بیوگرافی هیدیاکی ایتسونو | مغز متفکر فرنچایز Devil May Cry

بیوگرافی هیدیاکی ایتسونو | مغز متفکر فرنچایز Devil May Cry

هیدیاکی ایتسونو Hideaki Itsuno (متولد ۲۵ آگوست ۱۹۷۰ در اوساکای ژاپن) یک کارگردان و طراح بازی‌های ویدئویی شناخته‌شده است. او در طول دوران حرفه‌ای خود در شرکت کپکام (Capcom) روی ساخت عناوین مهمی از جمله سری بازی‌های مبارزه‌ای Street Fighter Alpha و Rival Schools، بازی‌های مهیج Power Stone، مجموعه پرطرفدار Devil May Cry و بازی نقش‌آفرینی ماجراجویی Dragon’s Dogma  به‌عنوان کارگردان و طراح نقش داشته است.

علاقه به بازی‌های مبارزه‌ای و ورود به کپکام

ایتسونو از همان کودکی به بازی‌های مبارزه‌ای علاقه داشت. او در سال ۱۹۹۴ پس از فارغ‌التحصیلی، علی‌رغم داشتن پیشنهاد از شرکت‌های دیگر، به دلیل سهولت رفت‌وآمد، تصمیم به پیوستن به کپکام گرفت. اولین فعالیت او در این شرکت، به‌عنوان طراح در بخش بازی‌های آرکید بود. در همان سال اول حضور در کپکام، فرصتی برای او فراهم شد تا در ساخت بازی Street Fighter Alpha به‌عنوان طراح مشارکت کند.

هیدیاکی ایتسونو دانته دویل می کرای

از مبارزه تا ماجراجویی: تولد Devil May Cry

بخش قابل توجهی از فعالیت‌های ایتسونو در طول نه سال اول حضورش در کپکام، معطوف به کارگردانی و طراحی بازی‌های مبارزه‌ای دو بعدی و سه بعدی بود. با افول تدریجی این سبک بازی و بازار بازی‌های آرکید، او روی ساخت بازی‌های کنسولی در ژانرهای مختلفی همچون One Piece Mansion ،GioGio’s Bizarre Adventure و Auto Modellista به‌عنوان کارگردان و طراح مشغول به کار شد.

پس از تکمیل بازی Capcom vs. SNK 2، ایتسونو ایده‌ی ساخت یک بازی نقش‌آفرینی را در سر داشت. با این حال، مدیر او به دلایلی، وی را برای کار روی Devil May Cry 2 فراخواند. ایتسونو در ابتدا به‌عنوان جانشین کارگردان وارد این پروژه شد، اما در نهایت رهبری کامل آن را برعهده گرفت. گرچه او در ابتدا در لیست عوامل بازی ذکر نشد، اما در نسخه نهایی، تنها کارگردان عنوان شد. با وجود تلاش‌های او، نتیجه‌ی نهایی Devil May Cry 2  مورد رضایت ایتسونو قرار نگرفت.

عزم ایتسونو برای ساخت تجربه‌ای به یادماندنی در دنیای Devil May Cry جزم شد. او پیش از اتمام کامل Devil May Cry 2، از مدیران خود درخواست کارگردانی بازی Devil May Cry 3 را کرد. این بار او توانست اعضای تیم سازنده‌ی Devil May Cry 2 را برای ساخت نسخه‌ی سوم گرد هم آورد.

با در نظر گرفتن انتقادهای وارده به نسخه‌ی دوم، المان‌های گیم‌پلی و موتور بازی مورد بازنگری قرار گرفت و شخصیت اصلی، دانته، با چهره‌ی مغرور و درجه سختی بازی به مانند نسخه‌ی اول بازگشت. این تغییرات با استقبال مثبت منتقدان و بازیکنان مواجه شد.

ایتسونو کارگردانی Devil May Cry 4 را نیز برعهده گرفت. او درباره‌ی این نسخه گفته بود که هدف تیم طراحی، القای حس دلچسب معلق ماندن در هوا بوده است. این بازی هم از لحاظ تجاری و هم از نظر منتقدان، اثری موفق به شمار می‌رفت.

مرتبط: بررسی بازی Dragon’s Dogma 2

هیدیاکی ایتسونو Dragon’s Dogma 2

همکاری برون‌سپاری و بازگشت به ریشه‌ها

بازی بعدی این مجموعه، DmC: Devil May Cry، توسط استودیوی بریتانیایی نینجا تئوری (Ninja Theory) ساخته شد و ایتسونو در این پروژه به‌عنوان کارگردان ناظر حضور داشت. هدف از این تصمیم، جلوگیری از تکرار و یکنواختی در سری بازی‌ها و تزریق خون تازه‌ای به آن عنوان شد.

آخرین اثر ایتسونو در این مجموعه تاکنون، Devil May Cry 5 است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

آرزوی دیرینه‌: خلق Dragon’s Dogma

علاوه بر Devil May Cry، ایتسونو کارگردانی بازی Dragon’s Dogma را نیز برعهده داشته است. او در کنفرانس مطبوعاتی کپکام در سال ۲۰۱۱، این بازی را اثری معرفی کرد که از دوران دانشجویی آرزوی ساخت آن را در سر می‌پروراند و پیشرفت‌های تکنولوژی در نهایت، امکان تحقق این رویا را فراهم کرده بود.

تیم سازنده‌ی Dragon’s Dogma  در جریان ساخت این بازی، موفق به توسعه‌ی تکنیک‌هایی شدند که تجربه‌ی گیم‌پلی ۶۰ فریم در ثانیه را حتی روی سخت‌افزاری که بازی را با ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می‌کند، شبیه‌سازی می‌کرد.

ایتسونو با اشاره به تجربه‌ی خود در ساخت بازی‌های اکشن، هدف از ساخت Dragon’s Dogma را پایه‌گذاری ژانری جدید عنوان کرد. او تاکید داشت که این بازی با تلفیق میراث عناوین اکشن ساخته‌شده توسط کپکام، به یک بازی نقش‌آفرینی اکشن تبدیل شده است.

از دیگر منابع الهام ایتسونو برای ساخت این بازی می‌توان به عناوینی همچون سری Breath of Fire، رزیدنت اوبل، Devil May Cry و Monster Hunter از کپکام، عناوین نقش‌آفرینی شرقی مانند Dragon Quest و بازی‌های نقش‌آفرینی غربی مثل Fable و Oblivion اشاره کرد.

ایتسونو در ادامه بیان کرد که در طول سال‌های گذشته شاهد انتشار تعداد زیادی بازی نقش‌آفرینی اکشن جهان‌باز بوده‌ایم؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند به‌صورت کامل، هیجان و عمق بخش اکشن را به مخاطبان ارائه دهند.

او بر این باور بود که تیمی متشکل از افرادی که درک عمیقی از ماهیت بازی‌های اکشن دارند، می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد در این زمینه خلق کند. به گفته‌ی او، هدف نهایی ساخت اثری بود که بازیکن را مستقیماً وارد جهانی چالش‌برانگیز کند و او را وادار سازد تا با تکیه بر مهارت‌های خود، برای بقا بجنگد.

مرتبط: ایتسونو، خالق Devil May Cry و Dragon’s Dogma: ساختن چیزی جدید سرگرم‌کننده خواهد بود!

گیم پلی بازی Dragon’s Dogma 2 مبارزه با هیولاها

با وجود تاکید بر ماهیت اکشن بازی، Dragon’s Dogma به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان تجربه‌ی گیم‌پلی با رویکردی کم‌تحرک‌تر را نیز فراهم می‌آورد. ایتسونو در این باره توضیح داد که بازیکنان می‌توانند با ارتقای سطح شخصیت خود، همراهان قدرتمندی را جذب کرده و در حین نبرد، نظاره‌گر مبارزه‌ی آن‌ها باشند.

او همچنین خاطرنشان کرد که گرچه ماهیت اصلی بازی اکشن است، اما امکان برنامه‌ریزی دقیق برای نبردها و چالش‌های پیش‌رو نیز وجود دارد و این ویژگی برای افرادی که علاقمند به غرق‌شدن در این دنیای فانتزی هستند، ایده‌آل خواهد بود.

در ابتدا قرار بود Dragon’s Dogma  به‌عنوان یک بازی با فضاسازی فانتزی غربی ساخته شود. ایتسونو در سال ۲۰۱۲ ابراز امیدواری کرد که این بازی بتواند به فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای در سطح جهان و یک میلیون نسخه‌ای در ژاپن دست پیدا کند.

با موفقیت تجاری این اثر، شرکت کپکام ساخت دنباله‌ای برای آن را در دستور کار خود قرار داد. ایتسونو اذعان داشت که تیم سازنده تنها موفق به پیاده‌سازی ۶۰ الی ۷۰ درصد از ایده‌های خود در نسخه‌ی اول شده‌اند و امیدوارند تا این ایده‌ها را در دنباله‌ی بازی به مرحله‌ی اجرا درآورند.

در نهایت، ایتسونو در سال ۲۰۲۴ کارگردانی دنباله‌ی این بازی یعنی Dragon’s Dogma 2 را نیز برعهده گرفت.

ایتسونو در سال ۲۰۱۲ به احیای دوباره سری بازی‌های مبارزه‌ای Rival Schools و Capcom vs. SNK اشاره کرد. همچنین، زمزمه‌هایی درباره‌ی احتمال ساخت نسخه‌ی جدیدی از سری Devil May Cry در سال بعد به گوش رسید. او علاقه‌ی خود را به توسعه‌ی یک بازی مبارزه‌ای که بتواند تأثیری مشابه Street Fighter II بر این سبک بازی بگذارد، ابراز داشته است.

مرتبط: بازی Resident Evil 9 با در نظر گرفتن فناوری جهان باز Dragon’s Dogma 2 ساخته خواهد شد

هیدیاکی ایتسونو کارگردان صاحب سبک ژاپنی

میراث هیدیاکی ایتسونو

هیدیاکی ایتسونو به‌عنوان یکی از کارگردانان و طراحان بازی‌های ویدئویی تاثیرگذار در صنعت بازی‌سازی شناخته می‌شود. او با خلق مجموعه بازی‌های Devil May Cry که آمیزه‌ای از اکشن پرشور، شخصیت‌های جذاب و داستان‌های گیرا هستند، استانداردهای جدیدی را در این سبک بازی تعریف کرد.

همچنین، کارگردانی اثری به وسعت و پیچیدگی Dragon’s Dogma نشان از توانایی او در خلق تجربه‌های نوآورانه در دنیای بازی‌های نقش‌آفرینی دارد. جدای از این‌ها، ایتسونو همواره شخصیتی پرشور و علاقه‌مند به پیشرفت بوده است. او با اشتیاق فراوان درباره‌ی بازی‌ها صحبت می‌کند و همین ویژگی باعث شده تا الهام‌بخش بسیاری از بازی‌سازان، به‌ویژه نسل جدید طراحان بازی، گردد.

مقالات بازی و بیوگرافی بازیسازان بزرگ را در ساویس‌گیم بخوانید.

بیشتر بخوانید:

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها