اخبار بازیبازی

مقایسه‌ی فناوری رهگیری پرتو در PS5 و Xbox Series X

به گزارش ساویس‌گیم، کامپیتورهای گیمینگ سال‌هاست که از فناوری رهگیری پرتو بهره‌مند هستند. با عرضه شدن PS5 و Xbox Series X/S، این قابلیت به وادی کنسول‌ها هم رسید. انتظار می‌رود که با استاندارد شدن این قابلیت به‌زودی شاهد همه‌گیری آن باشیم.

در زمینه‌ی فناوری رهگیری پرتو انویدیا پیشتاز بوده و هست. البته AMD هم رقیب دست و پا بسته‌ای نبوده است. هر چه نباشد فناوری آن‌ها در دل PS5 و Xbox Series X/S می‌تپد. و همین فناوری قابلیت رهگیری پرتو را به این کنسول‌ها بخشیده است. یکی از سران استودیوی 4A Games به تازگی مصاحبه‌ای با Wccftech انجام داده است. و فناوری رهگیری پرتو را در کنسول‌ها و PC مقایسه کرده است.

ایشان معتقد است که فناوری رهگیری پرتو به کار رفته در کارت‌های سری 30 انویدیا قابل مقایسه با کنسول‌ها نیست. آن فناوری در سطح دیگری قرار دارد. با این حال رویکرد AMD در PS5 و Xbox Series X/S نیز قابل توجه است. و به 4A Games امکان ارائه‌ی چیزهایی می‌دهد که روی PC ممکن نیست. و این مهم نشأت گرفته از ذات منعطف فناوری به کار رفته در این کنسول‌ها می‌باشد.

گرن توریسمو

در ادامه از ایشان پرسیده شد که آیا در آینده بازی‌های بیشتری از فناوری رهگیری پرتو استفاده خواهند کرد؟ جواب سریع به این سوال “بله” است. و شایان ذکر است که این استفاده فقط به گرافیک مختوم نمی‌شود. چرا رهگیری صدا نه؟ یا بینایی هوش مصنوعی؟ یا بهبود انفجار‌ها و پخش شدن ذرات؟ ما روی برخی از این موارد در حال کار هستیم.

4A Games به تازگی از  Metro Exodus: Enhanced Edition رونمایی کرد. این بازی در ادامه برای PC و کنسول‌ها عرضه خواهد شد.

نظر شما در خصوص صحبت‌های ایشان چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

0 0 رای ها
امتیاز بده:

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، سابقه‌ی نوشتن بیش از 3000 مطلب گیمینگ و نویسندگی در بزرگ‌ترین سایت‌های ایران. بازی‌های مورد علاقه: Metal Gear Solid 3، سری Devil May Cry، فرنچایز Yakuza: Like a Dragon و Gravity Rush. ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا