14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند

راه‌های زیادی وجود دارند که بازی‌های ویدئویی نفس مخاطب را بند آورند و او را در زیبایی محض غوطه‌ور سازند. از کیفیت خارق‌العاده در بعد گرافیک فنی گرفته تا طراحی هنری مثال زدنی. حال چه می‌شود اگر برخی در هر 2 زمینه عملکرد عالی داشته باشند؟ بدون شک این عناوین به آثاری خیره‌کننده بدل می‌شوند که بعد فنی و هنری را به حد اعلا رسانده‌اند و در زمینه‌ی شکوه و تماشایی بودن تنه به تنه‌ی انیمیشن‌های سینمایی CG می‌زنند. در این مقاله قرار است به 14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند بپردازیم. با ساویس‌گیم همراه شوید.

نوشتار مرتبط: بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Ratchet and Clank Rift Apart

Ratchet and Clank Rift Apart

اجازه دهید کار را به عنوانی شروع کنیم که انتخاب اول همه است. بازی‌های Ratchet and Clank از دیرباز با آثار پیکسار مقایسه می‌شدند. این مقایسه کاملاََ صحیح است و Ratchet and Clank Rift Apart بیش از هر زمان به آن اعتبار بخشید. بازی انحصاری PS5 به غایت تماشایی و چشم‌نواز است. از نظر تکنیکی Rift Apart درخشان و روان است و از لحاظ هنری نفس‌گیر و دیدنی. اصلاً اغراق‌آمیز نیست اگر Ratchet and Clank Rift Apart را خوش سیماترین بازی تاریخ بنامیم.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Kena: Bridge of Spirits

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Kena Bridge of Spirits

Kena Bridge of Spirits

بازی Kena Bridge of Spirits هنگام رونمایی توجهات را به خود معطوف کرد. ارائه‌ی این کیفیت از استودیوای که سابقه‌ی آن‌چنانی در هنرصنعت نداشته است، شگفت‌انگیز و غیرمنتظره بود. خوشبختانه سازندگان توانستند محصول نهایی را مطابق انتظارات عرضه کنند و نتیجه‌ی کار کاملاََ رضایت‌بخش بود. مقایسه با آثار پیکسار کمی نخ نما شده است، همین چند خط بالاتر Rift Apart را مثال زدیم. اما انصافاً Kena Bridge of Spirits نیز دست کمی ندارد و قیاس درستی است. از انیمیشن گرفته تا طراحی مدل‌ها و محیط سرزنده‌ی بازی، همه و همه از شروع تا پایان بازی چشمان شما را نوازش خواهند داد.

نوشتار مرتبط: نسخه‌ی وب تقویم گیمی 1400 ساویس؛ تاریخ عرضه و سالگرد بازی‌های مهم

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Luigi’s Mansion 3

Luigi’s Mansion 3

برادر لوله‌کش معروف بازی‌ها خیلی در کانون توجهات قرار ندارد. اما اگر به مانند Luigi’s Mansion 3 به او فرصت خودنمایی داده شود، حسابی می‌درخشد. سازندگان خوش ذوق بازی فراتر از انتظار عمل کردند. عناوین انحصاری و بی نظیر نینتندو به این معروف هستند که ضعف سخت‌افزاری کنسول‌های نینتندو را با ارائه‌ی گرافیک هنری چشم‌نواز و منحصر به فرد جبران می‌کنند. Luigi’s Mansion 3 نیز در این امر فوق‌العاده موفق عمل کرده است و سربلند بیرون آمده. از انیمیشن‌های روان و خیره‌کننده گرفته تا انبوه جزئیات محیطی و طراحی رنگارنگ، Luigi’s Mansion 3 در زمینه‌ی بصری شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نوشتار مرتبط: کنسولی برای تمام دوران؛ چرا ‌PS2 بهترین کنسول تاریخ است؟

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Kingdom Hearts 3

Kingdom Hearts 3

این یکی کاملاََ قابل حدس بود. طبیعتاً Kingdom Hearts 3 می‌بایست شبیه انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار باشد، چرا که در جهان آن‌ها جریان دارد. به لطف اسکوئرانیکس و با همکاری دیزنی Kingdom Hearts 3 یک اکشن-نقش‌آفرینی بدیع است که جهان آثار دیزنی را به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر کشیده است. نکته‌ی خیره‌کننده‌ اینجاست که بازی مذکور کیفیت خود را در همه‌ی جهان‌ها حفظ می‌کند و تنوع ویژه‌ای دارد. همه‌ی جهان‌های شبیه‌سازی شده در این بازی تماشایی هستند و هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارند.

نوشتار مرتبط: 31 بازی تمام عیار در هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی از دید متاکریتیک| بخش دوم

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey

بازی شگفت‌انگیز و چشم‌نواز Super Mario Odyssey به راحتی می‌تواند در زمره‌ی بهترین آثار سکوبازی تاریخ قرار گیرد. سوپر ماریو ادیسه بدون شک در نبود افسانه‌ی زلدا: نفس وحش بهترین بازی 2017 به شمار می‌رود. با این‌که نقطه قوت اصلی سوپر ماریو ادیسه گیم پلی روان و لذت‌بخش آن است، ولی در زمینه‌ی گرافیکی نیز چیزی کم ندارد. از صحراهای یخ‌زده‌ی Tostarena و ابرشهر شلوغ New Donk City تا زیبایی هنری Ruined Kingdom و جنگل‌های انبوه Steam Gardens هر قلمرویی که در Super Mario Odyssey می‌پیمایید مملو از شگفتی و نبوغ در طراحی است.

نوشتار مرتبط: کرک شدن Crash Bandicoot 4: It’s About Time تنها در یک روز!

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند کراش 4

Crash Bandicoot 4: It’s About Time

قطعاََ انتظار کشیدن برای این بازی ارزشش را داشت. طرفداران سال‌ها بود که حسرت یک بازی آبرومند از این فرانچایز را می‌کشیدند و سرانجام Crash Bandicoot 4: It’s About Time از راه رسید. بازی کردن این عنوان همان اندازه لذت‌بخش است که تماشا کردن آن. دشمنان و محیط‌ها هر کدام حس و حال خود را دارند و از جزئیات شگفت‌انگیز اشباع شده‌اند. شاید چالش‌برانگیز بودن مراحل کمی آزاردهنده باشد اما زیبایی بصری بازی شما را به ادامه‌ی کار ترغیب می‌کند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند کراش ماشینی

Crash Team Racing Nitro-Fueled

به شکل کلی همه‌ی آثار اخیر این فرانچایز شایسته‌ی حضور در این فهرست هستند. چرا که کیفیت و طرح اصلی آن‌ها یکسان است. اما در این بین Crash Team Racing Nitro-Fueled شایسته‌ی توجه بیش‌تری است. شاید شما بتوانید یک بازی فوق‌العاده با گرافیکی چشم‌نواز و گیم پلی عالی ارائه دهید، اما آیا می‌توانید این کارها را طوری پیاده‌سازی کنید که محصول نهایی به تجربه‌ی اصلی وفادار باشد؟ سازندگان Crash Team Racing Nitro-Fueled همه‌ی این کارها را انجام دادند و از انتظارات نیز فراتر رفتند. نتیجه عنوانی شد که در همه‌ی زمینه‌ها لذت‌بخش و خواستنی است.

نوشتار مرتبط: معرفی استودیوهای بازی‌سازی: Insomniac Games | قسمت اول

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Spyro Reignited Trilogy

Spyro Reignited Trilogy

درست به مانند بازسازی 3گانه‌ی کراش باندیکوت و کراش ماشینی، اسپایرو نیز شگفت‌انگیز ظاهر شد. Spyro Reignited Trilogy به زیبایی هر چه تمام‌تر بازی‌های کلاسیک را رنگ و لعابی امروزی بخشید. سازندگان از لحاظ تکنیکی کیفیت کراش 4 را ارائه دادند ولی در عین حال روح این عناوین را نیز حفظ کردند. بازآفرینی جهان رنگارنگ و شگفت‌انگیز اسپایرو یادآور دوران خوش کودکی است. دورانی که امتیاز متاکریتیک و وضوح تصویر بازی‌ها همه‌چیز نبود و بازی‌بازان به خود بازی اهمیت می‌دادند.

نوشتار مرتبط: بازی فوق‌العاده‌ی Super Mario 64 را به راحتی با مرورگر اینترنت بازی کنید

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Mario + Rabbids Kingdom Battle

Mario + Rabbids Kingdom Battle

حقیقتاً کسی انتظار همچین عنوانی را نداشت. حتی پس از فاش شدن اطلاعات بازی پیش از معرفی رسمی نیز کسی باورش نمی‌شد همچین بازی ترکیبی‌ای وجود خارجی داشته باشد. اما Mario + Rabbids Kingdom Battle اکنون پس از گذشت 4 سال از عرضه‌ همچنان شگفت‌انگیز و چشم‌نواز است. این بازی از جمله بهترین بازی‌های نینتندو سوئیچ به شمار می‌رود و الحق در زمینه‌ی گیم پلی نیز چیزی کم ندارد. هر صحنه‌ای از بازی به خودی خود تماشایی است و نگاه‌ها را خیره می‌کند. بی‌خود نیست که پس از گذشت بیش از 4 سال Mario + Rabbids Kingdom Battle هنوز جزو خوش سیماترین بازی‌های نینتندو سوئیچ به شمار می‌رود.

نوشتار مرتبط: آریانا گراند خواننده موسیقی پاپ از عشق خود به بازی‌های ویدیویی می‌گوید

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Sackboy: A Big Adventure

Sackboy: A Big Adventure

فرانچایز LittleBigPlanet همیشه از لحاظ بصری جذاب و لذت‌بخش بوده و هست. سبک هنری منحصر به فرد این فرانچایز واقعاً چشم‌نواز است و Sackboy: A Big Adventure نیز دنباله‌ی خلفی برای آن است. به لطف سخت‌افزار جدید، این بازی نهایت کیفیت ممکن را ارائه می‌دهد، هنر در جای جای طراحی آن نهفته است و سبک منحصر به فرد فرانچایز بیش از هر زمان جلوه‌گر است.

نوشتار مرتبط: چرا بازی‌های Souls-like طراحی بدی دارند؟

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Code Vein

Code Vein

بازی Code Vein یک اکشن-نقش‌آفرینی سولزلایک است که توسط Bandai Namco Entertainment توسعه یافته است. از همان نمایش‌های اولیه می‌شد شباهت این بازی به آثار انیمه‌‌ای ژاپنی را لمس کرد. بازی اگر چه نمرات متوسطی دریافت کرد ولی در زمینه‌ی فروش موفق عمل کرد و در طول 2 سال بیش از 2 میلیون نسخه به فروش رساند. اگر به گرافیک انیمه‌‌ای علاقه دارید و دنبال بازی‌های چالش‌برانگیز هستید، Code Vein مناسب شماست.

نوشتار مرتبط: Project Eve و خیزش بازی‌های فانتزی علمی-تخیلی

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Scarlet Nexus

Scarlet Nexus

اسکارلت نکسوس دقیقاََ به مانند Code Vein شباهت فراوانی به آثار انیمه‌‌ای دارد. باندای نامکو علاقه‌ی شدیدی به این سبک پیدا کرده است و آثار اخیر آن‌ها غالباً در این حوزه طبقه‌بندی می‌شوند. Scarlet Nexus نیز از قضا یک اکشن-نقش‌آفرینی است که برخلافِ Code Vein منتقدان استقبال خوبی از آن کردند و مبارزات آن را مورد ستایش قرار دادند. بازی مذکور محصول مشترک Bandai Namco Studios و Tose است. و مطابق معمول Bandai Namco Entertainment وظيفه‌ی نشر آن را بر عهده گرفته است. اگر از Code Vein خوشتان آمد حتماََ سری هم به Scarlet Nexus بزنید. چرا که نقاط ضعف آن بازی در این‌جا برطرف شده‌اند و بازی تجربه‌ای یک‌دست را ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط: Tales of Arise در برابر Final Fantasy 13؛ کدام برتر است؟

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Tales of Arise

Tales of Arise

باندای نامکو تمرکز خود را در این حوزه قرار داده است. بی‌خود نیست که لوگو و خط مشی خود را به تازگی تغییر داده‌اند. توجه بفرمائید که آن‌ها 3 بازی در این فهرست دارند. Tales of Arise هم دقيقاً به مانند عناوین قبلی یک اکشن-نقش‌آفرینی جذاب با سبک گرافیکی انیمه‌‌ای است. با این تفاوت که Tales of Arise یک فرانچایز گسترده در پس خود دارد و هفدهمین شماره‌ی اصلی از فرانچایز بزرگ Tales به شمار می‌رود. این بازی فوق‌العاده باکیفیت است و در بین این 3 گزینه‌ی اخیر بهترین کیفیت ممکن را دارد. ما پیش از این Tales of Arise را با Final Fantasy 13 مقایسه کرده‌ بودیم، آن مقاله‌ی جذاب را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط: 8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند

14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند Concrete Genie

Concrete Genie

بازی چشم‌نواز و منحصر به فرد Concrete Genie محصول Pixelopus و انحصاری پلی استیشن است. این بازی نخستین بار در Paris Games Week 2017 معرفی شد و به دلیل سبک هنری و گرافیکی جذاب به سرعت مورد توجه قرار گرفت. این بازی خوش سیما از بازی کلاسیک Jet Set Radio الهام گرفته شده است و سبک بصری آن به مانند نقاشی‌های خیابانی است. بازی Concrete Genie از لحاظ بصری انصافاً منحصر به فرد است و مشابهی ندارد. خوشبختانه این بازی با استقبال خوبی در هنگام عرضه مواجه شد و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

خب دوستان نظرتان در خصوص فهرست 14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند چیست؟ کدام یک را تجربه کرده‌اید؟ چه عنوان دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها