Resident Evil 4: آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار بدانید

Resident Evil 4: آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار بدانید

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

طبق گمانه‌زنی‌ها و اطلاعات فاش شده بازسازی رزیدنت اویل ۴ برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. به همین مناسبت ما آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار (یکی از 2 شخصیت منفی اصلی بازی رزیدنت اویل ۴) بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

برای آن‌هایی که آشنایی چندانی با این مجموعه بازی ندارند، رزیدنت اویل ۴ در سال ۲۰۰۵ به عنوان یکی از بازی‌های گیم‌کیوب منتشر شد (هرچند که بعدها برای دیگر کنسول‌ها نیز عرضه گشت) و این بازی هنوز هم از سوی بسیاری از طرفداران به عنوان یکی از بهترین بازی‌های رزیدنت اویل و همچنین یکی از بهترین بازی‌های وحشت و بقا شناخته می‌شود. ناشر بازی یعنی کپکام تاریخ انتشار بازسازی رزیدنت اویل ۴ را رسماً اعلام نکرده است، اما این بازی احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار گیرد.

Resident Evil 4: آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار بدانید

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی رزیدنت اویل ۳ در سال ۲۰۲۰، داستان بازی اصلی را به طرز قابل توجهی تغییر داد. بنابراین احتمال دارد که بازسازی رزیدنت اویل ۴ نیز تا حدودی متفاوت از نسخه‌ی اصلی آن باشد. اما احتمالاً هنوز هم از همان داستان کلّی پیروی کند. در رزیدنت اویل ۴، بازی در حومه‌‌ی اسپانیا اتفاق می‌افتد، جایی که لیان کندی مأموریت می‌یابد تا دختر دزدیده‌ شده‌ی رئیس‌جمهور آمریکا را نجات دهد. در عین حال یکی دیگر از شخصیت‌های محبوب طرفداران، یعنی آیدا وانگ هم به در این بازی حضور دارد. تا شیوع یک انگل مرموز به نام لاس پلاگاس و سازمان مذهبی افراطی به نام لوس ایلامینادوس را که مسئول  شیوع انگل است را مورد بررسی قرار دهد.

لیان و آیدا در برابر 2 شخصیت شرور اصلی در رزیدنت اویل ۴ قرار می‌گیرند. علاوه بر جنگیدن با محقق سلاح‌های زیستی و پیشگویِ خودخوانده‌ای به نام آزموند سدلر، لیان و آیدا مجبور بودند تا در مقابل نجیب‌زاده‌ای اسپانیایی به نام رامون سالازار هم قرار بگیرند. با توجه به تغییراتی که در بازسازی رزیدنت اویل ۳ صورت گرفت، نسخه‌ی جدید سالازار می‌تواند با نسخه‌ی قدیمی کمی متفاوت باشد. تمام چیزهایی که باید درباره داستان پیشین رامون سالازار در رزیدنت اویل ۴ بدانید، در ادامه آمده است.

نوشتار مرتبط:  Resident Evil Village دنباله‌ی معنوی Resident Evil 4 که همیشه می‌خواستیم 

Resident Evil 4: آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار بدانید

خاستگاه و نقش رامون سالازار در رزیدنت اویل ۴​

رامون سالازار یک «کاستلان»، یا حاکم قلعه‌ی اسپانیایی است. او هشتمین نسل از حاکمان قلعه است، و در این زمان نقش او بیش‌تر جنبه‌ی تشریفاتی دارد. قامتی کوتاه دارد و ظاهرش آنقدر مسن به نظر می‌رسد که باعث می‌شود فکر کنید میانسال است، اما در حقیقت او چیزی حدود ۲۰ سال سن دارد.

خانواده‌ی سالازار تاریخچه‌ای طولانی با لوس ایلامینادوس و لاس پلاگاس دارند. پلاگاس اولین بار در طی حکمرانی اجدادِ سالازار، یعنی اولین نسل از حاکمان قلعه پدیدار شد. اولین حاکم قلعه، طرفداران افراطی خودش را ساکت و پلاگاس را درون قلعه خود مهر و موم کرد. نسل‌ها بعد، (رامون) سالازار حاکم قلعه می‌شود و زندگی‌ای به دور از دیگران را در پیش می‌گیرد. همین باعث می‌شود تا او به هدفی آسان برای شخصیت شرور اصلی رزیدنت اویل ۴، یعنی آزموند سدلر تبدیل شود، شخصی که لوس ایلامینادوس را احیا کرده است.

آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار بدانید رزیدنت ایول

کمی قبل از وقایع بازی رزیدنت اویل ۴، سدلر به سراغ سالازار می‌آید و او را متقاعد می‌کند که اجدادش اشتباه کرده‌اند و حق با لوس ایلامینادوس بوده است. و سالازار با درخواست سدلر برای دسترسی به لاس پلاگاس موافقت می‌کند. در این زمان، سدلر ثروت و منابع سالازار را تحت کنترل می‌گیرد و از آن‌ها برای تحقیق و آزمایش روی پلاگاس استفاده می‌کند. همچنین وظیفه‌ی محافظت از «ملکه پلاگا» به دوش سالازار قرار می‌گیرد. ملکه پلاگا هیولایی عظیم‌الجثه است که به پلاگا زندگی می‌بخشد. اما در حقیقت، سالازار چیزی بیشتر از یک بازیچه‌ در نقشه‌ی سدلر نیست.

و نقشه‌ی سندلر چیست؟ تصاحب دنیا از طریق دزدیدن دختر رئیس‌جمهور آمریکا، آلوده کردن او با پلاگا، و سپس پیدا کردن راهی برای استفاده از او با هدف گول زدن یا شاید هم آلوده کردن رئیس‌جمهور و دیگر مقامات عالی‌رتبه‌ی آمریکا. قلعه سالازار به عنوان مرکز عملیات سدلر قرار می‌گیرد و سالازار هر کاری که در توان دارد، انجام می‌دهد تا جلوی لیان و آیدا را بگیرد‌.

آنچه که باید درباره‌ی رامون سالازار بدانید رزیدنت اویل

در نهایت لیان سالازار را شکست می‌دهد. حال طرفداران مشغول گمانه‌زنی هستند که آیا رامون سالازار در نسخه‌ی بازسازی، همان شخصیتی خواهد بود که در عنوان اصلی دیدیم یا تغییراتی در آن ایجاد می‌شود؟ اگر چنین باشد، او رقابت سختی با لیدی دیمیتریسِ رزیدنت اویل ۸ بر سر دستیابی به عنوان «به‌یادماندنی‌ترین شخصیت شرور رزیدنت اویل» خواهد داشت. 

شما چه نظری دارید؟ رامون سالازار را شخصیتی ماندگار می‌دانید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها