کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی پلی استیشن 5 سیستم گیمینگ

5 دلیل برای متقاعد کردن شما برای انتقال از کامپیوتر به کنسول بازی، کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی؟ در این مقاله از ساویس‌گیم به این موضوع داغ پرداخته‌ایم. اگر بین خرید کامپیوتر و خرید کنسول مردد هستید و دوست دارید قبل از خرید پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس تحقیق کنید، با ما همراه باشید.

بازی کردن روی کامپیوتر دیگر مانند گذشته نیست. از مزایای pc این بود که سابقاً شما یک سیستم جمع می‌کردید و تا یک دهه مشکلی در اجرای بازی‌ها نداشتید. اما الآن وضعیت بهینه‌سازی بازی‌ها به گونه‌ای شده که در طول سال هم ممکن است نياز به ارتقاء داشته باشید. ارتقاء سیستم هم که می‌دانید زنجیر وار است و شما را ناچار می‌کند دیگر قطعات را نیز دگرگون کنید و این یکی از معایب کامپیوتر به شمار می‌رود.

همه این مشکلات ممکن است دلیلی برای جلوگیری از لذت بردن شما از برخی بازی‌ها باشند، چه از طریق مشکلات عملکرد و سازگاری و چه مشکلات متناوب در طول بازی، که ممکن است دلیل محکمی برای رها کردن بازی و جستجوی دستگاه و پلتفرم متفاوت و دیگری باشد. مشکلاتی نامبرده در کنسول‌های بازی که به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و با قابلیت‌های خاصی که توسط توسعه دهندگانی که بازی‌های خود را تولید می‌کنند به رسمیت شناخته می‌شوند، وجود ندارند. این مهم در زمره مزایای کنسول تلقی می‌شود. موضوعی که باعث می‌شود بازی‌ها بدون مشکل سازگاری و غیره روی کنسول بازی اجرا شوند. فقط دکمه ضربدر یا A را بزنید و شروع به بازی کنید تا زمانی که احساس سیری و رضایت نمایید.

در این مقاله، ما به موضوع حساسی پرداخته‌ایم و در مورد 5 دلیل برای متقاعد کردن شما برای انتقال از کامپیوتر به کنسول بازی با شما صحبت خواهیم کرد.

نوشتار مرتبط:  مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس 

کامپیوتر نینتندو سوییچ ایکس باکس سری ایکس پلی استیشن 5

چرا کنسول بخریم؟

هزینه خرید کنسول بازی کم‌تر است

میانگین قیمت کنسول بازی در بهترین حالت از ۵۰۰ دلار فراتر نمی‌رود، این مبلغ شما را صاحب یک کنسول بازی می‌کند که می‌تواند بازی‌های روز را با کیفیت خوب اجرا کند. اما اگر بخواهید این مبلغ را برای خرید یک کامپیوتر گیمینگ سرمایه‌گذاری کنید، امکان ندارد که بتوانید دستگاهی با مشخصاتی تهیه کنید که بتواند به مشخصات یک کنسول بازی با همین قابلیت‌ها برسد. اگر موافق نیستید یک سیستم گیمینگ 30 میلیونی پیشنهاد دهید که بتواند بازی‌های روز با کیفیت سری ایکس یا پلی استیشن 5 اجرا کند!

یک کارت گرافیک امروزی و مناسب گیم به تنهایی ۳۰۰ دلار خرج روی دست شما می‌گذارد. ناگفته نماند اجزای دیگر مانند رم (RAM)، حافظه SSD، سی پی یو و غیره هم در کار هستند. همه این قطعات در یک کامپیوتر شخصی ضروری هستند و ممکن است برای تهیه یک کامپیوتر با قابلیت‌های مناسب برای بازی، به ۲ تا ۳ برابر قیمت یک کنسول بازی نیاز داشته باشید.

در حالی که با قیمت ۵۰۰ دلار، می‌توانید یک پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس تهیه کنید و از بازی‌های باکیفیت بدون هیچ مشکل فنی آزاردهنده‌ای که ممکن است با آن مواجه شوید لذت ببرید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 

انیمال کراسینگ خدای جنگ اوری زلدا اسپایدر من

عناوین انحصاری – کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

چیزی که کنسول بازی مانند پلی استیشن 5 را متمایز می‌کند، وجود عناوین انحصاری است که شرکت تولید کننده این دستگاه‌ها یعنی سونی سعی در ارتقاء آن‌ها دارد تا مشتریان بیشتری را به دستگاه‌ها و خدمات خود جذب کند. البته این نوع رقابت که بازتاب مثبتی روی بازیکنان داشته باشد در دنیای PC دیده نمی‌شود.

درست است که مایکروسافت برخی از عناوین خود را روی کامپیوتر منتشر می‌کند و سونی هم شروع به اشتراک‌گذاری برخی از بازی‌های انحصاری خود با مخاطبان کامپیوتر کرده است، اما این عناوین محدود باقی می‌مانند و با تأخیر چند ساله روی کامپیوتر عرضه می‌شوند.

بازی‌های بزرگی مانند God of War Ragnarok خدای جنگ رگناروک، The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom و دیگر عناوین بزرگ هنوز در انحصار دارندگان کنسول خانگی هستند و شاید لازم باشد چندین سال برای دریافت و تجربه آن‌ها روی کامپیوتر صبر کنید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس 

بازی های انحصاری ایکس باکس وان گیرز اف وار سانست اور درایو

بازی‌ها به خوبی برای کنسول بهینه‌سازی می‌شوند

بهترین چیز در مورد کنسول‌های بازی این است که سیستمی کامل برای بازی هستند، یعنی تمام اجزای عامل مانند کارت گرافیک، سی پی یو، رم و واحد ذخیره‌سازی با استفاده از یک سیستم عامل سفارشی روی یک تراشه الکترونیکی واحد قرار می‌گیرند. این باعث می‌شود تا سازگاری بین این واحدها به بالاترین درجه برسد و در عین حال به توسعه دهندگان امکانات زیادی برای بهینه‌سازی دقیق بازی‌های خود و کاهش مشکلاتی که ممکن است به دلیل ناسازگاری وجود داشته باشد، می‌دهد.

بر خلاف کامپیوترهای شخصی که از قطعاتی استفاده می‌کنند که بنا به میل کاربر قابل تغییر و اصلاح هستند، اما این ویژگی ممکن است به دلیل‌عدم تطابق بین واحدهای عامل، علاوه بر وجود قابلیت‌های هدر رفته زیاد به دلیل ارتباط غیر مستقیم بین این قطعات مشکل‌ساز شود. به عنوان مثال، هاگوارتز لگاسی اخیراََ منتشر شده است و در حالی که دارندگان کنسول پلی استیشن 5 یا ایکس باکس از بازی لذت می‌برند، بسیاری از دارندگان کامپیوتر با مشکلات فنی عمده مواجه بودند که بازی را برای برخی از کاربران غیرقابل اجرا می‌کرد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های نینتندو سوییچ 

کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی دختر گیمر عینکی مشغول بازی با کامپیوتر

کنسول‌های بازی در برابر چیت و هکرهای بازی‌های آنلاین مصون هستند

بازی‌های آنلاین و بتل رویال مملو از افرادی هستند که از برنامه‌ها و سیستم‌های چیت و تقلب استفاده می‌کنند تا بردهای آسانی به دست آورند و تجربه را برای دیگر گیمرها خراب کنند. اکثر این بازیکنان عمدتاً کاربران کامپیوتر هستند. از طریق کامپیوتر، می‌توان به برنامه‌های تقلب یا برنامه‌های کاربردی چیتر و دستکاری هوش مصنوعی متوسل شد که می‌توانند با سیستم بازی تداخل داشته باشند و به بازیکن کمک کنند تا از طریق تقلب و ناجوانمردانه برنده شود.

این امکان در کنسول‌های بازی در دسترس نیست، یا حداقل در دسترس همه نیست و امری پیچیده و گران است، از طرفی به لطف شبکه‌های آنلاین اختصاصی کنسول، یک تجربه آنلاین دلچسب و عالی را تجربه خواهید کرد. چرا که امنیت پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو به مراتب بیش‌تر از سایر شبکه‌های آنلاین است.

همچنین در کامپیوتر با استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مخرب، می‌توان حفره‌هایی در سیستم قربانی باز کرد که هکرها را قادر می‌سازد به حساب‌های خصوصی شما دسترسی پیدا کنند و ممکن است در معرض سرقت یا کلاهبرداری قرار بگیرید. البته چنین چیزی به ندرت روی کنسول‌های بازی اتفاق می‌افتد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های کامپیوتر برای سیستم‌های ضعیف 

کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی دختر گیمر نشسته روی مبل موس و کیبورد روی پا مشغول بازی

روی مبل نرم خود دراز بکشید و شروع به بازی کنید

این شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول‌های بازی باشد که به لطف کنترلر بی‌سیم و صفحه نمایش بزرگ می‌توان روی مبل مورد علاقه خود دراز کشید و از راه دور شروع به بازی کرد.

از طرفی پی سی گیمرها به ناچار از مانیتور استفاده می‌کنند که آن‌ها را مجبور می‌کند جلوی صفحه نمایش کوچکی که تنها چند سانتی متر از چشمانشان فاصله دارد، بنشینند و تجربه ناخوشایندی تجربه کنند. درست است که روی کامپیوتر هم می‌شود با استفاده از کنترلر و گیم پد بازی کرد، اما متأسفانه این قابلیت هم به دلیل عدم بهینه‌سازی درست بازیسازان با مشکلاتی مواجه می‌شود. مانند مشکلی که برای کاربران الدن رینگ روی کامپیوتر ایجاد شد.

این 5 دلیل ممکن است برای متقاعد کردن شما برای انتقال از کامپیوتر به کنسول بازی کافی باشند. حال نویت شما است تا قانع‌کننده‌ترین دلیل برای گرفتن چنین تصمیم مهمی را با ما در میان بگذارید؟

نوشتار مرتبط:  رمز های رد دد 2 و نحوه فعال‌سازی روی پلی استیشن و ایکس باکس 

کیس های گیمینگ ام اس ای

چرا کامپیوتر بخریم؟

کامپیوتر دستگاهی چندکاره است

کامپیوتر برخلاف کنسول بازی یک دستگاه چندکاره و همه فن حریف است. در ازای پرداخت پول بیش‌تر شما دستگاهی خواهید داشت که می‌توانید از آن برای درس خواندن، کار و فعالیت‌های بی‌شمار دیگر استفاده کنید. دستگاهی که بازی کردن تنها یکی از کاربردهای آن است.

نوشتار مرتبط:  7 باس فایت که دوست داریم در DLC الدن رینگ Shadow of the Erdtree ببینیم 

الدن رینگ ماد توماس قطار

دنیای شگفت انگیز ماد

ماد mod ابزاری هستند که اکثر کاربران کنسول فرصت تجربه و لذت بردن از آن‌ها را نداشته‌اند. مادهای مختلف تجربه بازی را بهبود و دگرگون می‌سازند. برخی از مادها حتی مراحل جدیدی به بازی اضافه می‌کنند و گرافیک را بهبود می‌بخشند. 

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های نقش آفرینی روی استیم 

استیم اپیک گیمز gog

آزادی و حق انتخاب – کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

فروشگاه‌های متنوع بازی روی کامپیوتر به گیمرها حق انتخاب می‌دهند. شما این آزادی را دارید که از استیم بازی بخرید، به سراغ اپیک گیمز بروید یا از gog و کلی استور دیگر خرید نمایید. چنین امکانی در کنسول وجود ندارد و شما محدود به استور مایکروسافت، پلی استیشن یا نینتندو هستید و این موضوع جزو معایب کنسول به شمار می‌رود.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های شوتر آنلاین 

موس بی سیم گیمینگ کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

لذت تجربه بازی با موس و کیبورد

تجربه بازی‌های شوتر اول شخص با موس و کیبورد شگفت انگیز است، من به همه کنسول پلیرها پیشنهاد می‌کنم حداقل یک بار این لذت را تجربه کنند. از طرفی ما بازی‌های استراتژی را داریم که خانه اصلی آن‌ها کامپیوتر است به علاوه بازی‌های واقعیت مجازی که به سخت‌افزار خوبی نیاز دارند و روی پی سی تنوع خوبی را ارائه می‌دهند، همچنین بازی‌های اکشن نقش آفرینی مثل دیابلو، بالدورز گیت و دیگر عناوین.

نوشتار مرتبط:  آیا مهم است که از چه برند کارت گرافیکی استفاده کنیم؟ 

تفنگ جنگ جهانی در دشت سرسبز کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

قدرت مانور بالا – کامپیوتر بهتر است یا کنسول بازی

در کامپیوتر همه چیز دست شما است. تمام جزئیات بازی در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید به میل خودتان آن‌ها را بهینه سازی کنید. کم کردن سایه، تنظیم نورپردازی، رزولوشن دلخواه، انتخاب تکسچر و هر چیزی که فکرش را بکنید. اگر سیستم گیمینگ قوی دارید می‌توانید بالاترین کیفیت بازی را تجربه کنید و اگر سیستم شما ضعیف است می‌توانید تنظیمات بازی را تغییر دهید تا قابل اجرا باشد، چیزی که روی کنسول امکان پذیر نیست.

این 5 دلیل ممکن است برای متقاعد کردن شما برای انتقال از کنسول به کامپیوتر گیمینگ کافی باشند. حال نویت شما است تا قانع‌کننده‌ترین دلیل برای گرفتن چنین تصمیم مهمی را با ما در میان بگذارید؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

نوشتار مرتبط:  افزایش فریم بازی در کامپیوتر 

3.5 10 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
60 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها