در گیمزکام 2023 چه گذشت

در گیمزکام 2023 چه گذشت gamescom 2023 سایبرپانک 2077 آلن ویک 2 کالاف دیوتی مدرن وارفر 3 مورتال کامبت 1

مراسم افتتاحیه گیمزکام 2023 تحت عنوان Gamescom Opening Night Live یک نمایش بالای 2 ساعت و نیم بود که به ارائه آخرین اطلاعات درباره بازی‌های معرفی شده پرداخت. جف کیلی گفته بود که مراسم امسال شگفتی بزرگی نخواهد داشت اما تصور نمی‌کردیم که تا این حد معمولی باشد. یعنی جف کیلی نمی‌توانست چند معرفی و شگفتانه برای مراسم جور کند؟ پس فلسفه انتخاب وی به عنوان مجری چیست؟ به نظر می‌رسد که جف مراسم خودش یعنی سامر گیم فست و گیم اواردز را اولویت می‌بخشد. به هر روی در ادامه با ما همراه شوید تا به این بپردازیم که در گیمزکام 2023 چه گذشت.

بازی‌های شاخصی که در Gamescom Opening Night Live 2023 نمایش داشتند شامل اساسین کرید میراژ، کالاف دیوتی مدرن وارفر 3 و آلن ویک 2 می‌شوند. یک شگفتانه دوست داشتنی هم داشتیم که Little Nightmares III بود. همچنين تاریخ انتشار تکن 8 و سونیک سوپراستارز نیز مشخص شد.

در ادامه نخست به بازی‌های شاخص معرفی شده در پیش نمایش گیمزکام 2023 می‌پردازیم و سپس به مراسم اصلی خواهیم پرداخت.

نوشتار مرتبط:  بازی‌های شاهکار و ماندگار که تجربه نکرده‌اید 

بازی Mandragora

Mandragora – در گیمزکام 2023 چه گذشت

پیش نمایش گیمزکام 2023 یک ویدیو از پیش ضبط شده بود که مجری بامزه و جذاب همیشگی اجرای آن را بر عهده داشت. یکی از بازی‌های شاخص معرفی شده در این پیش نمایش Mandragora بود. این بازی Side-scrolling اکشن نقش‌آفرینی خیلی امیدوار کننده به نظر می‌رسید و گیم پلی جذاب آن در تریلر کاملاً مشهود بود. Mandragora قرار است در 2024 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر شود.

نوشتار مرتبط:  100 نقل قول برتر بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

بازی واقعیت مجازی Bulletstorm VR

Bulletstorm VR

بازی واقعیت مجازی Bulletstorm VR عنوان دیگری بود که در پیش نمایش گیمزکام 2023 ظاهر شد. این بازی قرار است در تاریخ 23 آذر ماه برای کامپیوتر و PS VR2 منتشر شود. این بازی شوتر اول شخص جذاب بدون شک ارزش تجربه مجدد در هدست‌های واقعیت مجازی را دارد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Get Even 

بازی ترسناک واقعیت مجازی The 7th Guest VR

The 7th Guest VR

شاید یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نمایش داده شده در گیمزکام 2023 همین The 7th Guest VR باشد. 27 مهر ماه دارندگان هدست واقعیت مجازی پلی استیشن و کامپیوتر می‌توانند این بازی جذاب که نسخه بازسازی عنوان کلاسیک به همین نام است را تجربه کنند. تجربه کاوش و ماجراجویی در عمارت روح زده را The 7th Guest VR داشته باشید.

نوشتار مرتبط:  چرا Six Days In Fallujah بازی بحث برانگیزی است؟ 

بازی شوتر تیراندازی دلتا فورس Delta Force: Hawk Ops

Delta Force: Hawk Ops

مجموعه دلتا فورس برای عاشقان بازی‌های شوتر نظامی نامی آشنا است. این مجموعه پس از سال‌ها غیبت قرار است به صحنه بازگردد و نمایش اخیر آن امیدوار کننده بود. این بازی قرار است برای کامپیوتر، پلی استیشن، ایکس باکس و موبایل منتشر شود.

بازی Delta Force: Hawk Ops دارای بخش تک نفره و دو بخش جذاب چندنفره تحت Hazard Operations و Havoc Warfare است. بخش Hazard Operations گیم پلی اکسترکشن را ارائه می‌دهد و مشابه بازی‌های بزرگی همچون اسکیپ فرام تارکو Escape From Tarkov مبارزات هیجان انگیز PvP در مقیاس بالا را ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  5 بازی اسرار آمیز که احتمالاً در پلی استیشن شوکیس حاضر خواهند بود 

تماشاچی روی صحنه جف کیلی گیمزکام 2023

در ادامه مراسم اصلی گیمزکام 2023 آغاز شد. اینون زور آهنگساز افسانه‌ای روی صحنه آمد تا تم اصلی استارفیلد را بنوازد و در ادامه یک تریلر کوتاه از بازی به نمایش درآمد که چیز خاصی نداشت.

پیش از این‌که جف کیلی تاد هاوارد را به صحنه دعوت کند اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد و یکی از تماشاگران حاضر در سالن برگذاری مراسم روی صحنه رفت و در حالی که خودش را نزدیک میکروفون جف کیلی می‌کرد چند بار جمله «بیل کلینتون می‌خواهد جی تی ای 6 بازی کند» را تکرار کند. این اتفاق که یادآور مسخره بازی بچه روانی در گیم اواردز 2022 بود، جف کیلی را ناامید کرد و او از این ماجرا ابراز ناراحتی کرد. در ادامه مأموران امنیتی فرد معلوم الحال را از روی صحنه خارج کردند.

سپس تاد هاوارد آمد تا برای استارفیلد تبلیغ کند. تاد با گفتن این‌که این نخستین حضور او در گیمزکام است ادامه داد که چه بهانه‌ای بهتر از استارفیلد، نخستین آی‌پی اورجینال بتزدا پس از 25 سال، برای حضور در این مراسم. سپس یک سری تکرار مکررات کرد و یک تریلر CGI معمولی را شاهد بودیم.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند 

بازی Little Nightmares III

Little Nightmares III

پس از آن کارگردان بازی Little Nightmares III روی صحنه آمد تا از این بازی جذاب رونمایی کند. این بازی به نوعی تنها شگفتانه گیمزکام 2023 بود و انصافاً کسی انتظار آن را نداشت. بازی Little Nightmares 3 قرار است در 2024 برای PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Switch و PC منتشر شود. نکته ویژه بازی جدید قابلیت co-op است.

نوشتار مرتبط:  از بازی جذاب Faith of Danschant: Hereafter چه می‌دانیم؟ 

بازی چینی میمون مبارز Black Myth Wukong

Black Myth Wukong

بازی اکشن نقش آفرینی چینی Black Myth Wukong نمایش جدیدی در گیمزکام 2023 داشت. این بازی قرار است در تابستان سال آینده برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی منتشر شود. تریلر بازی خیلی خونین بود و باس فایت‌های هیجان‌انگیزی را به تصویر کشید. نکته جالب تریلر موسیقی گوش نواز چینی بود.

نوشتار مرتبط:  اخراج مدیر عامل Tripwire Interactive به خاطر اظهارنظر بشردوستانه در توئیتر! 

بازی Killing Floor III موجود فضایی

Killing Floor III

در ادامه ما رونمایی از بازی Killing Floor 3 را داشتیم. این بازی قرار است برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر شود. شروع تریلر بازی به‌گونه‌ای بود که ابتدا تصور کردیم با تریلر جدید مورتال کامبت 1 و شخصیت Reptile طرف هستیم!

نوشتار مرتبط:  تاریخ عرضه بهترین بازی‌های 2023 

بازی کره‌ای Crimson Desert در گیمزکام 2023 چه گذشت

Crimson Desert – در گیمزکام 2023 چه گذشت

بازی کره‌ای Crimson Desert پس از مدت‌ها سکوت خبری نمایش تازه‌ای داشت. این بازی جهان باز اکشن ماجراجویی در تریلر اخیر خود فوق العاده و باورنکردنی ظاهر شد. عظمت جهان بازی و گستردگی گیم پلی آن واقعاً خیره کننده است و گویی سازندگان چندین بازی بزرگ از جمله افسانه زلدا و فاینال فانتزی را با هم ترکیب کرده‌اند تا به چنین معجونی دست پیدا کنند. متأسفانه تاریخ عرضه بازی Crimson Desert مشخص نشد. فقط این را می‌دانیم که سازندگان برای انتشار هم‌زمان بازی روی کامپیوتر و کنسول‌های بازی آماده می‌شوند.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره اساسین کرید میراژ بدانید 

باسم Assassin's Creed Mirage اساسین کرید میراژ در گیمزکام 2023 چه گذشت

Assassin’s Creed Mirage

تریلر جدید Assassin’s Creed Mirage با دوبله عربی جالب توجه بود. صداگذاری عربی بازی با توجه به جریان داشتن اتفاقات آن در بغداد انتخاب هوشمندانه‌ای از جانب یوبیسافت بود، هرچند که صداگذاری خیلی دقیق نیست و با گویش محلی فاصله دارد، اما باز هم حائز اهمیت و جالب توجه است. اساسین کرید میراژ در تاریخ 13 مهر ماه برای پلتفرم‌های نسل قبل و نسل فعلی به علاوه کامپیوتر منتشر خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  پلی استیشن 4 به پایان خود نزدیک می‌شود 

تکن 8 Tekken 8 زن مو بولوند عینکی گوش گربه ای در گیمزکام 2023 چه گذشت

Tekken 8 – در گیمزکام 2023 چه گذشت

کاتسوهیرو هارادا کارگردان افسانه‌ای تکن روی صحنه گیمزکام حاضر شد تا از تریلر جدید تکن 8 پرده‌برداری کند. این تریلر تاریخ انتشار بازی را مشخص کرد و اطلاعات جالبی از جمله وجود 32 شخصیت قابل بازی در هنگام عرضه را تأیید کرد که عدد فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. همچنین از بخش تازه‌ای تحت عنوان Arcade Quest رونمایی شد. صادقانه بگویم این بخش جذاب و بامزه به نظر پاسخی به World Tour استریت فایتر 6 باشد. با این تفاوت که در تکن 8 به جای خلق شخصیت واقعی یک آواتار گوگولی بامزه را خواهید ساخت که در آرکیدهای مختلف پرسه می‌زند تا داستان مخصوص به خود را پیش ببرد. تکن 8 قرار است در تاریخ 6 بهمن ماه برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر شود.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 

کالاف دیوتی مدرن وارفر 3 کاپیتان پرایس ماکاروف Call of Duty: Modern Warfare III در گیمزکام 2023 چه گذشت

Call of Duty: Modern Warfare III

گیم پلی طولانی کالاف دیوتی مدرن وارفر 3 برخلاف نمایش‌های بازی قبلی چنگی به دل نمی‌زد. با این حال سازندگان قول آزادی عمل بیشتر در برخی از مراحل را دادند، به‌گونه‌ای که دست شما برای مخفی‌کاری یا اکشن تمام عیار کاملاً باز باشد. بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 قرار است در تاریخ 19 آبان ماه برای کنسول‌های نسل قبل، نسل فعلی و کامپیوتر منتشر شود.

نوشتار مرتبط:  در پلی استیشن شوکیس 2023 چه گذشت؟ 

شخصیت های بازی Granblue Fantasy: Relink در گیمزکام 2023 چه گذشت

Granblue Fantasy: Relink

سرانجام تاریخ انتشار بازی اکشن نقش آفرینی مورد انتظار Granblue Fantasy: Relink مشخص شد. این بازی جذاب قرار است در تاریخ 12 بهمن ماه برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر شود. امیدواریم شاهد تأخیر دیگری نباشیم!

نوشتار مرتبط:  رتبه بندی شخصیت‌های 5 ستاره هونکای استار ریل 

شخصیت های بازی Zenless Zone Zero

Zenless Zone Zero

تریلر جدید بازی اکشن نقش آفرینی Zenless Zone Zero که تازه‌ترین هنرنمایی miHoYo (HoYoverse) است حسابی دل ما را برد. این بازی فانتزی جذاب با سبک گرافیکی خیره کننده خود که گویی نقاشی رنگ روغن است توجه خیلی‌ها را جلب کرد و از طرفی گیم پلی هیجان انگیز آن که لحظاتی از آن را شاهد بودیم نیز نوید عنوانی آینده دار را می‌داد. بازی Zenless Zone Zero برای کامپیوتر و موبایل در دست ساخت است.

نوشتار مرتبط:  همکاری بین سگا و سونی بدترین تصمیم در تاریخ بازیسازی است 

بازی سونیک Sonic Superstars در گیمزکام 2023 چه گذشت

Sonic Superstars – در گیمزکام 2023 چه گذشت

بازی رنگارنگ Sonic Superstars با ارائه یک تریلر جذاب تاریخ عرضه 25 مهر ماه خود را تأیید کرد. این بازی برای کنسول‌های نسل قبل، نسل فعلی، نینتندو سوییچ و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  داستان سایبرپانک 2077 

مبارزه با ربات غول پیکر سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در گیمزکام 2023 چه گذشت

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

گیم پلی بازی سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی که خیلی‌ها منتظر آن بودند درخشش کافی را نداشت. سازندگان خیلی سعی کردند که تغییرات و بهبودهای بازی را تبلیغ کنند ولی حقیقتاً چیزی که در تریلر شاهد بودیم چندان خاص و ویژه نبود. به هر حال این بازی در تاریخ 4 مهر ماه برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره مورتال کمبت 1 بدانید 

شخصیت های مورتال کامبت 1 Mortal Kombat 1 کوانچی اومنی من پیس میکر

Mortal Kombat 1

اد بودن خالق افسانه‌ای مورتال کامبت روی صحنه گیمزکام 2023 حاضر شد تا تریلر جدید مورتال کامبت 1 را نمایش دهد. شما را نمی‌دانم اما نمایش‌های این بازی من یکی را به هیچ وجه ترغیب و هیجان زده نکرده است. انگار یک دی ال سی دیگر برای مورتال کامبت 11 است که از لحاظ گرافیکی هم ارتقاء نیافته و هیچ نوآوری و نکته جدیدی برای ارائه ندارد. مورتال کامبت جدید 28 شهریور ماه برای کنسول‌های جدید، نینتندو سوییچ و کامپیوتر منتشر می‌شود.

نوشتار مرتبط:  7 بازی شگفت‌انگیزی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند 

آلن ویک 2 Alan Wake II

Alan Wake II – در گیمزکام 2023 چه گذشت

در پایان مراسم گیمزکام 2023 به عنوان حسن ختام سم لیک روی صحنه حاضر شد تا درباره آلن ویک 2 و تریلر جدید آن صحبت کند. تریلر جدید بازی آلن ویک 2 تلفیقی از لایو اکشن و گیم پلی بود که نسبت به تریلرهای قبلی از جذابیت کافی برخوردار نبود. بازی Alan Wake 2 در تاریخ 5 آبان ماه برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

خب دوستان این هم از مهم‌ترین اتفاقات گیمزکام 2023، نظر شما در خصوص این مراسم چیست؟ کدام بازی توانست توجه شما را جلب کند؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها