8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4

8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 کاور بازی Resident Evil 4 Remake

بازسازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4 Remake) فاصله چندانی با عرضه ندارد، به همین مناسبت فرصت را غنیمت شمردیم تا به تغییرات شگفت‌انگیز در تجربه بازی بپردازیم. با ساویس‌گیم همراه شوید تا 8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 را برشمریم.

نظر منتقدان در خصوص بازی رزیدنت اویل 4 فوق‌العاده مثبت بوده است. البته که انتظار دیگری هم از بازسازی شاهکار استاد میکامی نمی‌رفت. کپکام با بازسازی رزیدنت اویل 2 در سال ۲۰۱۹ نشان داد که در زمینه بازی‌های کلاسیک خبره است. هر چند که انتظارات از بازسازی رزیدنت اویل 3 برآورده نشد اما قضیه در خصوص نسخه چهارم کاملاً فرق می‌کند. قبل از این‌که دوباره با لیان همراه شویم تا دختر رئیس جمهور ایالات متحده را یافته و با آن فرار کنیم، جا دارد اشاره کنیم که اوضاع حسابی تغییر کرده است.

رزیدنت اویل 4 یک بازسازی معمولی نیست. سازندگان گیم پلی بازی را دگرگون کرده‌اند. گرافیک چشم‌نواز و مدل‌سازی استثنایی تنها ظاهر ماجرا است، اصل تغییرات در گیم پلی نهفته است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک 

8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4

  1. جاخالی دادن از حملات و بلاک کردن آن‌ها
  2. حرکات تمام کننده (فینیشر) جدید
  3. مأموریت‌های جانبی
  4. قابلیت مديريت و شخصی‌سازی بیش‌تر
  5. اشلی دیگر وبال گردن لیان نیست!
  6. سلاح جدید
  7. مبارزه مخفیانه و عناصر مخفی‌کاری
  8. تنوع در مبارزه با باس‌ها (غولاخر)

در این مقاله قرار است به این 8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 بپردازیم. ویژگی‌هایی که در نسخه بازسازی Resident Evil 4 وجود دارند و در نسخه اصلی کمبود آن‌ها کم و بیش حس می‌شد. قابلیت‌هایی که تجربه بازی را دلچسب‌تر می‌کنند.

نوشتار مرتبط:  چگونه نسخه‌ی اصلی رزیدنت اویل 4 شاخص‌ترین بازی کپکام در سبک هک اند اسلش شد 

8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 لیان در حال نزدیک شدن مخفیانه به گارادور

قابلیت مخفی‌کاری و کشتن مخفیانه دشمنان

گیمرها اکنون می‌توانند برای فائق آمدن بر برخی از دشمنان از قابلیت مخفی‌کاری استفاده کنند. همچنين اگر صبر و تحمل بالایی دارید می‌توانید از پشت سر به صورت مخفیانه به دشمنان نزدیک شوید تا لیان با چاقوی خود کار آن‌ها را یکسره کند. لیان در رزیدنت اویل 4 ریمیک قابلیت نشستن و حرکت مخفیانه را پیدا کرده است.

یکی از دشمنانی که جان می‌دهد برای کشتن مخفیانه گارادور (Garrador) است. هیولایی که نمی‌تواند ببیند اما از قدرت شنوایی بالای خود برای رهگیری حریف و مبارزه استفاده می‌کند. این هیولای بد ترکیب در Resident Evil 4 Remake وحشی‌تر و خونخوارتر شده است، در نتیجه هنگام مواجه با آن می‌بایست احتیاط کنید.

نوشتار مرتبط:  10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند 

رزیدنت اویل 4 مبارزه لیان با هیولای وحشتناک

لیون قابلیت جاخالی و بلاک کردن ضربات را پیدا کرده است

سازندگان در مصاحبه خود با IGN گفتند: «ما نمی‌خواستیم چیزی را از بازی حذف کنیم، در نتیجه به این فکر افتادیم که به جای حذف کردن، اضافه کنیم. بله ما قابلیت‌های جدیدی به بازی اضافه کرده‌ایم تا تجربه نهایی را بهبود بخشیم. یکی از این قابلیت‌ها جاخالی دادن و بلاک کردن حملات است.»

برای جاخالی دادن حملات دشمنان نیاز به واکنش سریع و سرعت عمل لیان است. همچنين شما می‌بایست بر حرکات دشمنان آشنایی کامل پیدا کنید. با این حال اگر موفق به جاخالی دادن نشدید کار تمام نشده است، فرصت آخر شما بلاک کردن و دفاع در مقابل حملات است. قابلیتی که نبود آن در بازی اصلی به شدت حس می‌شد.

نوشتار مرتبط:  10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از لست اف اس 2 

لیان در حال حمله با چاقو

بازی Resident Evil 4 Remake حرکات تمام کننده جدیدی را معرفی کرده است

لیان در بازی جدید امکان اجرای فینیشرهای جدیدی روی دشمنان را دارد. سابقاً حرکات تمام کننده بسیار محدود بودند و پس از مدتی تکراری می‌شدند. با این حال سازندگان در بازی جدید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته‌اند.

لیان در رزیدنت اویل 4 علاوه بر حرکات قبلی امکان اجرای فنون بیش‌تری روی دشمنان دارد. این ویژگی قطعاََ مبارزات بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. به عنوان مثال در بازی جدید هنگامی که دشمنی روی زمین می‌افتد، شما می‌توانید قبل از بلند شدن وی با یک حرکت چاقو کار وی را یکسره کنید. به علاوه کلی حرکت جذاب دیگر.

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل 4 فراتر از مرزها 

اشلی آلوده resident evil 4 remake اسلحه در دست

اشلی باهوش‌تر و کارآمدتر شده است

در بازی نخست پس از یافتن اشلی، او به عنوان وبال گردن لیان تا آخر ماجراجویی کنار شما می‌ماند و می‌بایست در مسیر فرار از دهکده نفرین شده از وی محافظت می‌کردید.

خبر خوش اینکه اشلی در بازی جدید قدرت‌های جدیدی پیدا کرده است و مثل سابق یک دختر لوس و بی دست و پا نیست. از جمله قدرت‌های جدید وی می‌شود به باز کردن درب‌ها و حرف شنوی بیش‌تر نسبت به دستورات لیان اشاره کرد. این تغییر مثبت است هر چند در راستای موج سخیف Gurls Powerr رخ داده باشد!

از طرفی لباس اشلی هم تغییر کرده که این موضوع چندان جالب نیست. با این حال حدس زده می‌شد که جریانات SJW اثر نحس خود را روی این بازی هم بگذارند. البته غمی نیست احتمالاً کپکام لباس‌های اصلی را در قالب DLC به فروش برساند. مثل کاری که با رزیدنت اویل 3 انجام دادند.

نوشتار مرتبط:  8 شباهت بین رزیدنت اویل 4 و رزیدنت اویل ویلیج 

لیان مشغول قدم زدن در دالان تاریک

اضافه شدن مراحل جانبی در رزیدنت اویل 4 ریمیک

سازندگان در معرفی و رونمایی از بازی روی اضافه شدن مراحل جانبی مانور زیادی دادند. چرا که این موضوع در بازی اصلی وجود نداشت و در نسخه بازسازی اضافه شده است. مراحل جانبی رزیدنت اویل 4 تنوع بالایی دارند و از جمله آن‌ها می‌شود به حل کردن معماهای محیطی و پیدا کردن گنج اشاره کرد.

اضافه شدن مراحل جانبی به رزیدنت اویل 4 به نوعی شگفتانه کپکام برای طرفداران قدیمی بازی است. این موضوع لذت تجربه مجدد بازی را چند برابر می‌کند. کپکام با این کار سطح جدیدی از کیفیت در بازسازی بازی‌های کلاسیک را به ثبت رساند.

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل 4 | آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار بدانید 

کیف لیان رزیدنت اویل 4

8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 – کیف معروف لیان قابل مدیریت‌تر شده است

کیف لیان در نسخه بازسازی هم بازگشته است. اما اکنون سازندگان امکان مدیریت و شخصی‌سازی آن را فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال تغییر رنگ، نگه داشتن وسایل در گوشه کناری تا زمان مدیریت و جابه‌جایی وسایل داخل کیف و غیره.

از آن‌جایی که کیف لیان مهم‌ترین یار و یاور وی در این مواجهه خطرناک به شمار می‌رود و همه مهمات وی را در خود جای داده، در نتيجه قابلیت مدیریت و شخصی‌سازی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوشتار مرتبط:  25 لحظه‌ی برتر رزیدنت اویل در طول تاریخ 

سلاح Bolt Thrower رزیدنت اویل 4

دست کم یک سلاح جدید در بازی وجود دارد

حتماً طرفداران قدیمی رزیدنت اویل در تریلرهای بازی متوجه این شده‌اند که لیان یک سلاح جدید در دست دارد. آن سلاح Bolt Thrower نام دارد که مخصوص پرتاب میخ و مهمات منفجر شونده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که سلاح مذکور هنگام شلیک بی صدا عمل کرده و این موضوع می‌تواند آن را به سلاحی ایده‌آل برای مخفی‌کاری بدل کند. البته که این بی صدا بودن مربوط به پیش از انفجار و فعال شدن مهمات کار گذاشته شده است. شاید همین موضوع هم به عنوان یک تاکتیک برای پیشروی در مراحل استفاده شود.

نوشتار مرتبط:  رزیدنت اویل 4 شاهکاری که پدرخوانده را جاودانه کرد 

مبارزه لیان با جک کراوزر Jack Krauser رزیدنت اویل 4 ریمیک

8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 – مبارزه لیان با جک کراوزر پویاتر شده است

مبارزه لیون با Jack Krauser تغییرات زیادی داشته است. نبرد این دو رفیق قدیمی که سابقاً مملو از QTE بود، حال با کنار رفتن این مکانیک منسوخ شده پویاتر و جذاب‌تر شده است. اکنون لیان می‌تواند هنگام مبارزه با جک کراوزر حملات وی را با چاقو دفع کند و حتی به وی ضدحمله و بدل بزند. این موضوع گیم پلی این باس فایت نمادین را به مراتب پویاتر و جذاب‌تر ساخته است.

خب دوستان این هم از 8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 ریمیک که با هم بررسی کردیم. نظر شما در خصوص این تغییرات چیست؟ برای تجربه Resident Evil 4 Remake مشتاق هستید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

3.9 7 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها