از بازی جذاب Faith of Danschant: Hereafter چه می‌دانیم؟

از بازی جذاب Faith of Danschant: Hereafter چه می‌دانیم؟

هنرصنعت بازی‌های ویدئویی به سمت آنلاین محور شدن و بازی‌های خدمات محور پیش می‌رود. پیش از این ارائه‌ی بازی‌های خدمات محور مختص استودیوهای بزرگ و شرکت‌های نام آشنا بود، اما امروزه استودیوهای کوچک‌تر نیز روی به این سبک آورده‌اند. از جمله‌ی این عناوین می‌شود به Tribes of Midgard, Splitgate و Rocket League اشاره کرد. اما دلیل فاصله گرفتن از بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور چیست؟

یکی از این دلایل پرخرج شدن ساخت عناوین تک‌نفره‌ی AAA می‌باشد. استودیوهای انگشت‌شماری امروزه قادر به ساخت عناوین اینچنینی هستند. عناوینی که غالباً انحصاری می‌باشند و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ را به همراه دارند. طبیعتاً با توجه به این شرایط استودیوهای کوچک‌تر توان رقابت با کیفیت آثار نام‌های بزرگ هنرصنعت را ندارند. چرا که بودجه‌ی آن‌ها اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد.

حال استودیوهای چینی قصد ورود به بازار عناوین AAA را دارند. این را می‌شود از معرفی عناوینی چون Black Myth: Wukong و Faith of Danschant: Hereafter متوجه شد. در خصوص بازی نخست صحبت‌های زیادی شده است اما Faith of Danschant: Hereafter کاملاً مغفول مانده.

بازی Faith of Danschant: Hereafter در سبک اکشن-نقش‌آفرینی قرار دارد. عنوانی چشم‌نواز و به غایت زیبا که برگرفته از اساطیر و افسانه‌های چین می‌باشد. شما در این بازی نقش یک شکارچی هیولا به نام Xing Yuan را برعهده دارید. و وظيفه‌ی شما تار و مار کردن هیولاها و محافظت از دهکده است. در این بین ربوده شدن دختر دلبند Xing Yuan توسط هیولاها همه چیز را دگرگون می‌کند و خط داستانی را جذاب می‌سازد. ناگفته نماند که این بازی دنباله‌ی Faith of Danschant محصول سال 2017 است. و داستان این نسخه به نوعی با شماره‌ی نخست مرتبط است.

بازی Faith of Danschant: Hereafter استفاده‌ی خوبی از فضاسازی خود کرده است. طراحی هنری و فنی در این بازی فوق‌العاده چشم‌گیر است. سازندگان موتور بازی‌سازی آنریل انجین را برای ساخت بازی انتخاب کرده‌اند. اما مشخص نیست که آن‌ها از نسخه‌ی چهارم استفاده می‌کنند یا پنجم. با توجه به این‌که اکثر عناوین از جمله VIGILANCE 2099، Senua’s Saga: Hellblade 2 و Black Myth: Wukong به Unreal Engine 5 کوچ کرده‌اند، بعید نیست که Faith of Danschant: Hereafter نیز جا پای آن‌ها بگذارد.

از بازی جذاب Faith of Danschant: Hereafter چه می‌دانیم؟

بازی Faith of Danschant محصول سال 2017 گیم پلی نقش‌آفرینی نوبتی را ارائه می‌داد، با این حال نسخه‌ی جدید به نظر می‌رسد رویکرد اکشن‌تری در نظر دارد. Faith of Danschant: Hereafter مبارزات رزمی و سرعتی را ارائه می‌دهد و به نظر از آثار سینمایی همچون ببر خیزان، اژدهای پنهان و قهرمان الگوبرداری کرده‌ است.

با توجه به تریلر بازی Xing Yuan خیلی خوب حرکات را به اجرا می‌گذارد. مبارزات بازی جذاب و سرعتی هستند و ضمن تمرکز بر دفاع و ضد حمله روند کلی آن‌ها پویا و درگیر کننده است. یکی از نقاط جذاب تریلر Faith of Danschant: Hereafter آن جایی بود که Xing Yuan خطاب به مردم روستا فرمان شکل دهی حالت دفاعی می‌دهد و به آن‌ها می‌گوید عقب بایستند. این می‌تواند نشان‌گر عمق مبارزات و وجود سیستم کنترل همراهان در بازی باشد در این صورت عمق مبارزات افزایش چشم‌گیری خواهد یافت. البته فعلاً در این زمینه اطلاعات زیادی در دست نیست.

نکته‌ی جذاب دیگر در تریلر بازی قابلیت پارکور بود. Xing Yuan توان بالا رفتن از درختان بامبو را دارد که به او امکان حمله از بلندی را می‌دهد. همچنين ما شاهد عناصر استراتژی نیز در بازی بودیم.

شخصیت اصلی بازی علاوه بر بالا رفتن از درختان قابلیت پرش دوگانه و حرکت روی دیوارها را نیز دارد. سازندگان نیز یک سری چالش برای بخش پارکوربازی در نظر گرفته‌اند. نکته‌ی جذاب در خصوص بخش پارکور آزادی عمل بازی‌باز است. که می‌تواند به کشف مسیرهای جدید و کاوش در محیط منجر شود.

بازی Faith of Danschant: Hereafter دارای غولآخر نیز هست. ما در تریلر بازی شاهد مبارزه با بانوی درخت مانندی بودیم که خیلی جذاب بود. مبارزه با این غولآخر متشکل از لحظات پارکوربازی و استفاده از قدرت‌های مختلف بود و غولآخر نیز حرکت‌های هیجان‌انگیزی انجام می‌داد. تریلر بازی در جایی به پایان رسید که به نظر وارد فاز دوم مبارزه با این غولآخر می‌شدیم. همچنین جا دارد به طراحی فوق‌العاده و درگیر کننده‌ی این غولآخر نیز اشاره کنیم.

از بازی جذاب Faith of Danschant: Hereafter چه می‌دانیم؟

در حال حاضر تاریخ عرضه و پلتفرم‌های مقصد بازی مشخص نشده است. بازی Faith of Danschant: Hereafter برخلاف عنوان نخست قرار است با دوبله‌ی انگلیسی برای بازار غرب منتشر شود. سازنده‌ی بازی Beijing Joyfun عرضه‌ی بازی برای PC و کنسول را تأیید کرده است. ولی مشخص نیست که منظور آن‌ها کدام کنسول یا کنسول‌ها بوده باشد. به نظر می‌رسد که حداقل تا 2023 خبری از عرضه‌ی این بازی نباشد. بنابراین به احتمال زیاد احتمال عرضه برای کنسول‌های نسل قبل منتفی است.

بازی Faith of Danschant: Hereafter در حال حاضر زیبا و قابل ستایش به نظر می‌رسد. به خصوص این‌که توسط یک استودیوی ناشناخته در حال توسعه است. شرایط این بازی بی شباهت به عنوان Biomutant اثر Experiment 101 نیست. سازندگان کم‌تجربه قصد ارائه‌ی عنوانی بزرگ و جاه‌طلبانه‌ داشتند. در نهایت بازی آن‌ها نسبتاََ موفق شد ولی نتوانست به انتظارات طرفداران پاسخ دهد.

از بازی جذاب Faith of Danschant: Hereafter چه می‌دانیم؟

Beijing Joyfun می‌تواند از سرنوشت Experiment 101 عبرت گیرد و اثری را ارائه دهد که کلیات آن راضی کننده باشد. حال اگر هم نتوانستند به همه‌ی وعده‌ها عمل کنند ایرادی ندارد ولی می‌بایست کلیات اثر کم نقص باشد.

خب دوستان نظر شما در خصوص Faith of Danschant: Hereafter چیست؟ مشتاق تجربه‌ی آن هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها