8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village

8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village

8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

دیدن شباهت‌های بین بازی Resident Evil 4 و Village کار سختی نیست، چرا که بازی Village تا حدود زیادی جانشین معنوی رزیدنت اویل ۴ است. از زمان انتشار نسخه بازسازی‌شده‌ی Resident Evil 3، شایعات زیادی درباره‌ی اینکه Resident Evil 4 بازی بعدی از این مجموعه است که بازسازی می‌شود، مطرح شده‌اند. تا اینجای کار، این شایعات به دو اطلاعیه‌ی رسمی منتهی شدند. یکی این که انتشار نسخه VR (واقعیت مجازی) بازی به همین تازگی صورت گرفت؛ که از یک نظر این خودش نوعی بازسازی است. خیلی از طرفداران این نسخه را نزدیک‌ترین مورد به بازسازی Resident Evil 4 می‌دانند که می‌توانست گیرشان بیاید. پاسخ دیگر به این شایعات هم اطلاعاتی بود که می‌توانست مربوط به بازی Resident Evil Village باشد.

بعضی از افشاگران (لیکرها) احتمالاً با خودشان فکر کردند که این بازی، بازسازیِ بازی چهارم است که البته فهمیدن دلیلش هم خیلی سخت نیست. هر دویِ این بازی‌ها خیلی شبیه به هم هستند و به نوعی ویلیج به منزله‌ی یک جانشین معنوی برای رزیدنت اویل 4 است. حال وقت آن رسیده تا 8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village را ببینیم و بررسی کنیم.

نوشتار مرتبط:  آشنایی با 10 صداپیشه‌ی Resident Evil Village 

8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village رزیدنت ایوب ویلیج

۸. جریان داشتن در منطقه‌ای نامشخص در اروپا​

بازی Resident Evil 4 در قسمتی نامشخص از اروپا در حول‌وحوش اسپانیا جریان داشت. زبانِ بازی هم کاملاً تاییدکننده این مورد بود. دلیل اینکه چرا هیچ‌وقت برای این منطقه یک نام درست‌وحسابی انتخاب نشد، احتمالاً این بود که توسعه‌دهندگانِ بازی در شرکت کپکام نمی‌خواستند مردمِ ملیّت خاصی را ناراحت کنند و یا شاید هم می‌خواستند بدون مواجهه با هیچ محدودیتی، بازی را همان طوری طراحی کنند که خودشان می‌خواستند. احتمالاً این موارد در خصوص بازی Resident Evil Village هم صدق می‌کند. جدا از خود دهکده، یک قلعه هم در Resident Evil 4 وجود داشت که این بازی در واقع از آن جا شروع می‌شود و وقایعی بیش‌تر انتظار بازی‌باز را می‌کشند.

نوشتار مرتبط:  چرا Resident Evil Village باید پایان کار Ethan Winters باشد؟ 

8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village خرید و فروش در رزیدنت اویل

۷. بازرگان (مرد تاجر) ​

با این که در Resident Evil 5 مغازه‌ای وجود داشت که می‌توانستید از آن خرید کنید، اما چیزی در آن بازی نبود که جای مرد تاجر را بگیرد. آن مغازه فقط یک منو بود. بنابراین Resident Evil 4 و این بازی (ویلج) تنها عناوین این مجموعه هستند که در آن‌ها یک مغازه‌دار و تاجر وجود دارد. هرچقدر هم که مرد تاجر به لطف تکیه‌کلام‌ها و رفتارهای مرموزش در Resident Evil 4 عالی بود، اما به پای Duke در بازی Village نمی‌رسد. دوک نه تنها کاریزمای بیش‌تری دارد، بلکه به Ethan در داستان بازی کمک می‌کند و در همرنگ جماعت شدن بهتر عمل می‌کند.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Resident Evil Village به همراه آموزش 

8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village هیولای رزیدنت

۶. بند آوردن راه‌ها ​

صحنه آغازین هر دو بازی خیلی شبیه هم هستند. به جای روستاییان اسپانیایی‌زبان که سعی دارند لئون را بکشند، (در رزیدنت اویل ویلج) ایتن توسط روستایی‌هایی تعقیب می‌شود که به گرگینه تبدیل شده‌اند. ایتن برای بیش‌تر کردن شانس نجات خود می‌تواند با استفاده از تخته‌چوب، محیط اطرافش را سد کند تا از خودش محافظت کند و بتواند بهتر به دشمنانش شلیک کند. البته اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم، Resident Evil 5 هم این مکانیسم را در خود داشت، اما شباهت‌های این دو بازی برای مقایسه بیش‌تر هستند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Resident Evil Village؛ نور و سایه 

مدیریت منابع و ارتقا رزیدنت اویل

۵. سیستم Tetris Inventory ​

لیان یک چمدان دارد که می‌تواند وسایل و تجهیزاتش را درون آن بگذارد. این یعنی هر چیزی که بازی‌باز می‌تواند استفاده کند، به استثناء موارد کلیدی. با اینکه هیچکس نمی‌تواند منطق پشت این سازوکار را درک کند، اما شاهد بازگشت همان نوع از چمدان به Resident Evil Village هستیم. البته یک تفاوت بزرگ وجود دارد. آن هم این است که چمدان بازی Village در ابتدای کار بزرگ‌تر از چمدان لیان است. این یعنی بازی‌باز زمان کم‌تری را برای مرتب کردن وسایلش در این چمدان صرف می‌کند که همین باعث می‌شود سفر کلّی بازی‌باز در Resident Evil Village کم‌تر خسته‌کننده باشد.

نوشتار مرتبط:  Resident Evil Village دنباله‌ی معنوی Resident Evil 4 که همیشه می‌خواستیم 

رزیدنت 4 هیولای دریایی

4. قایق‌ها و ماهی‌های هیولا ​

یکی از حماسی‌ترین غولآخرها در Resident Evil 4 آنجایی بود که لیان در حال هدایت یک قایق روی دریاچه‌ای بود و در همان زمان با نیزه‌ای بزرگ به یک هیولاماهی غول‌پیکر حمله می‌کرد. در این بازی اما هیچ صحنه‌ای وجود ندارد که در آن با یک ماهی هیولامانند درگیر نبرد شوید. اما در بازی Resident Evil Village هم قایق هست و هم یک غولآخر که به شکل یک ماهی غول‌پیکر است. نحوه مبارزه با این غولآخر بسیار متفاوت است. که البته این تفاوت به معنی بهتر بودن آن است و باعث می‌شود بازی‌باز حسابی حواسش را جمع کند.

نوشتار مرتبط:  بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند 

8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village رزیدنت 8

3. انگل‌ها​

قارچ Mold که برای اولین بار در بازی Resident Evil VII (رزیدنت اویل 7) به نمایش در آمد، ظاهری بسیار متفاوت داشت. در این بازی هم غولآخرها و یا موجوداتی وجود دارند که ویژگی‌هایی مشابه با ظاهر انگل‌های Las Plagues (لاس پلاگاس) در Resident Evil 4 دارند. اگر قرار بود کسی برای اولین بار به طراحی ظاهر یک انگل بیگانه و فرازمینی بپردازد، اساساً چنین چیزی به فکرش می‌رسید. نمونه‌هایی از این دست در این بازی شامل تغییر و تحول‌های Moreau و ارتباطاتی می‌شود که دونا با عروسک‌هایش برقرار می‌کند. کامل توضیح داده نمی‌شود که چرا ظاهر آن‌ها در Resident Evil 7 متفاوت است، اما این بازی هم از نظر ظاهر این موجودات عجیب‌الخلقه دست کمی ندارد.

نوشتار مرتبط:  قهرمان اصلی Resident Evil 9 می‌بایست از بین شخصیت‌های کلاسیک انتخاب شود 

راهنمای بخش مرسناریس رزیدنت ایول ویلج

۲. حالت Mercenaries Mode ​

این حالت فقط یک ارتباط مبهم بین این دو بازی است که باز هم ارزش توجه را دارد. Resident Evil 4 اولین بازی‌ای نبود که حالت Mercenaries را در دل خود داشت. بلکه Resident Evil 3: Nemesis بود که این ویژگی را معرفی کرد، هرچند که از لحاظ فنی حالت مشابهی در Resident Evil 2 نیز وجود داشت. نکته‌ی مورد بحث این است که این ویژگی در بسیاری از بازی‌های این مجموعه بعد از Resident Evil 4 وجود نداشت. بخش Mercenaries در بازی Village آیتم‌هایی خوبی دارد که می‌شود آن‌ها را بازگشایی کرد، از جمله یک شمشیر نوری.

نوشتار مرتبط:  چرا بازسازی Resident Evil 4 روی PS5 فوق‌العاده خواهد شد؟ 

8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village رزیدنت اویل 8

۱. داستانی حول محور نجات یک دختر ​

لیان در Resident Evil 4 وظیفه دارد دختر رئیس‌جمهور را نجات دهد. هدف اصلی Ethan در Resident Evil Village هم نجات دخترش یعنی رز است. نحوه‌ی پیشروی این دو داستان خیلی متفاوت از هم، اما هدف اصلی شخصیت‌های اصلی آن‌ها یکی است. خوشبختانه در این بازی هیچ مأموریت اسکورتی وجود ندارد، چون علی‌رغم‌ این حقیقت که Resident Evil 4 یک بازی عالی بوده و هنوز هم هست، اما اسکورت اشلی می‌توانست بعضی وقت‌ها اعصاب‌خردکن باشد.

البته می‌توانست راهی وجود داشته باشد که ایتن بتواند رز را در یک کوله‌پشتی مخصوص حمل بچه یا چیزی شبیه به این با خودش ببرد. Mandalorian این کار را با Baby Yoda انجام داد و این مجموعه سریال، عملاً یک مأموریت اسکورت بود که آخر سر به یک نمایش تلویزیونی تبدیل شد. قرار گرفتن مسئولیت مراقبت از یک بچه بر عهده‌ی ایتن، باعث توسعه‌ی شخصیت او می‌شد؛ چیزی که او هنوز هم بین این بازی و Resident Evil VII فاقد آن است.

نظر شما در خصوص فهرست 8 شباهت بین Resident Evil 4 و Resident Evil Village چیست؟ موافق شباهت‌ها هستید؟ چه مورد دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها