Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

وحشت و بقا از یک سبک خاص پسند در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی به سبکی پرطرفدار بدل شده است. عناوین زیادی در تحقق این امر دخیل بوده‌اند اما تقریباً همگان Resident Evil 2 و Silent Hill 2 را نگین انگشتری وحشت و بقا می‌دانند. هر 2 بازی به فرانچایزی پرطرفدار وصل می‌شوند و سنگ محک‌ سایر عناوین هم‌سبک به شمار می‌روند.

بحث‌ها پیرامون این 2 شاهکار همیشه داغ بوده است. درست است که تفاوت‌های آن‌ها آشکار است ولی در نهایت زیر پرچم وحشت و بقا قرار دارند. این شما و این مقایسه‌ی جذاب 2 پادشاه وحشت و بقا: Resident Evil 2 و Silent Hill 2.

نوشتار مرتبط: چرا Resident Evil Village باید پایان کار Ethan Winters باشد؟

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Resident Evil 2: دشمنان

عناصر زیادی موجب خوفناک شدن یک بازی وحشت و بقا می‌شوند. ولی غالباً طراحی دشمنان نقش کلیدی را در تحقق این مهم ایفا می‌کنند. Resident Evil 2 در این زمینه برتری دارد. حتی دشمنان ساده‌ای چون Lickerها نیز برق از چشمانتان می‌رباید.

دشمنانی چون سگ‌های هار، عنکبوت‌های زهرآگین، گیاه آدمخوار و زامبی‌های جهش یافته رزیدنت ایول 2 را در مجموع برتری بخشیده‌اند. دشمنان سایلنت هیل 2 به اندازه‌ی رزیدنت ایول 2 نمادین نیستند.

نوشتار مرتبط: عذابی بی پایان: به مناسبت 20 سالگی عنوان ماندگار سایلنت هیل 2

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Silent Hill 2: پایان‌های چندگانه

بازی Resident Evil 2 چندین محتوای بازشدنی دارد، اما Silent Hill 2 در مقایسه با آن در سطح دیگری قرار دارد. سایلنت هیل 2 در مجموع 6 پایان مختلف دارد که رسیدن به آن‌ها هم خود چالش دیگری است.

نکته‌ی جالب در خصوص پایان‌های متعدد سایلنت هیل 2 پرداختن به وضعیت روانی جیمز بود. همچنین 2 پایان طنزآمیز نیز داشتیم که به موجودات فرازمینی و سگ بد ذات می‌پرداختند!

نوشتار مرتبط: بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Resident Evil 2: داستان موازی

بررسی تغییر و تحول فرانچایز رزیدنت ایول واقعاً لذت‌بخش است. به عنوان مثال به نحوه‌ی داستان سرایی در رزیدنت ایول 2 توجه کنید که یک داستان را از منظر 2 شخصیت قابل بازی تعریف می‌کند. دیگر عناوین رزیدنت نیز این رویکرد را اتخاذ کردند ولی رزیدنت ایول 2 در این زمینه بی نقص بود. در برابر سایلنت هیل 2 داستان بزرگسالانه و جدی را تعریف می‌کند اما به اندازه‌ی رقیب خود چند لایه و عمیق نیست.

نوشتار مرتبط: کونامی و آی‌پی‌های خاک خورده؛ بالأخره شاهد نسخه‌ی جدید سایلنت هیل خواهیم بود؟

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Silent Hill 2: بهره‌گیری از ترس روان‌شناختی

ترس ابعاد زیادی دارد. از یک طرف ما رزیدنت ایول 2 را داریم که به آخرالزمان زامبی می‌پردازد و از این سو سایلنت هیل 2 که به ابعاد روان‌شناختی ترس می‌پردازد. جیمز ساندرلند در طول بازی شکنجه‌ی فراوانی می‌بیند، هر موجودی که می‌بیند به نوعی تداعی گناهان گذشته‌ی اوست. بازی سایلنت هیل 2 به مفاهیم سنگینی چون خودکشی، فرقه گرایی و شکست روانی می‌پردازد. استفاده از این مفاهیم در یک عنوان وحشت و بقا فوق‌العاده بود و تا امروز جذابیت خود را از دست نداده است.

نوشتار مرتبط: قهرمان اصلی Resident Evil 9 می‌بایست از بین شخصیت‌های کلاسیک انتخاب شود

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Resident Evil 2: ترس‌های لحظه‌ای

ترس‌های لحظه‌ای به روشی پیش پا افتاده و بی ارزش برای ترساندن مخاطب تبديل شده‌اند. اما نباید کتمان کرد که درست پیاده کردن آن‌ها خود یک هنر است. همچنین این‌که ترس‌های لحظه‌ای در بازی‌های ویدئویی کارآیی بالایی دارند، چرا که مخاطب درگیری بیش‌تری در اثر دارد و غوطه‌وری به راحتی شکل می‌گیرد. رزیدنت ایول 2 در زمینه‌ی به‌کارگیری ترس‌های لحظه‌ای یک شاهکار به تمام معناست. هر گوشه‌ای به یک کابوس برای مخاطب بدل می‌شود. هر زمان که Mr. X ظاهر می‌شود نزدیک است که بازی‌باز از شدت اضطراب دسته را به گوشه‌ای پرت کند و تلویزیون را خاموش کند.

نوشتار مرتبط: معرفی استودیوی سونی ژاپن (SIE) | الماس بی تکرار هنر هشتم

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Silent Hill 2: موسیقی

موسیقی نقش کلیدی را در فضاسازی بازی می‌کند. شما اگر ترسناک‌ترین تصاویر را روی نمایشگر قاب کنید ولی موسیقی مناسبی استفاده نکنید، اثرگذاری کار کاهش می‌یابد. استاد Akira Yamaoka موسیقی‌دان نمادین فرانچایز سایلنت هیل است و کار ایشان در نسخه‌ی دوم شاهکاری بی همتاست. موسیقی دلهره‌آور سایلنت هیل 2 به فضای بازی معنا می‌بخشد و به بهترین شکل وضعیت روانی جیمز ساندرلند را القا می‌کند.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Resident Evil Village به همراه آموزش

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Resident Evil 2: سلاح‌ها

تنوع سلاح‌ها در رزیدنت ایول نسخه به نسخه افزایش می‌یابد. رزیدنت ایول 2 نیز تنوع بالایی در این زمینه داشت. از انواع و اقسام نارنجک گرفته تا مگنوم کشنده. سایلنت هیل 2 ترسناک است ولی در زمینه‌ی مبارزات لنگ می‌زند. طبیعتاً تنوع سلاح نیز در سایلنت هیل 2 بسیار ناچیز است و جذابیت اندکی دارد.

نوشتار مرتبط: مواجهان تاریکی: 10 قهرمان برتر سبک وحشت و بقا در هنر-صنعت بازی‌های ویدیویی

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Silent Hill 2: کله هرمی

سایلنت هیل در زمینه‌ی فضاسازی و روایت برتری ویژه‌ای دارد. به عبارتی فضاسازی بر تنوع دشمنان، طراحی و مبارزات می‌چربد، اما یک استثناء نیز وجود دارد. کله هرمی در سایلنت هیل 2 یک طراحی عالی و بی نقص دارد، طوری که به نماد غیر رسمی فرانچایز بدل شده است. همه چیز در خصوص کله هرمی وحشتناک و دلهره‌آور است و در پایان وقتی بر چیستی آن واقف می‌شوید…

نوشتار مرتبط: 10 نکته‌ای که درباره‌ی منبع الهام رزیدنت ایول نمی‌دانستید

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Resident Evil 2: غولآخرها

طراحی دشمنان در رزیدنت ایول 2 به بهترین نحو انجام شده است. جایی که رزیدنت ایول 2 در آن می‌درخشد بخش غولآخرهاست. طراحی غول‌آسا و کابوس‌وار که هر کدام توانایی بازی‌باز را به نحوی به چالش می‌کشند. جهش ویلیام بیرکین و آن تمساح غول‌پیکر را به خاطر آورید. سایلنت هیل 2 نیز مبارزات جذاب داشت ولی اصلاً در حد رزیدنت ایول 2 نیستند.

نوشتار مرتبط: از آهسته رفتن نترس، از بی حركت ايستادن بترس؛ 10 بازی ترسناک ژاپنی که نباید آن‌ها را به تنهایی بازی کنید

Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

Silent Hill 2: داستان احساسی

هر نسخه از سایلنت هیل میزبان یک شخصیت اصلی دردمند است. اما حقيقتاً ماجرای جیمز ساندرلند قلب هر موجود با احساسی را می‌فشرد. جیمز پس دریافت نامه‌ی همسرش راهی سایلنت هیل می‌شود، همسری که مرده است. جیمز راهی می‌شود تا بفهمد ماجرا از چه قرار است اما دچار روان زخم شدیدی می‌شود. داستان سایلنت هیل 2 در زمان عرضه انقلابی و شوکه کننده بود. هنوز هم بعد از گذشت 2 دهه طرفداران بازی هنگام به خاطر آوردن داستان اشک در چشمانشان حلقه می‌زند.

انتخاب شما کدام است؟ Silent Hill 2 یا Resident Evil 2؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها