بررسی بازی Dead Island 2

بررسی بازی Dead Island 2 دختر زامبی با عینک آفتابی بازی جزیره مرده 2

هنوز هم نخستین تریلر بازی دد آیلند 2 را به یاد دارم. آن زمان متعجب بودم که استودیو سازنده Spec Ops: The Line وظیفه ساخت بازی را بر عهده گرفته و در عین حال مشتاق هم بودم. پس از تأخیرهای فراوان و تغییر چند باره استودیو سازنده تقریباً از عرضه بازی جزیره مرده 2 ناامید بودیم تا این‌که سرانجام پس از 9 سال شاهد عرضه بازی هستیم. آیا بازی موفق شده است و ارزش این انتظار را دارد؟ با ساویس‌گیم همراه شوید تا به بررسی بازی Dead Island 2 بپردازیم.

بازی زامبی محور جدید در لس آنجلس جریان دارد. جایی که یک ویروس خطرناک مردم شهر را به زامبی تبدیل کرده است و طبق معمول تنها راه دولت‌ها برای مقابله با چنین وضعیتی قرنطینه شهر و حبس همه مردم در آن است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز دد آیلند 2 

داستان بازی نه تنها حکایت فرار عده‌ای از افراد به مناطق امن برای ادامه زندگی عادی را تعریف می‌کند، بلکه واکنش شخصیت‌های مختلف در مواقع بحرانی را نیز به تصویر می‌کشد. مردم در حال فرار از شهر نفرین شده هستند که هواپیما سقوط می‌کند و تنها تعداد اندکی جان سالم به در می‌برند. هر شخصیت پس زمینه داستانی خاص خود را دارد. بازی دارای 6 شخصیت مختلف است که در ابتدای بازی می‌توانید به دلخواه از بین آن‌ها انتخاب کنید. طبیعتاً هر شخصیت مکانیک و گیم پلی خاص خود را دارد و این موضوع بر ارزش تکرار دد آیلند 2 می‌افزاید.

بازی زامبی محور تمرکز ویژه‌ای بر دنیا سازی و به تصویر کشیدن رنج و درد مردم در شرایط بحرانی از طریق طراحی و قصه‌گویی محیطی دارد و در انجام این کار کاملاً موفق است. هر گوشه از جهان بازی داستان خاص خود را تعریف می‌کند.

لس آنجلس هنگامی با بحران زامبی مواجه می‌شود که مردم آمادگی آن را ندارند و گویی زمان در لحظه متوقف شده است. ماشین‌های رها شده در خیابان‌ها، افرادی که در منزل و اتاق خواب خود به زامبی تبدیل شده و فاجعه‌ای را رقم زده‌اند، مراکز خرید ویران شده و مواردی از این دست.

تیراندازی در ساحل به زامبی‌ها جزیره مرده 2

گیم پلی بازی بسیار سریع است و انواع مختلفی از سلاح‌ها را ارائه می‌دهد. هر ضربه در یک مکان خاص روی بدن زامبی بر حرکت و سلامت آن تأثیر می‌گذارد. مثلاً هدف قرار دادن پاهای زامبی حرکت او را مختل می‌کند.

نکته‌ای که حائز اهمیت است و باید بدان توجه کنید این است که اسلحه همیشه در دسترس نیست و باید inventory خود را پر کنید تا بعد از تمام شدن مهمات اسلحه‌تان گرفتار نشوید. اگر به مدیریت منابع توجه نداشته باشید بدون شک به مشکل خواهید خورد. بازی عناصر بقا را در خود جای داده است اما این عناصر دست و پا گیر نبوده و مشکلی بر سر راه شما نخواهند بود.

تنوع مراحل و پویایی آن‌ها واقعاً لذت بخش است. مراحل جانبی بازی دست کمی از ماجراجویی‌های اصلی ندارند و کار سازندگان در این خصوص قابل تحسین است. از طرفی بازی دارای عناصر نقش آفرینی شناخته شده است. شما می‌توانید اسلحه‌های خودتان را ارتقاء دهید و شخصیت خود را متناسب با سبک بازی و گیم پلی مورد نظر لول آپ کنید.

شمشیر برقی دد آیلند 2

در زمینه گرافیک بازی دد آیلند 2 یک استاندارد جدید را برای بازی‌های زامبی محور نسل جدید وضع کرده است. طراحی شخصیت‌های اصلی و npcها واقعاً خوب است و با عنوان چشم نوازی طرف هستیم.

بازی جزیره مرده 2 از لحاظ فنی واقعاً بی نقص است و بهینه سازی خیلی خوبی دارد. طراحی محیط و نورپردازی Dead Island 2 واقعاً من را مبهوت می‌کرد. از لحاظ هنری نیز کار سازندگان واقعاً قابل تحسین است و بازی به خوبی حس ترس و دلهره را در تک تک نماهای خود به مخاطب القا می‌کند.

تأخیر چندباره بازی ما را از کیفیت نهایی ناامید کرده بود اما سازندگان ثابت کردند که کار خود را خوب بلدند و موفق به ارائه یک تجربه لذت بخش و سرگرم کننده در میان بازی‌های زامبی محور شده‌اند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پسا آخرالزمانی که باید تجربه کنید 

بازی Dead Island 2 توانست یک فرنچایز را از فراموشی مطلق نجات دهد و دوباره سر زبان‌ها بیاندازد. این بازی با ارائه گیم پلی جذاب، سرگرم کننده و اعتیاد آور به راحتی می‌تواند شما را تا ساعت‌ها درگیر کند. گرافیک بازی فوق العاده است و نورپردازی چشم‌ها را نوازش می‌کند. مأموریت‌های جانبی تنوع خوبی دارند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. داستان دد آیلند 2 نیز معمولی است و می‌توانست بهتر باشد، با این حال این موضوع بر تجربه نهایی تأثیر آنچنانی نخواهد داشت. جزیره مرده 2 به سادگی بهترین بازی زامبی محور نسل جدید است و نباید تجربه آن را از دست بدهید.

نقاط مثبت

  • گرافیک فوق العاده و نسل بعدی
  • گیم پلی جذاب و پویا
  • مأموریت‌های جانبی درجه یک

نقاط منفی

  • باگ‌های جزئی
  • داستان معمولی

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

بازبینی تصویری

شخصیت سیاه پوست با موهای فر و عینک آفتابی بازی جزیره مرده 2

داستان بازی چندان تعریفی نیست

 

باس فایت بازی دد آیلند 2 عروس زامبی

گیم پلی لحظات مفرحی را به ارمغان می‌آورد

 

باس فایت بازی جزیره مرده 2 بررسی بازی Dead Island 2

باس‌های بازی جذاب هستند D:

FINAL VERDICT

Dead Island 2 managed to save a franchise from complete oblivion and make it popular again. This game can easily engage you for hours by providing an attractive, fun and addictive gameplay. The graphics of the game are wonderful and the lighting is pleasing to the eyes. Side missions have a good variety and are of acceptable quality. The story of Dead Island 2 is also average and could have been better, however this will not affect the final experience that much. Dead Island 2 is simply the best zombie game of the new generation and you should not miss it

:Pros

  • Great next gen graphics
  • enjoyable gameplay
  • perfect side missions

:Cons

  • Minor bugs
  • weak story

SavisGame Score: 9 out of 10

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها