آینده‌ی خدای جنگ پس از God of War Ragnarok چه خواهد بود

آینده‌ی خدای جنگ پس از God of War Ragnarok چه خواهد بود

با وجود این‌که God of War Ragnarok قرار است پایان‌بخش ماجراجویی کریتوس در سرزمین‌های شمالی باشد، اما استودیوی سانتا مونیکا انتخاب‌های فراوانی برای ادامه‌ی مجموعه دارد. در این مقاله قرار است به این موضوع مهم بپردازیم که آینده‌ی خدای جنگ پس از God of War Ragnarok چه خواهد بود. با ساویس‌گیم همراه شوید.

وقتی استودیوی سونی سانتا مونیکا اعلام کرد که ماجراجویی کریتوس و آتریوس به پایان خط رسیده است، طرفداران اندکی تعجب کردند. چرا که انتظار می‌رفت این ماجراجویی حداقل در ۳ شماره و یا بیش‌تر شرح داده شود. اما این‌گونه نشد، و God of War Ragnarok که در ادامه‌ی سال برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد، پایان‌بخش مجموعه‌ی نورس خواهد بود.

مهم نیست که کریتوس و آتریوس چگونه با آخرالزمان دست و پنجه نرم خواهند کرد، در هر صورت سانتا مونیکا پس از God of War Ragnarok از سرزمین‌های شمالی کوچ خواهد کرد. اما این موضوع به معنای خاتمه یافتن مجموعه‌ی خدای جنگ نخواهد بود. با توجه به میزان محبوبیت و جایگاهی که God of War در بین طرفداران پلی استیشن دارد، بعید است که سونی این مجموعه را بازنشسته کند. بنابراین دنباله‌ی خدای جنگ به افسانه‌های جدید و سرزمین‌های دیگری خواهد پرداخت. خوشبختانه انتخاب‌های فراوانی وجود دارند.

نوشتار مرتبط:  5 موردی که امیدواریم God of War Ragnarok برطرف کند 

خدای جنگ 6 آتریوس گاد اف وار 6

آینده‌ی عقلانی God of War

قبل از این‌که سانتا مونیکا بخواهد در خصوص ادامه یافتن خدای جنگ تصمیم گیری کند، باید یک سری مسائل را مد نظر داشته باشند. صرف‌نظر از پایان‌بندی God of War Ragnarok، سازندگان باید وضعیت شخصیت اصلی بازی بعدی را مشخص کنند. شاید حرفی که می‌زنم برای طرفداران خدای جنگ اندکی تلخ باشد، ولی بعید است که کریتوس شخصیت اصلی God of War بعدی باشد. سازندگان باید به فکر یک شخصیت اصلی جدید باشند.

با احتساب God of War Ragnarok، کریتوس در ۸ بازی شخصیت اصلی بوده است. او تقریباً همه‌ی خدایان خیالی یونان باستان را به خاک و خون کشیده است. سرزمین‌های شمالی نیز از آتش خشم وی در امان نمانده‌اند. سازندگان نمی‌توانند در بازی‌های بعدی از کریتوس به عنوان نقش اصلی استفاده کنند. کریتوس پا به سن گذاشته است و توان ایفای نقش در ماجراجویی خونین را ندارد. استفاده از کریتوس پیر در بازی‌های آینده باورپذیری اثر را به شدت پایین می‌آورد. تنها انتخاب سازندگان برای استفاده از کریتوس بازگشت به یونان باستان است. ولی کاری برای انجام دادن باقی نمانده است. کریتوس در راه انتقام تمام ساکنین کوه ٱلمپ را از دم تیغ گذرانده است.

در خصوص مکانیک‌های گیم پلی و سینماتوگرافی اما، بازی‌های آینده‌ی خدای جنگ باید همین فرمان God of War 2018 را در پیش بگیرند. این سبک گیم پلی و دوربین تک برداشت هنوز تازه است و قدیمی نشده. انتخاب یک اسطوره‌شناسی و شخصیت جدید می‌تواند بر تازه نگه داشتن مجموعه اثرگذار باشد.

نوشتار مرتبط:  10 پرسشی که دوست داریم در God of War Ragnarok پاسخ داده شوند 

آینده‌ی خدای جنگ پس از God of War Ragnarok چه خواهد بود مصر باستان

اسطوره‌شناسی مصر

به لطف تصمیم سانتا مونیکا مبنی بر پایان بخشیدن ماجراجویی در سرزمین‌های شمالی، انتخاب‌های فراوانی برای ادامه پدیدار شده‌اند. حدس زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ اسطوره‌شناسی و خرده مذهب باستانی در طول تاریخ وجود داشته باشند. بنابراین دست سازندگان کاملاً باز است. در این بین تنها اسطوره‌شناسی روم است که به دلیل شباهت‌های فراوان با اسطوره‌شناسی یونان باستان به صورت خودکار از فهرست انتخاب‌ها خط می‌خورد. البته شاید هم نه! در ادامه به این موضوع بیش‌تر خواهیم پرداخت.

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که اسطوره‌ها و افسانه‌هایی که به نوعی با مذاهب بزرگ در ارتباط هستند، جزو فهرست ممنوعه به حساب می‌آیند. مسیحیت و یهودیت که به دلیل تحریفات صورت گرفته ممکن است با برخی از افسانه‌ها و خرده مذهب‌ها ارتباط داشته باشند، دست سازندگان را به دلیل محدودیت‌های اخلاقی می‌بندند.

همه‌ی این موارد را که در نظر بگیریم، یک اسطوره‌شناسی بیش‌تر به چشم می‌‌آید و آن اسطوره‌شناسی مصر باستان است. طرفداران سال‌هاست که درخواست سفر خدای جنگ به مصر را می‌کنند. سازندگان با پرداختن به اسطوره‌شناسی مصر می‌توانند یکی از منحصر به فردترین بازی‌های تاریخ را خلق کنند. تنوع شخصیت‌های خیالی این اسطوره‌شناسی بی‌نظیر است. از طرفی فضاسازی و محیط‌های باستانی مصر نیز فوق‌العاده جذاب و چشم‌نواز هستند. گوشه‌ای از این جذابیت را در Assassin’s Creed Origins دیدیم.

خدای جنگ در مصر باستان

یکی از جذابیت‌های پرداختن به اسطوره‌شناسی مصر، تنوع شگفت‌انگیز شخصیت‌های خیالی آن است. از Osiris, Anubis, و Ra گرفته تا دیگر شخصیت‌ها. شخصیت‌ها و افسانه‌های مصر باستان گویی به این جهان تعلق ندارند. این موضوع بر جذابیت آن‌ها افزوده است. طراحی و قدرت‌های آن‌ها نیز فوق‌العاده و متنوع است. این موضوع می‌تواند منجر به خلق یک گیم پلی دلنشین و خلاقانه شود. همچنین غولآخرهای بی‌نظیری را نیز ارائه خواهد داد.

جالب است بدانید که سازندگان قصد داشتند به جای پرداختن به افسانه‌های نورس در God of War 2018، ماجرا را به مصر بکشانند. ولی در ادامه به این نتیجه رسیدند که سرزمین‌های شمالی برای داستانی که در نظر گرفته‌اند مناسب‌ترند. به همین دلیل اشاره‌ها به اسطوره‌شناسی مصر در بازی بسیار است. حال که God of War Ragnarok قرار است پایان‌بخش ماجراجویی در سرزمین‌های یخ زده باشد، وقت آن رسیده که سازندگان کار نا تمام خود را تمام کنند.

اگر می‌خواهید بیش‌تر با فضاسازی احتمالی مصر آشنا شوید، کمیک خدای جنگ که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده را مطالعه کنید. این کمیک کار اصلی را انجام داده است.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیتی که دوست داریم در God of War Ragnarok ببینیم 

آینده‌ی خدای جنگ پس از God of War Ragnarok چه خواهد بود اسطوره شناسی آزتک مار غول پیکر

دیگر اسطوره‌شناسی‌های قابل توجه

با این‌که مصر به احتمال زیاد انتخاب اصلی سازندگان خواهد بود، اما آن‌ها انتخاب‌های دیگری هم دارند. به عنوان مثال پرداختن به دوره‌ی Shinto ژاپن و افسانه‌های بودا انتخاب بدی نخواهد بود.

همچنین افسانه‌های پلی‌نزی در سال‌های اخیر مورد توجه دیگر مدیوم‌ها قرار گرفته‌اند. با این حال خبری از حضور آن‌ها در بازی‌های ویدیویی نبوده است. بنابراین پرداختن به این اسطوره‌شناسی نیز انتخاب بدی نخواهد بود. شخصیت‌های حاضر در این اسطوره‌شناسی از جذابیت‌های فراوانی برخوردارند. همچنین تنوع محیطی این مناطق نیز بالاست.

دیگر اسطوره‌شناسی‌های اروپایی نیز وجود دارند که حائز اهمیت می‌باشند. ولی بعید است سازندگان قصد پرداختن به آن‌ها را داشته باشند. اسطوره‌شناسی سلتیک به طور مشخص تکراری شده است. به اندازه‌ی کافی به افسانه‌های مربوطه پرداخته شده و وقت پرداختن به دیگر مناطق است. پرداختن به افسانه‌ی چین، آزتک و هند می‌تواند منجر به تنوع در مجموعه‌ی God of War شود.

نوشتار مرتبط:  God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند 

خدای جنگ سفر در زمان کریتوس

رویکرد فراجهانی

مجموعه‌ی خدای جنگ معمولاً به صورت متمرکز به اسطوره‌شناسی‌های مختلف پرداخته است. بازی‌های نخست به یونان باستان پرداختند و بازی‌های اخیر نیز به افسانه‌های نورس. اما لزوماً این رویکرد تنها انتخاب درست نخواهد بود.

سازندگان می‌توانند به جای تمرکز روی یک اسطوره‌شناسی، به افسانه‌های مختلف بپردازند. پس از اتمام بازی God of War Ragnarok، شخصیت‌های اصلی ۲ اسطوره‌شناسی نابود خواهند شد. این اتفاق می‌تواند منجر به از هم گسیختگی در جهان بازی شود.

همان‌طور که در God of War 2018 مشاهده کردیم، جهان مجموعه‌ی خدای جنگ یکپارچه و متصل است. سازندگان می‌توانند در شماره‌های بعدی ترکیبی از شخصیت‌های افسانه‌ای را در بازی قرار دهند. دقیقاً مشابه رویکردی که مارول اتخاذ کرده است. این احتمال با معرفی شخصیت Tyr در نمایش‌های God of War Ragnarok تقویت شده است. مطلبی که بالاتر در خصوص اسطوره‌شناسی روم عرض کردم، اینجا معنا پیدا می‌کند.

بازی God of War Ragnarok قرار است در ادامه‌ی سال برای PS5 و PS4 عرضه شود.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ آینده‌ی خدای جنگ پس از God of War Ragnarok چه خواهد بود؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها