بررسی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2

بررسی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 شخصیت های بازی call of duty modern warfare 2 سوپ گوست پرایس آلخاندرو

بازی‌های کالاف دیوتی بیش‌تر به ارائه بخش چندنفره جذاب و سرگرم کننده شناخته می‌شوند. امروزه کم‌تر کسی را پیدا می‌کنید که اهمیتی به بخش داستانی کالاف دیوتی بدهد. اما فراموش نکنیم که Call of Duty: Modern Warfare 2 در سال 2009 همه چیز را تغيير داد و استاندارد جدیدی برای قصه‌گویی در بازی‌های شوتر اول شخص تعریف کرد. حال پس از گذشته این همه سال آیا ریبوت مجموعه توانسته است در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد؟ بررسی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط: ا اکتیویژن اسکین کالاف دیوتی Nickmercs که از کودکان حمایت کرده بود را حذف کرد 

بازی‌هایی که تجربه‌ای تک‌نفره همراه با داستانی چشم‌گیر را ارائه می‌دهند، اغلب طولانی هستند و به حداقل ۱۰ ساعت زمان نیاز دارند تا آن‌ها را به پایان برسانید و در عین حال تجربه‌ای چشم‌گیر داشته باشید که برای مدتی در حافظه شما باقی می‌ماند، اما Modern Warfare 2 چنین تجربه‌ای را ارائه نمی‌دهد. در عوض شما ست پیس‌های اکشن نظامی عالی که سری در آن تبحر خاصی دارد را خواهید داشت.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 کمتر از ۶ ساعت طول می‌کشد و یک تجربه خطی است که از داستان‌های ساده پیروی می‌کند. البته تا اینجا همه چیز طبیعی است و بازی‌های قبلی نیز چنین بودند و عمدتاً روی گیم پلی و لحظات حساس در انجام مأموریت‌ها در پشت خطوط دشمن یا در میدان جنگ با خروجی سینمایی استادانه تمرکز دارد.

مأموریت‌های مختلفی وجود دارند که شما با شخصیت‌های بزرگی که سابقه طولانی در مجموعه دارند و محبوب طرفداران سری هستند، از جمله Captain Price ،Soap و Ghost انجام خواهید داد. مأموریت‌ها تنوع بالایی دارند و از لحاظ گیم پلی و گان پلی مثل همیشه قابل توجه‌اند. مانند مرحله‌ای که شما را در نقش یک تک تیرانداز قرار می‌دهد، مأموریت Recon By Fire، با اینکه کیفیت خوبی داشت، اما به سطح مأموریت فوق العاده تک تیرانداز در کالاف دیوتی 4 نرسید.

نیروهای امنیتی استطار کرده زیر آب

تنوع مراحل بازی خوب است، از مأموریت‌های سطحی و پیش پا افتاده تا مراحل عمیق و طولانی که هیجان بالایی دارند. از جمله مأموریت Urzikstan که شباهت زیادی به مأموریت تعقیب و گریز معروف در بازی آنچارتد 4 دارد، جایی که گرد و غبار میدان دید را می‌پوشاند و در حالی که در ارتفاعات در حال حرکت هستید باید از یک وسیله نقلیه به وسیله دیگر بپرید تا در نهایت به هدف خود برسید.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 تجربه بصری فوق العاده‌ای را با عناصر کارگردانی صحنه‌ها و مأموریت‌های که همیشه استودیوی Infinity Ward را متمایز کرده است به شما ارائه می‌دهد.

کاپیتان پرایس کالاف دیوتی مدرن وارفر 2

در زمینه داستان اما باز هم با پسرفت شدید مواجه هستیم. پس از فاجعه کالاف دیوتی مدرن وارفر 2019، انتظار داشتیم سازندگان داستان بهتری را تدارک ببینند ولی باز هم شاهد توهین به شعور مخاطب هستیم.

در این‌که بازی‌های شوتر نظامی آمریکایی همیشه سعی در تطهیر و قهرمان سازی از ارتش فشل و بازنده ایالات متحده را دارند شکی نیست، منتهی این کار در بازی‌های گذشته به قدری ظریف و استادانه انجام می‌گرفت که توی ذوق نمی‌زد و از شدت دروغ بافی و تخیلی بودن حالت تهوع به آدم دست نمی‌داد، منتهی ظاهراً همه چیز از 2019 به این سو تغییر کرده است، از افسانه سرایی در اورزیکستان گرفته تا سربازان زن در جنگ جهانی دوم!

داستان کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 به مانند بازی قبلی بی منطق و مسخره است، از تجاوز به حریم خصوصی مردم و یورش به خانه آن‌ها تا کشتن نیروهای نظامی کشور ثالث برای دستگیری یک نفر که در ادامه آن را به بهانه نقض قوانین بین‌المللی آزاد می‌کنید! اوج مسخره بودن داستان اینجا است که شما مأموریت دارید فردی را زنده یا مرده دستگیر کنید، بعد که پس از انجام انواع و اقسام جنایت‌های جنگی به وی می‌رسید، دستور می‌رسد که وی را آزاد کنید چون نمی‌شود او را نگه داشت و خلاف قوانین است!

نوشتار مرتبط: ا سیستم مورد نیاز کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 

ما منکر این نیستیم که استودیوی Infinity Ward تلاش زیادی برای ارائه تجربه‌ای انجام داده است که می‌تواند ما را به یاد بازی‌های قدیمی کالاف دیوتی بیاندازد، اما به نظر این داستان‌های تخیلی دیگر ارزش خود را از دسته داده‌اند و تکرار بیش از حد آن‌ها حوصله مخاطب را سر می‌آورد.

کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 می‌توانست با ارائه یک داستان باورپذیر و استاندارد در کنار گیم پلی و گان پلی همیشگی خود موفق ظاهر شود. اما سازندگان باز هم اشتباه سال‌های اخیر خود را تکرار کردند و عنوانی را ارائه داده‌اند که از لحاظ داستانی غیر قابل تحمل است.

نقاط مثبت

  • گیم پلی خوب
  • گان پلی فوق العاده
  • مأموریت‌های سینمایی و کارگردانی عالی
  • گرافیک و جلوه‌های بصری چشم‌گیر

نقاط منفی

  • مشکلات فنی
  • داستان افتضاح
  • بخش Spec ops ناقص
  • بخش split-screen ناقص
  • مراحل مخفی کاری که با روح کالاف دیوتی هم‌خوانی ندارند
  • نبود آزادی عمل در پیشبرد مراحل برخلاف تبلیغات گسترده بازی
  • بازی عملاً حکم یک دموی تبلیغاتی برای وارزون 2 دارد

امتیاز ساویس‌گیم: 6 از 10

نوشتار مرتبط: ا اول شدن در کالاف موبایل 

بازبینی تصویری

بررسی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 مرحله دارک واتر نیروی ویژه در حال ورود به کشتی نفتی

گیم پلی همیشگی

نوشتار مرتبط: ا معرفی بازی کالاف دیوتی بلک آپس 2 

مرحله هلند mw2

گرافیک عالی

نوشتار مرتبط: ا معرفی بازی کالاف موبایل 

شخصیت زن بازی مدرن وارفر 2 والریا

داستان افتضاح و شعار زده

نوشتار مرتبط: ا معرفی استودیوی بازیسازی تری آرک سازنده کالاف دیوتی بلک آپس و کالاف زامبی 

FINAL VERDICT

Call of Duty: Modern Warfare 2 could have been successful by presenting a believable and standard story along with its usual gameplay and gunplay. But the creators repeated their mistake of recent years and presented a title that is unbearable in terms of story

:Pros

  • Good gameplay
  • Great gunplay
  • Cinematic missions and excellent direction
  • Impressive graphics and visual effects

:Cons

  • technical issues
  • Terrible story
  • Incomplete Spec ops mode
  • Incomplete split-screen mode
  • Undercover missions that don’t match the spirit of call of duty
  • Lack of freedom, contrary to the extensive advertising of the game
  • The game is practically a promotional demo for Warzone 2

SavisGame Score: 6 out of 10

 

3.8 8 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها