رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند

هنرصنعت بازی‌های ویدیویی صحنه پررونقی است که به این زودی هیچ نشانه‌ای از آرام شدن را نشان نداده و به راحتی می‌توان فهمید که چرا چنین است. از ماهیت قدرتمند سیستم‌های گیمینگ گرفته تا ترجیح ذاتی اکثر مردم نسبت به بازی روی پلتفرمی که با آن راحت‌تر هستند، اکثر فرنچایزهای کنسولی که برای مدتی طولانی روی پلتفرم‌های خاص انحصاری باقی مانده بودند، به سرعت متوجه می‌شوند که کامپیوتر چقدر با ارزش است. این پلتفرم هم بازار خاص خود را دارد. رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند را در ساویس‌گیم بخوانید.

بنابراین، ناگفته نماند که ژانر JRPG نیز در این پلتفرم بازنمایی‌های زیادی را به خود دیده است، به طوری که Steam همیشه محبوب میزبان تعدادی بازی از این سبک است که در نوع خود بسیار عالی بوده‌اند… به خصوص هنگامی که صحبت از به رخ کشیدن برخی از سیستم‌های مبارزه نوبتی واقعاً شگفت انگیز می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا بهترین JRPGها در Steam فهرست شده‌اند. بازی‌های درجه یکی که بر اساس درجه یک بودن سیستم‌های نبرد آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند.

فروشگاه Steam یک مرکز بازی پر از همه چیز است، از آخرین پروژه AAA گرفته تا عناوین مستقل مبتکرانه که مرزهای ممکن را در یک بازی ویدیویی جابجا می‌کنند. JRPGها نیز سهم خود را در این پلتفرم به نمایش گذاشته‌اند، به طوری که کامپیوتر از عناوین واقعاً فوق العاده‌ای در این ژانر میزبانی می‌کند و طرفداران باید آن‌ها را بررسی نمایند. در اینجا تعدادی از JRPGهای موجود در Steam فهرست شده‌اند. بازی‌هایی که دارای سیستم نبرد شگفت انگیزی هستند!

نوشتار مرتبط:  25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید 

20. Bravely Default 2

بپردازیم به رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند؛ سری بازی Bravely Default یک مجموعه عالی JRPG است که به ماهیت قدیمی این ژانر بدون قربانی کردن نوآوری‌های مدرن بازمی‌گردد. نتیجه نهایی یک JRPG است که علیرغم عنوان گمراه کننده‌اش، به طرز شگفت انگیزی منحصر به فرد و جذاب است.

انتشار Bravely Default 2 در Steam باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران شد. این بازی از هر نظر نسبت به نسخه قبلی خود بهبود یافته و دارای یک سیستم مبارزه فوق العاده است که به راحتی قابل یادگیری است و به آرامی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بر پیچیدگی‌های متعدد آن تسلط پیدا کنند.

نوشتار مرتبط:  30 بازی اکشن نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید 

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند بازی Resonance Of Fate

19. Resonance Of Fate

بازی Resonance of Fate یکی از قدر نادیده‌ترین JRPGهای موجود در این لیست است و باعث شرمساری است که افراد زیادی از این بازی فوق العاده هیچ اطلاعی ندارند. با اینکه گرافیک و زیبایی شناسی بازی ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد، سیستم مبارزه شگفت انگیز و داستان بی نظیر آن، بازیکنان را واقعاً درگیر نگه می‌دارد.

سیستم مبارزه Resonance of Fate بسیار سخت است و بازیکنان باید در به‌کارگیری استراتژی‌های خود کاملاً هوشمند باشند. نبردهای سخت در این بازی می‌توانند کاملاً وحشیانه باشند. اگر بازیکن بر سیستم مبارزه تسلط نداشته باشد و تفاوت‌های ظریف آن را درک نکرده باشد، کلاهش پس معرکه است.

نوشتار مرتبط:  15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید 

18. Scarlet Nexus

کمپین دوگانه منحصر به فرد Scarlet Nexus و محیط تاریک آن، افراد زیادی را به تجربه این عنوان جذب می‌کند. با این حال، این سیستم مبارزه پر اکشن است که آن‌ها را تا انتها درگیر نگه می‌دارد.

استفاده از توانایی‌های متحدان و اجرای چندضرب‌های مخرب برای پیروزی در برخی از نبردهای سخت در این بازی مهم است. هنگامی که بازیکنان وارد عمق این بازی شوند، کنار گذاشتن Scarlet Nexus آسان نخواهد بود.

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

بازی I Am Setsuna

17. I Am Setsuna

بازی I am Setsuna درخشندگی Chrono Trigger را در طراحی به نمایش می‌گذارد، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا این سیستم مبارزه عالی خواهد بود. درست مانند Chrono Trigger، نبردها در جهان فراگیر اتفاق می‌افتند و بازیکن به چندین حمله ترکیبی بر اساس تعداد افراد در پارتی دسترسی دارد.

این موضوع کمک می‌کند که داستان I am Setsuna نیز بسیار عالی باشد، اگرچه ممکن است شباهت زیادی به فاینال فانتزی 10 داشته باشد. البته با صرفنظر کردن از مناظر برفی و شخصیت‌های سرگرم‌کننده، که این بازی را واقعاً به یک لذت مطلق تبدیل کرده است.

نوشتار مرتبط:  10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal 

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند بازی Persona 5 Strikers

16. Persona 5 Strikers

تغییر سبک به یک بازی اکشن همزمان ترکیبی چیزی بود که بسیاری از طرفداران در مورد Persona 5 تردید داشتند. با این حال، با توجه به ارزشی که دارد، Persona 5 Strikers در واقع یک مکمل فوق‌العاده برای این سری است که در تغییر گیم‌پلی خود به خوبی عمل کرده!

گیم پلی musou همراه با استفاده از طلسم‌ها و امثال آن، سیستم مبارزه را در این بازی جلا می‌دهد. در حالی که خود Persona 5 هنوز روی کامپیوتر عرضه نشده، Strikers عنوان فوق العاده‌ای است که داستان این عنوان شگفت انگیز را گسترش می‌دهد و در عین حال دارای اضافات اصلی عالی مختص به خود است! پرسونا 5 رویال شاید پس از عرضه برای کامپیوتر این جایگاه را در رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند، از آن خود کند.

نوشتار مرتبط:  Ghostwire: Tokyo چگونه فرهنگ عامه‌ی ژاپنی را با جذابیت‌های امروزی ترکیب می‌کند؟ 

بازی The Legend Of Heroes: Trails Of Cold Steel

15. The Legend Of Heroes: Trails Of Cold Steel

سری بازی The Legend of Heroes به راحتی یکی از دست کم گرفته شده‌ترین فرنچایزهای تمام دوران است. از بین تمام بازی‌های منتشر شده در این سری، جدیدترین آرک به دلیل پیشرفته بودن بازی از لحاظ فنی، شایسته تحسین است.

همه بازی‌های Trails of Cold Steel قابل ستایش هستند، اگرچه دو بازی آخر به‌ویژه به دلیل چندین پیشرفت قابل توجه در سیستم مبارزه خود قابل توجه هستند. در مجموع، Trails of Cold Steel  مجموعه‌ای عالی در سبک JRPG است که تجربه آن برای هر بازیکنی که می‌خواهد از یک JRPG عمیق با جهان‌سازی عالی و مبارزات لذت‌بخش بهره ببرد، واجب است.

نوشتار مرتبط:  15 بازی برتر PS5 با گرافیکی خیره‌کننده 

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند بازی Final Fantasy 15 Windows Edition

14. Final Fantasy 15 Windows Edition

بازی Final Fantasy 15 یکی از طولانی‌ترین چرخه‌های توسعه را در بین بازی‌های Final Fantasy داشت. با توجه به ماهیت مشکل ساز توسعه این عنوان، تعجب آور است که بدانید واقعاً سیستم مبارزه بازی چقدر توانمند است.

در حالی که اکثر مردم ممکن است استدلال کنند که نبردهای Final Fantasy 15 نسبتاً آسان هستند، اما نمی‌توان انکار کرد که مبارزات این بازی کاملاً سرگرم کننده‌اند. واضح است که کار زیادی روی سیستم مبارزه انجام شده است، و هر زمان که بازیکن موفق به انجام چندضرب‌های شگفت‌انگیز یا ضربات وارپ شود، این موضوع خودش را نشان می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Ni no Kuni: Cross Worlds 

بازی Ni No Kuni 2 Revenant Kingdom

13. Ni No Kuni 2 Revenant Kingdom

بازی Ni No Kuni: Wrath of the White Witch مطمئناً عنوان جالبی بود با مجموعه‌ای از جنبه‌های منحصر به فرد و عجیب… اما یک جنبه از بازی وجود داشت که تقریباً در سراسر جهان مورد توهین قرار گرفت، سیستم مبارزه.

خوشبختانه، بازی دوم سری در نهایت از اشتباهات عنوان پیش از خود درس می‌گیرد و به توسعه یک سیستم مبارزه جدید می‌رسد که واقعاً یک موفقیت برای مجموعه است. در حالی که سایر جنبه‌های Ni No Kuni II: Revenant Kingdom ممکن است به خوبی با نسخه قبلی خود مقایسه نشوند، نبردها به راحتی یک نکته مثبت مهم برای تجربه کلی هستند.

نوشتار مرتبط:  از صحراهای سوزان تا کوه‌های سر به فلک کشیده در Tales of Arise 

بازی Tales Of Berseria

12. Tales Of Berseria

بازی Tales of Berseria جدیدترین نسخه از سری Tales of… است که به شدت دست کم گرفته شده، عنوانی که دارای داستان با تم انتقام است که به راحتی یکی از قوی‌ترین بخش‌های تجربه کلی به شمار می‌رود.

با این حال، مبارزه در این زمینه نیز کوتاه نمی‌آید کنترل Velvet و دیگر اعضای Magilou’s Menagerie با استفاده از سیستم منحصربه‌فرد Liberation Linear Motion Battle System یک تجربه عالی است. قطعاً سری تیلز شایسته حضور در رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند، است.

نوشتار مرتبط:  Tales of Arise در برابر Final Fantasy 13؛ کدام برتر است؟ 

بازی Final Fantasy 8 Remastered

11. Final Fantasy 8 Remastered

بازی Final Fantasy 8 به‌عنوان یک ریمستر، به جز چند مدل شخصیت‌های به‌روز شده، در بهبود جلوه‌های بصری بازی واقعاً آنقدرها خوب عمل نمی‌کند. در واقع، پس‌زمینه بازی حتی مبهم‌تر از نسخه اصلی به نظر می‌رسد. موضوعی که کاملاً شرم‌آور است.

با این حال، این یک چیز عالی است که سیستم مبارزه بازی تقریباً دست نخورده باقی مانده. تغییرات جدید به بازيکنان اجازه می‌دهد که از سیستم مبارزه فاینال فانتزی 8 نهایت لذت را ببرند.

نوشتار مرتبط:  بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز 

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند بازی Octopath Traveler

10. Octopath Traveler

رونمایی Octopath Traveler به راحتی آن را به یکی از موردانتظارترین نسخه‌ها در آن زمان تبدیل کرد، اما مردم از اینکه می‌دانستند این بازی برای هر کسی که نینتندو سوییچ ندارد، غیرقابل دسترس خواهد بود ناراحت شدند. بنابراین، زمانی که قرار بود بازی برای کامپیوتر نیز عرضه شود، کم مانده بود طرفداران از شدت خوشحالی بال درآورند.

پس از انتشار روی کامپیوتر، طرفداران با یکی از بهترین تجربه‌های مدرن JRPG مواجه شدند. Octopath Traveler شاید (با کنترل 8 شخصیت در خلال ماجراجویی فردی آن‌ها از ابتدا) هیچ زمینه جدیدی را زیر پا نگذاشته باشد، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که سیستم مبارزه به اندازه کافی سرگرم کننده، هیجان انگیز و چالش برانگیز است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Monster Hunter Rise 

9. Monster Hunter Stories 2: Wings Of Ruin

ایده خلق اسپین‌آف JRPG از سری Monster Hunter مفهومی است که بیشتر مردم ممکن است زیاد به آن توجه نکرده باشند. این موضوع همراه با انتشار نسبتاً چراغ خاموش نسخه اول، به این معنی بود که بیشتر مردم متوجه نمی‌شدند که این مجموعه واقعاً چقدر پتانسیل دارد.

با این حال، با انتشار موفقیت آمیز Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin، بازیکنان در نهایت متوجه شدند که این ایده واقعاً چقدر عالی است. تعداد زیاد گزینه‌ها در مبارزه همراه با ارائه عالی، Monster Hunter Stories 2 را به یکی از بهترین JRPGهای استیم تبدیل کرده است.

نوشتار مرتبط:  30 بازی داستان‌محور برتر 

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند بازی Nier: Automata

8. Nier: Automata

شاید اکشن‌ترین JRPG در این فهرست همین باشد. Nier: Automata بازی‌ای است که از ناکجاآباد بیرون آمد و خود را به عنوان یکی از بزرگترین اکشن JRPGهایی که تا کنون ساخته شده، تثبیت کرد، به لطف یک سیستم مبارزه شگفت‌انگیز و داستانی فوق‌العاده جذاب.

روشی که Nier: Automata روی گیم‌پلی خود اعمال می‌کند باورنکردنی است و به راحتی یکی از بهترین سیستم‌های مبارزه است که توسط PlatinumGames خوش ذوق طراحی شده است. نیر اتوماتا در رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند می‌درخشد.

نوشتار مرتبط:  10 بازی تأثیرگذار دهه‌ی 90 میلادی 

بازی Shin Megami Tensei 3: Nocturne HD Remaster

7. Shin Megami Tensei 3: Nocturne HD Remaster

با این‌که بیشتر مردم سری Persona را دوست دارند، اما تمایلی به ارزش نهادن به فرنچایز Shin Megami Tensei در همین راستا ندارند. شرم آور است، زیرا سری اصلی میزبان بازی‌هایی عالی است که در نوع خود قابل توجه هستند.

از بین تمام این عناوین، بازی سوم به دلیل اینکه یکی از سخت‌ترین JRPGهای موجود است، بدنام شده. بازیکنانی که به بازی Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster روی استیم توجه نشان می‌دهند، در نهایت از یک JRPG عالی لذت خواهند برد، جایی که برای زنده ماندن باید تمام هوش خود را به کار گیرند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس برای کامپیوتر 

بازی Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age

6. Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age

سری Dragon Quest شاید یکی از با سابقه‌ترین و برجسته‌ترین فرنچایزهای JRPG در تمام دوران باشد، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که محبوبیت این فرنچایز در غرب چندان بالا نیست.

با این حال، میزان محبوبیت عظیمی که Dragon Quest XI از آن برخوردار است به لطف یک کمپین تبلیغاتی عظیم و چند بار انتشار مجدد در نهایت می‌تواند نقطه عطفی در این سری باشد. این بازی فوق العاده در دسترس و دارای سیستم مبارزه‌ای بسیار صیقلی است که طرفداران JRPGهای نوبتی کلاسیک با تجربه آن احساس راحتی خواهند کرد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Yakuza: Like a Dragon 

5. Yakuza: Like A Dragon

یکی از فرنچایزهای خاص که عمدتاً دارای یک سیستم مبارزه بی‌درنگ بود، سری Yakuza بود. با این حال، با انتشار Yakuza: Like A Dragon، این سری به قلمروی متفاوت با نتایج خیره کننده تغییر مکان داد.

این واقعیت که قهرمان اصلی بازی، ایچیبان کاسوگا، از طرفداران پر و پا قرص سری Dragon Quest است، چیزی نیست که در گیم‌پلی از بین برود، زیرا بازی یک سیستم مبارزات نوبتی را به کار می‌گیرد که کاملاً با این موضوع تطابق دارد. و در نتیجه کاملاً به یاد ماندنی می‌شود.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion 

بازی Final Fantasy 6

4. Final Fantasy 6

از میان تمامی بازی‌های فاینال فانتزی که تا به حال منتشر شده‌اند، بسیاری از طرفداران هستند که فاینال فانتزی 6 را بهترین بازی مجموعه می‌دانند. نه تنها داستان و ساختار جهان فاینال فانتزی 6 بی نظیر است، بلکه دارای مکانیک‌های مبارزه‌ای است که سیستم ATB را به T ارتقاء می‌دهد.

با این حال، غیرممکن است که در مورد نسخه کامپیوتر Final Fantasy VI صحبت کنیم و حرفی از رابط کاربری وحشتناک آن به میان نیاوریم. برای داشتن تجربه کامل از انجام این بازی، پیشنهاد می‌شود ماد Final Fantasy VI – A World Reborn را دانلود کنید تا این بازی بیش از پیش قابل بازی باشد. ششمین بازی فاینال فانتزی لایق جایگاه چهارم رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند، است.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Persona 4 Arena Ultimax 

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند بازی Persona 4 Golden

3. Persona 4 Golden

بازی Persona 4 Golden به راحتی بهترین راه برای تجربه درخشش این عنوان بود… به همین دلیل بسیار شرم آور بود که این عنوان فقط در PlayStation Vita وجود داشت. یک کنسول قابل حمل که پشتیبانی ضعیفی از سونی دریافت کرد.

بنابراین، زمانی که Persona 4 Golden برای کامپیوتر معرفی شد، طرفداران بی صبرانه منتظر بودند تا عنوانی را امتحان کنند که از نظر اکثر کهنه سربازان Persona حتی بهتر از آخرین بازی این سری است! این ادعای بسیار بزرگی است، اما اکثریت قریب به اتفاق افرادی که بازی Persona 4 را بازی می‌کنند، می‌توانند موافق باشند که داستان و شخصیت‌های Persona 4 بسیار شخصی‌تر و جالب‌تر از Persona 5 بوده‌اند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی STRANGER OF PARADISE FINAL FANTASY ORIGIN 

رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند بازی Final Fantasy 10/10-2 Remaster

2. Final Fantasy 10/10-2 Remaster

از بین تمام بازی‌های فاینال فانتزی منتشر شده، باید اعتراف کرد که Final Fantasy 10 به راحتی یکی از بهترین سیستم‌های مبارزه را در کل فرنچایز دارد. سیستم نبرد مبتنی بر نوبت شرطی به راحتی یکی از نکات برجسته بازی است، و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که اعضای پارتی را در همان لحظه تغییر دهند و دقیقا بدانند ترتیب نوبت به چه صورت است.

خوشبختانه، مجموعه موجود در Steam همچنین دارای Final Fantasy 10-2 است، یک بازی که اگرچه به کیفیت عنوان اول نزدیک نیست اما دارای یک سیستم کار (جاب) عالی است که در نتیجه مبارزه را لذت بخش‌تر می‌کند.

نوشتار مرتبط:  10 طراح بازی برتر تاریخ 

بازی Chrono Trigger

1. Chrono Trigger

رسیدیم به جایگاه نخست رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند. این رتبه گواهی بر درخشش شاهکاری است که به راحتی یکی از بهترین بازی‌های JRPG در تمام دوران است. یک بازی منتشر شده در سال 1995 که همچنان به عنوان یکی از بهترین عناوین این ژانر شناخته می‌شود، به لطف سیستم مبارزه‌ای که تا انتها تازه باقی می‌ماند، تجربه بازی همچنان قوی است. بازی بی نظیری که تا به امروز نوآورانه باقی مانده است.

درخشش ذهن هیرونوبو ساکاگوچی (خالق فاینال فانتزی)، آکیرا توریاما (خالق دراگون بال)، و یوجی هوری (خالق Dragon Quest) چیزی را خلق کرد که به عقیده بسیاری، بهترین JRPG ساخته شده تا کنون است. حذف انتقال‌های (ترنسیشن) نبرد و حملات پیوسته منجر به تغییر گیم‌پلی Chrono Trigger به روش‌هایی شد که هنوز تا به امروز حس تازگی دارند. این اگر معجزه نیست، پس چیست؟

نظر شما در خصوص رتبه‌بندی بهترین JRPGهای استیم که دارای سیستم مبارزه عالی هستند چیست؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها