این مورد جزو لذت‌های ساده در زندگی است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های 2023 

13. کابوی بیباپ Cowboy Bebop

وقتی به دنبال انیمه‌ای هستید که در آزمون زمان سربلند بیرون آمده و کماکان جذابیت خود را حفظ کرده است، کابوی بیباپ Cowboy Bebop معمولاً یکی از اولین انیمه‌هایی است که به ذهنتان خطور می‌کند. این انیمه سریالی علیرغم اینکه در سال 1997 اکران شد و تنها 26 قسمت و یک فیلم دریافت کرد، اما به دلیل داستان، شخصیت‌ها، تم و موسیقی آن، هنوز یکی از محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین انیمه‌های تاریخ است.

داستان کابوی بیباپ که در سال 2071 اتفاق می‌افتد، زندگی گروهی از شکارچیان جایزه متخلف را دنبال می‌کند و ماجراجویی‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارد. در حالی که برخی از آن‌ها خطی هستند، هر داستان ژانرهای دیگری را در سبک منحصر به فرد خود گنجانده است، این انیمه شاهکار ترکیبی از فضاسازی علمی تخیلی، وسترن و نوآر در فضای بیرونی خود و در عین حال مضامین تنهایی، اگزیستانسیالیسم و ​​غم و اندوه را بررسی می‌کند.

با توجه به این مفاهیم و داستان‌های منحصر به فرد، کابوی بیباپ جوایز متعددی را برای بهترین انیمیشن و بهترین صداپیشگی دریافت کرده است، از جمله جوایز آن می‌شود به Seiun Awards و Anime Grand Prix اشاره کرد.

نوشتار مرتبط:  7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند 

12. مدرسه قهرمانانه من My Hero Academia

از سال 2016، انیمه مدرسه قهرمانانه من My Hero Academia یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌ها در جهان انیمه بوده است. چه برنامه تلویزیونی باشد و چه سه فیلم اسپین آف، تقریباً هر چیزی که این مجموعه به آن می‌پردازد موفق عمل می‌کند. بسیاری از این محبوبیت به داستان My Hero Academia مربوط می‌شود، داستانی که در جهانی اتفاق می‌افتد که حدود 80٪ از جمعیت جهان دارای یک قدرت منحصر به فرد هستند که به نام Quirk شناخته می‌شود. این انیمه روی یکی از معدود افرادی که قدرت ندارد، Izuku Midoriya تمرکز دارد.

در نهایت، او به وارث قوی‌ترین کویرک که تا کنون وجود داشته است، یعنی One For All تبدیل می‌شود. با این قدرت جدید، او باید بفهمد که چگونه می‌تواند به بزرگترین قهرمان تمام دوران تبدیل شود. مقدمه ساده اما جالب است، زیرا ایده معمول فقط چند نفر از افراد دارای قدرت را می‌گیرد و آن را روی پیچ و تاب می‌دهد. این حربه داستانی را با طراحی شخصیت‌های فوق‌العاده، ویژگی‌های عجیب و غریب و بسیاری از مضامین زیربنایی ترکیب کنید تا فهمیدن اینکه چرا این انیمه به یکی از بزرگ‌ترین انیمه‌های جهان تبدیل شده است، سخت نباشد. 

اگر به اثبات بیشتری برای این موفقیت نیاز دارید، فقط نگاهی بیندازید که هر یک از انیمه‌ها و فیلم‌های مدرسه قهرمانانه من My Hero Academia چقدر خوب عمل کرده‌اند. در مجموع، این فرانچایز در باکس آفیس جهانی 98,380,147 دلار را از سال 2018 به دست آورده است. این انیمه جایگاه دوازدهم محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران را کسب کرده است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های کامپیوتر متوسط و ضعیف 

11. قلعه متحرک هاول Howl’s Moving Castle

انیمه چی ببینم

استودیو جیبلی در بحث انیمه‌های محبوب یک غول بی شاخ و دم است، چرا که تقریباً هر یک از فیلم‌های آن به اندازه کافی محبوب هستند که در این لیست قرار بگیرند. با این حال، وقتی صحبت از محبوب‌ترین می‌شود، تعداد کمی به اندازه قلعه متحرک هاول Howl’s Moving Castle محبوب هستند.

این انیمه کلاسیک هایائو میازاکی که ابتدا در سال 2004 پخش شد، در سرزمین پادشاهی اتفاق می‌افتد که جادو و فناوری اوایل قرن بیستم در آن رایج است. این فیلم انیمه‌ای که در پس زمینه جنگ با یک پادشاهی دیگر قرار دارد، داستان سوفی، مرد جوانی را روایت می‌کند که توسط یک جادوگر به پیرزنی تبدیل می‌شود. برای از بین بردن نفرین، او باید به جادوگری به نام هاول اعتماد کند، که از طریق قلعه متحرک باشکوه خود، که توسط جادو تغذیه می‌شود، جهان را کاوش می‌کند. آنچه در ادامه می‌آید داستانی از زندگی، عشق، وفاداری و اندوه است، زیرا فیلم واقعاً به تأثیرات مخرب زندگی در میان یک جنگ می‌پردازد.

تا به امروز، قلعه متحرک هاول Howl’s Moving Castle یکی از موفق‌ترین انیمه‌های سینمایی تمام دوران است و با مجموع فروش 236,269,142 دلار در سراسر جهان در رتبه چهارم قرار دارد. در کنار تحسین باکس آفیس، قلعه متحرک هاول جوایز زیادی نیز دریافت کرد، از جمله چهار جایزه انیمیشن توکیو، یک جایزه Nebula برای بهترین فیلمنامه و یک نامزدی برای بهترین انیمیشن بلند در جوایز اسکار.

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

10. کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal Alchemist – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

هر وقت کسی که انیمه تماشا نمی‌کند می‌پرسد: «اولین انیمه سریالی من چه باید باشد؟» 9 از 10 بار، کیمیاگر تمام فلزی Fullmetal Alchemist به عنوان پاسخ ارائه می‌شود. این به این دلیل است که انیمه کیمیاگر تمام فلزی برای بینندگان معمولی و حرفه‌ای به طور یکسان قابل دسترسی و جذاب است.

انیمه FMA که به دو سری مختلف تقسیم می‌شود، Fullmetal Alchemist و Fullmetal Alchemist: Brotherhood، داستان دو برادر ادوارد و آلفونس الریک را دنبال می‌کند. پس از از دست دادن بدن خود در تلاشی ناموفق برای بازگرداندن مادرشان با استفاده از کیمیاگری، آن دو باید برای درست کردن اوضاع سنگ فلسفی افسانه‌ای را پیدا کنند.

این انیمه یک ماجراجویی کلاسیک است که دارای اکشن و داستان سرایی بسیار عالی و احتمالاً بهترین تصویر از هفت گناه مرگبار (متأسفم ناکابا سوزوکی) در این ژانر است. به همین دلیل، هر دو انیمه سریالی هنوز جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های نتفلیکس هستند. اثبات تسلط و محبوبیت این انیمه سریالی را می‌توان در سال 2006 پیدا کرد، زمانی که شبکه تلویزیونی ژاپنی تی وی آساهی دو  نظرسنجی آنلاین مختلف از 100 برتر را انجام داد تا ببیند محبوب‌ترین سریال انیمه‌ای کدام است. کیمیاگر تمام فلزی هر دو بار در رتبه اول قرار گرفت. Fullmetal Alchemist: Brotherhood همچنین یکی از معدود انیمه‌های Rotten Tomatoes است که امتیاز 100% را در Rotten Tomatoes از میان 14 منتقد مختلف کسب کرده است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی هنر شمشیرزنی آنلاین SWORD ART ONLINE Alicization Lycoris 

9. هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online

بهترین انیمه های شمشیری

چه این انیمه را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online اینجا است که بماند. یک انیمه ایسکای isekai که واقعاً isekai نیست و در دنیای واقعیت مجازی اتفاق می‌افتد، جایی که بازیکنان مشتاق لذت بردن از جدیدترین MMORPG همه‌جانبه هستند و در نهایت بسیار بیش‌تر از آنچه که برای آن لحظه شماری می‌کردند به دست می‌آورند. آن‌ها تا زمانی که بتوانند هر طبقه سیاه چال را پاکسازی کنند به دام می‌افتند و بدتر از آن، مرگ در بازی به معنای همان سرنوشت در دنیای واقعی است.

کیریتو جوینده انفرادی از جمله کسانی است که ممکن است بتواند سیستم را شکست دهد، زیرا با متحدانی مانند کلاین، آگیل و آسونای بی نظیر ارتباط برقرار می‌کند. داستان SAO ممکن است کمی ضعیف باشد، چرا که تمرکز بیش‌تر آن روی اکشن‌هایی است که در جهان‌های داستانی مختلف اتفاق می‌افتد، اما به هر حال انیمه مذکور توانسته است به موفقیت خوبی دست پیدا کند. علیرغم اینکه این انیمه بیش از یک دهه پیش رونمایی شد، اقتباس‌های سینمایی هنر شمشیرزنی آنلاین همچنان با سر و صدای زیادی منتشر می‌شوند و نشان می‌دهند که چقدر تأثیر ماندگاری داشته است.

نوشتار مرتبط:  تاریخ پخش فیلم‌های سینمایی 2023 

8. بلیچ Bleach – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

علیرغم این واقعیت که این انیمه اغلب ناتنی کله شق The Big Three قلمداد می‌شود، اما ناگفته نماند که بلیچ Bleach یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران است. داستان در مورد ایچیگو کوروساکی است، نوجوانی که قدرت درو کردن ارواح را به دست می‌آورد و اکنون وظیفه دارد از انسان‌ها در برابر ارواح شیطانی دفاع کند و ارواح درگذشته را به زندگی پس از مرگ راهنمایی کند.

داستانی که در ادامه می‌آید داستانی است که تأکید زیادی بر شورش و دوستی دارد، زیرا تعداد زیادی شخصیت و خط داستانی جدید معرفی می‌شوند که بينندگان واقعاً با آن‌ها همذات پنداری می‌کنند. Bleach همچنین به دلیل مبارزات شگفت انگیز خود محبوب شد، زیرا صحنه‌هایی مانند Ichigo در مقابل Byakuya Kuchiki هنوز هم مورد بحث قرار می‌گیرند.

قطعاً باید توجه داشت که Bleach در اواخر پخش اصلی خود از تب و تاب افتاد، چرا که خط روایی و داستان تقریباً به بدی کمدی انیمه سریالی شد، به همین دلیل است که در این لیست کمی پایین است. اما این بدان معنا نیست که هنوز به طور گسترده‌ای محبوب نیست. یکی از تاثیرگذارترین نکات در مورد این انیمه این است که علیرغم یک دهه وقفه، اخیراً Bleach: Thousand-Year Blood War نه تنها داستانی شگفت انگیز را ارائه کرده، بلکه یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های در حال حاضر نیز بوده است. این شاهکار کوچکی نیست، با توجه به اینکه در مقابل بهترین‌های انیمه‌های فعلی مانند مدرسه قهرمانانه من Spy x Family ،My Hero Academia جاسوس و خانواده و چینساو من Chainsaw Man قرار گرفته است.

نوشتار مرتبط:  معرفی انیمه ارویگ و جادوگر Earwig and the Witch 

7. شهر اشباح Spirited Away

بهترین انیمه های سینمایی

یکی دیگر از شاهکارهای استودیو جیبلی، شهر اشباح Spirited Away، با وجود اینکه در سال 2001 اکران شد، هنوز به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های تمام دوران تلقی می‌شود. این فیلم داستان یک دختر 10 ساله عبوس را روایت می‌کند که در میان کوچ خانواده‌اش به حومه شهر، به دنیایی می‌افتد که توسط خدایان، جادوگران و ارواح اداره می‌شود، دنیایی که در آن انسان‌ها به حیوانات تبدیل می‌شوند.

در حالی که شرایط در ابتدا جادویی است، اما همه چیز خیلی زود وخیم می‌شود، زیرا دختر توسط یک جادوگر به دام افتاده و مجبور به کار می‌شود. او اکنون باید راهی برای بازگشت به زندگی روزمره اما راحت خود در دنیای واقعی به هر وسیله‌ای پیدا کند. انیمه Spirited Away زمانی که بیش از دو دهه پیش اکران شد، مخاطبان خود را در بر گرفت و با کسب 355,725,195 دلار در سراسر جهان، رکوردهای باکس آفیس را شکست.

شهر اشباح Spirited Away به مدت 19 سال عنوان پردرآمدترین فیلم ژاپنی تمام دوران را در اختیار داشت. در آن زمان، این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. همچنین به عنوان چهارمین فیلم برتر قرن بیست و یکم توسط بنگاه خبر پراکنی بی‌بی‌سی انتخاب شد و ثابت کرد که تحسین و محبوبیت آن حتی فراتر از تماشاگران اختصاصی انیمه رفته است. شهر اشباح با افتخار در رتبه هفتم فهرست محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران قرار گرفته است.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت‌های زن در بازی‌های ویدیویی 

6. اسم تو Your Name

بهترین انیمه های عاشقانه

انیمه عاشقانه اسم تو Your Name یکی دیگر از آن فیلم‌هایی است که علیرغم اینکه اخیراً منتشر شده است، اما هنگام بحث درباره انیمه باید در گفتگو و نقل محفل طرفداران انیمه باشد. این فیلم داستان یک پسر و دختر دبیرستانی را به تصویر می‌کشد که به طور غیرقابل توضیحی شروع به تعویض بدن می‌کنند.

همانطور که آن‌ها شروع به درک آنچه در حال وقوع است می‌کنند، هر کدام قوانینی را وضع کرده و در مورد چگونگی زندگی یکدیگر توصیه‌هایی می‌کنند تا مطمئن شوند هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد. آنچه در ادامه می‌آید داستانی دل‌انگیز از رمز و راز و تراژدی است که با داستان احساسی و دقیق، موسیقی و انیمیشن تقویت شده است.

انیمه اسم تو اگرچه ممکن است یکی از ورودی‌های جدیدتر در این لیست باشد که در سال 2016 منتشر شده، اما اعداد به سادگی دروغ نمی‌گویند. در مجموع، Your Name اسم تو 357,986,087 دلار در سراسر جهان در باکس آفیس کسب کرد. این فیلم همچنین برنده بهترین انیمیشن بلند در جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس ۲۰۱۶، چهل و نهمین جشنواره فیلم سیجس و هفتاد و یکمین جوایز فیلم Mainichi شد و نامزد بهترین انیمیشن سال در چهلمین جایزه آکادمی ژاپن شد. پارامونت همچنین در حال ساخت یک بازسازی لایو اکشن آمریکایی از این فیلم است.

نوشتار مرتبط:  6 بازی که تغییرات آن‌ها مورد توجه گیمرها قرار نگرفت 

5. ناروتو Naruto – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

ما بالأخره به بخشی از لیست رسیدیم که در آن می‌توانید در خیابان قدم بزنید و از کسی بپرسید که آیا نام این انیمه سریالی را شنیده‌اند و حداقل احتمالاً از آن مطلع هستند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که سریالی که در مورد نینجا سر بند انگشتی مورد علاقه همه، ناروتو Naruto، پیشرو باشد، مناسب به نظر می‌رسد.

انیمه Naruto داستان ناروتو اوزوماکی، نینجای جوانی را روایت می‌کند که به دنبال شناخت از دهکده‌اش است و رویای تبدیل شدن به رهبر آن، معروف به هوکاگه را در سر می‌پروراند. با توجه به اینکه او مردی روستایی است و هیولایی مرگبار در درون خود دارد، این کار کوچکی نیست.

ناروتو از زمان اولین نمایش خود در سال 2002، نام خود را در بین معروف‌ترین انیمه‌های فرهنگ عامه حک کرده است. این انیمه سریالی به قدری محبوب بود که توانست به عنوان یکی از The Big Three نام‌گذاری شود: سه سریال محبوب پخش شده در دوران طلایی خود در دوره اواسط دهه 2000 شونن جامپ.

علیرغم اینکه بازاریابی و اکران جهانی مشابه چیزی مانند Demon Slayer را به دست نیاورده‌اند، 9 فیلم ناروتو نیز تعداد قابل‌توجهی فروش داشته‌اند و مجموعاً 35,094,962 دلار به دست آورده‌اند. کل فرنچایز ناروتو حدود 4.35 میلیارد دلار ارزش دارد که تا حد زیادی به لطف کالاها و بازی‌های ویدیویی که از انیمه اقتباس شده‌اند حاصل شده است.

نوشتار مرتبط:  قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی 

4. شیطان کش Demon Slayer

بهترین انیمه های سریالی جدید

یکی دیگر از انیمه‌های جدیدتری که در این فهرست قرار گرفته است، شیطان کش Demon Slayer، به دلیل تأثیر زیادی که این مجموعه داشته است، در رتبه بسیار بالایی قرار گرفته. علیرغم اینکه این مجموعه جدید است و تنها از سال 2019 پخش خود را آغاز کرده، اما یکی از بحث برانگیزترین انیمه‌های تمام دوران است. موفقیتی که تا حد زیادی به لطف صحنه‌های مبارزه با جزئیات دیوانه کننده و انیمیشنی که Ufotable تولید کرده حاصل شده است.

شیطان کش دیمون اسلیر، داستان تانجیرو کامادو، نوجوانی را دنبال می‌کند که به دنبال انتقام مرگ خانواده‌اش است و می‌خواهد خواهرش را با تبدیل شدن به یک شیطان کش، به یک انسان تبدیل کند. در طول سفر، او با بسیاری از دوستان همفکر، برخی از شیاطین خیانتکار و حتی چند دشمن پیچیده و عمیق ملاقات می‌کند.

طرفداران انیمه به این سری جدید وابسته‌اند، زیرا این انیمه سریالی دارای نسبت رضایت فوق العاده بالایی است (تقریباً 50٪) و توانسته رکوردهای باکس آفیس را بشکند. به طور دقیق، فیلم Demon Slayer – Kimetsu No Yaiba – The Movie: Mugen Train از بیش از 41 میلیون بلیت فروخته شده، بیش از 503 میلیون دلار به دست آورد که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال 2020 و همچنین پرفروش‌ترین انیمه و فیلم ژاپنی تمام دوران تبدیل کرد. در کنار شکستن رکوردهای باکس آفیس، فرنچایز شیطان کش Demon Slayer درآمد فروش سالانه 8.75 میلیارد دلاری دارد. این رقم شامل تمام کالاهای آن می‌شود و آن را به یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای رسانه‌ای در تمام دوران تبدیل می‌کند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی وان پیس ادیسه ONE PIECE ODYSSEY 

3. وان پیس One Piece – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

بهترین انیمه های افسانه ای

به عنوان پادشاه بلامنازع The Big Three، ناگفته نماند که وان پیس One Piece یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران‌ها با قدرت مطلق است. این انیمه با بیش از 1000 قسمت، داستان مانکی دی لوفی monkey D. Luffy، پسری با بدنی که دارای خاصیت لاستیکی است را روایت می‌کند، قدرتی که پس از خوردن ناخواسته یک میوه شیطانی به آن دست یافته.

در کنار خدمه‌ای شاد از دزدان دریایی نامناسب، این پسر لاستیکی از قدرت‌های تازه کشف شده خود برای یافتن گنج نهایی جهان یعنی One Piece استفاده می‌کند تا به پادشاه دزدان دریایی تبدیل شود. بینندگان و منتقدان این انیمه سریالی را به خاطر داستان سرایی، سبک هنری، شخصیت پردازی و طنز آن تحسین کرده‌اند.

انیمه One Piece چنان تأثیری بر فرهنگ داشته است که حتی یک ژن مگس میوه به نام آن تحت عنوان Baramicin نام‌گذاری شده است. این انیمه سریالی هم در شرق و هم در غرب پرطرفدار است، تمام نظرسنجی‌ها در مورد «انیمه مورد علاقه شما چیست؟» و «شخصیت انیمه‌ای مورد علاقه شما کیست؟» وان پیس را در خود جای داده‌اند. کل فرنچایز One Piece حدود 14.5 میلیارد دلار ارزش دارد که بخش عمده‌ای از آن به لطف کالاها و بازی‌های ویدیویی است که از انیمه اقتباس شده‌اند. وان پیس در بین فهرست محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران رتبه سوم را از آن خود کرده است.

نوشتار مرتبط:  نگاهی به انیمه‌ی نژادپرستانه‌ی حمله به تایتان Attack on Titan 

2. حمله به تایتان Attack on Titan

وقتی صحبت از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین انیمه‌ای است که در حال حاضر پخش می‌شود، شکست دادن حمله به تایتان Attack on Titan بسیار سخت خواهد بود. هر هفته، هر اپیزود یک رویداد جذاب است و طرفداران درباره آخرین تغییر یا تغییراتی که این سریال انجام داده، بحث می‌کنند.

انیمه اتک تایتان از زمان پخش در سال 2013، به سرعت برای داستان سرایی خود مورد توجه قرار گرفت، زیرا در دنیایی می‌گذرد که در آن بشریت پس از ظهور غول‌هایی به نام تایتان‌ها در آستانه انقراض پیش می‌رود. داستان ارن یگر Eren Yeager، قربانی یکی از این حملات تایتان را دنبال می‌کند، در حالی که او و دوستانش سعی می‌کنند رازهای موجود در اطراف موجودات مرموز را کشف کنند.

انیمه Attack on Titan با بیش از 60 درصد رأی از 10/10 کلی در میان 300000 رأی دهنده، بالاترین امتیاز تمام دوران در IMDB را کسب کرده است. در حالی که 9 قسمت آن حداقل امتیاز 9.9 را کسب کرده‌اند (و یک اپیزود 10 عالی)، سخت نیست که بفهمیم چرا این انیمه سریالی در رتبه اول قرار گرفته است.

در کنار تحسین طرفداران، حمله به تایتان Attack on Titan در میان رسانه‌های جریان اصلی نیز محبوب است و در همه چیز از سیمپسون‌ها تا تبلیغات اسنیکرز ظاهر می‌شود. قبل از شروع بازی تیم‌های San Diego Padres و Los Angeles Dodgers در سال 2019، مسکات Colossal Titan حتی اولین نمایش تشریفاتی را قبل از گرفتن عکس با پارچ Dodgers کنتا Maeda که دستکش بیسبال Colossal Titan را می‌پوشید انجام داد. تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا Attack on Titan در نهایت به عنوان محبوب‌ترین انیمه تمام دوران‌ها تبدیل می‌شود یا خیر، زیرا هیچ انیمه‌ای با هیاهوی این فرنچایز در هر هفته مطابقت ندارد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های اکشن نقش آفرینی 

1. دراگون بال Dragon Ball – محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران

اوه، دراگون بال. انیمه بدون دراگون بال معنایی دارد؟ صرف نظر از نظرات شما در مورد داستان، ساختارها یا شخصیت‌های آن در مقایسه با انیمه‌های امروزی، نمی‌توان انکار کرد که آکیرا توریاما در سال 1986 در اولین پخش این مجموعه یک معدن طلا را کشف کرده است!

دراگون بال با الهام از رمان کلاسیک سفر به غرب، زندگی سون گوکو را دنبال می‌کند، زیرا او از یک پسر بیگانه جوان، معروف به Saiyan، که روی زمین سقوط می‌کند، به یکی از قدرتمندترین مبارزان کهکشان تبدیل می‌شود. طرفداران می‌توانند شاهد رشد این قدرت‌ها در چندین مجموعه باشند، که شامل تعداد انگشت شماری شرور، دوستان و قدرت‌های جادویی منحصربه‌فرد می‌شود که سایر انیمه‌ها تا به امروز از آن‌ها به عنوان پایه ساختار خود استفاده می‌کنند.

در حالی که ممکن است تکرارهای اخیر آن به اندازه Dragon Ball یا Dragon Ball Z محبوب نباشند، هیاهو و محبوبیت در اطراف این دو سری به تنهایی برای جبران آن کافی است. اگر از کسی که اصلاً چیزی در مورد این ژانر نمی‌داند بخواهید یک انیمه نام ببرد، Dragon Ball – به احتمال زیاد، Dragon Ball Z، دقیقاً – پاسخ او خواهد بود. همین را می‌توان در مورد گوکو به عنوان یک شخصیت انیمه‌ای گفت، زیرا او به راحتی قابل تشخیص‌ترین چهره و نام در این صنعت است.

کل فرنچایز Dragon Ball حدود 30 میلیارد دلار ارزش دارد. و در حالی که بسیاری از آن‌ها به فروش‌های دیگر، مانند مانگا و سایر کالاها مربوط می‌شوند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که انیمه سریالی Dragon Ball پردرآمدترین رسانه در میان تمام انیمه‌ها نباشد.

خب دوستان نظر شما در خصوص فهرست محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران چیست؟ جای کدام انیمه در این بین خالی بود؟ شما نیز لطفاً رتبه بندی و انیمه‌های محبوب خود را در بخش نظرات فهرست کنید. مقالات سینمایی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.4 7 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها