9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید

9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید والپیپر جذاب خدای جنگ رگناروک کریتوس god of war ragnarok

چندی پیش شاهد این بودیم که بالأخره تاریخ عرضه‌ی God of War Ragnarok مشخص شد. اکنون می‌دانیم که خدای جنگ جدید در ادامه‌ی سال عرضه خواهد شد. ساویس‌گیم قرار است در این مقاله به 9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید بپردازد. با ما همراه شوید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی خدای جنگ 

1. داستان God of War Ragnarok

داستان خدای جنگ رگناروک ادامه دهنده‌ی خدای جنگ 4 است. ماجرای اصلی به آخرالزمان اسکاندیناوی که به رگناروک معروف است، برمی‌گردد. در این آخرالزمان خیالی شاهد درگیری خدایان نورس با دیگر موجودات افسانه‌ای خواهیم بود. همچنین کریتوس و اتریوس سرزمین‌های ۹ گانه‌ی نورس را در می‌نوردند. آترئوس در این خلال به خودشناسی می‌رسد و ماهیت خویش را درک خواهد کرد. سرانجام آن‌ها با یاری دوستان جدید و قدیمی باید با دشمنان و تهدیدات آخرالزمانی دست و پنجه نرم کنند.

نوشتار مرتبط:  آینده‌ی خدای جنگ پس از God of War Ragnarok چه خواهد بود 

9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید کریتوس و اترئوس کاور بازی God of War Ragnarok

2. رگناروک یعنی چی؟

راگنوراک، رگناروک یا رگنوراک آخرالزمان شرح داده شده در اسطوره‌های خیالی نورس است. دلیل اینکه ما به چند شکل آن را نوشتیم این است که تلفظ و شیوه‌ی نوشتار این واژه در زبان فارسی پر تعداد و متفاوت است. ولی همگی یک معنا را می‌دهند. در این رخداد خدایان خیالی نورس با ساکنین یوتنهایم مبارزه می‌کنند و جهان به سوی نابودی پیش می‌رود. طبق افسانه‌ها گریزی از این واقعه وجود ندارد. با این حال کریتوس و آترئوس سعی می‌کنند تا جلوی به وقوع پیوستن آن را در God of War Ragnarok بگیرند.

نوشتار مرتبط:  ترتیب زمانی تجربه‌ی بازی های خدای جنگ 

کریتوس در گذر زمان

3. بازی کردن نسخه‌های قدیمی خدای جنگ واجب است؟

به احتمال زیاد نیازی به تجربه‌ی نسخه‌های کلاسیک خدای جنگ که به یونان باستان می‌پرداختند ندارید. چرا که داستان خدای جنگ 5 به افسانه‌های نورس مرتبط است. با این حال تجربه‌ی خدای جنگ 4 (2018) به شدت توصیه می‌شود.

بازی God of War Ragnarok دنباله‌ی مستقیم God of War 2018 است. بنابراین برای درک بهتر داستان و شخصیت‌های بازی، تجربه‌ی نسخه‌ی قبلی به شدت توصیه می‌شود. این بازی یعنی خدای جنگ 4 روی پلی استیشن 4 در دسترس است. البته خدای جنگ برای کامپیوتر هم عرضه شده است. همچنین این بازی در پلی استیشن پلاس کالکشن نیز قرار دارد و کاربران پلی استیشن 5 می‌توانند از این طریق به تجربه‌ی آن بپردازند. در نهایت این‌که خدای جنگ 4 (2018) روی پلی استیشن پلاس اکسترا نیز در دسترس است. ما پیش از این سیستم مورد نیاز خدای جنگ برای کامپیوتر را شرح داده‌ایم. 

نوشتار مرتبط:  10 غولآخری که امیدواریم در خدای جنگ God of War: Ragnarok ببینیم 

9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید صدا پیشه های God of War Ragnarok فریا تیر ثور کریتوس

4. شخصیت‌های جدید و قدیمی God of War Ragnarok که حضورشان تأیید شده است

داستان بازی در سرزمین‌های افسانه‌ای نورس جریان دارد. شخصیت‌های اصلی بازی قبلی یعنی کریتوس و آترئوس در گاد اف وار رگناروک نیز حضور دارند. از طرفی ما شاهد بازگشت برخی شخصیت‌های آشنای دیگر نیز هستیم.

شخصیت‌های فریا، سیندری، بروک و میمیر از بازی خدای جنگ 4 بازگشته‌اند. شخصیت‌های تیر، ثور، اودین، دورین و انگربودا هم جدید هستند و در خدای جنگ 5 شاهد حضورشان خواهیم بود. همچنین ظاهراً مار جهانخوار یورمونگاند هم در بازی حضور داشته باشد. شایان ذکر است که کریتوس و آترئوس در بازی خدای جنگ 2018 ماجراجویی خود را در 6 سرزمین انجام دادند و حال در گاد اف وار رگناروک 3 سرزمین جدید نیز در اختیار خواهند داشت. در مجموع 9 سرزمین افسانه‌های نورس در این بازی قابل کاوش خواهند بود.

نوشتار مرتبط:  10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید 

خدای جنگ رگناروک پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 God of War Ragnarok

5. خدای جنگ جدید روی چه پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود

بازی God of War Ragnarok قرار است برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شود. این بازی روی هر دو کنسول عالی خواهد بود. اما نسخه‌ی نسل جدید بازی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است. به عنوان مثال می‌شود به صدای سه بعدی، برخورداری از قابلیت‌های دوالسنس (DualSense) از جمله بازخورد لمسی (هپتیک فیدبک) و ماشه‌های تطبيق‌پذیر (ادپتیو تریگر) اشاره کرد. البته که گزینه‌های مختلف گرافیکی، نرخ فریم بالاتر و جزئیات بیش‌تر خدای جنگ رگناروک روی پلی استیشن 5 نیز قابل اشاره است.

نوشتار مرتبط:  خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok 

خدای جنگ 5 برای کامپیوتر God of War Ragnarok برای pc

6. آیا بازی God of War Ragnarok برای کامپیوتر عرضه می‌شود؟

در حال حاضر چنین چیزی مطرح نیست. ولی هیچ بعید نیست که چند سال آینده شاهد عرضه ی گاد اف وار رگناروک برای کامپیوتر باشیم. چرا که در ابتدا عرضه‌ی خدای جنگ 2018 نیز روی پی سی محتمل نبود. ولی دیدیم که در نهایت خدای جنگ برای کامپیوتر عرضه شد. در نتیجه دیگر هیچ‌چیز غيرممکن نیست و این احتمال وجود دارد که شاهد عرضه ی خدای جنگ 5 برای کامپیوتر باشیم.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیتی که دوست داریم در God of War Ragnarok ببینیم 

خدای جنگ ps5 گاد اف وار رگناروک

7. ارتقاء به نسل جدید

سونی پیش از این اعلام کرده است که اگر نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی God of War Ragnarok را بخرید از ارتقاء رایگان نسل 9 خبری نخواهد بود. برای اینکه نسخه‌ی نسل قبل بازی خدای جنگ را روی پلی استیشن 5 ارتقاء دهید باید 10 دلار اضافه پرداخت کنید. یعنی اگر در حال حاضر پلی استیشن 4 دارید و می‌خواهید بازی خدای جنگ 5 را روی این کنسول بخرید، در آینده که پلی استیشن 5 خریدید برای اینکه از ویژگی‌های بازی روی کنسول نسل 9 استفاده کنید باید 10 دلار اضافه پرداخت کنید. در غیر اینصورت همان کیفیت PS4 را روی PS5 تجربه خواهید کرد.

نوشتار مرتبط:  God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند 

9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید کریتوس و لوگوی God of War Ragnarok

8. آیا می‌شود save بازی خدای جنگ را منتقل کرد؟

شاید دوست داشته باشید فعلاً خدای جنگ جدید را روی پلی استیشن 4 بازی کنید و بعداً که پلی استیشن 5 خریدید ادامه‌ی آن را بازی کنید، اما آیا می‌شود سیو (save) خدای جنگ رگناروک را منتقل کرد؟ سازندگان در حال حاضر هیچ صحبت رسمی در این خصوص انجام نداده‌اند. ولی این موضوع امری بدیهی است و پیش از این شاهد این قابلیت در بازی‌های گوست اف سوشیما، گرن توریسمو 7 و هورایزن فوربیدن وست بودیم. در نتیجه وجود آن در گاد اف وار رگناروک نیز محتمل است.

نوشتار مرتبط:  10 پرسشی که دوست داریم در God of War Ragnarok پاسخ داده شوند 

تریلر گاد اف وار رگناروک

9. قیمت بازی God of War Ragnarok

قیمت God of War Ragnarok برای پلی استیشن 4 ۶۰ دلار عنوان شده است. همچنین قیمت خدای جنگ رگناروک برای پلی استیشن 5 ۷۰ دلار خواهد بود. قابلیت ارتقاء رایگان نیز وجود ندارد. اگر نسخه‌ی پلی استیشن 4 را تهیه کنید برای بهره‌مندی از ویژگی‌های پلی استیشن 5 باید 10 دلار اضافه پرداخت کنید.

بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۹ نوامبر برابر با ۱۸ آبان ماه به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ برای تجربه‌ی این بازی مشتاق هستید؟ نکته‌ای هست که به فهرست 9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید اضافه کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها