بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda

فرانچایز شاهکار افسانه‌ی زلدا به دلیل ارائه‌ی گیم پلی بدیع و لذت بخش طرفداران زیادی دارد، با این حال عده‌ی زیادی نیز هستند که به سبب انحصاری بودن این فرانچایز برای کنسول‌های نینتندو، طعم ناب آن را نچشیده‌اند. اگر از نمرات، افتخارات و تعریف و تمجیدهای فراوان از The Legend Of Zelda در عجبید و می‌خواهید اندکی هم که شده با این فرانچایز شاهکار آشنا شوید، در ادامه بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بازی A Short Hike

A Short Hike

در این بازی شما می‌بایست از کوهستان بالا بروید تا سیگنال موبایل دریافت کنید و در این راه از حواشی به دور باشید. ایده‌ی کلی بازی ساده است ولی رفته رفته بر پیچیدگی آن افزوده می‌شود. عناوین زلدا همیشه بر گیم پلی و مبارزات استوار نیستند، کاوش و گشت و گذار نیز بخش اصلی آن‌ها به شمار می‌رود. A Short Hike نیز شرایط مشابهی دارد و مقوله‌ی کاوش در آن بر دیگر اجزا می‌چربد.

 

بازی Anodyne

Anodyne

شاید گرافیک و طراحی این بازی خیلی ساده و پیش پا افتاده باشد، ولی در باطن مفاهیم عمیقی را ارائه می‌دهد. درون مایه‌ی بازی به ما بازی‌بازان می‌پردازد و این مهم که گاهی بازی‌های ویدئویی ما را از عالم حقیقی جدا و دور می‌کنند. Anodyne این مفاهیم سنگین را با معماهای هوشمندانه، مبارزات درگیرکننده و غولآخرهای چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد.

 

بازی Blossom Tales: The Sleeping King

Blossom Tales: The Sleeping King

این بازی نیز شبیه زلداهای کلاسیک است. ظاهر بازی با عناوین NES چندان تفاوتی ندارد و گیم پلی نیز یادآور آن دوران است. بازی Blossom Tales: The Sleeping King شباهت انکار ناپذیری به شاهکار کلاسیک The Legend of Zelda: A Link to the Past دارد. و طرفداران این بازی بدون شک از تجربه‌ی Blossom Tales لذت خواهند برد.

 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda بازی Chicory: A Colorful Tale

Chicory: A Colorful Tale

عناوین Zelda-like معمولاً یک حس چالش‌برانگیز بودن در گیم پلی خود تزریق می‌کنند ولی Chicory: A Colorful Tale یک استثناء می‌باشد. این بازی ترجیح می‌دهد هوش شما در حل معما را به چالش بکشد و با سرعت عمل و سایر مهارت‌های شما کاری ندارد.

نوشتار مرتبط:  30 بازی هک اند اسلش برتر که باید تجربه کنید 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda مجموعه‌ی Darksiders 

مجموعه‌ی Darksiders 

جهان آخرالزمانی مملو از چالش، فانتزی و اکشن با طراحی منحصر به فرد و چشم‌نواز، مجموعه‌ی Darksiders به نوعی نسخه‌ی اکشن شده‌ی عناوین زلداست. 3 گانه‌ی Darksiders هر کدام رنگ و بوی خود را دارند و حس تازگی می‌دهند. تجربه‌ی این عناوین ارزشمند را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: نمایش جذاب Devolver Digital و کنایه‌ای دلچسب! 

بازی Death's Door

Death’s Door

بازی Death’s Door یکی از بهترین عناوین 2021 است که الهامات زیادی از The Legend Of Zelda گرفته است. سیاه‌چاله‌های بازی به مانند زلدا پاداش دهنده و چالش‌برانگیز هستند. و همچنین حس شیرین کاوش و کنجکاوی را در بازی‌باز قلقلک می‌دهند. طراحی و موسیقی Death’s Door نیز فوق‌العاده لذت‌بخش است و طرفداران زلدا را خشنود خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید 

بازی Eastward

Eastward

بازی Eastward تجربه‌ی دلچسب و سر راستی دارد. مبارزات در این بازی خیلی شما را به زحمت نمی‌اندازند و معماها نیز خیلی به مغز شما فشار نمی‌آورند. از طرفی طراحی پیکسلی بازی شاهکار است و چشمان شما را نوازش می‌کند. در مجموع Eastward یک تجربه‌ی پساآخرالزمانی لذت‌بخش است.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Genshin Impact به همراه آموزش 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda بازی Genshin Impact

Genshin Impact

بازی Genshin Impact از بدو معرفی لقب کلون زلدا را دریافت کرد. گویی بازی کاملاََ از روی شاهکار Breath of the Wild کپی شده است. البته Genshin Impact شاید از لحاظ ظاهری اندکی شبیه آن شاهکار باشد ولی در زمینه‌ی گیم پلی و داستان حرفی برای گفتن ندارد. مشکل اصلی Genshin Impact ساختار آن است که پس از مدتی شما را به پرداخت پول برای پیشروی در بازی سوق می‌دهد. در غیر این صورت می‌بایست به Grind کردن بپردازید. البته این مشکل را همه‌ی عناوین Free to Play دارند.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series X که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

بازی Hob

Hob

یک Zelda-like جذاب و البته کمی کوتاه. معماها و مبارزات در Hob سطح خوبی دارند و یادآور عناوین Game Boy Advance می‌باشند. بازی Hob در مجموع حدود 10 ساعت گیم پلی دارد و خیلی جمع و جور ولی لذت‌بخش است.

 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda بازی Hyper Light Drifter

Hyper Light Drifter

بازی Hyper Light Drifter از آن دست عناوینی است که به محض تجربه محو جهانش می‌شوید. طراحی عالی، موسيقی گوش‌نواز و مبارزات چالش‌برانگیز ولی متعادل از Hyper Light Drifter یک Zelda-like جذاب ساخته‌اند. کیفیت این بازی به قدری خوب است که شما را یاد زلداهای کلاسیک می‌اندازد.

نوشتار مرتبط:  30 بازی اکشن-نقش‌آفرینی برتر که باید تجربه کنید 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda بازی Immortals Fenyx Rising

Immortals Fenyx Rising

یکی از بهترین بازی‌های یوبیسافت در نسل هشتم Immortals Fenyx Rising است. باور کنید این بازی تجربه‌ای فوق‌العاده ارائه می‌دهد و در عین الهام گرفتن از Breath of the Wild، عناصر منحصر به فرد خود را نیز پیاده‌سازی کرده است. در مقایسه با Assassin’s Creed Valhalla بازی Immortals Fenyx Rising عنوان قابل احترام‌تری است و کیفیت آن به مراتب بهتر از آن است. همه‌ی این‌ها در حالی است که بودجه‌ی این بازی فوق‌العاده محدود بوده ولی سازندگان به دلیل عشقی که به این پروژه داشته‌اند یک محصول دلچسب و کامل را ارائه داده‌اند.

نوشتار مرتبط:  15 سال گذشت و هم‌چنان چشمانم شیدای Okami هستند 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda بازی Okami HD

Okami HD

بازی Okami HD یک شاهکار به تمام معنا و تعریفی از هنر در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی است. طراحی شگفت‌انگیز این بازی پس از گذشت 16 سال کماکان چشم‌نواز است و گیم پلی بدیع آن همتایی ندارد. حس کاوش و اکتشاف در Okami HD دست کمی از عناوین افسانه‌ی زلدا ندارد و گیم پلی بازی نیز به مانند آن‌ها چالش‌برانگیز و لذت‌بخش است. این بازی بی نظیر را نباید از دست داد، به خصوص اگر به فرهنگ و تاریخ ژاپن علاقه دارید.

نوشتار مرتبط:  نظر سازندگان در خصوص کنترلر انقلابی DualSense چیست؟ 

بازی Sable

Sable

بازی Sable با دیگر عناوین Zelda-like متفاوت است. این بازی داستان اکتشاف و کاوش را تنها با تکیه بر طراحی بصری منحصر به فرد خود ارائه می‌دهد. در نهایت چیزی که در Sable انتظارتان را می‌کشد تجربه‌ای متفاوت و زیباست که تمرکز ویژه‌ای روی کاوش و گشت و گذار دارد.

 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda بازی The Swords of Ditto: Mormo's Curse

The Swords of Ditto: Mormo’s Curse

داستان این بازی به بلندای تاریخ است و شما به عنوان قهرمان منتخب می‌بایست با شمشیر خود ساحره‌ی بد ذات را شکست دهید تا جلوی نابودی جهان را بگیرید. اما مشکل اصلی این‌جاست که شما تنها 4 روز برای ماهر شدن در استفاده از شمشیر و مبارزه فرصت دارید و زمان به سرعت در حال گذر است.

بازی The Swords of Ditto: Mormo’s Curse یک Zelda-like به تمام معناست. عنوانی که از سیاه‌چاله‌ها گرفته تا معماها و مبارزات همه و همه رنگ و بوی زلدا و ماجرای لینک را می‌دهند.

 

بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda بازی Turnip Boy Commits Tax Evasion

Turnip Boy Commits Tax Evasion

عنوانی به شدت بامزه و دوست داشتنی که طنز سیاسی جالبی هم در خود دارد. Turnip Boy Commits Tax Evasion یک اکشن-نقش‌آفرینی بامزه و جذاب است که حال و هوای خاصی دارد و شما را وارد ماجراجویی درازی می‌کند تا بدهی مالیاتی سنگین Turnip Boy را بپردازید!

خب همراهان شما از طرفداران فرانچایز زلدا هستید؟ فهرست بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در فهرست خالی است و کدام را تجربه کرده‌اید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها