20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید

بهترین بازی‌های شبیه‌ساز به شما این امکان را می‌دهند که تجربه‌ای جدید را کسب نمایید. و با یک حرفه‌ی غالباً تخصصی آشنایی پیدا کنید. برخی از آن‌ها کاملاََ سفت و سخت هستند و شما را به چالش می‌کشند. و برخی نیز جنبه‌ی سرگرم‌کنندگی را بر همه چیز ارجح دانسته‌اند. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید بپردازیم.

فهرست ما تنوع شگفت‌انگیزی دارد. اگر به دنبال این هستید که پیرمرد درونتان با ماشین جت واش اوقات خوشی را سر کند ما PowerWash Simulator را داریم. و اگر به دنبال تجربه‌ی تهیه‌کنندگی و کار در تلویزیون هستید ما Not for Broadcast را در فهرست قرار داده‌ایم.

ما این فهرست را به صورت منظم به‌روزرسانی خواهیم کرد. و اگر بازی شبیه‌سازی جالبی را دیدیم اضافه خواهیم کرد. بنابراین باز به این صفحه سر بزنید اگر به دنبال تجربه‌ی بهترین بازی‌های شبیه‌سازی هستید.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی The Falconeer، شبیه‌ساز شاهین 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید PowerWash Simulator

20. PowerWash Simulator

قابل بازی در: PC

این عنوان تازه‌وارد در سبک شبیه‌سازی ثابت می‌کند که گاهی اوقات شما برای این‌که اوقات خوبی را داشته باشید تنها به آب و کثیفی نیاز خواهید داشت! PowerWash Simulator در اصل یک شوتر است و اهداف شما در این بازی کثیفی‌ها هستند. کثیفی‌هایی که روی ماشین ون، صندلی‌ها و بالگرد انباشته شده‌اند. و شما می‌بایست با واتر جت و انواع صابون‌ها آن‌ها را از بین ببرید. تمیز کردن اشیاء حس خوشایندی را منتقل می‌کند. و زمانی که همه‌ی محیط را تمیز کرده‌اید یک حس رضایت‌مندی وجودتان را فرا می‌گیرد.

نوشتار مرتبط:  بازی Farthest Frontier توسط توسعه دهنده Grim Dawn معرفی شد 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Farming Simulator 17 شبیه ساز کشاورزی

19. Farming Simulator 17

قابل بازی در: PC, Xbox One, PS4 و Google Stadia

هسته‌ی اصلی بازی شبیه‌ساز کشاورزی ثابت است. خرید زمین‌های بیش‌تر، ارتقاء تجهیزات و لذت بردن از  چرخه‌ی روزانه‌ی کشت و کار. Farming Simulator 17 بهترین شبیه‌ساز کشاوزی است. و دقیق‌ترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهد. اما اگر به دنبال تجربه‌ی راحت‌تری هستید، Farming Simulator 19 انتخاب بدی نخواهد بود. نه این‌که بازی آرکید شده باشد، ولی به مراتب در دسترس‌تر است. و یک شبیه‌ساز سفت و سخت نیست.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی استودیوهای داخلی پلی استیشن با ایکس باکس 

Mad Tower Tycoon

18. Mad Tower Tycoon

قابل بازی در: PC

بنگاه داری و مدیریت ساختمان با این بازی وارد دنیای مجازی شده است. در Mad Tower Tycoon می‌بایست یک آسمان خراش بسازید و همه‌ی اجزای آن را مدیریت کنید. وظيفه‌ی تأمین برق، وسائل تزئینی، امکانات رفاهی و تفریحی این ساختمان با شما خواهد بود. اگر به دنبال یک شبیه‌ساز مديريت جذاب با ظاهری دلچسب می‌گردید، Mad Tower Tycoon بازی شما خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  تاریخ عرضه‌ی بازی‌های PS5, Xbox Series X, PC, Switch و سایر کنسول‌ها 

Project Cars 2

17. Project Cars 2

قابل بازی در: PC, Xbox One و PS4

بازی Project Cars 2 شبیه‌ساز به مراتب بهتری نسبت به بازی نخست است. فصل، آب و هوا و ارتفاع پیست مسابقه از سطح دریا همگی بر تجربه‌ی شما اثرگذار خواهند بود. علیرغم همه‌ی این‌ها سازندگان عنصر اصلی یعنی سرگرم کنندگی را فراموش نکرده‌اند. و بازی با دارا بودن بیش از 180 ماشین حرفه‌ای، تجربه‌ای لذت‌بخش را ارائه می‌دهد. این بازی رویای راننده‌ی حرفه‌ای شدن شما را تحقق خواهد بخشید. رتبه‌ی هفدهم بازی پراجکت کارز 2 در فهرست 20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید قابل توجه است.

نوشتار مرتبط:  11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند 

Railway Empire شبیه ساز قطار

16. Railway Empire

قابل بازی در: PC, Xbox One و PS4

این بازی در عصر طلایی راه آهن ایالات متحده جریان دارد. یعنی حد فاصل سال‌های 1830 تا 1930 میلادی. شما به عنوان رئیس جوان یک شرکت راه آهن می‌بایست ریل گذاری کنید. و تجربه‌ی راه‌اندازی بیش از 40 قطار را در آن‌ها پشت سر بگذارید. شما امکان شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای در این بازی خواهید داشت. از انتخاب کارکنان گرفته تا شخصی‌سازی واگن‌های قطار و مشخص کردن مسیر ریل گذاری. اگر از قطار سواری در ایالات متحده خسته شدید، این بازی DLCهای متنوعی هم دارد که شما را به آمریکای جنوبی، کانادا و اروپا خواهند برد.

نوشتار مرتبط:  یک منظره‌ی هنری؛ 10 شهر برتر هنر هشتم 

Cities: Skylines شبیه ساز شهر سازی

15. Cities: Skylines

قابل بازی در: PC, Xbox One و PS4

شبیه‌ساز شهرسازی شما را در قامت یک شهردار قرار می‌دهد. همه‌ی اجزای شهر در دستان شماست تا آرمان‌شهر رویایی‌تان را بنا کنید. خوشبختانه این بازی با کنترلر کنسول‌های بازی هم کاملاً هماهنگ است. و تجربه‌ی دلچسبی را ارائه می‌دهد. شهرسازی هیچ‌وقت به این لذت‌بخشی نبوده است.

نوشتار مرتبط:  شاه دزد؛ 2 دهه‌ی پیش Thief: The Dark Project سبک مخفی‌کاری را تعریف کرد 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Thief Simulator شبیه ساز دزدی

14. Thief Simulator

قابل بازی در: PC و Nintendo Switch

آیا شما یک تبهکار حرفه‌ای هستید؟ بنابراین Thief Simulator مناسب شما نخواهد بود. اما اگر یک شخص معمولی باشید شبیه‌ساز سرقت می‌تواند برای شما جذاب باشد. این بازی جهان‌باز به شما امکان سرک کشیدن به خانه‌های مجاور و سرقت بانک را می‌دهد. این بازی تجربه‌ای سرگرم کننده و لذت‌بخش را ارائه می‌دهد. فقط مواظب باشید دستگیر نشوید.

نوشتار مرتبط:  آموزش تنظیمات eFootball PES 2022 برای دریافت بالاترین نرخ فریم 

Football Manager 2020 شبیه ساز مربی گری

 13. Football Manager 2020

قابل بازی در: PC, Nintendo Switch, Mac, iOS و Android

شبیه‌ساز مدیریت فوتبال عنوان با سابقه‌ای است. شما در این بازی به بیش از 200 تیم و 116 لیگ از 51 کشور دسترسی خواهید داشت. صفر تا صد ماجرا در دستان شماست. به عنوان مدیر می‌توانید انتخاب کنید که خریدهای بزرگ انجام دهید و یا استعدادهای جوان را بپرورانید.  Football Manager 2020 همه‌ی ابعاد فوتبال را شبیه‌سازی می‌کند و عنوان فوق‌العاده‌ای است. رتبه‌ی سیزدهم فهرست 20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید به شبیه ساز مدیریت فوتبال رسیده است.

نوشتار مرتبط:  چرا یوبیسافت مسابقات قهرمانی Rainbow Six در امارات را لغو کرد؟ 

Silent Hunter 3 شبیه ساز زیر دریایی

12. Silent Hunter 3

قابل بازی در: PC

جالب است که یکی از بهترین شبیه‌سازهای زیر دریایی ساخته‌ی یوبیسافت است. ولی نگران نباشید قرار نیست در این بازی به فتح برج‌های زیر دریا بپردازیم. برعکس این بازی به دلیل گیم پلی و شبیه‌سازی خوب خود مورد ستایش قرار گرفته است. و عنوان قابل احترامی است. بازی Silent Hunter 3 در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد. و مبارزات دریایی را به بهترین نحو پیاده‌سازی کرده است.

نوشتار مرتبط:  آیا مهم است که از چه برند کارت گرافیکی استفاده کنیم؟ 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید PC Building Simulator

11. PC Building Simulator

قابل بازی در: PC, Xbox One, PS4 و Nintendo Switch

این بازی همان‌طور که از نامش پیداست شبیه‌ساز اسمبل کامپیوتر است. در این بازی می‌توانید سیستم رویایی خود را جمع کنید. و دستتان برای این کار کاملاََ باز است. از بین برندهای مطرح بازار انتخاب کنید و یک سیستم گیمینگ درجه یک سر هم کنید. بدون اینکه نیاز باشد هزینه‌های چند صد میلیونی متحمل شوید!

نوشتار مرتبط:  نگاهی به انیمه‌ی نژادپرستانه‌ی Attack on Titan 

X-Plane 11 شبیه ساز هواپیما

10. X-Plane 11

قابل بازی در: PC

یکی از بهترین شبیه‌سازهای خلبانی بدون شک X-Plane 11 است. این بازی امکان پرواز با وسایل نقلیه‌ی هوایی متعددی را به شما می‌دهد. و وجه تمایز آن این است که امکان طراحی هواپیما را در اختیارتان می‌گذارد. و همچنین شرایط پرواز در آب و هوای نامساعد را نیز شبیه‌سازی کرده است. بنابراین X-Plane 11 را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  گرن توریسمو 7 نامه‌ی عاشقانه‌ای به ماشین‌بازها 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Euro Truck Simulator 2 شبیه ساز ماشین سنگین شبیه ساز کامیون شبیه ساز تریلی یورو تراک سیمولاتور 2

9. Euro Truck Simulator 2

قابل بازی در: PC

چه کسی فکرش را می‌کرد شبیه‌ساز رانندگی با ماشین سنگین این‌قدر اعتیادآور باشد؟ SCS Software این فکر را می‌کرد. چرا که دنباله‌ی بازی آن‌ها یکی از پرطرفدارترین عناوین استیم است. این بازی بالاتر از عناوینی چون Dishonored, Civilization V و Half-Life 2 قرار گرفته است. Euro Truck Simulator 2 بسیار محبوب است. این بازی جذاب برای همه می‌تواند سرگرم کننده باشد. اگر علاقه‌مند به رانندگی در جاده‌های بین شهری هستید Euro Truck Simulator 2 برای شما ساخته شده است. و توانایی شما در مدیریت سوخت و نگهداری از ماشین سنگین را به چالش خواهد کشید.

نوشتار مرتبط:  هنر ناب میکامی: تحلیل شخصیت Ruvik 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Two Point Hospital شبیه ساز بیمارستان

8. Two Point Hospital

قابل بازی در: PC, Xbox One, PS4 و Nintendo Switch

مثل همه‌ی شبیه‌سازهای مدیریت در این بازی نیز می‌بایست بین بودجه و پیشرفت پروژه تعادل برقرار کنید. Two Point Hospital با گیم پلی و گرافیک مفرح شما را تا ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد. شما در این بازی می‌بایست یک بیمارستان ايده‌آل را طراحی و مدیریت نمایید. آیا توان این کار را دارید؟ شبیه ساز مدیریت بیمارستان رتبه‌ی هشتم را در فهرست 20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید از آن خود کرده است.

نوشتار مرتبط:  چرا Six Days In Fallujah بازی بحث برانگیزی است؟ 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Rising Storm 2: Vietnam

7. Rising Storm 2: Vietnam

قابل بازی در: PC

این بازی مشابه نسخه‌ی نخست سخت‌گیر است. جبهه‌ی نبرد این بار از جنگ جهانی به ویتنام منتقل شده است. شما فرصت این را دارید که در Rising Storm 2: Vietnam شکست مفتضحانه‌ی نیروهای ایالات متحده را از ويتنامی‌های بی دفاع ولی شجاع نظاره کنید. البته مطابق سایر بازی‌های غرب شاهد رویاپردازی در این بازی هستید. ولی به هر حال، این بازی گیم پلی نیمه شبیه‌سازی را ارائه می‌دهد. نه مثل کالاف دیوتی آرکید محض است و نه مثل آرما 3 یک شبیه‌ساز بی چون و چرا. جنگ ویتنام را از دید نیروهای ایالات متحده تجربه کنید. و نظاره‌گر کابوس ابدی آن‌ها باشید.

نوشتار مرتبط:  15 سانسور عجیب در تاریخ هنرصنعت بازی‌های ویدئویی 

Not for Broadcast شبیه ساز تلویزیون

6. Not for Broadcast

قابل بازی در: PC

کار سینما و تلویزیون در بهترین حالت بسیار حساس و تنش‌زاست. فشار کاری در این حوزه بسیار بالاست به خصوص اگر در بخش اخبار فعالیت داشته باشید که همه چیز در لحظه جریان دارد. شما به عنوان یک سانسورچی فعالیت می‌کنید. دهه‌ی 80 میلادی است و قدرت‌ها تحمل تنش را ندارند. شما می‌بایست اخبار شبانه را ظرف چند ثانیه آماده کنید. حرف‌های نامناسب را حذف کنید، صحنه‌های حساسیت‌زا را کنار بگذارید و برنامه‌ای را ارائه دهید که قدرت‌ها در آرامش باشند. البته مثل شاهکار Papers, Please انتخاب با شماست. این‌که مطالب را سانسور کنید یا بی پرده حقایق را پخش کنید به خودتان بستگی دارد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare | اورزیکستان، سرزمین عجایب! 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید ARMA 3 آرما 3 شبیه ساز جنگ

5. ARMA 3

قابل بازی در: PC

خیلی‌ها نام آرما را به واسطه‌ی ماد زامبی معروف DayZ که مبتنی بر آرما 2 است، می‌شناسند. ولی این آرما 3 است که لایق توجه می‌باشد. Bohemia Interactive یک شبیه‌ساز تمام و کمال میدان نبرد را ارائه می‌دهد. استراتژی و تاکتیک حرف اول را در این بازی می‌زند. یورش بدون فکر هیچ سودی در بر ندارد و اولین اشتباه آخرین اشتباه شما خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  چگونه در دنیای زامبی زده آشپزی کنیم؟ مدرس Resident Evil Village 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Cooking Simulator شبیه ساز آشپزی

4. Cooking Simulator

قابل بازی در: PC

آیا تا به حال دوست داشته‌اید که تبدیل به یک سرآشپز بزرگ شوید؟ Big Cheese Studio با Cooking Simulator رویای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. شما در این بازی سرآشپز یک آشپزخانه‌ی بزرگ هستید. و می‌بایست تلاش کنید به بزرگ‌ترین سرآشپز تاریخ بدل شوید. فقط این‌که توجه کنید این بازی را با Cooking Mama اشتباه نگیرید. وسعت جزئیات در این بازی هوش از سرتان می‌پراند. این بازی شبیه‌ساز واقعی آشپزی است. رتبه‌ی چهارم فهرست 20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید به شبیه ساز آشپزی اختصاص دارد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Planet Coaster شبیه ساز شهربازی

3. Planet Coaster

قابل بازی در: PC, Xbox One, PS4

علاقه‌ای به مدیریت شهربازی دارید؟ و یا شاید خودتان را طرفدار پروپاقرص ترن هوایی می‌دانید؟ هر کدام از این موارد که باشد، Planet Coaster برای شما ساخته شده است. در این بازی می‌بایست بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین ترن هوایی جهان را طراحی کنید. تجربه‌ی این بازی حس تازگی و در عین حال نوستالژی را ارائه می‌دهد. انتظار یک تجربه‌ی چالش‌برانگیز را در این عنوان داشته باشید.

نوشتار مرتبط:  محبوب‌ترین بازی‌ها در بین گیمرهای خانم 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید The Sims 4 سیمز 4 شبیه ساز زندگی

2. The Sims 4

قابل بازی در: PC, Xbox One, PS4

وقتی The Sims 4 سال 2015 عرضه شد، طرفداران از کمبود محتوا ناراضی بودند. ولی در طول 7 سال گذشته EA انبوه محتواها را روانه‌ی بازی کرده است. و اکنون شبیه‌ساز زندگی EA کامل‌ترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهد. شما در این بازی می‌توانید شخصیت خود را طراحی کنید و زندگی‌ای که دوست دارید را تجربه نمایید. و یا این‌که کنترل یکی از شخصیت‌های از پیش طراحی شده‌ی بازی را در دست بگیرید. و زندگی آن‌ها را متحول کنید.

در سیمز 4 می‌توانید یک شخصیت منفی، عجیب و یا مثبت را داشته باشید. هیچ اجباری در کار نیست و آزادی عمل در دستان شماست. همچنین به واسطه‌ی DLCها می‌توانید برای خودتان یک حیوان خانگی داشته باشید، مدیریت یک کشور را در دست بگیرید، قدرت‌های جادویی داشته باشید و یا شخصیتی با نیروهای فراطبیعی را کنترل کنید. و یا این‌که رمز پول بی‌نهایت را بزنید و عمارت چند میلیون دلاری خود را طراحی نمایید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس برای PC 

20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید Microsoft Flight Simulator شبیه ساز پرواز مایکروسافت

1. Microsoft Flight Simulator

قابل بازی در: PC, Xbox One و Xbox Series X/S

بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت سال 2020 در حالی عرضه شد که جهان در قرنطینه‌ی کامل به سر می‌برد. زمانی که امکان سفر در دنیای حقیقی وجود نداشت Microsoft Flight Simulator آسمان را در دستان شما آورده بود. این بازی بهترین شبیه‌ساز پرواز است و با کیفیت مثال زدنی خود چشم‌ها را خیره کرد. همچنین این بازی نخستین عنوان شبیه‌ساز ساز مایکروسافت بود که روی کنسول‌ها عرضه می‌شود. کیفیت گرافیکی این بازی شگفت‌انگیز است. و در زمینه‌ی گیم پلی هم با یک شبیه‌ساز واقعی طرف هستیم. Microsoft Flight Simulator با اقتدار رتبه‌ی نخست فهرست 20 بازی شبیه‌ساز برتر که باید تجربه کنید را به خود اختصاص داده است.

نظر شما در خصوص فهرست بهترین بازی‌های شبیه‌ساز چیست؟ کدام را تجربه کرده‌اید؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید. و عضو گروه تلگرامی کاربران ساویس‌گیم شوید تا با حرفه‌ای‌ها در ارتباط باشید.

 

4 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها