فهرست تمام انحصاری‌های PS5

فهرست تمام انحصاری‌های PS5

اگر به دنبال فهرست تمام انحصاری‌های PS5 می‌گردید، عناوینی که عرضه شده‌اند یا برای آینده تاریخ خورده‌اند، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله به بازی‌هایی خواهیم پرداخت که تنها برای کنسول‌های پلی‌ استیشن در دسترس‌اند. عناوینی که روی نینتندو یا ایکس باکس قابل تجربه نیستند. در ادامه با ساویس‌گیم همراه شوید.

نوشتار مرتبط:  نگاهی به بازی‌ها و استودیوهای پلی استیشن پس از تصاحب بانجی 

فهرست تمام انحصاری‌های PS5 بازی Astro's Playroom

انحصاری‌های PS5

Astro’s Playroom

شاید این بازی یک نسخه‌ی آزمایشی فنی ساده به نظر برسد. ولی چنين نیست. بازی Astro’s Playroom سه ساعت گیم پلی در بر دارد. که البته این میزان ممکن است کم‌تر یا بیش‌تر باشد. نکته‌ی مثبت این سکوبازی دوست داشتنی یادآوری خاطرات نسل‌های گذشته‌ی پلی استیشن است. عنوانی که روی همه‌ی PS5ها از پیش نصب شده و نیازی به پرداخت هزینه برای تجربه‌ی آن نیست. بنابراین از دست ندهید دوستان. مخصوصاً این‌که Astro’s Playroom به خوبی توانایی‌های سخت‌افزاری PS5 و قابلیت‌های شگفت‌انگیز DualSense را به رخ می‌کشد.

نوشتار مرتبط:  چرا بازی‌های Souls-like طراحی بدی دارند؟ 

فهرست تمام انحصاری‌های PS5 بازی Demon's Souls

Demon’s Souls

نخستین بازی مجموعه‌ی سولزبورن که در نسل هفتم و برای PS3 عرضه شده بود. حال برای کنسول نسل نهم سونی یعنی PS5 بازسازی شده است. استودیوای که Shadow of the Colossus را به زیبایی هر چه تمام‌تر بازسازی کرده بود، Demon’s Souls را به نسل 9 آورد. بازسازی دیمون سولز همان تجربه‌ی بکر ولی آشنا را ارائه می‌دهد. عنوانی که اکنون به لطف قدرت PS5 رنگ و لعاب جدیدی به خود گرفته است. اگر طرفدار زیرسبک سولزبورن هستید، احتمالاً از این بازی هم لذت خواهید برد.

نوشتار مرتبط:  معرفی بازی Twisted Metal 2012 به علاوه‌ی تاریخچه‌ی این مجموعه 

Destruction AllStars

بازی Destruction AllStars یک ماشین-جنگی جدید است. که ترکیبی از چندین سبک گیم پلی می‌باشد. از هیجان و انفجارهای Burnout گرفته تا خشونت Twisted Metal و غیره. سرورهای این بازی آنلاین و چندنفره‌ به مانند سابق شلوغ نیستند. ولی اگر توانستید دوستانی را برای تجربه‌ی بازی پیدا کنید، برای چند ساعت سرگرم خواهید شد. به هر حال تا زمان عرضه شدن Twisted Metal جدید انتخاب بهتری پیدا نخواهید کرد. و می‌بایست با همین Destruction AllStars سر کنید.

نوشتار مرتبط:  بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟ 

Ratchet & Clank: Rift Apart

به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین بازی PS5 در حال حاضر Ratchet & Clank: Rift Apart است. این بازی پتانسیل شگفت‌انگیز کنسول نسل جدید پلی استیشن را به زیبایی نشان می‌دهد. گرافیک بازی هوش از سرتان می‌پراند و عملکرد فنی آن بی عیب و نقص است. سازندگان داستان جذاب و گیم پلی لذت‌بخش مجموعه‌ی راچت و کلانک را به بهترین شکل پیاده‌سازی کرده‌اند. اگر به دنبال عنوانی می‌گردید تا توانایی کنسول خودتان را به چالش بکشید، Ratchet & Clank: Rift Apart مناسب شما خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  در Returnal، سلین به مانند ساموس گام بر می‌دارد 

Returnal

بازی Returnal در عین زیبایی فوق‌العاده چالش‌برانگیز است. Housemarque با ساخت این roguelike جذاب توانایی‌های خود را اثبات کرد. و اکنون عضوی از خانواده‌ی بزرگ پلی استیشن شده است. این شوتر هیجان‌انگیز بهترین استفاده را از سرعت بالای SSD و قابلیت‌های ویژه‌ی DualSense کرده است. Returnal خوراک آن است که جلوی دوستان و آشنایان قدرت PS5 را به رخ بکشید ولی حواستان باشد زیاده‌روی نکنید و حسادت آن‌ها را برانگیخته نکنید. چرا که پس از هزاران بار مردن به پشتیبانی آن‌ها نیاز خواهید داشت.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade 

Final Fantasy 7 Remake: Intergrade

این بازی ریمستر یکی از بهترین عناوین سال 2020 است که خود بازسازی یکی از بهترین عناوین تاریخ بوده است. Final Fantasy 7 Remake: Intergrade وضوح تصویر و نرخ فریم بالا را به کاربران PS5 هدیه می‌دهد. و از همه مهم‌تر مراحل داستانی جدید با محوریت Yuffie Kisaragi را ارائه می‌دهد. تجربه‌ی این بازی دلچسب واجب است. اگر PS5 دارید و این بازی را تجربه نکرده‌اید سخت در اشتباهید. دست بجنبانید و بیش از این خودتان را محروم نکنید.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man؛ پایان یک انتظار 

Marvel's Spider-Man Remastered

Marvel’s Spider-Man Remastered

ریمستر یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ و PS4. بازی Marvel’s Spider-Man Remastered نرخ فریم 60 و وضوح تصویر 4K را هدیه می‌دهد. تجربه‌ی بازی با بهبودهای صورت گرفته فوق‌العاده دلچسب می‌شود و حتی اگر نسخه‌ی PS4 را انجام داده باشید، باز هم ارزش تکرار کردن را دارد. همچنین سازندگان چهره‌ی پیتر پارکر را نیز تغییر داده‌اند. و انیمیشن‌های شاهکار بازی را بهبود بخشیده‌اند. تار تنی در نیویورک هیچ‌وقت به این دلچسبی نبوده است.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی GhostWire: Tokyo 

Ghostwire: Tokyo

اگر هوس قدم زدن در خیابان‌های خالی از سکنه و روح زده‌ی توکیو را کرده‌اید، Ghostwire: Tokyo برای شما ساخته شده است. تجربه‌ای بکر و متفاوت از خالقان The Evil Within که این‌بار از حجم ترس کاسته و بر اکشن-ماجراجویی افزوده شده است. علاقه‌مندان به فرهنگ عامه‌ی ژاپنی شیفته‌ی این بازی خواهند شد. تجربه‌ی Ghostwire: Tokyo را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Deathloop 

Deathloop

بازی دث لوپ دستپخت سازندگان Dishonored است. عنوانی سرعتی، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده لذت‌بخش که از تمام قابلیت‌های PS5 بهره برده است. قابلیت‌هایی همچون صفحه‌ی لمسی DualSense، ماشه‌های تطبیق پذیر، بازخورد لمسی، SSD فوق سریع، صدای سه بعدی و کلی ویژگی جذاب دیگر که مختص PS5 می‌باشند. طرفداران بازی‌های اکشن-ماجراجویی با قابلیت مخفی‌کاری و گیم پلی خلاقانه قطعاََ از تجربه‌ی Deathloop لذت خواهند برد. این بازی جزو بهترین عناوین سال 2021 بود و تجربه‌ی آن به شدت توصیه می‌شود.

نوشتار مرتبط:  22 بازی مورد انتظار PS4 و PS5 در 2022 

انحصاری‌های آینده‌ی PS5

Forspoken

بازی آینده دار و امیدوار کننده‌ی Forspoken برای عرضه‌ در تاریخ 19 مهر برنامه‌ریزی شده است. استودیوی سازنده‌ی فاینال فانتزی 15 مشغول توسعه‌ی این عنوان می‌باشد در نتیجه انتظارات از آن بسیار بالاست. نمایش‌های بازی فوق‌العاده جذاب می‌باشند و نوید یک اکشن-نقش‌آفرینی لذت‌بخش را می‌دهند. همه چیز برای موفقیت این بازی جذاب فراهم است. باید دید نسخه‌ی نهایی از پس انتظارات طرفداران بر خواهد آمد یا خیر.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی گرافیکی Horizon Forbidden West با بازی نخست 

Horizon Call of the Mountain

Horizon Call of the Mountain

بازی Horizon Call of the Mountain عنوانی مبتنی بر واقعیت مجازی است که در جهان Horizon جریان دارد. شخصیت اصلی بازی  «الوی» نخواهد بود و شاهد شخصیت جدیدی هستیم. گوریلا گیمز شخصاً مشغول توسعه‌ی بازی است و قول داده Horizon Call of the Mountain تعریف بازی‌های AAA را برای عناوین VR تغییر دهد. باید دید تا چه حد به قول خود وفادار خواهند ماند.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیتی که دوست داریم در Marvel’s Spider-Man 2 ببينيم 

Spider-Man 2

تا کنون تنها یک تیزر کوتاه از دنباله‌ی مرد عنکبوتی مشاهده کرده‌ایم. این بازی قرار است سال 2023 عرضه شود و حضور ونوم تا کنون در آن تأیید شده است. همچنین بازی 2 شخصیت اصلی خواهد داشت، پیتر پارکر و مایلز مورالس.

نوشتار مرتبط:  شریرانی که دوست داریم در Marvel’s Wolverine حضور داشته باشند 

Wolverine

اینسومنیاک گیمز حسابی مشغول است. آن‌ها در کنار Spider-Man 2 از Wolverine هم رونمایی کردند. اطلاعات در خصوص این بازی بسیار نایاب است. و احتمالاً فاصله‌ی زیادی با عرضه‌ی آن داشته باشیم. به هر حال استودیوی خوشنام اینسومنیاک پیش از این خودش را ثابت کرده است. در نتیجه انتظار برای این بازی هم زیاد خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  گرن توریسمو 7 نامه‌ی عاشقانه‌ای به ماشین‌بازها 

انحصاری‌های مشترک PS4/PS5

Gran Turismo 7

گرن توریسمو 7 با امیدهای فراوان عرضه شد. شروع جالبی نداشت ولی رفته رفته بهتر شد. سازندگان قول بهبود عملکرد را داده‌اند. به هر حال بهترین تجربه‌ی گرن توریسمو طی یک دهه‌ی گذشته را همین بازی ارائه می‌دهد. و عاشقان بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی انتخاب بهتری نخواهند داشت.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید 

Horizon Forbidden West

دنباله‌ی یکی از بهترین بازی‌های سال 2017 در حالی عرضه شد که با استقبال گسترده‌ی طرفداران مواجه گشت. الوی این بار به منطقه‌ی جدیدی وارد شده است و می‌بایست با دشمنان متفاوتی مبارزه کند. بازی Horizon Forbidden West یک اکشن-ماجراجویی ناب را به طرفداران پلی استیشن هدیه می‌دهد. اگر بازی نخست مورد پسندتان واقع شده، دنباله‌ی جدید نیز به واسطه‌ی بهبودهای گسترده رضایت شما را جلب خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

Sackboy: A Big Adventure

Sackboy: A Big Adventure

این سکوبازی جذاب بهترین تجربه‌ی co-op را ارائه می‌دهد. طراحی چشم‌نواز بازی در کنار گیم پلی لذت‌بخش و چالش‌برانگیز لحظات خوشی را برای شما و دوستانتان به ارمغان خواهد آورد. بازی Sackboy: A Big Adventure برای PS5 و PS4 در دسترس است.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران 

فهرست تمام انحصاری‌های PS5 بازی Spider-Man: Miles Morales مایلز مورالس

Spider-Man: Miles Morales

بازی Spider-Man: Miles Morales دنباله‌ی مستقیم Spider-Man PS4 است. شخصیت اصلی بازی به جای پیتر پارکر مایلز مورالس است. مایلز با راهنمایی‌های پیتر قصد دارد به مرد عنکبوتی جدید تبدیل شود. مایلز گیم پلی و قدرت‌های مخصوص به خود را دارد و این تجربه‌ی بازی را متفاوت و لذت‌بخش‌تر کرده است.

نوشتار مرتبط:  10 پرسشی که دوست داریم در God of War Ragnarok پاسخ داده شوند 

God of War: Ragnarok

بازی به شدت مورد انتظار God of War: Ragnarok قرار است پاییز 1401 برای PS5 و PS4 عرضه شود. این بازی ادامه‌ی وقایع نسخه‌ی پیشین است. و داستان کریتوس را در آخرالزمان نورس تعریف می‌کند. هیجان برای این دنباله بسیار بالاست و طرفداران مشتاقند سرنوشت کریتوس و پسرش را دریابند. باید دید عاقبت چه خواهد شد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ بازی مورد علاقه‌ی شما در فهرست تمام انحصاری‌های PS5 چیست؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها