25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید

فهرست 25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید به ما خاطرنشان خواهد کرد که کنسول دستی نینتندو تا چه حد انقلابی و فوق‌العاده بوده است. البته که Nintendo DS نیز در زمان خود شاهکار بود. ولی قابلیت سه بعدی نینتندو 3DS چیز دیگری بود. حال که قرار است تا سال آینده eShop 3DS مسدود شود، بهترین زمان برای پرداختن به بهترین بازی‌های این کنسول خاطره‌انگیز است. با ساویس‌گیم همراه شوید.

Pocket Card Jockey

25. Pocket Card Jockey

از حق نگذریم بازی Pocket Card Jockey عنوان متفاوت و عجیبی است. ترکیب کارت‌بازی با اسب سواری چیزی نیست که همه را ترغیب کند. البته این بازی برای افرادی که به موارد بالا اهمیتی نمی‌دهند هم مناسب است. و در کل تجربه‌ی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  10 بازی تأثیرگذار دهه‌ی 90 میلادی 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید Shin Megami Tensei 4

24. Shin Megami Tensei 4

چهارمین نسخه‌ی اصلی شین مگامی تنسی دنباله‌های فرعی متعددی دریافت کرد. هدف شما در این بازی نجات بازماندگان پساآخرالزمانی است. مبارزه، کاوش و مدیریت منابع اجزای اصلی گیم پلی را تشکیل می‌دهند. این بازی مناسب عاشقان داستان سرایی است. عنوانی که البته گیم پلی درخوری هم ارائه می‌دهد.

!BoxBoy

23. !BoxBoy

یک بازی معمایی سکوبازی جذاب که فوق‌العاده دلچسب و اعتیادآور است. کار شما جابه‌جایی جعبه‌ها در محیط‌های کوچک و خطرناک است. و باید ترکیبی را شکل دهید تا شما را به مرحله‌ی بعد برساند. در کل تجربه‌ی این بازی و دنباله‌های آن تحت عناوین BoxBoxBoy و Bye-Bye BoxBoy برای هر معما بازی واجب است. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های معمایی هستید، این عناوین را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  4 دهه با استاد شینجی میکامی؛ سامورائی هنرمند صنعت بازی 

Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

22. Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies

این فرانچایز با سابقه برای عاشقان هنر هشتم کاملاً شناخته شده است. طرفداران بازی‌های داستان محور با پس‌زمینه‌ی کارآگاهی شیفته‌ی این فرانچایز می‌شوند. و این نسخه نیز مستثنی نیست. اگر دوست دارید تجربه‌ی وکالت و حضور در دادگاه را به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن تجربه کنید، Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهد.

Shovel Knight

21. Shovel Knight

ضرب المثل شیرین پارسی می‌فرماید: 2 پادشاه در یک اقلیم نگنجند. از آنجا که نینتندو خود زادگاه بزرگان سکوبازی از جمله ماریو و دانکی کونگ است، کسی انتظارش را نداشت میزبان شاهکاری چون Shovel Knight نیز باشد. عنوان شگفت‌انگیزی که گویی از دل تاریخ برآمده است. و یادآور سال‌های طلایی سکوبازی می‌باشد. گیم پلی فوق‌العاده در کنار سبک بصری هنری و متنوع از جمله شاخصه‌های شگفت‌انگیز این بازی می‌باشند.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: آخرین تریلر از بازی شگفت انگیز Bravely Default 2 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید Bravely Default

20. Bravely Default

بی دلیل نبوده که اسکوئرانیکس Bravely Default را از عناصر جهانی دور کرده تا عنوانی خاص و منحصر به فرد را ارائه دهد. نتیجه‌ی کار عنوانی شگفت‌انگیز و بی همتاست که عاشقان JRPG نباید آن را از دست بدهند. شاید عجیب و نا امید کننده باشد که بگوییم Bravely Default بهترین فاینال فانتزی در طی سال‌های اخیر است. و این موضوع نشان از فاصله گرفتن فرانچایز بزرگ فاینال فانتزی از ریشه‌هاست.

Professor Layton and the Azran Legacy

19. Professor Layton and the Azran Legacy

پس از 5 نسخه‌ی اصلی و دنباله‌های فرعی، پایان کار پروفسور در Professor Layton and the Azran Legacy فرا رسیده است. مثل هميشه با یک بازی معمایی طرف هستیم که داستان درگیر کننده‌ای را ارائه می‌دهد. گیم پلی نیز حول حل کردن معماهای جذاب بازی متمرکز است و طرفداران این سبک بازی‌ها از تجربه‌ی آن لذت خواهند برد.

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید Kid Icarus: Uprising

18. Kid Icarus: Uprising

نینتندو برای 20 سال از این IP صرف‌نظر کرده بود. تا این‌که بالأخره نسخه‌ی جدید سهم 3DS شد. و کاربران آن یک بازی ریل-شوتر و اکشن-ماجراجویی ناب را تجربه کردند. عنوانی که گویی از دوران کلاسیک سر برآورده ولی در عین حال تازگی خود را نیز حفظ کرده است. این بازی به صورت سفارشی برای نمایش قدرت 3 بعدی نینتندو 3DS توسعه یافته. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ی بهترين بازی 3 بعدی هستید، Kid Icarus: Uprising را در نظر داشته باشید.

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید New Super Mario Bros. 2

17. New Super Mario Bros. 2

بازی‌های 2 بعدی ماریو با New Super Mario Bros پای به کنسول‌های مدرن نهادند. بنابراین دور از انتظار نبود که این روند ادامه‌دار باشد. شاید فکر کنید که گیم پلی پس از مدتی تکراری شود، ولی خیالتان راحت سازندگان با ویژگی‌های ریز و درشتی که به بازی اضافه کرده‌اند، مانع از این موضوع شده‌اند.

نوشتار مرتبط:  آموزش تنظیم DNS روی Nintendo Switch 

Super Smash Bros. for 3DS

16. Super Smash Bros. for 3DS

نیازی به تعریف و تمجید از این نسخه نیست. کجا می‌توانید بهترین عناوین ماریو را پیدا کنید؟ شاید این بازی به خوبی نسخه‌ی اصلی که برای Wii U عرضه شده نباشد، ولی باز هم جزو بهترین بازی‌های 3DS قرار می‌گیرد. و تجربه‌ای لذت‌بخش برای عاشقان عناوین مبارزه‌ای ارائه می‌دهد. به عبارتی بهترین بازی مبارزه‌ای این کنسول دوست داشتنی است. Super Smash Bros نسخه‌ی 3DS شاید از خیلی عناوین ریز و درشت کنسول‌های خانگی پر محتواتر باشد.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade 

فانتزی نهایی Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

15. Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

یک بازی ریتمیک برای عاشقان فاینال فانتزی که باید حتماً آن را تجربه کنند. بیش از 200 قطعه‌ی خاطره‌انگیز از فرانچایز فاینال فانتزی گردآوری شده‌اند تا یک بازی ریتمیک و در دسترس را تشکیل دهند. عنوانی که همه فارغ از سطح مهارت می‌توانند از آن لذت ببرند. و با گوش فرا دادن به موسیقی شگفت انگیز فرانچایز کیفور شوند.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Monster Hunter Rise 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید Monster Hunter Stories

14. Monster Hunter Stories

بازی Monster Hunter Stories بهترین بازی برای آشنا شدن با فرانچایز شکارچی هیولاست. این بازی مناسب افرادی است که قبلاً شکارچی هیولا را تجربه کرده‌اند ولی به دلیل سختی یا چیزهایی از این دست آن را نیمه کاره رها کرده‌اند. حال با Monster Hunter Stories همه می‌توانند از فرانچایز دوست داشتنی شکارچی هیولا لذت ببرند. و یک داستان فوق‌العاده را در کنار گیم پلی در دسترس تجربه نمایند.

نوشتار مرتبط:  رمضان به جزیره‌ی زیبای بازی Animal Crossing نیز رسید 

Animal Crossing: New Leaf

13. Animal Crossing: New Leaf

عنوانی را نمی‌توان یافت که به خوبی Animal Crossing یادآور دوران کودکی باشد. محیط‌های رنگارنگ، پرنشاط و امید بخش بازی اجازه نمی‌دهند لحظه‌ای خسته شوید. این بازی برای عاشقان کاوش، جمع کردن اشیاء و دوست پیدا کردن ساخته شده است. عنوانی که همه چیز در آن مهم، شگفت‌انگیز و دوست داشتنی است.

نوشتار مرتبط:  آریانا گراند خواننده موسیقی پاپ از عشق خود به بازی‌های ویدیویی می‌گوید 

ماریو کارت Mario Kart 7

12. Mario Kart 7

ماریو کارت در طول دوران تغییرات اندکی به خود دیده است. پیشرفت این فرانچایز آهسته و پیوسته بوده و نسخه‌ی هفتم تنها بر نقاط قوت پیشین تأکید کرده است. کم‌ترین تغییر ممکن در بین نسخه‌های مختلف فرانچایز متعلق به Mario Kart 7 است. ولی در عین حال تجربه‌ای کم نقص را شاهد هستیم.

نوشتار مرتبط:  25 بازی برتر نینتندو سوئیچ در طول تاریخ 

Xenoblade Chronicles 3D

11. Xenoblade Chronicles 3D

خب این بازی تنها برای New 3DS در دسترس است. در نتیجه شاید افراد کمی آن را تجربه کرده باشند. بازی مذکور عنوان سنگینی است و به خوبی قدرت سخت‌افزاری این کنسول همراه را به رخ می‌کشد. جا دارد اشاره کنیم که Xenoblade Chronicles 3D در حقیقت نسخه‌ی سه بعدی شده‌ی عنوان Wii است. و انصافاً سازندگان این بازی را با تمام آن جزئیات خارق‌العاده‌ به خوبی روی New 3DS پورت کرده‌اند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید 

مترویید بهترین بازی 3ds Metroid: Samus Returns

10. Metroid: Samus Returns

اشتباه نکنید. این بازی یک بازسازی ساده از مترویید 2 کنسول Game Boy Advance نیست. خیلی خیلی بیش‌تر از این‌هاست. سازندگان کاردرست و حرفه‌ای Metroid: Samus Returns بهترین کار ممکن را با در دسترس کردن تجربه‌ی بازی، اضافه کردن قدرت‌های جدید و تأکید بر کاوش چندباره‌ی محیط‌ها انجام داده‌اند. اصلاً حس نخواهید کرد که مشغول تجربه‌ی یک بازسازی صرف هستید. گویی که این بازی عنوانی کاملاً جدید است. و برای کنسول‌های مدرن توسعه یافته، انگار نه انگار که بازسازی شده‌ی اثری کلاسیک است.

نوشتار مرتبط:  ۱۰ سال برتر در تاریخ بازی‌های ویدئویی 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید Super Mario 3D Land

9. Super Mario 3D Land

ویژگی اصلی نینتندو 3DS سه بعدی بودن بازی‌های آن است. و بازی Super Mario 3D Land برای درخشش به عنوان نخستین عنوان سه بعدی اورجینال برای کنسول‌های همراه کار سختی را در پیش داشت. با توجه به جایگاه آن در فهرست 25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید، مبرهن است که موفقیت شگرفی به دست آورده. بازی Super Mario 3D Land با ارائه‌ی گیم پلی جذاب، محیط‌های سرزنده و رنگارنگ به همراه مراحل متنوع تجربه‌ای شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد.

بازی فکری Picross 3D: Round 2

8. Picross 3D: Round 2

یک بازی معمایی جذاب دیگر که در آن می‌بایست تصاویر را کامل کنید. شاید بازی‌های مشابه را قبلاً تجربه کرده باشید ولی Picross 3D: Round 2 کامل‌ترین بازی در این سبک و سیاق است. در نتیجه اگر به دنبال عنوانی بی عیب و نقص در این وادی می‌گردید، می‌بایست به Picross 3D: Round 2 رجوع کنید.

نوشتار مرتبط:  سالی پر فروغ؛ چرا 1996 مهم‌ترین سال در تاریخ بازی‌های ویدیویی است؟ 

پوکمون Pokemon Sun & Moon

7. Pokemon Sun & Moon

بله این بازی قرار نیست فرانچایز با سابقه‌ی پوکمون را متحول کند. ولی تجربه‌ای تازه، دلچسب و فراموش نشدنی را ارائه می‌دهد. درست است که Pokemon X & Y فرانچایز را وارد جهان سه بعدی کرد ولی این Pokemon Sun & Moon بود که تمام پتانسیل آن را فعال کرد. این جزیره‌ی زیبای استوایی با سواحل دلنشینی که دارد به مانند نسیمی روح‌بخش بر کالبد این فرانچایز با سابقه می‌دمد.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی MONSTER HUNTER: WORLD 

Monster Hunter 4 Ultimate

6. Monster Hunter 4 Ultimate

بازی Monster Hunter 4 Ultimate کامل‌ترین تجربه‌ی شکارچی هیولا روی 3DS را ارائه می‌دهد. این بازی نزدیک به 200 ساعت گیم پلی در خود جای داده است. و تا آخرین لحظه مکانیک و سیستم جدید برای ارائه دارد. این بازی به راحتی می‌تواند بهترین عنوان دوران برای شما شود. بستگی به این دارد که تا چه میزان در آن غوطه‌ور شوید.

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

بهترین بازی نینتندو Luigi's Mansion: Dark Moon

5. Luigi’s Mansion: Dark Moon

بازی اصلی Luigi’s Mansion با فدا کردن شاخصه‌های کلیدی عناوین نینتندو با ریشه‌ها فاصله گرفته بود. و تجربه‌ای بکر را ارائه می‌داد. Dark Moon این موضوع را برطرف کرد. و با اضافه کردن عمارت‌های مختلف بر تنوع بازی افزود. اگر به دنبال عنوانی با حال و هوای تازه و متفاوت می‌گردید که در عین حال به آثار نینتندو وفادار باشد، Luigi’s Mansion: Dark Moon برای شما ساخته شده است. از دستش ندهید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

4. The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D

شاهکاری از دل تاریخ برای کنسول دستی 3DS ریمستر شده است. در «ماجورا ماسک» شما می‌بایست 3 روز را مدام تکرار کنید تا مانع از برخورد ماه با زمین شوید. شاید فکر کنید که این چرخه‌ی تکرار شونده حوصله سر بر می‌شود، ولی اشتباه نکنید. کافی است این شاهکار بی همتا را تجربه کنید تا به نبوغ و خلاقیت شگفت‌انگیز سازندگان پی ببرید.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild 2 بدانید 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

3. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

ریمستر این شاهکار بی همتا بهترین و در دسترس‌ترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهد. افسانه‌ی زلدا با این نسخه قلب میلیون‌ها بازی‌باز را به چنگ آورد. اگر عاشق بازی‌های ویدئویی هستید، نباید تجربه‌ی ناب این شاهکار را از دست بدهید. با تجربه‌ی The Legend of Zelda: Ocarina of Time پی خواهید برد که هنرصنعت بازی‌های ویدیویی تا چه حد به این شاهکار مدیون است.

نوشتار مرتبط:  15 سانسور عجیب در تاریخ هنرصنعت بازی‌های ویدئویی 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید Fire Emblem: Awakening

2. Fire Emblem: Awakening

این احتمال وجود دارد که نام Fire Emblem هیچ معنایی برای شما نداشته باشد. شاید شنیده باشید که دوستانتان آن را روی NES یا Game Boy بازی کرده‌اند، ولی هیچ‌وقت سراغش نرفته باشید. چرا که عنوانی فوق‌العاده سخت، منحصر به فرد و دور از دسترس بود. ولی Fire Emblem: Awakening این بهانه‌ها را از شما گرفته است. با این‌که گیم پلی این نقش‌آفرینی شاهکار کماکان پیچیدگی لذت‌بخش خود را حفظ کرده است، ولی همه می‌توانند به تجربه‌ی آن بپردازند و از داستان شگفت‌انگیز آن نهایت لذت را ببرند.

نوشتار مرتبط:  آخرین حامی هنر؛ تحلیل زیبایی شناسی The Last Guardian 

25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

1. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

برای خیلی‌ها A Link to the Past کنسول SNES جایگاه ویژه‌ای دارد. موسیقی روح افزا، جهان رنگارنگ، کاوش عمیق و مبارزات چالش برانگیز این تجربه‌ی 16بیتی را بی‌نظیر می‌کنند. بازی The Legend of Zelda: A Link Between Worlds دقیقاََ همان نقاط قوت را این بار در کنسول 3DS ارائه می‌دهد و ضمن ارائه‌ی بهترین زلدای همراه، ترکیبی رویایی از عناصر کلاسیک و مدرن را ارائه می‌دهد. هر جور که توانستید تجربه‌ی این شاهکار را از دست ندهید. رتبه‌ی نخست فهرست 25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید با اقتدار به A Link Between Worlds می‌رسد.

خب دوستان نظرتان درباره‌ی فهرست 25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید چیست؟ کدام را تجربه کرده‌اید؟ بازی دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها