جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

برخی جزئیات از Cyberpunk 2077 برملا شده‌اند که خبر از حضور پررنگ Morgan Blackhand و Saburo Arasaka می‌دهند. اما Morgan Blackhand دیگر کیست!؟

تا به امروز نقاط تاریک زیادی در بحث توسعه‌ی Cyberpunk 2077 وجود دارد. چیزی که مشخص است این است که نسخه‌ای که طرفداران در اواسط 2010 انتظار آن را می‌کشیدند آن چیزی نبود که در 2020 دریافت کردند.

حال با این‌که بازی عرضه شده است و شاهد بخش طراحی شخصیت آن نیز بوده‌ایم، یک تغییر بزرگ گویای این است که احتمالاً می‌بایست با سایبرپانک کاملاً متفاوتی روبه‌رو می‌شدیم.

جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

بازی Cyberpunk 2077 با 3 مسیر زندگی عرضه شد که در ابتدای بازی قابل انتخاب بودند. Corpo, Nomad و یا Street Kid. جالب است بدانید که پیش از این حق انتخاب بسیار فراتر از این بود. بازی‌بازان می‌بایست از بین اتفاقات مهم انتخاب می‌کردند. به عنوان مثال مرگ یک عزیز، فرار از خانه یا انجام اولین قتل. همچنین هدف از رفتن به Night City را باید بین کار ناتمام، گشت و گذار در شهر و چیزی برای اثبات انتخاب کرد.

در پایان نیز می‌بایست قهرمان را انتخاب کنید. که این مورد آخر به این معناست که احتمالاً جانی سیلورهند تنها صدای در سر V نبوده است.

 

جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

قهرمانان Cyberpunk 2077؛ Johnny Silverhand, Morgan Blackhand و Saburo Arasaka

در شیوه‌ی اصلی ساخت شخصیت بازی‌بازان می‌توانستند از بین Johnny Silverhand, Morgan Blackhand و Saburo Arasaka یکی را انتخاب کنند. این موضوع بدین معناست که در مقطعی سایبرپانک 2077 اهمیت کم‌تری به جانی سیلورهند داده است.

مشخص نیست که هدف اولیه‌ی سازندگان چه بوده است. اما به احتمال زیاد Morgan Blackhand و Saburo Arasaka قرار بوده است که نقش مشابهی به مانند جانی سیلورهند بازی کنند. این موضوع به احتمال زیاد کاملاً درست است چرا که در نهایت جانی و مورگان در Cyberpunk 2077 ادغام شده‌اند.

در حقیقت این جانی سیلورهند نبوده است که برج آراساکا را با بمب هسته‌ای منفجر کرده است، این مورگان بلک‌هند بوده است که مرتکب این کار شده است. این جانی نبوده است که با آدام اسمشر رقابت داشته است بلکه مورگان بلک‌هند بوده است. به عبارتی نقش مورگان به اندازه‌ی جانی در سایبرپانک اهمیت داشته است، ولی بنا بر دلایلی نقش او کاملاََ حذف شده است و فقط اشاره‌ی کوچکی به او در Afterlife و یک گزارش خبری می‌شود.

جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

در نقطه‌ی دیگر ما Saburo Arasaka را داریم که می‌تواند زنده باشد. زنده بودن او به پایان بازی بستگی دارد. با توجه به این‌که داستان بازی بر این پایه است که جانی سیلورهند از طریق engram کنترل V را بر عهده می‌گیرد، این امکان وجود داشت که Saburo Arasaka از طریق engram کنترل V را بر عهده گیرد و بر مسند قدرت تکیه زند. این امکان به سادگی برای مورگان نیز فراهم بود.

در سایبرپانک 2077 به اندازه‌ی کافی شواهد و قرائن وجود دارد که این فرضیه‌ی ما را تأیید کند. از طرفی این‌گونه به نظر می‌رسد که به دلیل نقش جانی سیلورهند بوده است که نقش مورگان بلک‌هند و سابورو آراساکا تقلیل یافته است. سؤال اصلی این‌جاست، چرا؟

 

جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

سایبرپانک 2077 – کیانو ریوز وارد می‌شود

پاسخ پرسش بالا می‌تواند خیلی ساده باشد، قدرت یک ستاره. نقش‌های مورگان بلک‌هند و آراساکا به نفع جانی سیلورهند تقلیل یافته‌اند. دلیل این اتفاق نیز حضور کیانو ریوز در این نقش است. نه این‌که ماجرا تقصیر کیانو و یا سران CD Projekt RED باشد. ماجرا این نیست که چه کسی تصمیم نهایی را گرفته است. بلکه موضوع هدف نهایی بازی است.

اضافه کردن یک ستاره‌ی سینمایی به بازی در نهایت می‌توانست به موفقیت بازی کمک شایانی کند. طرفداران حتماً می‌دانند که در مقطعی دیالوگ‌های کیانو ریوز 2 برابر شده است. دلیل این اتفاق اضافه شدن خط داستانی نیست بلکه به معنای تغییر در خط داستانی است. به همین دلیل است که شخصیت‌های جانی و مورگان در هم ادغام شده‌اند.

در پایان دلیل این اتفاق می‌تواند خیلی ساده باشد، بازی‌های اندکی هستند که قدرت استفاده از یک ستاره همچون کیانو ریوز را داشته باشند. قوانینی برای استفاده از ستارگان هالیوود در بازی‌های ویدئویی وجود دارد. وقتی کیانو ریوز قرار است در یک بازی ایفای نقش کند، طبیعتاً سازندگان نمی‌خواهند که این ایفای نقش فقط در یک سوم بازی باشد.

جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

انتخاب مورگان یا سابورو می‌توانست نقش و تأثیرگذاری کیانو روی بازی را کاهش دهد. و یا این‌که اصلاََ کسی مورگان و سابورو را انتخاب نمی‌کرد.

خیلی‌ها معتقد هستند که روند سایبرپانک 2077 پس از ورود کیانو ریوز به پروژه تغییر کرده است. با توجه به این‌که این معرفی در سال 2019 اتفاق افتاده است، چندان بعید نیست. این حقیقت که نقش مورگان و سابورو تغییر کرده است با وجود نقش کلیدی آن‌ها، بدون شک به قدرت ستاره بودن کیانو ریوز بازمی‌گردد.

هیچ تضمینی نیست که اگر اوضاع طور دیگری رقم می‌خورد و ما شاهد این انتخاب‌ها بودیم در نهایت با عرضه‌ی بهتری برای Cyberpunk 2077 طرف می‌شدیم. ولی به هر حال این موضوعی است که ارزش پرداختن دارد.

جزئیات جذاب از بازی Cyberpunk 2077 که باید بدانید

شاید یک روز ماجرای توسعه‌ی Cyberpunk 2077 بر همگان روشن شود. این‌که چه بلایی سر طرح انتخاب قهرمان آمده است. در حال حاضر به‌روزرسانی جدید سایبرپانک 2077 توجهات زیادی دریافت کرده است. هنوز بازی عاری از باگ نشده است ولی اوضاع بالأخره تغییر خواهد کرد. شاید این بازی آن نسخه‌ای که طرفداران آرزو داشتند نباشد ولی حداقل با نسخه‌ی 2020 فاصله خواهد گرفت.

بازی Cyberpunk 2077 برای PC, PS4, Stadia و Xbox One در دسترس است. نسخه‌ی PS5 و Xbox Series X بازی نیز در دست توسعه قرار دارد.

شما دوست داشتید که امکان انتخاب بین جانی، مورگان و سابورو را داشته باشید؟

 

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها